Oud 06-07-2016, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Hoe weet je dat nou weer, ben jij in alle voetbalstadions en in alle vakken tegelijkertijd?
Wat een drogreden, ik verwacht van jou wat sterkers dan "ben jij in alle voetbalstadions en in alle vakken tegelijkertijd?"
Eigenlijk zou ik het moeten negeren, maar ik herhaal wat ik eerder zei:

Citaat:
Hoe vaak bezoek jij voetbalstadions? Ik heel vaak, ongeveer 30 keer per jaar. De laatste keer dat ik me kan herinneren dat er oerwoudgeluiden klonken bij een wedstrijd waar ik in het stadion aanwezig was, is ergens vlak na de millenniumwisseling geweest en die paar man die dat toen deden werden door de rest van het publiek terecht gewezen. Ergens eind jaren negentig heeft het Nederlandse voetbalpubliek dit soort racisme afgeleerd. Het is echt not done.

Citaat:
Het komt vast nog wel eens voor, waarschijnlijk lang niet zo vaak als het beeld er van is en allicht ook niet vaker dan op andere plekken, dat is de beeldvorming.
Dat is dan ook mijn punt, dat het puur beeldvorming is

Citaat:
Maar mijn eerste hit op google levert al zo nog een voorbeeld van een paar maanden terug op: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=271682
Heb je dat artikel überhaupt gelezen? Dit gaat over een amateurwedstrijd en over één persoon die oerwoudgeluiden heeft gemaakt. Dit was niet in een voetbalstadion. Hoe kun je mij voor de voeten werpen dat ik niet in alle voetbalstadions tegelijk ben, als je voorbeeld een voorbeeld is dat buiten een voetbalstadion plaatsvond?

Ik heb een voorbeeld voor je, al eerder door mij benoemd in deze topic. ADO Den Haag tegen Ajax van afgelopen seizoen. Enige wedstrijd in een Nederlands stadion van dit decennium waarvan ik weet dat er oerwoudgeluiden waren. En dat weet ik omdat het enorm breed uitgemeten werd (terecht!). Men vindt dat niet normaal.

Citaat:
Ik heb toevallig 2 jaar een donkere roeier gecoacht, dat is vrij zeldzaam in het roeien. Hij is er zelf vrij laconiek over maar de grapjes en vreemde opmerkingen die hij af en toe te horen krijgt of die ze achter zijn rug om maken..
Ik ontken ook helemaal nergens dat mensen grapjes en vreemde opmerkingen over donkere mensen maken. Of dat racisme nog bestaat. Of dat voetbalsupporters niet racistisch kunnen zijn. Maar Azèche stelde "Het punt is niet waar jij jezelf mee vergelijkt, maar waar de samenleving jou mee vergelijkt. Ik denk dat wat dat betreft junglegeluiden in voetbalstadions wel genoeg zeggen." Ik herken het beeld van "junglegeluiden" in voetbalstadions helemaal niet. Het punt dat ze wil maken mist zo iedere kracht. Daarnaast stoor ik me als voetbalsupporter en stadionbezoeker aan het beeld dat het bezoeken van een stadion een activiteit is die je niet met vrouw en kinderen kunt doen, omdat verbaal en fysiek geweld daar normaal zouden zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2016, 11:59
Carn
Carn is offline
best grappig eigenlijk, All-stars is de laatste tijd weer eens op de buis en de homo en negergrapjes vieren daarin hoogtij, dat zal nu vast niet meer door de beugel kunnen.
Oud 06-07-2016, 12:01
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
best grappig eigenlijk, All-stars is de laatste tijd weer eens op de buis en de homo en negergrapjes vieren daarin hoogtij, dat zal nu vast niet meer door de beugel kunnen.
All Stars

Maandag stapte Fatima bij Berry in de lesauto, samen met haar vier broers
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Wat een drogreden, ik verwacht van jou wat sterkers dan "ben jij in alle voetbalstadions en in alle vakken tegelijkertijd?"
Eigenlijk zou ik het moeten negeren, maar ik herhaal wat ik eerder zei:

Dat is dan ook mijn punt, dat het puur beeldvorming is

Heb je dat artikel überhaupt gelezen? Dit gaat over een amateurwedstrijd en over één persoon die oerwoudgeluiden heeft gemaakt. Dit was niet in een voetbalstadion. Hoe kun je mij voor de voeten werpen dat ik niet in alle voetbalstadions tegelijk ben, als je voorbeeld een voorbeeld is dat buiten een voetbalstadion plaatsvond?

Ik heb een voorbeeld voor je, al eerder door mij benoemd in deze topic. ADO Den Haag tegen Ajax van afgelopen seizoen. Enige wedstrijd in een Nederlands stadion van dit decennium waarvan ik weet dat er oerwoudgeluiden waren. En dat weet ik omdat het enorm breed uitgemeten werd (terecht!). Men vindt dat niet normaal.

Ik ontken ook helemaal nergens dat mensen grapjes en vreemde opmerkingen over donkere mensen maken. Of dat racisme nog bestaat. Of dat voetbalsupporters niet racistisch kunnen zijn. Maar Azèche stelde "Het punt is niet waar jij jezelf mee vergelijkt, maar waar de samenleving jou mee vergelijkt. Ik denk dat wat dat betreft junglegeluiden in voetbalstadions wel genoeg zeggen." Ik herken het beeld van "junglegeluiden" in voetbalstadions helemaal niet. Het punt dat ze wil maken mist zo iedere kracht. Daarnaast stoor ik me als voetbalsupporter en stadionbezoeker aan het beeld dat het bezoeken van een stadion een activiteit is die je niet met vrouw en kinderen kunt doen, omdat verbaal en fysiek geweld daar normaal zouden zijn.
Nogmaals, het ging niet om dat het in voetbalstadions gebeurt, maar dat het gebeurt. Dat het beeld van voetbalstadions overtrokken is, en dat Azeche en mijn beeldvorming daarover fout is, daar geloof ik je meteen op, maar dat is niet helemaal het punt hier.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Nogmaals, het ging niet om dat het in voetbalstadions gebeurt, maar dat het gebeurt. Dat het beeld van voetbalstadions overtrokken is, en dat Azeche en mijn beeldvorming daarover fout is, daar geloof ik je meteen op, maar dat is niet helemaal het punt hier.
Dat wat gebeurt? Oerwoudgeluiden? Ik heb niet het idee dat oerwoudgeluiden iets is dat (veel) gebeurt in Nederland, in welke openbare aangelegenheid dan ook. Waarom denk je dat een eenling die bij het amateurvoetbal oerwoudgeluiden maakt, zelfs leidt tot veel media-aandacht en rechtsvervolging? Niet omdat het schering en inslag is.

Los daarvan, noemde Azèche wel degelijk, en als enige, voetbalstadions. Geen andere locatie.

Voor zover ik begrijp welk punt er geprobeerd wordt te maken, dan is dat punt dat er latent racisme aanwezig is. Ik denk ook dat dat zo is. Het is alleen vreemd dat er vervolgens een voorbeeld wordt genoemd dat nergens op slaat. Dat versterkt haar punt niet.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 21:58
Verwijderd
Citaat:
WAAROM SNAP JE NIET GEWOON DAT HET DAAR NIET SPECIFIEK OM GAAT MAAR OM HET FUCKING ARGUMENT, ER WORDEN GODVERDOMME TIENDUIZENDEN VOETBALWEDSTRIJDEN PER JAAR GESPEELD EN JIJ KAN ÉÉN VOORBEELD VAN ENKELE MAANDEN GELEDEN VINDEN DAT BETEKENT DUS DAT HET GEEN SCHERING EN INSLAG IS ZOALS EERDER GEIMPLICEERD WERD GODVERDOMME DIT IS TOCH GEEN FUCKING QUANTUMMECHANICA TERING HEY
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 21:59
Holland Oates
Holland Oates is offline
Voetbal, schmoetbal.
Oud 06-07-2016, 22:06
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
WAAROM SNAP JE NIET GEWOON DAT HET DAAR NIET SPECIFIEK OM GAAT MAAR OM HET FUCKING ARGUMENT, ER WORDEN GODVERDOMME TIENDUIZENDEN VOETBALWEDSTRIJDEN PER JAAR GESPEELD EN JIJ KAN ÉÉN VOORBEELD VAN ENKELE MAANDEN GELEDEN VINDEN DAT BETEKENT DUS DAT HET GEEN SCHERING EN INSLAG IS ZOALS EERDER GEIMPLICEERD WERD GODVERDOMME DIT IS TOCH GEEN FUCKING QUANTUMMECHANICA TERING HEY
Denk aan je bloeddruk lieverd.
Oud 06-07-2016, 22:13
df
df is offline
Citaat:
Voetbal, schmoetbal.
Hoe is het met je racistische familie?
Oud 06-07-2016, 22:18
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 22:19
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Weet ik veel, ik spreek ze bijna nooit.
Oud 06-07-2016, 22:55
Katertje
Katertje is offline
Citaat:
Citaat:
Doe s ff niet, df.
Oud 07-07-2016, 09:39
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg ook nergens dat het schering en inslag is, mijn hemel waarom komt er elke keer meteen zo'n rode waas voor jouw ogen en capslockalarm als ik op een discussie reageer
Met citaat reageren
Oud 07-07-2016, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg ook nergens dat het schering en inslag is, mijn hemel waarom komt er elke keer meteen zo'n rode waas voor jouw ogen en capslockalarm als ik op een discussie reageer
Omdat je reageert as een fucking republikein op de emails van Hillary, je kan honderd keer zeggen dat Karl Rove er 22 miljoen heeft kwijtgemaakt maar dát is niet erg. Serieus, je bent een intelligente chick en dan kom je met dit? Wáárom teh fuck?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2016, 17:29
Verwijderd
Haha sorry maar wat jij allemaal leest in mijn posts Gewoon nee..
Met citaat reageren
Oud 07-07-2016, 17:35
Verwijderd
Ik geef toe dat ik wellicht vooroordelen over voetbalfans heb, maar ik verkeerde niet in de veronderstelling dat oerwoudgeluiden 'schering en inslag' zijn. Wat die vooroordelen betreft oké, legit punt, maar wel een beetje overgereageerd.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2016, 00:40
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Dat wat gebeurt? Oerwoudgeluiden? Ik heb niet het idee dat oerwoudgeluiden iets is dat (veel) gebeurt in Nederland, in welke openbare aangelegenheid dan ook. Waarom denk je dat een eenling die bij het amateurvoetbal oerwoudgeluiden maakt, zelfs leidt tot veel media-aandacht en rechtsvervolging? Niet omdat het schering en inslag is.

Los daarvan, noemde Azèche wel degelijk, en als enige, voetbalstadions. Geen andere locatie.

Voor zover ik begrijp welk punt er geprobeerd wordt te maken, dan is dat punt dat er latent racisme aanwezig is. Ik denk ook dat dat zo is. Het is alleen vreemd dat er vervolgens een voorbeeld wordt genoemd dat nergens op slaat. Dat versterkt haar punt niet.
Wie denkt trouwens bij een oerwoud aan negers? Ik denk juist aan tijgors, vleermuzen, veugelspinnen, apens en slangs.
Oud 08-07-2016, 08:22
Verwijderd
Ja allemaal heel leuk, maar ik snap nog altijd niet helemaal wat het punt van Azèche of Kristaco is.

Citaat:
Het punt is niet waar jij jezelf mee vergelijkt, maar waar de samenleving jou mee vergelijkt. Ik denk dat wat dat betreft junglegeluiden in voetbalstadions wel genoeg zeggen.
DF vroeg hier ook al om uitleg. Wat bedoel je hier nou precies? Je lijkt hier te stellen dat oerwoudgeluiden in voetbalstadions normaal zijn. Iets dat vaker voorkomt. Je zegt natuurlijk niet letterlijk schering en inslag.

Citaat:
Dat was volgens mij niet het punt, het punt was dat donkere mensen in Nederland nog vaak genoeg tegen racistische uitingen aanlopen die gelinkt kunnen worden aan dit soort ouderwetse denkbeelden waarbij alle donkere mensen bosjesmensen of apen zijn. Een voorbeeld daarvan zijn de oerwoudgeluiden in voetbalstadions, of daarbuiten, of waar dan ook.
Dit wekt toch wel de indruk dat je vindt dat oerwoudgeluiden vaker voorkomen in voetbalstadions. Of je het nu "schering en inslag" vindt of niet, zoals je het hier formuleert gaat het echt niet om één keertje bij een amateurwedstrijd.

Citaat:
Het komt vast nog wel eens voor, waarschijnlijk lang niet zo vaak als het beeld er van is en allicht ook niet vaker dan op andere plekken, dat is de beeldvorming.
Wat je hier min of meer bevestigt, je zegt nog altijd dat het "vast nog wel eens" voorkomt.

Citaat:
Maar mijn eerste hit op google levert al zo nog een voorbeeld van een paar maanden terug op: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=271682
En vervolgens met een voorbeeld aankomt dat als een tang op een varken slaat, want niet in een voetbalstadion maar in het amateurvoetbal - en van een eenling die zowel door club als justitie aangepakt is.

Citaat:
Nogmaals, "dat het gebeurt", wat bedoel je daarmee? Oerwoudgeluiden? Of iets anders? Ik zou niet weten wat anders want Azèche noemde enkel oerwoudgeluiden. Overigens in voetbalstadions.

Dat er andere dingen gebeuren, dat kan kloppen. Mijn punt is ook helemaal niet dat er geen (latent) racisme meer bestaat. Ik kom geregeld in voetbalstadions en het beeld dat racisme daar geaccepteerd en gemeengoed is, klopt gewoon niet. Er zullen genoeg voetbalfans zijn die wel degelijk bijvoorbeeld op social media racistisch zijn. Mijn punt is nu net dat ze dat in het openbaar, dus ook in een voetbalstadion, "verbergen" omdat het niet geaccepteerd wordt.

Citaat:
Ik zeg ook nergens dat het schering en inslag is
Maar wat zeg je dan wel? Het is gemakkelijk om op de capslockpost van Deadlock te reageren maar inhoudelijk snap ik nog altijd niet wat je bedoelt. Mijn vraag om meer duiding blijft uit.

Citaat:
Ik geef toe dat ik wellicht vooroordelen over voetbalfans heb, maar ik verkeerde niet in de veronderstelling dat oerwoudgeluiden 'schering en inslag' zijn. Wat die vooroordelen betreft oké, legit punt, maar wel een beetje overgereageerd.
Je verkeerde blijkbaar wel in de veronderstelling dat het normaal en/of gemeengoed is, dat het vaker voorkomt. Anders snap ik niet waarom je het als voorbeeld noemde.

Maar Azèche, wat bedoelde je nu eigenlijk met die eerste post (eerste quote in deze post)? Want eigenlijk snap ik dat nog altijd niet zo goed.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2016, 08:30
Verwijderd
En daarnaast wil ik graag iets spiegelen. Hoe krampachtig jullie reageren op dit punt lijkt voor mij best veel hoe veel blanke autochtone Nederlanders reageren op de Zwartepietendiscussie of de Efteling-poppetjes, of de vluchtelingendiscussie for that matter. Na veel vijven en zessen en op het ongelijk gewezen te worden komt er nog altijd niet meer uit dan "ik geef toe dat ik wellicht vooroordelen (...) heb". Nog altijd een slag om de arm Ik ken best wat mensen die echt niet roepen dat Sylvana terug naar huis (??) moet of iets dergelijks. Maar die tegelijkertijd met droge ogen nog altijd vinden dat een zwarte piet, met blackface, dikke rode lippen en grote oorbellen, die een beetje dommig gedrag vertoont, geen racistisch personage is. En die ontkennen dat ze vooroordelen hebben, of dat maar heel stapvoets toegeven.

Kristaco en Azèche, wanneer gaan jullie met me mee naar het voetbal? Passen jullie wel op: ons groepje seizoenkaarthouders is voor de helft allochtoon en vijf stoelen verderop zit zelfs een neger. Zo één die op 50 cent lijkt, met gouden tand en pet. Hij gaat altijd samen met zijn slecht ter been zijnde buurman van 70. Typisch zo'n gelukszoekersstreek
Met citaat reageren
Oud 08-07-2016, 09:45
Verwijderd
Wat ik wil zeggen is dat donkere mensen in Nederland best nog wel veel met discriminatie te maken hebben, zoals dat ze bosjesman genoemd worden etc. en dat het daarom geen kwaad zou kunnen om dingen als zwarte piet en attracties waar alle donkere poppen kannibalen zijn te veranderen. Ondanks dat die dingen niet discriminerend bedoeld zijn en voor een heel groot deel van de mensen allicht niet bijdragen aan hun beeld van donkere mensen, helpt het ook niet. En we moeten vooral niet zo krampachtig reageren dat 'ze alle tradities van ons afpakken en dat onze kinderen er de dupe van worden' want dat slaat zoals al eerder door iemand gezegd werd al helemaal nergens op.

En ik zei ook al eerder; of het nou in een voetbalstadion gebeurt of ergens anders maakt mij geen jota uit, feit is dat het gebeurt en dat minderheden in het dagelijkse leven echt veel te maken hebben met bewuste en onbewuste discriminatie.

Maar het feit dat meneer Gert zei 'ik ben in 30 voetbalstadions geweest dus ik kan concluderen dat het NOOIT gebeurt' vond ik wel een grappige conclusie dus daar wilde ik even met een tegenvoorbeeld op reageren. Nergens heb ik gezegd dat het vaker gebeurt dan ergens anders, of vaker op amateurclubs of niet, maar het gebeurt zeker nog wel.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2016, 09:48
Verwijderd
Citaat:
En daarnaast wil ik graag iets spiegelen. Hoe krampachtig jullie reageren op dit punt lijkt voor mij best veel hoe veel blanke autochtone Nederlanders reageren op de Zwartepietendiscussie of de Efteling-poppetjes, of de vluchtelingendiscussie for that matter. Na veel vijven en zessen en op het ongelijk gewezen te worden komt er nog altijd niet meer uit dan "ik geef toe dat ik wellicht vooroordelen (...) heb". Nog altijd een slag om de arm Ik ken best wat mensen die echt niet roepen dat Sylvana terug naar huis (??) moet of iets dergelijks. Maar die tegelijkertijd met droge ogen nog altijd vinden dat een zwarte piet, met blackface, dikke rode lippen en grote oorbellen, die een beetje dommig gedrag vertoont, geen racistisch personage is. En die ontkennen dat ze vooroordelen hebben, of dat maar heel stapvoets toegeven.

Kristaco en Azèche, wanneer gaan jullie met me mee naar het voetbal? Passen jullie wel op: ons groepje seizoenkaarthouders is voor de helft allochtoon en vijf stoelen verderop zit zelfs een neger. Zo één die op 50 cent lijkt, met gouden tand en pet. Hij gaat altijd samen met zijn slecht ter been zijnde buurman van 70. Typisch zo'n gelukszoekersstreek
Ehm ik heb juist altijd geroepen dat het beeld van zwarte piet en deze attractie wél racistisch is en dat het goed zou zijn als die dingen veranderd zouden worden, ondanks dat het misschien nooit kwaad bedoeld is geweest. Ik sla je aanbod af want ik vind voetbal niet zo'n leuke sport om te kijken, ik ben één keer bij Besiktas-Ankara geweest en dat was nog redelijk vermakelijk juist vanwege de sfeer op de tribunes en het publiek, maar het voetbal zelf vind ik echt heel saai om te kijken.
En wat je met die laatste opmerking wilt impliceren weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2016, 10:06
Verwijderd
Ik voel me echt heel kut over dit topic maar ik ben ook een psychisch wrak.

Mijn punt was dat het feit dat er mensen zijn die zo racistisch zijn dat ze oerwoudgeluiden maken tegen voetballers. Ik had ook kunnen zeggen 'buschauffeurs die niet stoppen bij een halte waar alleen Afrikanen staan', zonder daarmee te bedoelen dat alle buschauffeurs dat doen.

En mijn vriend is groot voetbalfan. Ik ben vroeger bij meerdere wedstrijden geweest en sluit me wat dat betreft bij Kristaco aan.

En je laatste opmerking is gewoon nogal kut.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2016, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Omdat je reageert as een fucking republikein op de emails van Hillary, je kan honderd keer zeggen dat Karl Rove er 22 miljoen heeft kwijtgemaakt maar dát is niet erg. Serieus, je bent een intelligente chick en dan kom je met dit? Wáárom teh fuck?
Waarom gedraag jij je de laatste tijd als een overspannen mongool die iedereen die iets zegt wat jij dom vindt de grond in wil trappen?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2016, 10:18
Carn
Carn is offline
Misschien is deadlock wel een overspannen mongool; niet zo netjes dat je hem daar op deze manier mee confronteert
Oud 08-07-2016, 12:16
df
df is offline
Citaat:
Waarom gedraag jij je de laatste tijd als een overspannen mongool die iedereen die iets zegt wat jij dom vindt de grond in wil trappen?
De laatste tijd?
Oud 08-07-2016, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Maar het feit dat meneer Gert zei 'ik ben in 30 voetbalstadions geweest dus ik kan concluderen dat het NOOIT gebeurt' vond ik wel een grappige conclusie dus daar wilde ik even met een tegenvoorbeeld op reageren. Nergens heb ik gezegd dat het vaker gebeurt dan ergens anders, of vaker op amateurclubs of niet, maar het gebeurt zeker nog wel.
Hoe kun je dat nou een feit noemen? Ik zei dit:
Citaat:
. De laatste keer dat ik me kan herinneren dat er oerwoudgeluiden klonken bij een wedstrijd waar ik in het stadion aanwezig was, is ergens vlak na de millenniumwisseling geweest en die paar man die dat toen deden werden door de rest van het publiek terecht gewezen. Ergens eind jaren negentig heeft het Nederlandse voetbalpubliek dit soort racisme afgeleerd. Het is echt not done.

Vorig jaar klonken er oerwoudgeluiden bij een wedstrijd van ADO Den Haag tegen Ajax en de ophef die dat veroorzaakte, geeft al aan dat het zeker niet gebruikelijk is bij voetbal. Dit is de enige Nederlandse wedstrijd dit decennium die ik me voor de geest kan halen waar er duidelijk racisme aanwezig was.
Ik zeg helemaal niet dat het nooit gebeurt, ik geef zelfs een voorbeeld dat het wel gebeurt en geef aan dat het in mijn aanwezigheid al heel lang niet meer gebeurd is.

Ik had het bovendien, net zoals Azèche, over voetbalstadions, dus dat jij met een voorbeeld aankomt dat niet in een voetbalstadion plaatsvond, bewijst helemaal niet dat "het" zeker nog wel gebeurt.

Kortom, je ageert tegen een punt dat ik nooit gemaakt heb en je voorbeeld gaat niet over hetgeen ik het had.

Citaat:
Wat ik wil zeggen is dat donkere mensen in Nederland best nog wel veel met discriminatie te maken hebben, zoals dat ze bosjesman genoemd worden etc. en dat het daarom geen kwaad zou kunnen om dingen als zwarte piet en attracties waar alle donkere poppen kannibalen zijn te veranderen. Ondanks dat die dingen niet discriminerend bedoeld zijn en voor een heel groot deel van de mensen allicht niet bijdragen aan hun beeld van donkere mensen, helpt het ook niet. En we moeten vooral niet zo krampachtig reageren dat 'ze alle tradities van ons afpakken en dat onze kinderen er de dupe van worden' want dat slaat zoals al eerder door iemand gezegd werd al helemaal nergens op.
Ik ben het hier mee eens. En het is me duidelijk dat dit jouw mening is en dat de mening van Azèche hierop aansluit. Ik snap daarom niet precies waarom je dit typt. Het is niet mijn bedoeling jullie als racisten af te schilderen en het is ook niet mijn bedoeling om de indruk te wekken dat ik van mening ben dat latent racisme niet bestaat. Enkel dat racisme in voetbalstadions in Nederland in mijn ervaring helemaal geen item is en dat ik jullie voorbeeld nogal ongelukkig gekozen vind.

Citaat:
En ik zei ook al eerder; of het nou in een voetbalstadion gebeurt of ergens anders maakt mij geen jota uit, feit is dat het gebeurt en dat minderheden in het dagelijkse leven echt veel te maken hebben met bewuste en onbewuste discriminatie.
Waarom blijf je dan betogen dat het in voetbalstadions gebeurt? Ik denk dat openlijk racisme überhaupt grotendeels not done meer is, en typisch iets is van social media, waar mensen blijkbaar denken anoniem te kunnen roeptoeteren.

Citaat:
Ehm ik heb juist altijd geroepen dat het beeld van zwarte piet en deze attractie wél racistisch is en dat het goed zou zijn als die dingen veranderd zouden worden, ondanks dat het misschien nooit kwaad bedoeld is geweest. Ik sla je aanbod af want ik vind voetbal niet zo'n leuke sport om te kijken, ik ben één keer bij Besiktas-Ankara geweest en dat was nog redelijk vermakelijk juist vanwege de sfeer op de tribunes en het publiek, maar het voetbal zelf vind ik echt heel saai om te kijken.
En wat je met die laatste opmerking wilt impliceren weet ik niet.
Ik zeg ook nergens dat jij er anders over denkt. Als ik die indruk heb gewekt, dan komt mijn boodschap blijkbaar verkeerd over. Eigenlijk was mijn boodschap niets meer dan wat hierboven staat; dat openlijk racisme in stadions not done is, dat vermengd met wat frustratie als voetbalfan dat mensen automatisch denken dat je één of andere geschifte neanderthaler bent als je naar het voetbal gaat.

Die laatste opmerking was een flauw grapje die helemaal niet persoonlijk aan jullie gericht was, maar die blijkbaar wel zéér persoonlijk geïnterpreteerd wordt. Ik wilde maar aangeven dat bij ons op de tribune mensen van verschillende "rassen" (voor zover verschillende rassen bestaan natuurlijk) zitten en dat dat niemand een hol boeit. De gelukszoekersopmerking sloeg helemaal nergens op, maar was - nogmaals - helemaal niet persoonlijk bedoeld. Ook niet nadelig ten opzichte van de genoemde gekleurde tribunebuurman. Voor wat het waard is: volgens de definitie van de gemiddelde geertwildersfan op facebook ben ik zelf een gelukszoeker en zouden mijn ouders en zussen niet in Nederland mogen wonen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2016, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Ik voel me echt heel kut over dit topic maar ik ben ook een psychisch wrak.
Het is sowieso verstandig je niet kut te voelen over een topic. Het is maar een forum. Het was in ieder geval niet mijn bedoeling je zo te laten voelen.

Citaat:
Mijn punt was dat het feit dat er mensen zijn die zo racistisch zijn dat ze oerwoudgeluiden maken tegen voetballers.
Mijn punt is dat die groep mensen heel erg klein is. Niet omdat de mensen niet racistisch zijn, maar omdat de meerderheid het not done vindt en het door sociale controle al lang uit de stadions gebannen is. Serieus, ik weet dat het min of meer anekdotische bewijslast is, maar ik als oude zak kan er best wel goed over oordelen omdat ik al een jaar of twintig veel voetbalwedstrijden bezoek. Midden jaren negentig was het nog normaal om bij een donkere speler oerwoudgeluiden te maken. Eind jaren negentig is dit uit de mode geraakt en vanaf de millenniumwisseling gebeurt het amper nog. Ik kan me zo voor de geest halen dat een enkeling het nog deed en meteen door mensen om hem heen aangesproken werd.

Is het relevant dat die groep erg klein is? Naar mijn mening wel. Je noemde zelf "de samenleving" in de post waar ik over viel. De samenleving in een voetbalstadion vindt oerwoudgeluiden not done. Volgens mij zocht je een voorbeeld van (al dan niet bewust of latent) racisme dat wat breder aanwezig is en echt niet de enkeling die rare ideeën heeft. Zie de reacties op facebook op Sylvana Simons, dat is inderdaad een goed voorbeeld. Het voorbeeld van voetbalstadion was dus naar mijn mening foutief.

Citaat:
Ik had ook kunnen zeggen 'buschauffeurs die niet stoppen bij een halte waar alleen Afrikanen staan', zonder daarmee te bedoelen dat alle buschauffeurs dat doen.
Ik weet niet of ik dat zo'n goed voorbeeld vind voor "de samenleving". Nogmaals; ik heb het idee, maar misschien vergis ik me, dat het je niet te doen was om een kleine groep verstokte racisten, maar juist de veel grotere groep verborgen racisten. Als het zo was dat in voetbalstadions nog vaak massaal oerwoudgeluiden weerklinken, dan was dat best een goed voorbeeld geweest. Maar dat is niet zo, je wordt daar in een stadion op aangesproken door je tribunegenoten.

Citaat:
En je laatste opmerking is gewoon nogal kut.
Wat vind je er precies kut aan? Zie de reactie op Kristaco, die was totaal niet persoonlijk bedoeld. Een blijkbaar nogal slechte grap. Ik heb niet het beeld dat jij (of Kristaco) een racist is, integendeel. Ik heb sowieso het idee dat we alle drie redelijk hetzelfde over deze zaak denken. Maar dat was niet mijn punt, ik wilde gewoon de doorsnee voetbalfan verdedigen.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2016, 22:40
Verwijderd
Citaat:
die muur gaat er komen bas, en mexico gaat er voor betalen
Met citaat reageren
Oud 10-07-2016, 02:40
Verwijderd
Citaat:
Misschien is deadlock wel een overspannen mongool; niet zo netjes dat je hem daar op deze manier mee confronteert
Precies!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2016, 02:42
Verwijderd
Citaat:
Hoe kun je dat nou een feit noemen? Ik zei dit:
Ik zeg helemaal niet dat het nooit gebeurt, ik geef zelfs een voorbeeld dat het wel gebeurt en geef aan dat het in mijn aanwezigheid al heel lang niet meer gebeurd is.

Ik had het bovendien, net zoals Azèche, over voetbalstadions, dus dat jij met een voorbeeld aankomt dat niet in een voetbalstadion plaatsvond, bewijst helemaal niet dat "het" zeker nog wel gebeurt.

Kortom, je ageert tegen een punt dat ik nooit gemaakt heb en je voorbeeld gaat niet over hetgeen ik het had.

Ik ben het hier mee eens. En het is me duidelijk dat dit jouw mening is en dat de mening van Azèche hierop aansluit. Ik snap daarom niet precies waarom je dit typt. Het is niet mijn bedoeling jullie als racisten af te schilderen en het is ook niet mijn bedoeling om de indruk te wekken dat ik van mening ben dat latent racisme niet bestaat. Enkel dat racisme in voetbalstadions in Nederland in mijn ervaring helemaal geen item is en dat ik jullie voorbeeld nogal ongelukkig gekozen vind.

Waarom blijf je dan betogen dat het in voetbalstadions gebeurt? Ik denk dat openlijk racisme überhaupt grotendeels not done meer is, en typisch iets is van social media, waar mensen blijkbaar denken anoniem te kunnen roeptoeteren.

Ik zeg ook nergens dat jij er anders over denkt. Als ik die indruk heb gewekt, dan komt mijn boodschap blijkbaar verkeerd over. Eigenlijk was mijn boodschap niets meer dan wat hierboven staat; dat openlijk racisme in stadions not done is, dat vermengd met wat frustratie als voetbalfan dat mensen automatisch denken dat je één of andere geschifte neanderthaler bent als je naar het voetbal gaat.

Die laatste opmerking was een flauw grapje die helemaal niet persoonlijk aan jullie gericht was, maar die blijkbaar wel zéér persoonlijk geïnterpreteerd wordt. Ik wilde maar aangeven dat bij ons op de tribune mensen van verschillende "rassen" (voor zover verschillende rassen bestaan natuurlijk) zitten en dat dat niemand een hol boeit. De gelukszoekersopmerking sloeg helemaal nergens op, maar was - nogmaals - helemaal niet persoonlijk bedoeld. Ook niet nadelig ten opzichte van de genoemde gekleurde tribunebuurman. Voor wat het waard is: volgens de definitie van de gemiddelde geertwildersfan op facebook ben ik zelf een gelukszoeker en zouden mijn ouders en zussen niet in Nederland mogen wonen.
Dit is precies een uitleg waarom ik die post in hoofdletters maakte. Waarom moet alles dertig keer uitgelegd worden voordat het begrepen wordt?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2016, 02:43
Verwijderd
Citaat:
die muur gaat er komen bas, en mexico gaat er voor betalen
Klopt.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2016, 06:23
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Jongens jongens, wat een boosheid hier. Het doet me denken aan de "not all men" beweging.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2016, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Dit is precies een uitleg waarom ik die post in hoofdletters maakte. Waarom moet alles dertig keer uitgelegd worden voordat het begrepen wordt?
Oh sorry, ik was even vergeten dat jij de waarheid in pacht hebt en de zware last om die aan iedereen uit te leggen!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2016, 11:03
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Misschien moeten we iets doen aan racisme en niet aan dingen die niet zo bedoeld zijn, maar wel zo worden opgevat, omdat er nare mensen bestaan die dat aangrijpen om iemand met kleur aan te spreken.
Oud 10-07-2016, 11:04
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Maar misschien snap ik er niks van, omdat ik blank ben en nooit te maken heb gehad met racisme.

Verder was ik niet van plan me te gaan mengen in een discussie van 6 pagina's, dus bespaar je de moeite.
Oud 10-07-2016, 17:52
df
df is offline
De "not all men beweging"?
Oud 10-07-2016, 19:41
Schrödinger
Schrödinger is offline
Gutteguttegut.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2016, 01:09
Verwijderd
Citaat:
Oh sorry, ik was even vergeten dat jij de waarheid in pacht hebt en de zware last om die aan iedereen uit te leggen!
Dat is grote bullshit want je weet best dat ik dat heb.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2016, 12:58
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik kende de attractie niet, maar holy shit natuurlijk is dit kkracistisch, waar hebben we het over

Met citaat reageren
Oud 11-07-2016, 16:25
pj eilander
pj eilander is offline
Citaat:
Ik kende de attractie niet, maar holy shit natuurlijk is dit kkracistisch, waar hebben we het over

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vind jou leuk Dekaloog

Heb je Festival Carnaval ook al bekeken? Die ligt eveneens onder vuur.

Ben trouwens wel benieuwd waarom die activisten de Fata Morgana hebben overgeslagen...

Met citaat reageren
Oud 11-07-2016, 16:26
pj eilander
pj eilander is offline
Met citaat reageren
Oud 11-07-2016, 20:28
Verwijderd
Citaat:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ben trouwens wel benieuwd waarom die activisten de Fata Morgana hebben overgeslagen...

[afbeelding]

De fata morgana is gebaseerd op de verhalen van duizend en één nacht, die komen zelf uit de Oosterse cultuur.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2016, 20:52
pj eilander
pj eilander is offline
Citaat:
De fata morgana is gebaseerd op de verhalen van duizend en één nacht, die komen zelf uit de Oosterse cultuur.
Er zullen vast ook verhalen zijn in de Afrikaanse cultuur over kannibalen, dat maakt het niet opeens niet-racistisch natuurlijk. Het gaat m.i. om hoe mensen uit een bepaalde cultuur worden afgebeeld, en niet waar het sprookje/verhaal oorspronkelijk vandaan komt. Op de foto die ik postte staan volgens mij ook vrij duidelijk 'negerslaven'. Beetje mal om dat opeens oké te vinden als het uit een sprookje komt toch?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2016, 09:27
Carn
Carn is offline
Citaat:
Mensen die hier serieus, linksom of rechtsom, een issue mee hebben, hebben volgens mij een probleem met inschatten van wat belangrijk is.
Oud 12-07-2016, 09:53
Verwijderd
Citaat:
Er zullen vast ook verhalen zijn in de Afrikaanse cultuur over kannibalen, dat maakt het niet opeens niet-racistisch natuurlijk. Het gaat m.i. om hoe mensen uit een bepaalde cultuur worden afgebeeld, en niet waar het sprookje/verhaal oorspronkelijk vandaan komt. Op de foto die ik postte staan volgens mij ook vrij duidelijk 'negerslaven'. Beetje mal om dat opeens oké te vinden als het uit een sprookje komt toch?
Mja, daar heb je ook weer een punt. Hoewel het denk ik wel een verschil maakt voor de perceptie als het er duidelijk bovenop gelegd wordt dat het een sprookje is.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2016, 11:10
Verwijderd
Citaat:

[afbeelding]

[afbeelding]
Dit idd, wtf!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2016, 16:55
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
De fata morgana schildert een rooskleuriger beeld van het midden oosten dan de media vandaag de dag
Met citaat reageren
Oud 14-07-2016, 09:57
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik kende het ook niet (nooit geweest), maar jezus, inderdaad verschrikkelijk racistisch. De Afrikaan is duidelijk anders afgebeeld dan de Europeaan.
Oud 14-07-2016, 09:58
Verwijderd
Misschien is het wel een nieuw zeelander. Tsss
Met citaat reageren
Oud 14-07-2016, 10:07
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Wie denkt trouwens bij een oerwoud aan negers? Ik denk juist aan tijgers, vleermuizen, beugelspinnen, apens en langs.
Bij het oerwoud van midden/zuid-amerika denk ik weleens aan bosnegers hoor.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten