![]() |
|
(roos)
Meer info over strafbaarheid... http://forum.scholieren.com/showthre...ight=strafbaar (oeehh wat ijverig ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Handig he! Het bovenstaande klopt dus als een bus!
|
Stapel & De Koning, wetboeken enz. Staan dat soort dingen ook in. Best grappig, heb ze nu echter niet bij de hand! Formeel en Matrieel Strafrecht, Wet in Formele zin, Matrieele zin... Nulla Poena... Vlagbeginsel... enz. enz. Dat moet jou dan ook wel bekend voorkomen...
Maar dit is weer vet off-topic... *stompt zichzelf*
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat ik wel vind is, dat als kinderen op hun 13e al met iemand neuken dan denk ik soms van 'toen zat ik nog met mn vriendjes achter de Nintendo te spelen'. Als ze het leuk vinden, nja, wie ben ik dan om te oordelen? Maar ik vraag me wel af of ze beseffen dat ze er later misschien spijt van krijgen en dat soort dingen.. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
ik weet het niet 100%zeker, maar voor zo ver ik weet is het met kinderen onder 16 wel verboden.
echter: - bij kinderen van 14, 15 en 16 zal er alleen tot vervolging over gegaan worden als die genen zelf aan aanklacht indient. - bij kinderen van 13 en jonger kan iedereen aan aanklacht indienen(in ieder geval de ouders) ik heb dit een keer op gezocht omdat mijn vriendin een beetje aan de jonge kant is. In mijn ogen ben je nie tmeteeen een pedo als je verlieft bent op/sex hebt met een jonger iemand. grrtzz |
![]() |
||
Citaat:
|
maar dan heb ik een vraag (een beetje off-topic maar past erbij)
wat nou als twee minderjarige "elkaars lichaam binnen dringen" met de tong of de penis. zijn ze dan ook strafbaar. dus in het nederlands. mogen twee minderjarige sex met elkaar hebben?
||
Citaat:
kzit in men 1e jaar ben dus nog maar enkel aan " in belgie mag men pas trouwen als men de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt " en al die andere zever zoals de politieke geschiedenis van nederland * vervloekt nederland en die andere 7 landen* maarbon voor de rest , om on topic te reageren, je gaat als jongen sexuele handelingen met een oudere man doen ? of vergeten het "vrouwelijk" vinkje aan te klikken? zowiezo 13 is veel te jong * i rest my case* |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
beetje triest onderwerp ik ben net 20 en me vriendin bijna 16 we schelen in totaal 4 jaar en 3 maanden, we zijn heel gelukkig met elkaar en zij is meer volwassen als de meeste leeftijdsgenoten, meeste mensen denken ook dat ze een jaar of 18 is.
Maakt mij dit nu meteen pedofiel (zoals sommige dat hier schrijven) ![]() Ik ben voor dit meisje gevallen en ik hou van d'r en zij van mij, moeten we dat dan door zoiets onderdrukken? Ik vind dit persoonlijk een vrij nutteloze discussie omdat er toch nooit duidelijkheid uit zal komen, iedereen heeft over dit onderwerp een eigen mening, maar van vele vind ik hem erg snel gemaakt, en beschuldigen iemand ook erg snel ergens van. |
![]() |
||
Citaat:
![]() mee eens ![]() ![]() |
![]() |
|
Hmz je kan toch twee mensen die minderjarig zijn niet verbieden met elkaar naar bed te gaan? En ook al is de een volwassen en de andere niet als ze van elkaar houden lijkt me dat nie strafbaar!!
Pas als het tegen je zin is (en owke misschien bij heel jonge mensen tegen de zin van de ouders) is het strafbaar lijkt me...
|
Verwijderd
|
Een vriend van mij is 25 en heeft al maanden een relatie met een meisje van 15...so what? Sommige mensen laten zich niet weerhouden door wetten. Het kan ook wel eens Echte Liefde zijn.
Kortgezegt: Niet iedere oudere man met een jonger meisje is gelijk een jongere pedofiel. dat meisje weet overigens verdomd goed wat ze doet, geen katje om zonder handschoenen aan te pakken e.d. |
![]() |
|
Verwijderd
|
21 en 14.. kan wel...
ligt er maar aan... of die man toevallig net die keer op een jong meisje valt, of alleen maar van jonge meisjes houdt als iemand gewoon verliefd wordt op iemand die veel jonger is, ik bedoel, dat kan gebeuren, dan ben je niet meteen pedofiel maar als je altijd verliefd wordt op jongere mensen en ook niet opgewonden kunt raken van iemand van je eigen leeftijd... dan wel denk ik, ik weet niet of dit de officiele definitie is |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dus is het sowieso met kinderen onder de 16 verboden.
|
![]() |
hij is geen pedofiel, maar hij is wel strafbaar!!pfff.... bennik blij dat ik niet in amerika woon!!daar kom je JAREN in een verschrikkelijke gevangenis als je zoiets doet, kijk maar naar R.Kelly
![]() ![]() ![]() ![]() hoe doe je zon klein plaatje? ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
nou ik zal het eens ff helemaal duidelijk uitleggen hoe het zit met die wetten.
-Vanaf 12 jaar mag je sex hebben met andere tussen de 12 en 16/18. De ouders van de persoon die nog onder de 16 is kan er een zaak van maken, maar wanneer beide personen vrijwillig sex hebben met elkaar word er niks tegen gedaan. -Vanaf 16 ben je helemaal vrij om ook sex te hebben met personen ouder dan 18. Ben je ouder dan 18 ben je dus ook vrij om sex te hebben met iemand vanaf 16. -Vanaf 18 mag je ook sex hebben met personen tussen de 12 en 16 mits beide personen het vrijwillig doen. Echter de ouders kunnen altijd nog een aanklacht indienen, maar zolang de minderjarige persoon kan aantonen dat ze het zelf vrijwillig deed en de oudere persoon hem of haar niet heeft gedwongen op welk manier dan ook, is er niks aan de hand. -Al deze regels gelden zowel voor hetero-seksuelen als voor homo-seksuelen. De echte antwoord op jouwn vraag is dus: -the age of sexual consent is 16 for all, sex between an adult and a young person between the ages of 12 and 16 is permitted by law, as long as the young person consents. It may only be prosecuted by complaint from the young person or the young person’s parents bron Deze tekst is letterlijk overgenomen. Het is wel in het engels maar dat wil niet zeggen dat dit niet klopt. Het is gewoon naar het engels vertaald omdat het een amerikaanse site is, en die amerikanen kunnen geen nederlands lezen, snappie? En dit geld ook als je onder de 16 bent en je hebt sex met een ander onder de 16. 2 minderjarige met elkaar. Er KAN een zaak van gemaakt worden door de ouders. maar zolang het VRIJWILLIG is, word er in de meeste gevallen nooit iets tegen gedaan door justitie. Kort samengevat staat dit in de nederlandse wetgeving. Er staan nog honderde uitzonderingen in wanneer het niet mag etc etc. Nederland gaat vrij makkelijk met dit soort zaken om. Er staan wel allemaal regeltjes maar er word niet echt naar gekeken. Pas wanneer er sprake is van echte gedwongen sex dan halen ze pas al deze regeltjes tevoorschijn en word er ook echt een zaak van gemaakt, maar dat geld in het algemeen. Zowel voor minderjarige met volwassen, minderjarige met minderjarige, volwassenen met volwassenen. Ik vind dat we het hier in nederland van geluk mogen spreken. Zelfs sex tussen 2 jongens of sex tussen 2 meiden word hier hetzelfde gezien als sex tussen een jongen en meisje. En dat is toch vrij uniek. In de meeste landen is homoseksualiteit illegaal, sommige landen mag het pas wanneer je 'volwassen' bent. Maar hier in nederland word iedereen als gelijke behandeld. Sorry dit is nu een beetje offtopic maar wou het er wel nog ff graag bij toevoegen. En voor degene die nog meer informatie willen hebben over de wetgeving in andere landen, kijk eens op deze site. Het is wel in het engels maar wel interessant. http://www.ageofconsent.com/ageofconsent.htm Als je ffe oplet zie je dat nederland het minst preutste land is ter wereld en amerika is het preutste land ter wereld om het maar zo te zeggen Laatst gewijzigd op 14-01-2003 om 08:06. |
![]() |
|
![]() |
![]() ik vind dat ze het gewoon zelf moeten weten als een kind van 12 zegt ik wil sex met iemand van bijvoorbeeld 30 dan zal ik en vele met mij dat raar vinden maar als zij dat zelf graag wil en de desbetreffende persoon ook dan moeten ze dat zelf weten . ![]() al moet ik wel toegeven dat ik die vent van 30 dan wel een beetje erg ziekelijk vind maar dat er ff buiten ![]()
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
leeftijdsverschil relatie erg ? nigelgein | 30 | 11-02-2017 00:09 | |
De Kantine |
Verquote mijn kloot Verwijderd | 283 | 19-07-2007 00:51 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Sabbatvierders? MTpower | 47 | 20-10-2005 10:18 | |
Seksualiteit |
Seks in het openbaar x-spekkie-x | 39 | 24-12-2003 15:07 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 | |
Liefde & Relatie |
Leeftijdsverschil..... 12 en 21 ?!! da-spike | 138 | 25-11-2002 17:30 |