Oud 07-01-2003, 15:09
Toet0r
Toet0r is offline
k kan namelijk nie echt zow denderend tekenen maar ik vind dat altijd wel leuk om te doen enzow...maar t zou leuk zijn als ik ook nog is wat goeie resultaten zow zien...kan ik dat ook gewoon thuis leren ofzow??? heeft er iemand makkelijke manieren om normaal te leren tekenen zonder een cursus??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2003, 15:14
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Gewoon heel veel oefenen denk ik.

Ik zit voor mijn vijfde jaar op les, maar je leert daar niet echt het tekenen. Je leert wel technieken en maniertjes enzo, maar je leert het voornamelijk van het oefenen (denk ik).
Van natekenen leer je ook heel veel. De eerste 3 jaar dat ik op les zat, heb ik eigenlijk alleen maar moeten natekenen. En dan vooral gewoon stillevens enzo (boring).

maar ja, het ligt er natuurlijk ook aan wát je wilt leren tekenen..
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 15:17
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
Jetteke schreef:
Gewoon heel veel oefenen denk ik.

Ik zit voor mijn vijfde jaar op les, maar je leert daar niet echt het tekenen. Je leert wel technieken en maniertjes enzo, maar je leert het voornamelijk van het oefenen (denk ik).
Van natekenen leer je ook heel veel. De eerste 3 jaar dat ik op les zat, heb ik eigenlijk alleen maar moeten natekenen. En dan vooral gewoon stillevens enzo (boring).

maar ja, het ligt er natuurlijk ook aan wát je wilt leren tekenen..
okeej ik zal wel meteen te veel willen enzow, want ik wil dus graag mensen natekenen fotows uit boeken) ik snap ook wel dat dit lastig is...dus ik zal denk dan wel eerst simpel moeten beginnen ofzow
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 15:23
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
*~ Toeter ~* schreef:
okeej ik zal wel meteen te veel willen enzow, want ik wil dus graag mensen natekenen fotows uit boeken) ik snap ook wel dat dit lastig is...dus ik zal denk dan wel eerst simpel moeten beginnen ofzow
Ik denk het eigenlijk ook.

Ik wilde ooit gaan jongleren met 5 ballen, dat had ik in het circus gezien. Dus ik had het boek 'Jongleren voor beginners' geleend van mijn opa.
Daarin stond dat je eerst met één bal moest oefenen; opgooien en weer vangen. Nou, toen heb ik het boek maar weer terug gebracht. (misschien een beetje te vergelijken)

Je moet wel doorzettingsvermogen hebben als je zoiets wilt leren, en je moet het dan ook best wel heel erg graag willen. dan lukt het vast wel.
Ik heb dus geconcludeerd dat ik weinig doorzettingsvermogen heb (met de meeste dingen dan).
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 15:29
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
Jetteke schreef:
Ik denk het eigenlijk ook.

Ik wilde ooit gaan jongleren met 5 ballen, dat had ik in het circus gezien. Dus ik had het boek 'Jongleren voor beginners' geleend van mijn opa.
Daarin stond dat je eerst met één bal moest oefenen; opgooien en weer vangen. Nou, toen heb ik het boek maar weer terug gebracht. (misschien een beetje te vergelijken)

Je moet wel doorzettingsvermogen hebben als je zoiets wilt leren, en je moet het dan ook best wel heel erg graag willen. dan lukt het vast wel.
Ik heb dus geconcludeerd dat ik weinig doorzettingsvermogen heb (met de meeste dingen dan).
das idd wel te vergelijken ja...ikzal gewoon is met eenvoudige dingen gaan proberen! doorzettingsvoormogn heb ik wel dus misschiendathet oit wat wordt

en is het nog gelukt, jongleren met 5 ballebn??
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 15:31
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
*~ Toeter ~* schreef:
das idd wel te vergelijken ja...ikzal gewoon is met eenvoudige dingen gaan proberen! doorzettingsvoormogn heb ik wel dus misschiendathet oit wat wordt

en is het nog gelukt, jongleren met 5 ballebn??
Nee, dat jongleren heb ik maar gelaten voor wat het is. Ik kan het met twee, zover ben ik gekomen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 16:51
Julian
Julian is offline
Van deze site heb ik wel veel geleerd:

http://www.polykarbon.com/tutorials/index.htm

Je moet wel van de stijl houden.. maargoed, je leert er in ieder geval een aantal basis princiepes hoe je mensen kan tekenen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 20:43
Ieke
Ieke is offline
Voor tekenen geld vooral goed kijken en oefenen. Ook moet je doorzetten als je het echt wilt. Ontwikkel je eigen stijl een wees critisch, maar geef jezelf ook comlpimentjes als dingen wel lukken, al is het maar een klein onderdeel van het geheel. succes.
Oud 07-01-2003, 20:44
Qimm
Qimm is offline
maar natuurlijk ik heb nooit een cursus gevolg, kan wel tekenen, nie zo heel geweldig. Maar het wordt beter. Idd veeel oefenen, natekenen is een leuk middel in het begin on handighein met vormen e.d. te krijgen. Gewoon oefenen, oefenen en oefenen

veel succes
Oud 07-01-2003, 23:46
p-chez
p-chez is offline
Uit GRRR zijn topic hier op Artistiek: http://www.saveloomis.org/fun/fun.htm

Kun je best een boel van leren. Is wel een vrij ouderwetse manier van tekenen, maar mensfiguren zagen er toen net zo uit als nu, bijv., dus je hebt er vast wat aan
Oud 08-01-2003, 11:12
R
R is offline
Koop zo'n groot pak papier.. en ga schetsen tot je erbij neervalt..
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 00:55
Rokas
Rokas is offline
ja oefenen totdat je dubbel ziet. ik stop meestal als ik kramp krijg of als ik niet meer kan knipperen omdat mijn oog is uitgedroogd. en die site is idd ook handig

internet is de shit
Oud 09-01-2003, 15:17
Toet0r
Toet0r is offline
bedankt voor de tips!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 18:17
!Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
hehe, bedankt voor die site kep me vader opdracht gegeven om um uit te printen en dan heeft hij heel braaf gedaan dus ik heb nu dat boek uitgeprint en ingebonden woeiii
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten