Oud 18-05-2016, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Hoe lang hebben ouders bij jullie mee betaald aan opleiding/verzekering/woonkosten enzo?
Tot ik begon met werken na m'n opleiding. Nou was dat 3 jaar na het behalen van mijn MAVO-diploma dus ach. En twee keer een maandje werkloos geweest, eerste keer kon ik makkelijk werk vinden, tweede keer was ergens begin juni en bijna iedereen nam alleen maar eindexamenluitjes aan dus dat heeft geduurd tot begin september, die periode heb ik ook niets hoeven betalen.
Advertentie
Oud 18-05-2016, 20:26
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Een van de jongens uit het dorp waar ik ben opgegroeid, krijgt nog steeds van alles betaald. Hij is 27, woont vanaf zijn negentiende op kamers in (ik geloof) Eindhoven en is nu zes jaar bezig aan zijn tweede opleiding. Eerste heeft'ie niet afgemaakt. Hij heeft een bijbaan bij een of andere straattheatergroep waardoor hij om de haverklap een paar dagen ofzo in verweggistan zit. Maar hij wordt dus ook nog steeds gesponsord door zijn ouders. Terwijl zijn moeder maar weinig verdient en zijn vader werkloos thuis zit. Zijn ouders kunnen zelf net de eindjes aan elkaar knopen. Ik vind dat zo gek. Ben ik de enige of is dat normaal?
Ja, ik zou me daar ook echt heel erg bezwaard bij voelen. Zeker als die ouders het financieel al niet best hebben.
Oud 18-05-2016, 20:27
Verwijderd
De vent van een collega van mij deed al negen jaar over z'n opleiding en was nog steeds niet afgestudeerd. Hij werkte bij zijn vader in het bedrijf en was al zestien eeuwen bezig met afstuderen. Hij was dus getrouwd, met een koophuis en een dikke auto en ze hadden een kindje gekregen. Zijn ouders betaalden zijn studie. Toen zijn ouders aangaven dat ze het wel eens tijd vonden dat hij af ging studeren en er een realistische deadline werd gesteld voor een afstudeerdatum (en anders zou hij vanaf dat moment zijn opleiding zelf moeten betalen), waren hij en zijn vrouw (mijn collega) echt ontzettend beledigd. Dat deed je toch niet?
Verwijderd
Citaat:
Jij hebt geen wiskunde, jij hebt rekenen.
Had ik maar rekenen...
Verwijderd
Ik kan iig al aftrekken
Verwijderd
En optellen
Verwijderd
En keer een delen
Oud 18-05-2016, 20:28
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Hoe lang hebben ouders bij jullie mee betaald aan opleiding/verzekering/woonkosten enzo?
Sinds m'n stufi is stopgezet krijg ik elke maand 250 euro als steuntje. Daar voel ik me best schuldig over, maar zonder zou ik het echt niet redden.
Ik probeer maar in m'n achterhoofd te houden dat m'n zus over de jaren veel meer heeft gehad en dat zij een goed-verdienende vriend heeft en zelf al tig jaar niet heeft gewerkt.
Verwijderd
En de rest mag m'n rekenmachine doen
Kikaa*
Kikaa* is offline
Maar ik verbaas me ook dat bij sommige complete vakanties betaald worden. Ik heb echt niks te klagen enzo hoor, wij hebben het hier thuis ook goed en mijn ouders zijn ook niet lullig, maar ik zou me echt niet lekker voelen als mijn vakantie met iemand anders betaald zou worden. Ik voel me al een soort van bezwaard als ik weken met mijn ouders mee ga en zij alles betalen, maar dan willen ze niet eens dat ik een ijsje of een etentje betaal ofzo.
Oud 18-05-2016, 20:29
Axel11
Axel11 is offline
Ach, anders moet je er toch later alleen maar erfbelasting over betalen
Oud 18-05-2016, 20:30
Kikaa*
Kikaa* is offline
Mijn ouders zijn wel echt heel relaxt trouwens. Toen ik het dit jaar rond februari lichamelijk echt niet meer trok en school wilde dat ik niet meer kwam zat ik echt ziekelijk in de put en toen kwam mijn vader op een gegeven moment naast me zitten, sloeg hij een arm om me heen en zei hij: 'jess, doe niet zo moeilijk, al moeten we verdomme nog zes jaar je studie betalen, je studie ga je hoe dan ook halen. Maak je niet druk om studievertraging en de bijbehorende kosten erbij, het komt goed, echt!' <3
Oud 18-05-2016, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Ik kan iig al aftrekken
Oud 18-05-2016, 20:32
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Ik kan iig al aftrekken
Kon ik dat ook maar.
Oud 18-05-2016, 20:34
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Kon ik dat ook maar.
Uitgekeken op je doos?
Oud 18-05-2016, 20:35
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Uitgekeken op je doos?
Het lijkt me serieus wel wat om tijdelijk een piemel te hebben. Ik zou me er wel wat dagen mee vermaken.
Oud 18-05-2016, 20:36
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik kan iig al aftrekken
Huhu
Oud 18-05-2016, 20:38
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Het lijkt me serieus wel wat om tijdelijk een piemel te hebben. Ik zou me er wel wat dagen mee vermaken.
Ja, dat heb ik ook wel met een vagijn
Oud 18-05-2016, 20:39
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Tijdelijk lijkt me wel interessant, maar vagijnen zijn awesome, dus die hou ik liever.
Verwijderd
Vagijn
Holland Oates
Holland Oates is offline
SORRY IK BEDOEL KUT!
Verwijderd
Citaat:
Uitgekeken op je doos?
Verwijderd
Voordeel van een piemel is niet ongesteld worden,
Oud 18-05-2016, 20:40
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik ben enigszins verwend en mijn ouders betalen mijn huidige studiekosten en zorgverzekering. Maar dat laatste is ook meer omdat de mijne echt onbetaalbaar is en een goedkopere verzekering er niet echt in zit. Toen ik tijdelijk op kamers ging betaalde ze daar niet aan mee. Telefoon enzo heb ik altijd zelf moeten betalen.
Ik betaal vanaf mijn 18e alles zelf; van zorgverzekering tot schoolkosten. Sinds ik op mezelf woon, leen ik bij. Mijn ouders hebben het zelf ook niet breed. Zolang ik thuis woonde hoefde ik overigens niets te betalen qua kostgeld ofzo en mijn moeder bracht me altijd overal naartoe met de auto
Oud 18-05-2016, 20:41
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Voordeel van een piemel is niet ongesteld worden,
JAAA dit
Oud 18-05-2016, 20:41
Kikaa*
Kikaa* is offline
Mijn vriend kwam pas tot de conclusie dat ik wel erg vaak ongesteld was. Ja, elke maand schat!
Oud 18-05-2016, 20:42
Verwijderd
echt?
Oud 18-05-2016, 20:42
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Mijn vriend kwam pas tot de conclusie dat ik wel erg vaak ongesteld was. Ja, elke maand schat!

Ik niet/nauwelijks meer sinds ik een mirena heb
Oud 18-05-2016, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Wtf
Oud 18-05-2016, 20:43
Kikaa*
Kikaa* is offline
Nou ja, het was meer iets dat de tijd snel ging ofzo maar het kwam er echt zo mooi uit. Alsof het bijzonder was ofzo. En ik slikte eerst ook wel altijd de pil één maand door, dus om de twee maanden ongesteld, maar dat doe ik nu niet met die antibiotica. Maar het kwam er zo mooi uit.
Oud 18-05-2016, 20:44
Kikaa*
Kikaa* is offline
Ik heb ook weleens van huh moet ik nu alweer ongesteld worden, dat kan toch helemaal niet? Hij bedoelde het zo, maar het kwam er echt heel knullig uit. Alsof hij niet wist dat het maandelijks gebeurt ofzo.
Oud 18-05-2016, 20:45
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:

Ik niet/nauwelijks meer sinds ik een mirena heb
Ik twijfel al heel lang of ik ook een spiraal zal nemen, maar ik ken twee mensen die recent iemand kennen die een kind hebben gekregen met een spiraal. Eentje wist nergens van, speelde een paar dagen voor haar bevalling nog een sportwedstrijd... dat maakt me een beetje panisch.
Oud 18-05-2016, 20:46
Verwijderd
Ik heb mijn beste vriend een jaar of tien geleden uit moeten leggen waarom iemand ongesteld werd. Hij heeft nogal ouders die nauwelijks communiceren, geen zussen en was tot op dat punt nog nooit een relatie gehad. Hij was toen 21, geloof ik.
Oud 18-05-2016, 20:48
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Ik heb mijn beste vriend een jaar of tien geleden uit moeten leggen waarom iemand ongesteld werd. Hij heeft nogal ouders die nauwelijks communiceren, geen zussen en was tot op dat punt nog nooit een relatie gehad. Hij was toen 21, geloof ik.
Maar dat soort dingen krijg je toch ook op school enzo? ik kreeg in groep 8 al een soort van seksuele voorlichting.
Oud 18-05-2016, 20:49
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
En nooit interesse om internet hierover te raadplegen blijkbaar?
Oud 18-05-2016, 20:50
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Wtf, hij heeft toch ook gewoon biologie in de brugklas gehad?
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ook geen biologie gehad op school?

edit: Boks, Abs!
Verwijderd
Citaat:
Ik kan iig al aftrekken
je hebt nogsteeds een schuld openstaan van een frikandellenbroodje en een fles appelsap
Oud 18-05-2016, 20:51
Kikaa*
Kikaa* is offline
Ik ken ook iemand die stage loopt met tienermoeders en een deel van die meisjes weet gewoon niet dat je voorbehoedsmiddelen nodig hebt als je geen kind wil krijgen. Laat staan een SOA. Echt bizar om voor te stellen, maar tegelijkertijd triest dat je echt niks mee krijgt van je omgeving.. Ze snappen het zelfs niet nadat ze bevallen zijn van een kind.
Verwijderd
Hij was niet zo handig met het internet en biologie... Met alle respect, maar ik heb ook echt geen flauw idee meer wat ik daar allemaal geleerd heb Ik kan het me in ieder geval wel voorstellen, eigenlijk
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik twijfel al heel lang of ik ook een spiraal zal nemen, maar ik ken twee mensen die recent iemand kennen die een kind hebben gekregen met een spiraal. Eentje wist nergens van, speelde een paar dagen voor haar bevalling nog een sportwedstrijd... dat maakt me een beetje panisch.
Mensen die mensen kennen ja

Ik heb een postuur waarbij het praktisch onmogelijk is om ongemerkt zwanger te zijn En verder, die ienieminie kans... Geen anticonceptie is waterdicht. En het grote voordeel vind ik dat je er niet constant aan hoeft te denken, medicatie meestal geen invloed heeft op de werking en bovendien wilde ik van alle vorige soorten anticonceptie dood, dus dit is echt een verademing!
Oud 18-05-2016, 20:53
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb meiden lesgegeven die al een kind hadden een niet wisten wat een fontanel was
Oud 18-05-2016, 20:53
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Mensen die mensen kennen ja

Ik heb een postuur waarbij het praktisch onmogelijk is om ongemerkt zwanger te zijn En verder, die ienieminie kans... Geen anticonceptie is waterdicht. En het grote voordeel vind ik dat je er niet constant aan hoeft te denken, medicatie meestal geen invloed heeft op de werking en bovendien wilde ik van alle vorige soorten anticonceptie dood, dus dit is echt een verademing!
Die mensen staan wel dicht bij me, dus het is niet een random verhaal van school ofzo. Dus ja, dan ga ik er wel anders bij denken. Maar goed, ik word dan ook makkelijk beïnvloed want ik ben gewoon bang om zwanger te worden.
Oud 18-05-2016, 20:54
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Hij was niet zo handig met het internet en biologie... Met alle respect, maar ik heb ook echt geen flauw idee meer wat ik daar allemaal geleerd heb Ik kan het me in ieder geval wel voorstellen, eigenlijk
Dat je de eerste wet van Newton niet meer kent alla, maar dit gaat over seks
Oud 18-05-2016, 20:54
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ik ken ook iemand die stage loopt met tienermoeder en een deel van die meisjes weten gewoon niet dat je voorbehoedsmiddelen nodig hebt als je geen kind wil krijgen. Laat staan een SOA. Echt bizar om voor te stellen, maar tegelijkertijd triest dat je echt niks mee krijgt van je omgeving..
Het is soms echt bizar hoe weinig mensen weten. Ik heb meerdere keren dingen online gelezen van volwassen vrouwen die geen tampons gebruikten 'want dan moet ik 'm eruit halen elke keer als ik moet plassen'.
Oud 18-05-2016, 20:56
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Het is soms echt bizar hoe weinig mensen weten. Ik heb meerdere keren dingen online gelezen van volwassen vrouwen die geen tampons gebruikten 'want dan moet ik 'm eruit halen elke keer als ik moet plassen'.
Ik ging pas naar de sauna met een vriendin, maar ze wilde ineens niet want ongesteld. Toen zei ik van ja yo je kan toch een tampon gebruiken? Was ze verbaasd dat dat er tijdens het zwemmen niet uit ging vallen en dat het er überhaupt niet uitviel. Na haar drie keer geruststellen dat dat echt niet ging gebeuren raakte ik echt geïrriteerd en het zat.
Oud 18-05-2016, 20:57
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ik heb meiden lesgegeven die al een kind hadden een niet wisten wat een fontanel was
is dat fanta met chocomel?
Oud 18-05-2016, 20:57
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Die mensen staan wel dicht bij me, dus het is niet een random verhaal van school ofzo. Dus ja, dan ga ik er wel anders bij denken. Maar goed, ik word dan ook makkelijk beïnvloed want ik ben gewoon bang om zwanger te worden.
Dat snap ik wel ja. Vooral in jouw situatie lijkt me dat nog eens extra lastig/gevaarlijk. Overigens zou ik er ook niet aan moeten denken, hoor
Oud 18-05-2016, 20:58
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ik ging pas naar de sauna met een vriendin, maar ze wilde ineens niet want ongesteld. Toen zei ik van ja yo je kan toch een tampon gebruiken? Was ze verbaasd dat dat er tijdens het zwemmen niet uit ging vallen en dat het er überhaupt niet uitviel.
mss heeft ze wel een gapende tunnel daar beneden.
Oud 18-05-2016, 20:59
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
In mijn tijd was er geen c. Alleen a, b1 en b2. Dus geen idee
In mijn tijd was C een verdieping op B1,2, maar die heeft de invoering van de 2e fase nooit gehaald
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten