Oud 12-08-2001, 21:32
Vulkaantje
Vulkaantje is offline
Ne goeien maat van mij wil een paar nieuwe computerluidsprekers kopen. Zijn budget is wel redlijk beperkt. Ze zouden moetn nogal krachtig zijn om muziek af te spelen. Wie weet welke hij zou kunnen kopen?

Oud 12-08-2001, 21:34
Verwijderd
Cambridge Soundworks FPS1000, die liggen volgens mij nu voor onder de 100 gulden in de winkel. Ze klinken best redelijk voor het geld, ze kunnen goed hard en hebben veel bas...wat wil je nog meer?

(Kornguy ik weet het, da's niet echt een audiofiele uitspraak, maar er werd gezegd 'beperkt budget' dus dan kan ik weinig anders )
Met citaat reageren
Oud 12-08-2001, 22:44
Verwijderd
http://www.tweakers.net/nieuws/17969
Met citaat reageren
Oud 12-08-2001, 22:46
Verwijderd
trouwens, is het geen idee om een leuk 2e hands versterkertje en dito luidsprekers op te snorren?

dan heb je vaak heel wat beter geluid..
Met citaat reageren
Oud 13-08-2001, 00:58
D-man
D-man is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
trouwens, is het geen idee om een leuk 2e hands versterkertje en dito luidsprekers op te snorren?

dan heb je vaak heel wat beter geluid..

Zeker weten!, ik heb een Philips 60W rms versterker met 2 Kef 100W rms boxen en dat klinkt perfect!

Oud 13-08-2001, 01:51
Verwijderd
Citaat:
D-man schreef:
Zeker weten!, ik heb een Philips 60W rms versterker met 2 Kef 100W rms boxen en dat klinkt perfect!

hehe beetje topic-verkrachten maar goed

ik heb een sb live gekoppeld aan een marantz pm30 versterker, en die stuurt het geluid door naar of een setje mission 701 luidsprekers of een sennheiser hd580

erg cheil geluid

(hoewel dat niet echt in zijn budget zal liggen)

Met citaat reageren
Oud 13-08-2001, 09:28
D-man
D-man is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

ik heb een sb live gekoppeld aan een marantz pm30 versterker, en die stuurt het geluid door naar of een setje mission 701 luidsprekers of een sennheiser hd580

erg cheil geluid

ehmm, dat denk ik ook niet, maar voor de prijs van sommige pc-setjes kun je 2de hand wel wat leuks kopen!

Oud 13-08-2001, 10:27
Verwijderd
Citaat:
D-man schreef:
ehmm, dat denk ik ook niet, maar voor de prijs van sommige pc-setjes kun je 2de hand wel wat leuks kopen!
absoluut

Met citaat reageren
Oud 13-08-2001, 11:27
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

erg cheil geluid

ik heb een sb live gekoppeld aan een sony db940 versterker, en die stuurt het geluid door naar of 4 jamo d265 luidsprekers of een sennheiser hd210

(ik moet mijn headphone gaan upgraden )
Met citaat reageren
Oud 13-08-2001, 15:26
FunFair
FunFair is offline
Ik heb de Creative FPS1500 setje... die werkt perfect.. is ook maar 180 ofzow..

maar tegen de tijd dat ik me compu naar me kamer ga verplaatsen, komt er mooi een splitter op die naar me stereo op de aux gaat.. klinkt veel harder
Met citaat reageren
Oud 13-08-2001, 16:12
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
FunFair schreef:
Ik heb de Creative FPS1500 setje... die werkt perfect.. is ook maar 180 ofzow..

maar tegen de tijd dat ik me compu naar me kamer ga verplaatsen, komt er mooi een splitter op die naar me stereo op de aux gaat.. klinkt veel harder

werkt perfect? ja dat zal, de geluidskwaliteit van die dingen is zeker ook ''perfect''
Met citaat reageren
Oud 13-08-2001, 17:05
FunFair
FunFair is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
werkt perfect? ja dat zal, de geluidskwaliteit van die dingen is zeker ook ''perfect''

Neeej dat is nog niet perfect die Dolby Digital Surround Set van Cambridge DIE IS PERFECT (FPS5500 ofzow is dat.. weet niet precies)

offeuh die dingen van logitech lijken me ook wel lijp om te hebben
Met citaat reageren
Oud 13-08-2001, 17:09
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
FunFair schreef:
Neeej dat is nog niet perfect die Dolby Digital Surround Set van Cambridge DIE IS PERFECT (FPS5500 ofzow is dat.. weet niet precies)

offeuh die dingen van logitech lijken me ook wel lijp om te hebben

ik kots op creative speakers, een blok ongedefineerde bass, geen midden en TE veel hoog.

Met citaat reageren
Oud 13-08-2001, 17:11
FunFair
FunFair is offline
noujah.. ik heb nergens last van :/ klinkt hardstikke goed met muziek enzow
Met citaat reageren
Oud 19-08-2001, 17:30
Dreams
Dreams is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
ik kots op creative speakers, een blok ongedefineerde bass, geen midden en TE veel hoog.
Helemaal mee eens. Veelste droge bass die gewoon NIET goed klinkt.

Met citaat reageren
Oud 19-08-2001, 17:37
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
FunFair schreef:
noujah.. ik heb nergens last van :/ klinkt hardstikke goed met muziek enzow

Sennheiser HD580 Precision, dat klinkt pas goed, en maar 299 piekjes...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2001, 21:50
YggY
YggY is offline
Oude Sony versterker van me ouders, een hoop oude boxen, en de Auto Boom Box van 350 Watt die nu voor 49,95 bij de praxis te koop is.

Je kan ook naar de Makro om daar goedkoop (50 piek) een stel computerboxen te halen van 350 Watt.

Ik heb ze parallel...
Oud 20-08-2001, 22:31
Is er nog bier ?
Is er nog bier ? is offline
Citaat:
YggY schreef:
Oude Sony versterker van me ouders, een hoop oude boxen, en de Auto Boom Box van 350 Watt die nu voor 49,95 bij de praxis te koop is.

Je kan ook naar de Makro om daar goedkoop (50 piek) een stel computerboxen te halen van 350 Watt.

Ik heb ze parallel...
Er is een verschil tussen een hoop herrie en goede muziek.
Boombox van 50 piek bij de Praxis is hoop herrie. Setje goede speakers (of een goede hoofdtelefoon Kornguy ) das pas muziek.

Jammer dat veel mensen hier het verschil niet kennen tussen hard en veel bas en goed geluid.....
Met citaat reageren
Oud 20-08-2001, 22:32
F10®!@n
F10®!@n is offline
Ik heb een paar Fujitsu Siemens boxen.

subwoofertje en 2 tweetertjes (slechts 0,5 cm dik)

Geeft in principe een mooi geluid, alleen ik heb een of ander slecht onboard ESS geluid, waardoor ik het via m'n boxen hoor als de processor druk bezig is of als m'n harddiscs worden gebruikt
Met citaat reageren
Oud 21-08-2001, 14:59
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Erm koop een goedkoop sony versterkertje (stereo) en een paar luidsprekers van jamo bij de megapool, 2 jamo studio 160 speakers voor 300 piekjes, zeer mooi geluid (mijn vader heeft ze op slaapkamer)... ik vind zelf mijn jamo d265 wel mooier, maar die sijn een heel stuk duurder (399 per stuk in de aanbieding)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2001, 19:26
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Erm koop een goedkoop sony versterkertje (stereo) en een paar luidsprekers van jamo bij de megapool, 2 jamo studio 160 speakers voor 300 piekjes, zeer mooi geluid (mijn vader heeft ze op slaapkamer)... ik vind zelf mijn jamo d265 wel mooier, maar die sijn een heel stuk duurder (399 per stuk in de aanbieding)

HEy ik zie dat ik 2 Jamo power 160R speakers heb.
alleen zijn die dingen verrot geworden, er is geen elastiek meer om die grote box, is eraf.Nou maakt ie een trillend geluid als er veel bas is, wat ik wil vragen is: kan ik geen elastiek kopen en eromheen zetten?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten