Oud 10-01-2016, 21:36
Verwijderd
Jammert ze nog?
Advertentie
Oud 10-01-2016, 21:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ipv te gaan roeien mijn woonkamer gepoetst
Oud 10-01-2016, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Ik had een enorme berg kleding in mijn kamer liggen, die van de waslijn, hup in de verhuisdoos, hup mee naar mijn slaapkamer was gegaan. Werd wel tijd om dat op te ruimen.
En stofzuigen in de kamer waar de kat slaapt en poept was ook hard nodig
Ja, verplaatsen kan ik ook.
Oud 10-01-2016, 21:44
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb afgelopen donderdag heel hard opgeruimd, dus het is hier n best netjes Ik moet alleen nog afstoffen, maar dat is zo'n stom klusje
Oud 10-01-2016, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Ik heb afgelopen donderdag heel hard opgeruimd, dus het is hier n best netjes Ik moet alleen nog afstoffen, maar dat is zo'n stom klusje
Raam open en bladblazer erbij.
Oud 10-01-2016, 21:57
Verwijderd
Tering, allemaal die Smite spelers zijn zeven. Elf, hoogstens.
Oud 10-01-2016, 21:59
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Jammert ze nog?
Ja, helaas wel. Vannacht om half twaalf en vanmorgen ook nog vier "aanvallen" tussen half vier en half negen.
Hopelijk wordt het snel minder. Zo niet ga ik experimenten met lavendeldruppels in haar mandje, of andere kalmerende natuurlijke dingen (kamille thee i.p.v. water - als ze dat opdrinkt), misschien dat dat scheelt.
Oud 10-01-2016, 22:01
Verwijderd
Naar hoor lijkt me echt klote.
Oud 10-01-2016, 22:02
Verwijderd
Hoop dat het gauw beter gaat!
Oud 10-01-2016, 22:07
Miekje*
Miekje* is offline
Eline, ik kan je anders van harte aanraden om bij een dierenarts een Feliway te gaan halen. Dat is een verdamper die je in een stopcontact steekt (zoals die muggendingen van vroeger) en die feromonen de lucht in stuurt. Het zijn feromonen die katten van nature afscheiden als ze relaxed zijn en maken andere katten ook relaxed. Zelf merk je er niets van, maar voor je kat kan het misschien helpen. Lavendeldruppels zou ik persoonlijk niet proberen, want katten hebben over het algemeen een schijthekel aan die geur en ik denk dat dat juist meer stress oplevert.
Oud 10-01-2016, 22:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Bij mijn moeders kat waren lavendeldruppels een wondermiddel. Maar dat is ook echt de stressigste kat die ik ken, hij woondec praktisch achter de wasmachine en onder de trap en beet vreemde mensen.
Na de druppels bleef ze midden in de kamer zitten toen de monteur kwam.
Maar dat is blijkbaar een unieke reactie.
Oud 10-01-2016, 22:13
Elin3
Elin3 is offline
Dank voor de wijsheid Miekje*! Ik zal er naar vragen bij de dierenarts, daar moet ik binnenkort toch nog langs voor speciaal voer i.v.m. haar schildklier.

Weet jij ook nog iets over katten die overmatig drinken? Mijn beest is blijer met water dan met voer en likt, als haar bakje leeg is, zelfs water van de badkamervloer.
Oud 10-01-2016, 22:13
Miekje*
Miekje* is offline
Dat is het zeker, want meestal wordt lavendel gebruikt om katten weg te houden Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Oud 10-01-2016, 22:14
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Was niet puur lavendelolie trouwens maar iets speciaal rustgevends met lavendel erin.
Oud 10-01-2016, 22:14
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Heeft ze nierproblemen?
Oud 10-01-2016, 22:15
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dank voor de wijsheid Miekje*! Ik zal er naar vragen bij de dierenarts, daar moet ik binnenkort toch nog langs voor speciaal voer i.v.m. haar schildklier.

Weet jij ook nog iets over katten die overmatig drinken? Mijn beest is blijer met water dan met voer en likt, als haar bakje leeg is, zelfs water van de badkamervloer.
Gebruikt ze nu medicijnen of heeft ze ander voer? Dan kan het daar een bijwerking van zijn. Veel drinken kan van alles en nog wat betekenen, dus daar kan ik echt niks zinnigs over zeggen, verder Behalve dat het vaak een zichtbaar verschijnsel is bij katten met suikerziekte.
Oud 10-01-2016, 22:17
Miekje*
Miekje* is offline
Ik zou het sowieso even overleggen met je dierenarts, als je er toch bent
Oud 10-01-2016, 22:18
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Heeft ze nierproblemen?
Katten met nierproblemen drinken juist vaak veel te weinig
Oud 10-01-2016, 22:20
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh wat gek!
Oud 10-01-2016, 22:21
Elin3
Elin3 is offline
Ze heeft jodiumarm voer omdat haar schildklier te hard werkte. Toen is er bloed geprikt, en alleen dat kwam er uit. Geen andere aandoeningen Ze drinkt zoveel sinds het nieuwe voer inderdaad, maar soms is het zo veel dat ze er van moet spugen. (Hulde voor het feit dat ze dat keurig op tegels doet i.p.v. op tapijt of laminaat!)
Oud 10-01-2016, 22:29
Miekje*
Miekje* is offline
Welk voer krijgt ze nu? Persoonlijk vind ik Royal Canin erg zout (waar ze veel dorst van kan krijgen), maar het kan goed dat dat de standaard van je praktijk is. Als er verder niets aan de hand is, kun je vragen of je dieetvoer van Hill's of een ander merk kan bestellen.
Oud 10-01-2016, 22:32
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Oh wat gek!
Op zich niet, want als de nieren niet meer goed werken, gaan afvalstoffen zich opstapelen in het lichaam. Daar worden katten (en alle andere dieren) misselijk van en dan stoppen ze met eten en ook met drinken, terwijl drinken juist zo belangrijk is bij nierproblemen. Het gevolg is dat de nieren dan nog harder achteruit gaan, omdat ze veel te weinig vocht binnen krijgen. Nierkatten zijn vaak keihard uitgedroogd als ze de praktijk binnen komen.
Oud 10-01-2016, 22:35
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Bij menselijke nierproblemen heb je juist de hele tijd teveel dorst, vandaar dat ik het verrassend vind.
Oud 10-01-2016, 22:35
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Welk voer krijgt ze nu? Persoonlijk vind ik Royal Canin erg zout (waar ze veel dorst van kan krijgen), maar het kan goed dat dat de standaard van je praktijk is. Als er verder niets aan de hand is, kun je vragen of je dieetvoer van Hill's of een ander merk kan bestellen.
Royal Canin had ze juist toen ze nog normaal dronk Ik zal morgen eens kijken welk merk ze nu heeft.
Oud 10-01-2016, 22:40
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Bij menselijke nierproblemen heb je juist de hele tijd teveel dorst, vandaar dat ik het verrassend vind.
Oh, dat wist ik niet! Ik denk dat bij katten meestal een ander soort nieraandoening voorkomt dan bij mensen, dan
Citaat:
Royal Canin had ze juist toen ze nog normaal dronk Ik zal morgen eens kijken welk merk ze nu heeft.
Oh
Oud 10-01-2016, 22:48
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Misschien zijn er bij mensen ook verschillende soorten - Ik ken alleen mijn eigen niergezeik (lol gezeik) en dat van sommige oude mensen die ook aan de plaspillen waren ervoor.
Oud 10-01-2016, 23:07
Miekje*
Miekje* is offline
Plaspillen zijn juist voor hartaandoeningen, dacht ik.
Oud 10-01-2016, 23:16
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ok dan weten mensen niet wat ze hebben of ze hebben echt vanalls
Oud 11-01-2016, 07:15
Verwijderd
Goedemorgen
Oud 11-01-2016, 07:34
WolterB
WolterB is offline
David Bowie dood
Oud 11-01-2016, 07:35
Elin3
Elin3 is offline
Niet zo goede morgen
Oud 11-01-2016, 07:38
Verwijderd
Citaat:
Niet zo goede morgen
Vanwege Bowie?
Oud 11-01-2016, 07:40
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Vanwege Bowie?
Vanwege het gejank van hare majesteit vanaf half vijf vanmorgen, tot ongeveer nu.
Maar Bowie was ook wel naar nieuws om de dag mee te beginnen
Oud 11-01-2016, 07:45
Verwijderd
Blegh, naar hoor ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik hoor inderdaad veel positieve verhalen over Feliway! Hopelijk helpt dat.
Oud 11-01-2016, 07:50
Elin3
Elin3 is offline
Ik hoop het ook maar, ze woont hier nu sinds dinsdag en het janken wordt niet minder omdat ze went en mijn vermoeidheid begint wel vervelend te worden
Oud 11-01-2016, 07:55
Verwijderd
Jinx was heel erg luidruchtig krols, die jammerde ook de hele nacht door. Dat was maar een dag of vier maar wel heel vermoeiend.
Oud 11-01-2016, 07:57
Miekje*
Miekje* is offline
De (straat)katten achter mijn huis kunnen er ook wat van. Ik krijg weleens de neiging om heel cliché met schoenen en lege blikjes te gaan gooien
Oud 11-01-2016, 07:59
Miekje*
Miekje* is offline
Laatst kwam er een buurtkat bij mijn huisgenoot chillen. Die was via het dak en zijn raam naar binnen gelopen Hopelijk komt hij nog een eer terug, dan kan hij de muizen verjagen.
Oud 11-01-2016, 08:03
Verwijderd
Voordat wij onze mormels hadden, had ik hier een keer de.tuindeur open staan toen ik boven was. Toen ik beneden kwam, stond er een vreemde kat midden in de woonkamer te loeren naar mijn ratten. Dat vond ik toch minder grappig.
Oud 11-01-2016, 08:08
Miekje*
Miekje* is offline
Ik kan me voorstellen dat je dar niet blij van wordt, inderdaad!
Oud 11-01-2016, 08:09
Miekje*
Miekje* is offline
We hebben zulke saaie onzinvakken vandaag
Oud 11-01-2016, 08:59
-Marleen
-Marleen is offline
Vandaag begin ik met de toetsweek ooo
Oud 11-01-2016, 09:01
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Succes!
Oud 11-01-2016, 09:23
Miekje*
Miekje* is offline
Succes, Marleen!
Oud 11-01-2016, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Vandaag begin ik met de toetsweek ooo
Sterkte
Oud 11-01-2016, 11:57
-Marleen
-Marleen is offline
Ty, Natuurkunde ging supergoed
Had al mijn punten van de dingej die ik sowieso dacht te weten opgeteld en kwam uit op een 7.8
Oud 11-01-2016, 12:53
Elin3
Elin3 is offline
Netjes Marleen!
Oud 11-01-2016, 13:32
Verwijderd
Nice Marleen! Doe je goed

De groep waar ik kom te werken is echt awesome, heel gevarieerd en totaal iets anders dan ik tot nu toe gedaan heb. Zin innnnnn
Oud 11-01-2016, 14:09
Elin3
Elin3 is offline
Klinkt goed Enilorac! Wat voor werk is het?
Oud 11-01-2016, 14:18
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Aight Marleen lekker bezig
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten