Ik heb niet alles teruggelezen en 't is alweer een tijdje geleden, dus excuses als iets niet helemaal aansluit.
Citaat:
Late reactie!
Ik schreef dat. Ongeveer. Ik schreef nadrukkelijk niet dat je wel eens iets moet doen als je het niet leuk vindt overigens. Ik schreef dat het opwindend kan zijn om iets te doen dat je op zichzelf niet opwindend vindt, maar waarvan de reactie bij je partner - die het fijn vindt - het opwindende effect veroorzaakt. Dat heeft absoluut niets met moeten of met niet leuk vinden te maken.
|
Ja, dat is consensuele kink en da's uiteraard prima.
Citaat:
Ik kan buiten mijn opmerking nauwelijks een reactie vinden die neerkomt op "soms moet je iets doen als je het niet leuk vindt" dus ik ga er van uit dat dat je vertaling is van mijn post. Hoe langer ik het zie, hoe slechter ik die vertaling vind.
|
Het was niet zozeer een vertaling van jouw post, meer 't gevoel dat ik bij deze discussie kreeg. En dat gevoel hangt weer samen met dat er al ontzettend veel gesjor en geduw is aan vrouwelijke seksualiteit (pun not intended). Mannelijk genot staat al eeuwenlang centraal, en dat (met name) vrouwen seks hebben die ze niet fantastisch vinden is de status quo.
Jouw posts waren niet de enige waar ik een beetje over viel, maar 't zijn verder geen schokkende dingen. Ze ondersteunden gewoon mijn wereldbeeld. Bijvoorbeeld die 'doe ff relaxed', of dat TresCoolxx niet kon zeggen dat ze niet van sperma houdt zonder gelijk een grafische beschrijving te krijgen.
Citaat:
Als je geen sperma in je gezicht wil, dan niet. Ik vind niet dat dat moet.
|
Dat geloof ik gelijk.
Citaat:
Mocht het dus een reactie op mijn bericht zijn geweest: excuus dat mijn bericht blijkbaar niet duidelijk genoeg was. Het geeft bij mij wel een beetje het gevoel dat je mijn bericht zodanig verdraaid dat het jouw "agenda" in deze topic goed uitkwam.
|
Ik heb geen agenda. Ik geef gewoon mijn mening.
Niet zozeer over jou specifiek, maar over hoe (volgens mij) de maatschappij werkt.
Citaat:
Ik herken me hier echt totaal niet in. Ook niet puberende of studerende Ertur die mentaal nog niet volwassen was. Ik heb op dit vlak zeker dingen gedaan in het verleden die ik vandaag de dag anders zou aanpakken of niet meer zou doen, maar ze worden niet door die punten verklaard. Punt 2 (verkrachting gebeurt in een donker steegje door een man met een mes) is de enige waar een jonge Ertur denk ik inderdaad dezelfde onbewuste gedachtengang had maar de rest niet. Ik herken het meeste ook niet bij mannen in mijn omgeving. Voor de duidelijkheid: Ik herken "die speelt gewoon hard to get" als gedachtengang bij sommige mannen over sommige vrouwen wel maar absoluut niet op seksgebied of zo.
|
Maar geloof je dan ook niet in #MeToo en verkrachtingsstatistieken? Of in dat er gangbare invulling bestaat van 'mannelijkheid'? Praat je weleens met vriendinnen (of met Mema) over hun negatieve seksuele ervaringen? Liefst in hele concrete bewoordingen, bijv. hoe vaak iemand ongewenst is aangeraakt in de kroeg, of iets over drammerige sekspartners. Voor de duidelijkheid: ik wil hiermee niet impliceren dat alle mannen dat doen, alleen dat veel vrouwen er ervaring mee hebben.
Ik vermoed overigens dat je een emotioneel gezond mens bent en dat je goed verbinding kan aangaan met je partners, maar ik trok wel een wenkbrauw op bij
deze post.
Citaat:
Ben nog wel benieuwd naar Deadlocks reactie op het artikel eigenlijk.
|
Ik ook!