Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2016, 10:20
Verwijderd
Gaat met veel kabaal hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2016, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg eerder 'draadloze netwerkverbinding' of, soms, WLAN (het Duitse begrip). Wi-Fi heeft iets aanstellerigs in mijn ogen oren.
Je vindt 'wifi' aanstellerig maar 'draadloze netwerkverbinding' of 'WLAN' niet? Verreweg de meeste mensen in Nederland zeggen 'wifi' - hoe is dat dan aanstellerig?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2016, 10:50
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Je vindt 'wifi' aanstellerig maar 'draadloze netwerkverbinding' of 'WLAN' niet? Verreweg de meeste mensen in Nederland zeggen 'wifi' - hoe is dat dan aanstellerig?
Het ligt echt aan het woord zelf, het klinkt voor mij niet als de benaming voor een serieus stuk technologie, maar meer iets dat op één of ander dwaas moment een keer op een marketingafdeling/door een marketingbureau is bedacht.
Oud 28-06-2016, 10:52
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
En weelan klinkt als een van mijn scheten van vanochtend
Oud 28-06-2016, 11:06
Macrador
Macrador is offline
Ik het vind het eerder aanstellerig dat je wifi aanstellerig vindt.
Oud 28-06-2016, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Het ligt echt aan het woord zelf, het klinkt voor mij niet als de benaming voor een serieus stuk technologie, maar meer iets dat op één of ander dwaas moment een keer op een marketingafdeling/door een marketingbureau is bedacht.
tering zeg.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2016, 12:19
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik had duidelijker moeten zijn: de term die in Duitsland gebruikelijk is.
Jij noemt je telefoon ook je 'handy' ?
Oud 28-06-2016, 12:42
Verwijderd
En daarnaast zeggen mijn Duitse matties ook wiefie
Met citaat reageren
Oud 28-06-2016, 12:43
Verwijderd
Of waaierlessssss
Met citaat reageren
Oud 28-06-2016, 17:20
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Mensen die Wifi op z'n Engels uitspreken zijn altijd uitslovende nerds, voor zover ik weet.
Ja, dit
Oud 28-06-2016, 17:28
aumgn
aumgn is offline
Maar ik wil Spawn geen hersenbloeding aanpraten hoor, zo veel emotie roept de Engelse uitspraak bij mij ook weer niet op. De Duitse uitspraak daarentegen...
Oud 28-06-2016, 17:31
Verwijderd
Het heeft de gemoederen wel doen aanwaaien.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2016, 19:57
Abby.
Abby. is offline
Ik erger me aan contaminaties of mensen die anderszins uitdrukkingen verkeerd uitdrukken
Met citaat reageren
Oud 28-06-2016, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Ik erger me aan contaminaties of mensen die anderszins uitdrukkingen verkeerd uitdrukken
Kan je het niet meer boltrekken dan?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2016, 20:07
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Kan je het niet meer boltrekken dan?
Nee, dat gaat mijn pet echt te ver buiten.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2016, 20:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn vriend is echt zó slecht in uitdrukkingen dat het bijna grappig is
Oud 28-06-2016, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat gaat mijn pet echt te ver buiten.
Helemaal als taalpurist zijnde natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2016, 20:10
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Helemaal als taalpurist zijnde natuurlijk.
Ja, dat besef ik me op zulke momenten maar al te best.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2016, 20:22
Verwijderd
Als vader betekent hetzelfde als vader zijnde
Met citaat reageren
Oud 28-06-2016, 22:17
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
"Dat kost duur" of "dat weegt zwaar" moet bestraft worden met zweepslagen.

Overigens "hun" als onderwerp gebruiken ook. /taalnazi
Oud 28-06-2016, 22:20
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vind mensen die spreekwoorden verkwanselen dan weer hilarisch. Al ligt dat wel weer aan de persoon en hoe serieus iemand iets bedoelt.

Mijn lief zegt bijvoorbeeld "kippetje, eitje" in plaats van "appeltje, eitje" er is nog iets met kippen wat ze verkeerd zegt, maar daar komen we nu even niet op.
Oud 28-06-2016, 22:25
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik vind mensen die spreekwoorden verkwanselen dan weer hilarisch. Al ligt dat wel weer aan de persoon en hoe serieus iemand iets bedoelt.

Mijn lief zegt bijvoorbeeld "kippetje, eitje" in plaats van "appeltje, eitje" er is nog iets met kippen wat ze verkeerd zegt, maar daar komen we nu even niet op.
De kip valt niet ver van de boom?
Oud 28-06-2016, 22:44
Abby.
Abby. is offline
Citaat:

Ik heb de ergernis ook helemaal niet zo. Het was meer een reactie op dit gedrocht van een zin :

Citaat:
Het heeft de gemoederen wel doen aanwaaien.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2016, 22:50
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 29-06-2016, 05:08
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:

Bedoel je 'er is nog iets met kippen wat HIJ verkeerd zegt'? Of ben jij nu ineens een man?
Oud 29-06-2016, 06:08
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Bedoel je 'er is nog iets met kippen wat HIJ verkeerd zegt'? Of ben jij nu ineens een man?
2014 belde, of je even up to speed wilde komen
Oud 29-06-2016, 21:57
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Wat dacht je van 'de middeleeuwen belde: of je even je bekrompen wereldbeeld wilt aanpassen.'
Oud 29-06-2016, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Gotta go fast ᕕ( ಠ‿ಠ)ᕗ

Da dongers are back
Met citaat reageren
Oud 30-06-2016, 15:27
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
OMG dit ja.

Ik heb zelfs eens een ingezonden brief in de metro gezien waarin LETTERLIJK (kusje Soija) stond:
"Vertraging en volle treinen vind ik niet erg, maar dat die internetverbinding zo slecht is, kan ik echt niet hebben".

Dude.

Citaat:
Mensen die Wifi op z'n Engels uitspreken zijn altijd uitslovende nerds, voor zover ik weet.
Dit.

Citaat:
Ik zeg wiefie want het is wiefie
En dit.
Oud 23-12-2016, 19:22
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Wanneer mensen 'letterlijk (en figuurlijk)' zeggen, terwijl het helemaal niet letterlijk is.
Of 'revolutionair' terwijl het helemaal niet revolutionair is.
Oud 23-12-2016, 19:32
Verwijderd
Citaat:
OMG dit ja.

Ik heb zelfs eens een ingezonden brief in de metro gezien waarin LETTERLIJK (kusje Soija) stond:
"Vertraging en volle treinen vind ik niet erg, maar dat die internetverbinding zo slecht is, kan ik echt niet hebben".

Dude.
Wat Yne zegt en wat jij zegt vind ik nogal een verschil. Vertraging zou zoveel minder kut zijn als er in Heino eens niet één streepje 2G was (en dat is waar we altijd stilstaan!) Dat de conducteur er niets aan kan doen; soit.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2016, 19:43
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Wat Yne zegt en wat jij zegt vind ik nogal een verschil. Vertraging zou zoveel minder kut zijn als er in Heino eens niet één streepje 2G was (en dat is waar we altijd stilstaan!) Dat de conducteur er niets aan kan doen; soit.
Het gaat over de WiFi hè, niet over het bereik. En tuurlijk is het een verschil, maar ik vind beide nog steeds ergerlijk.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2016, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Het gaat over de WiFi hè, niet over het bereik. En tuurlijk is het een verschil, maar ik vind beide nog steeds ergerlijk.
Er is geen wifi in mijn trein en het bereik van je eigen mobiel is over het algemeen een goede indicatie van de snelheid van het mobiele netwerk, waar Wifi in de trein middels 3G(!!!!) modems is verbonden. Als je verbinding kut is, dan is wifi ook kut. Bijna altijd.

En daarnaast is wifi in de trein levens-fucking-gevaarlijk. Het is onbeveiligd. Echt als het wachtwoord gewoon gratisinternet of freeinternet was geweest was het bijna oneindig veiliger, gewoon omdat er een wachtwoord en dus versleuteling op zit. Afgezien daarvan zou er gewoon govroam en eduroam aangeboden moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2016, 19:55
Verwijderd
Of zoals in Kopenhagen; een beveiligd netwerk waar je met een sleutel die in de trein hangt mee kan verbinden en daarop maak je op een SSL/TLS-website een account aan waarmee je daarna op de beveiligde wifi kan inloggen. Dan hoef je dus ook geen voorwaarden die in de praktijk totaal nietszeggend zijn meer te accepteren.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2016, 19:58
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Er is geen wifi in mijn trein en het bereik van je eigen mobiel is over het algemeen een goede indicatie van de snelheid van het mobiele netwerk, waar Wifi in de trein middels 3G(!!!!) modems is verbonden. Als je verbinding kut is, dan is wifi ook kut. Bijna altijd.

En daarnaast is wifi in de trein levens-fucking-gevaarlijk. Het is onbeveiligd. Echt als het wachtwoord gewoon gratisinternet of freeinternet was geweest was het bijna oneindig veiliger, gewoon omdat er een wachtwoord en dus versleuteling op zit. Afgezien daarvan zou er gewoon govroam en eduroam aangeboden moeten worden.
Eens, maar daar ging het niet over
Met citaat reageren
Oud 23-12-2016, 20:12
Verwijderd
Wellus
Met citaat reageren
Oud 17-03-2017, 06:05
WolterB
WolterB is offline
Up voor mensen die bij trappen waar meerdere goten voor de fiets zijn de fiets in de goot voor de tegenovergestelde richting hebben en daardoor een opstopping veroorzaken voor de tegemoetkomende mensen.
Oud 17-03-2017, 09:36
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Up voor mensen die bij trappen waar meerdere goten voor de fiets zijn de fiets in de goot voor de tegenovergestelde richting hebben en daardoor een opstopping veroorzaken voor de tegemoetkomende mensen.
Ik moest deze zin serieus 5x lezen en toen nog 2x hardop om erachter te komen wat je zat te bazelen

Maar ik wist niet dat mensen dat deden, wat asociaal.
Oud 17-03-2017, 09:40
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ik moest deze zin serieus 5x lezen en toen nog 2x hardop om erachter te komen wat je zat te bazelen

Maar ik wist niet dat mensen dat deden, wat asociaal.
Het was VROEG vanmorgen
Oud 17-03-2017, 09:42
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Je zult de mensen die je glazig aankijken bij dit soort dingen of domweg de schouders ophalen de kost moeten geven. Fucking rampzalig.
Oud 17-03-2017, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Het is nog geen 9:00, wtf moet je met een fiets die je niet kan dragen op het station.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2017, 10:54
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Het is nog geen 9:00, wtf moet je met een fiets die je niet kan dragen op het station.
In de bewaakte fietsenstalling zetten

In Deventer/Zutpen ligt die ondergronds, maar dat weet je vast wel
Oud 17-03-2017, 10:56
Verwijderd
In Zutphen geen idee. In Deventer kan je geloof ik gewoon wegfietsen de andere kant langs toch?

Maar euh, heb je er wat van gezegd?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2017, 11:05
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
In Zutphen geen idee. In Deventer kan je geloof ik gewoon wegfietsen de andere kant langs toch?

Maar euh, heb je er wat van gezegd?
Zutphen heeft 1 toegang met trappen. Deventer fiets ik inderdaad altijd gelijk weg

Een vuile blik waarna de tegenligger mopperend naar de andere kant verplaatste werkte ook prima
Oud 17-03-2017, 12:26
Verwijderd
Ik erger mij aan mensen die zich aan alles lopen te ergeren
Met citaat reageren
Oud 17-03-2017, 13:40
Miekje*
Miekje* is offline
Ik erger me aan mensen.
Oud 17-03-2017, 14:05
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Ik erger me aan mensen.
Niet aan paarden?
Oud 18-03-2017, 03:18
Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik erger me aan de domme posts van prox.
Oud 18-03-2017, 06:54
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik erger me aan de domme posts van prox.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2017, 08:56
Verwijderd
Ik ook
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten