Advertentie | |
|
![]() |
|
Als student wonend in Groningen krijg ik best wel vaak onzin vanuit Vindi mee, zoals de 'banga' lijst via Whatsapp, de onzin die ze uithalen met ontgroeningsrituelen en ga zo maar door.
Maar wat mij nog het meest tegenstaat bij dit clubje van gouden paplepel kids is dat ze een eigen rechtsysteem (!) hebben.. Zo is er bijvoorbeeld een zwijgplicht binnen de vereniging en mocht je die niet nakomen staat daar een boete van 25.000 euro tegenover.. Voor mij geen Vindicat hoor, haha |
![]() |
|
'eigen rechtsysteem' = mensen kunnen geschorst worden of een boete krijgen als ze wat doen wat tegen de geldende (gedrags)regels is. Het staat iedereen natuurlijk vrij om daarbuiten nog aangifte te doen (bijvoorbeeld zo hard op iemands hoofd gaan staan dat 'ie er een hersenoedeem aan overhoudt lijkt me reden tot aangifte).
Heeft de voetbalclub die je kan schorsen/royeren als je geen contributie betaalt of je misdraagt ook een ' eigen rechtsysteem(!) '? Of is het logisch dat er een orgaan binnen een vereniging is dat schorsingen, boetes en royementen kan opleggen?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar hoog bedrag idd, volgens de NOS is Vindicat de enige vereniging met die clausule overigens.
||
Citaat:
Ik zie hem absoluut in zijn studententijd dronken brallen over 'gore wijven met hun kut over een kanon heen trekken'. Je verandert na je studententijd niet opeens in een ander mens, qua normen en waarden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En waarom ben je in godsnaam nog niet overgestapt naar een andere? En over dat laatste: Mensen (en hun denkbeelden) veranderen in het proces van volwassen worden. Dus nee je bent niet een ander mens maar wat op je 18e normaal was hoeft op je 40e zeker niet nog steeds normaal te zijn.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
'Waarom ben ik nog niet overgestapt' lijkt me overigens een veel minder interessante vraag dan 'waarom werkt deze huisarts nog als huisarts'. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het ook onvergelijkbaar gedrag eigenlijk. Ik denk dat veel dronken brallende studenten helemaal niet echt denken dat alle vrouwen sletten zijn waar je best met je vingers aan mag zitten. Dronken met vrienden om je heen 'stoere' taal uitslaan is - naar mijn mening - wat anders dan één op één als huisarts dit soort dingen zeggen. Maar ook dat is een veronderstelling natuurlijk. Laat overigens onverlet: ik vind ook "dronken met vrienden om je heen 'stoere' taal uitslaan", weer een heel andere categorie dan een flitsende pdf met telefoonnummers, foto's en beoordelingen van seksuele prestaties verspreiden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Ja, wat is je punt?
Citaat:
![]() En natuurlijk begint het met "Ik heb in Groningen gestudeerd" ah, we hebben met een betrouwbare ervaringsdeskundige te maken. Nou heb ik wel eens gehoord van Groningen dus ik ben bij deze ook een expert. Geef me een platform! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik wilde er niet echt een punt mee maken, zat die column te lezen en vroeg me af of ik nou het sarcasme mis of dat de man echt bang is voor een slappe elite als we ontgroenen afschaffen
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een bangalist maken met naam, telefoonnummer, foto en beoordeling is sneu en kansloos gedrag en mag van mij hard aangepakt worden. Ik snap tegelijkertijd ook wel dat ook de bangalijst puur uit de hand gelopen stoerdoenerij is. Maar ja, de eerste wereldoorlog was ook uit de hand gelopen stoerdoenerij. Dat maakt het niet minder naar voor de betrokkenen. |
![]() |
|
Lol@ de reactie van Bregman in het reactieveld (alleen voor leden). Bij zijn studentenvereniging, een brave christelijke, gebeurden dit soort dingen nooit! Echt niet hoor! Dat was echt een toevoeging aan z'n studententijd.
Wat anders: Hoe is de massale verontwaardiging te rijmen met de veronderstelde hypocrisie? We kijken juist niet weg maar zijn er allemaal boos over.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
We hebben het hier over puberbreinen, hoe erg die snotapen ook zouden willen dat ze volwassen kerels zijn, dat zijn ze gewoon niet en ze moeten leren dat er consequenties zitten aan domme acties, maakt niet uit hoe grappig zoiets ook bedoeld was en het zal vast zo zijn dat het bij vindikut een factor erger is dan op andere plekken, maar we moeten niet doen alsof jeugd die iets doet wat niet mag en daar de consequenties niet van overziet nieuw is óf het einde van de wereld. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Het is al helemaal hilarisch als mensen zich associëren met verenigingen waar dus letterlijk 'mensonterende praktijken' plaatsvinden en dit dan gaan lopen goedpraten met argumenten als:
- "dit is een uitzondering, erg vervelend voor de betrokkenen" - "normaal gaat het goed hoor" - "ja het zijn vaak jonge mensen die het allemaal nog niet goed weten" - "we zullen dit intern onderzoeken" Als je een platform biedt voor mensen om zich te misdragen dan moet je ook de ballen hebben om hier tegen op te treden.
||
Citaat:
Of bedoel je dat ze echt subsidie overgemaakt krijgen van de universiteit/hogeschool? Valt ook wel iets voor te zeggen (leden hechten zich wellicht meer aan de stad dan niet-leden bv). Maar dat zou idd wel ingetrokken kunnen worden, die financiele klap komen ze met hun reunistenlijst wel teboven.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |