Oud 18-04-2016, 08:19
Verwijderd
Hallo,

Ik wil mijn setup dus een beetje gaan upgraden, en daarvoor wil ik van een AMD Radeon R7 260X naar een MSI R9 390 GAMING gaan.
Omdat er nog al wel een verschil tussen deze twee zit, leek het mij ook slim om een nieuw moederbord te nemen.
Ik heb nu de Asus M5A78L-M/USB3, en wil iets hebben wat meer gepast is voor de 390.
Hij moet een AM3+ socket hebben.
Wel wil ik onder de €100 blijven.
Verder zou het mooi zijn als hij zwart of rood is.
Wat raden jullie mij aan?

(ook ga ik mijn voeding upgraden van 600 naar 750 watt).

m.v.g

Laatst gewijzigd op 18-04-2016 om 08:21. Reden: aanvulling
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2016, 17:22
Daantjer
Daantjer is offline
Een nieuw moederbord met AM3+ socket is nergens voor nodig, het blijft PCI-e x16 2.0 Als je gebruik wil maken van de snellere PCI-e x16 3.0 interface zal zowel een nieuw moederbord als een nieuwe processor noodzakelijk zijn. Daarbij zal de keuze bijna automatisch op Intel vallen, dit omdat de alternatieven van AMD niet bepaald om over naar huis te schrijven zijn. Ik weet niet wat je systeem nu is, maar een 600 watt voeding moet een R9 390 gewoon kunnen trekken. Behoudens dat je binnen de specs blijft en dat je een relatief energiezuinige processor hebt (wat met AMD wellicht toch niet zo is).
Oud 18-04-2016, 17:29
Verwijderd
AMD doet het slecht? Wat een onzin: https://www.cpubenchmark.net/midlow_range_cpus.html

Een leuk AMD alternatief uit de High End lijst:
https://www.cpubenchmark.net/cpu.php...d+Core&id=2362
Met citaat reageren
Oud 18-04-2016, 17:34
Verwijderd
Hier een goed moederbord met FM2+ socket en PCI-E 3:
http://tweakers.net/pricewatch/35111...specificaties/
Met citaat reageren
Oud 18-04-2016, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Een nieuw moederbord met AM3+ socket is nergens voor nodig, het blijft PCI-e x16 2.0 Als je gebruik wil maken van de snellere PCI-e x16 3.0 interface zal zowel een nieuw moederbord als een nieuwe processor noodzakelijk zijn. Daarbij zal de keuze bijna automatisch op Intel vallen, dit omdat de alternatieven van AMD niet bepaald om over naar huis te schrijven zijn. Ik weet niet wat je systeem nu is, maar een 600 watt voeding moet een R9 390 gewoon kunnen trekken. Behoudens dat je binnen de specs blijft en dat je een relatief energiezuinige processor hebt (wat met AMD wellicht toch niet zo is).
Als je in het vervolg nog meer onzin te verkondigen heb, zou je dat op FOK! willen doen? Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2016, 07:37
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Als je in het vervolg nog meer onzin te verkondigen heb, zou je dat op FOK! willen doen? Alvast bedankt!
AMD biedt mijns inziens totaal geen alternatief voor Skylake. Zoals ik al schreef zijn er wel AMD-gebaseerde sets met moderne interfaces, maar qua prestatie komen ze niet in de buurt van (het veel duurdere) Intel. Het is spijtig, maar het R&D-budget van AMD is al jaren lang bizar laag en daarom komen ze helaas niet meer met vooruitstrevende producten als destijds de Athlon 64.
Oud 19-04-2016, 10:03
Verwijderd
Citaat:
AMD biedt mijns inziens totaal geen alternatief voor Skylake.
Ja dat bieden ze wel, de performance per watt is namelijk hoog bij AMD. Een paar nieuwe features en instructies zijn leuk en aardig, maar de compilers zijn er nog nauwelijks voor geoptimaliseerd, laat staan dat je het eerste jaar veel software (en al helemaal geen games) ziet die gebruik maken van de nieuwe cryptografische instructies.

Citaat:
Zoals ik al schreef zijn er wel AMD-gebaseerde sets met moderne interfaces, maar qua prestatie komen ze niet in de buurt van (het veel duurdere) Intel. Het is spijtig, maar het R&D-budget van AMD is al jaren lang bizar laag en daarom komen ze helaas niet meer met vooruitstrevende producten als destijds de Athlon 64.
Ik toon godverdomme net aan dat de prijs beter is dan die van de concurrentie. Wat lul je nou?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten