Oud 30-12-2002, 15:54
micra
micra is offline
als je sex hebt met iemand die ouder is dan 21jaar en jij bent bijv. 14 jaar.... is de man dan een pedofiel?

we hebben een grondige discusie over deze topic..
want we denken dat het wel zo is maar we willen sekerheid..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 16:05
Justice
Justice is offline
Pedofiel wil ik niet direct zeggen, maar strafbaar is hij zeker.

Heb je een dergelijk "wild" idee, heb het er dan met je ouders over, want als het anders uitkomt dan zullen de meeste ouders naar vervolging van deze persoon nijgen.
Oud 30-12-2002, 16:14
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
(roos)

Pedofilie is je aangetrokken tot kinderen. Niet alle pedofielen gaan ook daadwerkelijk over op sexuele handelingen, omdat ze weten dat het fout/strafbaar is.
Anderzijds is niet elke man van 21, die seks heeft met een 14-jarige, een pedofiel. In ieder geval is er wel iets mis met één van beiden, aangezien normaal gesproken de levensfasen van een 21-jarige man en een 14-jarig meisje zodanig verschillen, dat men geen sexueel contact met elkaar heeft.

Over strafbaarheid...er is maar één forummer die dat echt goed weet

Citaat:
nare man schreef ooit:

Het is gewoon strafbaar om handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam te verrichten met iemand die de leeftijd van 12 of 16 jaar nog niet bereikt heeft (bij twaalf jaar is het strafmaximum hoger).

Vervolging vindt alleen plaats na een klacht.

Overigens vallen onder het 'seksueel binnendringen van het lichaam' OOK:

- tongzoenen
- tong in vagina
- penis in mond

Dit is bepaald in het Tongzoen-arrest van de Hoge Raad, waarin ene homoseksuele man een andere man onder dwang een tongzoen had gegeven en veroordeeld werd wegens verkrachting.
Oftewel: Die man is strafbaar bezig, maar er wordt pas iets gedaan, als het meisje een klacht indient bij politie of Kinderbescheming. Als het meisje uit vrije wil handelt, kan je dus weinig doen, tenzij de ouders ingrijpen en een klacht indienen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 16:17
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
(roos)

Meer info over strafbaarheid...
http://forum.scholieren.com/showthre...ight=strafbaar

(oeehh wat ijverig )
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 16:39
Justice
Justice is offline
Citaat:
Nare Man scheef ooit:

--------------------------------------------------------------------------------

Het is gewoon strafbaar om handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam te verrichten met iemand die de leeftijd van 12 of 16 jaar nog niet bereikt heeft (bij twaalf jaar is het strafmaximum hoger).

Vervolging vindt alleen plaats na een klacht.

Overigens vallen onder het 'seksueel binnendringen van het lichaam' OOK:

- tongzoenen
- tong in vagina
- penis in mond

Dit is bepaald in het Tongzoen-arrest van de Hoge Raad, waarin ene homoseksuele man een andere man onder dwang een tongzoen had gegeven en veroordeeld werd wegens verkrachting.
--------------------------------------------------------------------------------
Nare Man is hierbij verdacht van het gebruik van "Stapel"
Handig he!

Het bovenstaande klopt dus als een bus!
Oud 30-12-2002, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Justice schreef:
Nare Man is hierbij verdacht van het gebruik van "Stapel"
Handig he!
Wat is "Stapel"?

Ik maak gewoon gebruik van De Hullu - Materiëel Strafrecht
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 17:14
Justice
Justice is offline
Stapel & De Koning, wetboeken enz. Staan dat soort dingen ook in. Best grappig, heb ze nu echter niet bij de hand! Formeel en Matrieel Strafrecht, Wet in Formele zin, Matrieele zin... Nulla Poena... Vlagbeginsel... enz. enz. Dat moet jou dan ook wel bekend voorkomen...

Maar dit is weer vet off-topic... *stompt zichzelf*
Oud 30-12-2002, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Justice schreef:
Formeel en Matrieel Strafrecht, Wet in Formele zin, Matrieele zin... Nulla Poena... Vlagbeginsel... enz. enz. Dat moet jou dan ook wel bekend voorkomen...
Lijkt me wel he, als ik al drie jaar rechten studeer
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 17:55
Cerberus Rvo
Cerberus Rvo is offline
Nou ja, kijk. Dit is natuurlijk een hele dubieuze situatie. Ach weet ik veel, ik heb geeneens zin om hier op te replyen. Suffe topics altijd. Damn.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 18:19
Qimm
Qimm is offline
ik vind van niet... maar ja. Het ligt niet alleen aan je leeftijd. Het is ook maar hoe volwassen je bent.
Het strafbare houden we er wel in
Oud 30-12-2002, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Cerberus Rvo schreef:
Nou ja, kijk. Dit is natuurlijk een hele dubieuze situatie. Ach weet ik veel, ik heb geeneens zin om hier op te replyen. Suffe topics altijd. Damn.
Wat ik verontrustender vind, zijn de vele fabeltjes die er over dit onderwerp de ronde doen. Om de zoveel tijd komen ze weer langs, dit soort topics. Het kan denk ik geen kwaad om een verhelderend stukje over dit onderwerp in een sticky topic op te nemen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 18:30
Cerberus Rvo
Cerberus Rvo is offline
Citaat:
nare man schreef:
Wat ik verontrustender vind, zijn de vele fabeltjes die er over dit onderwerp de ronde doen. Om de zoveel tijd komen ze weer langs, dit soort topics. Het kan denk ik geen kwaad om een verhelderend stukje over dit onderwerp in een sticky topic op te nemen.
Nja ik wou iets verhelderends schrijven, maar mn inspiratie was ineens op.

Wat ik wel vind is, dat als kinderen op hun 13e al met iemand neuken dan denk ik soms van 'toen zat ik nog met mn vriendjes achter de Nintendo te spelen'. Als ze het leuk vinden, nja, wie ben ik dan om te oordelen? Maar ik vraag me wel af of ze beseffen dat ze er later misschien spijt van krijgen en dat soort dingen..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 21:47
iceblok
iceblok is offline
Citaat:
micra schreef:
als je sex hebt met iemand die ouder is dan 21jaar en jij bent bijv. 14 jaar.... is de man dan een pedofiel?
ja dan ben je wel triest zeg... als je 21 bent en dan met een meissie van 14 gaat rotzooien...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 22:33
micra
micra is offline
dank je wel voor jullie reacties
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 00:16
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
RoSaLiNi schreef:
(roos)

Pedofilie is je aangetrokken tot kinderen. Niet alle pedofielen gaan ook daadwerkelijk over op sexuele handelingen, omdat ze weten dat het fout/strafbaar is.
Anderzijds is niet elke man van 21, die seks heeft met een 14-jarige, een pedofiel. In ieder geval is er wel iets mis met één van beiden, aangezien normaal gesproken de levensfasen van een 21-jarige man en een 14-jarig meisje zodanig verschillen, dat men geen sexueel contact met elkaar heeft.

Over strafbaarheid...er is maar één forummer die dat echt goed weet

Oftewel: Die man is strafbaar bezig, maar er wordt pas iets gedaan, als het meisje een klacht indient bij politie of Kinderbescheming. Als het meisje uit vrije wil handelt, kan je dus weinig doen, tenzij de ouders ingrijpen en een klacht indienen.
er zijn hier nog anderen die Rechten studeren ook hoor
Oud 31-12-2002, 00:49
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef:
er zijn hier nog anderen die Rechten studeren ook hoor
Ja, maar ik ben de beste.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 01:11
zzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzz is offline
ik weet het niet 100%zeker, maar voor zo ver ik weet is het met kinderen onder 16 wel verboden.

echter:
- bij kinderen van 14, 15 en 16 zal er alleen tot vervolging over gegaan worden als die genen zelf aan aanklacht indient.

- bij kinderen van 13 en jonger kan iedereen aan aanklacht indienen(in ieder geval de ouders)

ik heb dit een keer op gezocht omdat mijn vriendin een beetje aan de jonge kant is.
In mijn ogen ben je nie tmeteeen een pedo als je verlieft bent op/sex hebt met een jonger iemand.

grrtzz
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 01:13
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ja, maar ik ben de beste.
Voorlopig misschien wel omdat jij 't al 2 jaar langer Rechten studeert, ik zit nog maar in m'n eerste jaar. Maar zoiets opzoeken kan eigenlijk iedereen doen hoor...
Oud 01-01-2003, 16:36
very drunk driver
very drunk driver is offline
maar dan heb ik een vraag (een beetje off-topic maar past erbij)

wat nou als twee minderjarige "elkaars lichaam binnen dringen" met de tong of de penis. zijn ze dan ook strafbaar.

dus in het nederlands. mogen twee minderjarige sex met elkaar hebben?
Oud 01-01-2003, 17:14
Kali
Kali is offline
Citaat:
nare man schreef:
Lijkt me wel he, als ik al drie jaar rechten studeer

kzit in men 1e jaar ben dus nog maar enkel aan " in belgie mag men pas trouwen als men de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt "
en al die andere zever zoals de politieke geschiedenis van nederland * vervloekt nederland en die andere 7 landen* maarbon
voor de rest , om on topic te reageren, je gaat als jongen sexuele handelingen met een oudere man doen ? of vergeten het "vrouwelijk" vinkje aan te klikken? zowiezo 13 is veel te jong
* i rest my case*
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 20:10
Ellesje
Ellesje is offline
Volgens mij is het strafbaar als de minderjarige of een derde (je moeder ofzo) er een klacht over indient...
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 21:55
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Kali schreef:
kzit in men 1e jaar ben dus nog maar enkel aan " in belgie mag men pas trouwen als men de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt "
en al die andere zever zoals de politieke geschiedenis van nederland * vervloekt nederland en die andere 7 landen* maarbon
voor de rest , om on topic te reageren, je gaat als jongen sexuele handelingen met een oudere man doen ? of vergeten het "vrouwelijk" vinkje aan te klikken? zowiezo 13 is veel te jong
* i rest my case*
in uitzonderlijke situaties mag men in België wel trouwen onder de 18 jaar
Oud 02-01-2003, 15:23
xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
Kali schreef:

* i rest my case*
de topicstarter gebruikt dit materiaal alleen voor een discussie toch?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 15:45
Kali
Kali is offline
Citaat:
xcorienx schreef:
de topicstarter gebruikt dit materiaal alleen voor een discussie toch?
euh ja sorry ik lees maar half wat er staat dus heb er ni echt op gelet nubon, dat was mijn mening dus maar
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 20:19
Built to last
Built to last is offline
het is misschien geen pedofilie, maar ik zou diegene wel een goorlap vinden.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 01:30
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dat vind ik trouwens geen goed idee, omdat de Belgische en de Nederlandse wetgeving op dat vlak verschillen (zij het misschien op details, maar die zijn net 't belangrijkste). Hier komen ook Belgen, en als zij zich gaan baseren op die tekst uit 't Nederlandse wetboek, dan gaan er zich misverstanden voordoen en dat kan nooit de bedoeling zijn.
Oud 06-01-2003, 03:48
Groove-Coverage
Groove-Coverage is offline
beetje triest onderwerp ik ben net 20 en me vriendin bijna 16 we schelen in totaal 4 jaar en 3 maanden, we zijn heel gelukkig met elkaar en zij is meer volwassen als de meeste leeftijdsgenoten, meeste mensen denken ook dat ze een jaar of 18 is.

Maakt mij dit nu meteen pedofiel (zoals sommige dat hier schrijven)
Ik ben voor dit meisje gevallen en ik hou van d'r en zij van mij, moeten we dat dan door zoiets onderdrukken?

Ik vind dit persoonlijk een vrij nutteloze discussie omdat er toch nooit duidelijkheid uit zal komen, iedereen heeft over dit onderwerp een eigen mening, maar van vele vind ik hem erg snel gemaakt, en beschuldigen iemand ook erg snel ergens van.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 06:11
Thirsa
Thirsa is offline
Citaat:
Groove-Coverage schreef:
beetje triest onderwerp ik ben net 20 en me vriendin bijna 16 we schelen in totaal 4 jaar en 3 maanden, we zijn heel gelukkig met elkaar en zij is meer volwassen als de meeste leeftijdsgenoten, meeste mensen denken ook dat ze een jaar of 18 is.

Maakt mij dit nu meteen pedofiel (zoals sommige dat hier schrijven)
Ik ben voor dit meisje gevallen en ik hou van d'r en zij van mij, moeten we dat dan door zoiets onderdrukken?

Ik vind dit persoonlijk een vrij nutteloze discussie omdat er toch nooit duidelijkheid uit zal komen, iedereen heeft over dit onderwerp een eigen mening, maar van vele vind ik hem erg snel gemaakt, en beschuldigen iemand ook erg snel ergens van.

mee eens
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 12:10
Verwijderd
ok, 14 - 21 is dus strafbaar omdat de 14-jarige nog geen zestien is, en de 21-jarige dus voor wet volwassen is.. toch?

Maar 16 - 26 dan? dat mag dus wel?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 15:23
Groove-Coverage
Citaat:
Thirsa schreef:

mee eens
weet ik lieverd, maar goed ook
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 15:26
Thirsa
Thirsa is offline
Citaat:
Groove-Coverage schreef:
weet ik lieverd, maar goed ook
zekers
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 17:01
KiMZz
KiMZz is offline
Hmz je kan toch twee mensen die minderjarig zijn niet verbieden met elkaar naar bed te gaan? En ook al is de een volwassen en de andere niet als ze van elkaar houden lijkt me dat nie strafbaar!!
Pas als het tegen je zin is (en owke misschien bij heel jonge mensen tegen de zin van de ouders) is het strafbaar lijkt me...
Oud 06-01-2003, 21:48
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
15 en 20 mag dat?
Oud 06-01-2003, 22:31
Groove-Coverage
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef:
15 en 20 mag dat?
ja
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 23:00
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef:
15 en 20 mag dat?
Uiteraard, wat jij wil.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 06:40
micra
micra is offline
Citaat:
Thirsa schreef:
zekers

Groove-Coverage en Thirsa?? hebben jullie iets met elkaar?
Zo nee oke maar dat leek zo

btw: ik wou net gaan doushen en dan loop er iemand anders de deur binnen!!!
daar word ik best wel Shaggie van!!

Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 07:05
Thirsa
Thirsa is offline
Citaat:
micra schreef:
Groove-Coverage en Thirsa?? hebben jullie iets met elkaar?
Zo nee oke maar dat leek zo

wij hebben iets met elkaar jah
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 13:22
Groove-Coverage
Citaat:
Thirsa schreef:
wij hebben iets met elkaar jah
is dat echt zo? *is happy*
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 15:07
Thirsa
Thirsa is offline
Citaat:
Groove-Coverage schreef:
is dat echt zo? *is happy*
mjuh
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 17:58
Verwijderd
Een vriend van mij is 25 en heeft al maanden een relatie met een meisje van 15...so what? Sommige mensen laten zich niet weerhouden door wetten. Het kan ook wel eens Echte Liefde zijn.

Kortgezegt: Niet iedere oudere man met een jonger meisje is gelijk een jongere pedofiel.

dat meisje weet overigens verdomd goed wat ze doet, geen katje om zonder handschoenen aan te pakken e.d.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 19:18
very drunk driver
very drunk driver is offline
ik vind het geen pedofiel als het kind 15 of 16 is en de volwassen 30 (wel raar)

ik vind het wel pedofiel as het kind onder de 14 is en de man is 19
Oud 08-01-2003, 19:52
Verwijderd
21 en 14.. kan wel...

ligt er maar aan... of die man toevallig net die keer op een jong meisje valt, of alleen maar van jonge meisjes houdt

als iemand gewoon verliefd wordt op iemand die veel jonger is, ik bedoel, dat kan gebeuren, dan ben je niet meteen pedofiel
maar als je altijd verliefd wordt op jongere mensen en ook niet opgewonden kunt raken van iemand van je eigen leeftijd... dan wel

denk ik, ik weet niet of dit de officiele definitie is
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 22:20
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
zzzzzzzzzzzz schreef:
ik weet het niet 100%zeker, maar voor zo ver ik weet is het met kinderen onder 16 wel verboden.

grrtzz
Voor zover ik weet is het wettelijk verboden om onder je 16e seks te hebben.
Dus is het sowieso met kinderen onder de 16 verboden.
Oud 12-01-2003, 02:59
andeldushi
andeldushi is offline
hij is geen pedofiel, maar hij is wel strafbaar!!pfff.... bennik blij dat ik niet in amerika woon!!daar kom je JAREN in een verschrikkelijke gevangenis als je zoiets doet, kijk maar naar R.Kellyhihhiowja, Dat meisje waar r.kelly t mee gedaan had(14 jaar)had toegstemd dus hij hoefde eigenlijk niet in jail, maja, eigen schuld, hij had ook nee kunnen zeggen!!

hoe doe je zon klein plaatje?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 07:44
Verwijderd
nou ik zal het eens ff helemaal duidelijk uitleggen hoe het zit met die wetten.

-Vanaf 12 jaar mag je sex hebben met andere tussen de 12 en 16/18. De ouders van de persoon die nog onder de 16 is kan er een zaak van maken, maar wanneer beide personen vrijwillig sex hebben met elkaar word er niks tegen gedaan.
-Vanaf 16 ben je helemaal vrij om ook sex te hebben met personen ouder dan 18. Ben je ouder dan 18 ben je dus ook vrij om sex te hebben met iemand vanaf 16.
-Vanaf 18 mag je ook sex hebben met personen tussen de 12 en 16 mits beide personen het vrijwillig doen. Echter de ouders kunnen altijd nog een aanklacht indienen, maar zolang de minderjarige persoon kan aantonen dat ze het zelf vrijwillig deed en de oudere persoon hem of haar niet heeft gedwongen op welk manier dan ook, is er niks aan de hand.
-Al deze regels gelden zowel voor hetero-seksuelen als voor homo-seksuelen.

De echte antwoord op jouwn vraag is dus:
-the age of sexual consent is 16 for all, sex between an adult and a young person between the ages of 12 and 16 is permitted by law, as long as the young person consents. It may only be prosecuted by complaint from the young person or the young person’s parents bron

Deze tekst is letterlijk overgenomen. Het is wel in het engels maar dat wil niet zeggen dat dit niet klopt. Het is gewoon naar het engels vertaald omdat het een amerikaanse site is, en die amerikanen kunnen geen nederlands lezen, snappie?

En dit geld ook als je onder de 16 bent en je hebt sex met een ander onder de 16. 2 minderjarige met elkaar. Er KAN een zaak van gemaakt worden door de ouders. maar zolang het VRIJWILLIG is, word er in de meeste gevallen nooit iets tegen gedaan door justitie.

Kort samengevat staat dit in de nederlandse wetgeving.
Er staan nog honderde uitzonderingen in wanneer het niet mag etc etc. Nederland gaat vrij makkelijk met dit soort zaken om. Er staan wel allemaal regeltjes maar er word niet echt naar gekeken. Pas wanneer er sprake is van echte gedwongen sex dan halen ze pas al deze regeltjes tevoorschijn en word er ook echt een zaak van gemaakt, maar dat geld in het algemeen. Zowel voor minderjarige met volwassen, minderjarige met minderjarige, volwassenen met volwassenen. Ik vind dat we het hier in nederland van geluk mogen spreken. Zelfs sex tussen 2 jongens of sex tussen 2 meiden word hier hetzelfde gezien als sex tussen een jongen en meisje. En dat is toch vrij uniek. In de meeste landen is homoseksualiteit illegaal, sommige landen mag het pas wanneer je 'volwassen' bent. Maar hier in nederland word iedereen als gelijke behandeld. Sorry dit is nu een beetje offtopic maar wou het er wel nog ff graag bij toevoegen.

En voor degene die nog meer informatie willen hebben over de wetgeving in andere landen, kijk eens op deze site. Het is wel in het engels maar wel interessant.
http://www.ageofconsent.com/ageofconsent.htm
Als je ffe oplet zie je dat nederland het minst preutste land is ter wereld en amerika is het preutste land ter wereld om het maar zo te zeggen

Laatst gewijzigd op 14-01-2003 om 08:06.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 07:59
Tiesch_ W
Tiesch_ W is offline

ik vind dat ze het gewoon zelf moeten weten als een kind van 12 zegt ik wil sex met iemand van bijvoorbeeld 30 dan zal ik en vele met mij dat raar vinden maar als zij dat zelf graag wil en de desbetreffende persoon ook dan moeten ze dat zelf weten .

al moet ik wel toegeven dat ik die vent van 30 dan wel een beetje erg ziekelijk vind maar dat er ff buiten
Oud 14-01-2003, 08:55
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Tiesch_ W schreef:

ik vind dat ze het gewoon zelf moeten weten als een kind van 12 zegt ik wil sex met iemand van bijvoorbeeld 30 dan zal ik en vele met mij dat raar vinden maar als zij dat zelf graag wil en de desbetreffende persoon ook dan moeten ze dat zelf weten .
Offtopic: hahahah hmmmmhhhh........

Citaat:
Tiesch_ W schreef:

al moet ik wel toegeven dat ik die vent van 30 dan wel een beetje erg ziekelijk vind maar dat er ff buiten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten