![]() |
||||||||
Citaat:
Citaat:
Waarom leg je alle verantwoordelijkheid bij haar en nul bij hem? Citaat:
![]() Kijk dit filmpje, zo moeilijk is het niet. Citaat:
Sowieso, ik ben ook weleens gewoon narcistisch en egoïstisch en dan wil ik bijvoorbeeld iemands iPhone afpakken en in 't water gooien. Nu doe ik dat niet, want ik kom er niet mee weg, maar als de samenleving mij 't gevoel gaf dat ik recht had op dat egoïsme dan deed ik zulke dingen ongetwijfeld wel. Waarom probeer je slecht gedrag in stand te houden? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Kortom, wat een onzin.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Met dronken jongens die wakker worden met een meisje bovenop zich, terwijl ze haar eerder hadden afgewezen, bijvoorbeeld. |
![]() |
|
![]() |
Zoals soms word verteld: "Verkrachting is t natuur van t beestje"
Ikzelf heb niet door waarom we t nodig vinden iets te neuken zonder er aan te denken wat... (of alleen de fantasy ervan) Maar het punt ervan is, dat (bijna) elke relatie ongeveer een economische onderhandeling is, met het af en toe verkrachten/misbruiken van je partner. En ja, wat je tegen bent gekomen met die gozer, zal waarschijnlijk 99% van alle gozers doen. Sommige misschien wat subtieler, andere laten t misschien nooit zien? Het duidelijke eraan is, is dat jij gewoon je leven aan t leven was, en een kwaadaardig monster je vroeg je lichaam aan hem over te geven, omdat het "normaal" is. Je geloofde deze duivel, en heeft hij je pijn gedaan en misbruikt (verkracht) en heeft waarschijnlijk niet eens nagedacht over zijn actie, anders tenminste geen spijt gehad. Je zal mazzel hebben als die binnen 10-15 jaar beseft wat die heeft gedaan en ze excuses aanbied. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Het komt in de meeste relaties af en toe voor dat persoon A iets doet wat persoon B niet leuk vindt. Een hand op iemands pik terwijl z'n hoofd er net niet naar staat, bijvoorbeeld. Een vinger in iemands kutje of anus terwijl de ander er op dat specifieke moment (nog) geen zin heeft. Een kinky scène die niet helemaal lekker gaat. Een iets te enthousiaste toenaderingspoging richting het halfnaakte meisje in je bed.
Normaal gesproken zeg je dan gewoon 'nee, ik heb geen zin' en dan zegt de ander 'oh shit sorry' en dan doe je een stapje terug. En als er iets niet duidelijk is, of als er vaker misverstanden ontstaan, dan heb je 't er uitgebreider over. Verder komt het soms ook wel voor dat persoon B zin heeft, maar A niet echt, maar dat er toch seks van komt, omdat A 't uit zichzelf belangrijk vindt dat de ander seksueel bevredigd is. Dat zie je vooral in relaties waarin beide partners een hoog libido hebben. Dat is echter duidelijk iets anders dan wat met TS gebeurd is. Misverstanden zonder kwade opzet zijn best normaal. De keuze om te werken voor je seksleven ook. Maar bij een gezonde relatie hoort geen gejengel, emotionele druk of pogingen tot ompraten. Dat is gewoon gedwongen seks. Je moet altijd 'nee' kunnen zeggen en dat moet altijd gerespecteerd worden. Als je je partner ziet als autonoom mens is dat niet moeilijk. |
![]() |
|
![]() |
Verkrachting, misbruik....wat lees ik nou allemaal.
Dit is allemaal bullshit. Serieus. Als dit al wordt gezien als "misbruik". Hoe moet die jongen iets weten!! Als er niks wordt aangegeven dan weet hij toch ook niks. Oke als het werd aangegeven en hij ging verder begrijp ik het volkomen! Maar er is 0 keer aangegeven of hij te ver ging. Toen ik 14 / 15 jaar was en ik ging "verder" als zoenen ga ik ook niet voor elk wiesje wasje vragen of ze het oké vindt. Dat verpest de hele sfeer. Als ze niet verder wilt / wilde dan moet dat gewoon aangegeven worden met "ik wil graag niet verder" of "Nee dat heb ik liever niet". Maakte mij helemaal niks uit en vond het goed als het werd aangegeven maar heb nu het gevoel dat ik een tal meiden heb misbruikt. Hoe moet ik ruiken dat ze het niet willen? Aangeven meiden!!! (gelukkig gaven veel meiden het wel aan) Ik kan niet uit de tekst halen of ze nou wel duidelijk aangaf of ze het niet wilde. Als dit wel het geval is kan deze hele reactie als "niet geplaats" worden beschouwd ![]() |
![]() |
|
Je kan heel veel aflezen aan lichaamstaal. Ze schrijft dat ze z'n hand weghaalde, dat is expluciet en duidelijk aangeven. Ik kan me ook niet voorstellen dat 't niet aan haar te zien was dat ze pijn had. Vind het sowieso raar om iemand aan te raken voordat je weet of ze 't wel willen, maar goed.
Als iemand aangeeft dat ze niet willen moet je bovendien ook niet gaan zitten overtuigen. Dat is net zo goed seks opdringen, alleen dan psychologisch in plaats van fysiek. Het klinkt niet alsof TS en die jongen een gelijkwaardig gesprek voerden waarin hij erg geïnteresseerd was in wat zij wilde. Verder kan het goed zijn dat jij weleens iets tegen iemands zin gedaan, ja. Natuurlijk moet de ander grenzen aangeven, maar jij moet oprecht geïnteresseerd zijn in wat de ander wil. Dus niet gewoon doorgaan tot je 'stop' hoort, dat gaat gegarandeerd fout. Dat vragen en praten de sfeer verpest vind ik een non-argument, want tegen je zin dingen doen verpest de sfeer ook nogal. Ben ervan overtuigd dat libidoproblemen bij mensen in langetermijnrelaties vooral hieruit voortkomen. (Oke, en de pil. Dat is ook een libidokiller. Maar dat vrouwen maatschappijbreed wordt afgeleerd om naar zichzelf te luisteren, en dat mannen juist wordt geleerd dat ze op seksueel vlak moeten presteren, waardoor beide partijen meewerken aan een giftig patroon, is een groot structureel probleem.) |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
verkrachting als sexspelletje... evanescence | 77 | 07-06-2005 19:38 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Slavenkinderen Sudan verkracht. Phanoxyl | 261 | 03-02-2005 13:12 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Christendom wat tegen homoseksuele?? 0o-meijsje-o0 | 193 | 31-07-2004 23:56 | |
Vrije tijd |
Engelse Premiere League spelers mogelijk betrokken bij verkrachting Rollo Tomasi | 13 | 29-10-2003 16:08 | |
Psychologie |
Na ruim 5 jaar nog niet over een verkrachting heen zijn? Verwijderd | 71 | 03-02-2003 13:28 | |
ARTistiek |
[verhaal] verbale verkrachting Bor | 18 | 16-08-2002 14:37 |