Oud 13-08-2001, 18:28
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Het iz misschien een stomme vraag maar ondanks dat ik veel computer weet ik toch niet hoe het onderstaande komt.

Ik stop een lege CD in de CD ROM-drive (D , wil de D-drive openen, maar dan ontstaat er een foutmelding: Kan D: niet openen. Hoe kan dat? Ik heb toch een CD erin gestopt, of kan-ie niet een CD ROM-drive openen met een lege, nooit gebruikte CD???
Oud 13-08-2001, 18:35
Alopecia
Alopecia is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef:
Het iz misschien een stomme vraag maar ondanks dat ik veel computer weet ik toch niet hoe het onderstaande komt.

Ik stop een lege CD in de CD ROM-drive (D , wil de D-drive openen, maar dan ontstaat er een foutmelding: Kan D: niet openen. Hoe kan dat? Ik heb toch een CD erin gestopt, of kan-ie niet een CD ROM-drive openen met een lege, nooit gebruikte CD???
ja
Oud 13-08-2001, 18:40
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Alopecia schreef:
ja
wat ja?
en alz ik wel wat op een lege CD kan zetten, wat mot ik dan doen???
Oud 13-08-2001, 22:09
FunFair
FunFair is offline
Een lege cd heeft nog geen TOC (table of contents ofzow).. Een volle wel.. Daarom zegt hij dus dat hij die cd niet kan lezen, omdat er geen inhoudsopgave bij zit.. hij is te lui om zelf te gaan zoeken.. net als die verdomde leraren op school...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2001, 23:01
Verwijderd
Het verschilt. Als ik een lege CD in m'n brander stop dan krijg ik in de Verkenner keurig de melding '655,543,840 bytes beschikbaar' en als filetable 'CDBLANK'. Da's dus een lege CD. Als ik 'm in m'n gewone CD-ROM (oud 12-speed IDE geval) stop, dan gaat-ie flippen...krijgt-ie 'm niet op toeren enz.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2001, 00:20
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Het verschilt. Als ik een lege CD in m'n brander stop dan krijg ik in de Verkenner keurig de melding '655,543,840 bytes beschikbaar' en als filetable 'CDBLANK'. Da's dus een lege CD. Als ik 'm in m'n gewone CD-ROM (oud 12-speed IDE geval) stop, dan gaat-ie flippen...krijgt-ie 'm niet op toeren enz.

yup hier is dat ook zo..
't ligt aan de cdrom speler hoe ie een lege cd-r benaderd
Met citaat reageren
Oud 14-08-2001, 10:45
pietje63
pietje63 is offline
ten eerste; geef je topic de voglende keer even een duidelijke naam!!

niet-branders hebben vaak problemen met het lezen van lege cd's, maar waarom zou je met een niet brander een lege cd willen lezen, die kan er toch niets mee!
Oud 14-08-2001, 17:58
Dreams
Dreams is offline
Probeer 'ns in DOS of het daar wel werkt...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2001, 18:59
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
pietje63 schreef:
niet-branders hebben vaak problemen met het lezen van lege cd's, maar waarom zou je met een niet brander een lege cd willen lezen, die kan er toch niets mee!

Jah d'r iz geen verschil tussen de situatie dat d'r nikz in de drive zit en dat die lege CD in de drive zit, duz hij leezt hem gewoon niet ----> niet-brander. Tjah we hadden nog een nieuwere comp (met brander) maar diez gestolen duz ik moet nog ff wachten tot ik ietz met die CD kan... in DOS heb ik d'r nikz an, bestanden die ik d'r op wil zetten staan in windowz...
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten