Oud 16-01-2003, 15:06
cin-D
cin-D is offline
Hai hai,
Als ik s'ochtends wakker wordt heb ik altijd een normale huid maar tegen de middag is mijn huid altijd helemaal vet en zit er zo'n lelijke glans overheen.
Iemand misschien goede tips tegen de vette huid??? Want ik wordt er echt niet goed van!
Oud 16-01-2003, 15:19
qghp
qghp is offline
1 keer per week scrubben helpt geloof ik
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 15:38
Big Brother
Big Brother is offline
bah jah dat heb ik dus ook me voorhoofd... ik haat die stomme talgproductie
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 16:32
Quiana
Quiana is offline
's ochtends schoonmaken met een
goede tonic, en dan een niet al te vette
gezichtscrème.. (maar hangt ook van je huid af)
Of anders een klein beetje babypoeder,
kan ook wel helpen volgens mij.
Oud 16-01-2003, 16:52
**FrenchKiss**
**FrenchKiss** is offline
Citaat:
mat-ice schreef:
1 keer per week scrubben helpt geloof ik
NOOIT je gezicht scrubben, das voor je lichaam.. koop een peeling (of lysing) en doe dat 1 keer in de 3 weken op. NIet te vaak want dan verdun je de hoornlaag té veel...

neem 1 keer in de week of 1 keer in de 2 weken een maskertje, (zuurstofmasker, poedermasker, algenmasker, kleimasker, moddermasker) die je gewoon bij de DA kan kopen. Staat meestal ook wel op voor wat voor huidtype het is

gebruik verder producten tegen een vette huid, dus niet voor de normale huid omdat dat goedkoper is
Uhmz, meer dingen kan je er helaas nie tegen doen
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 17:38
qghp
qghp is offline
Citaat:
**FrenchKiss** schreef:
NOOIT je gezicht scrubben, das voor je lichaam.. koop een peeling (of lysing) en doe dat 1 keer in de 3 weken op. NIet te vaak want dan verdun je de hoornlaag té veel...

neem 1 keer in de week of 1 keer in de 2 weken een maskertje, (zuurstofmasker, poedermasker, algenmasker, kleimasker, moddermasker) die je gewoon bij de DA kan kopen. Staat meestal ook wel op voor wat voor huidtype het is

gebruik verder producten tegen een vette huid, dus niet voor de normale huid omdat dat goedkoper is
Uhmz, meer dingen kan je er helaas nie tegen doen

Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 18:23
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
**FrenchKiss** schreef:
NOOIT je gezicht scrubben, das voor je lichaam..
Het Kruidvat heeft scrub, speciaal voor het gezicht..
Oud 16-01-2003, 19:35
**FrenchKiss**
Citaat:
Unique schreef:
Het Kruidvat heeft scrub, speciaal voor het gezicht..
tja, 'dan zullen ze er een lekker ander bestandsdeel door hebben gedaan dat je het wel voor je gezicht kan gebruiken..
maar 't lijkt me toch écht niet verstandig om gewone scrub voor je gezicht te gebruiken..
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 13:48
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
**FrenchKiss** schreef:
tja, 'dan zullen ze er een lekker ander bestandsdeel door hebben gedaan dat je het wel voor je gezicht kan gebruiken..
maar 't lijkt me toch écht niet verstandig om gewone scrub voor je gezicht te gebruiken..
klopt, bodyscrub is veel te grof voor op je gezicht.
ik gebruik zelf de kruidvat scrub met abrikoos voor m'n gezicht, en dat is superlekker, maakt m'n gezicht zo lekker zacht Af en toe maakt het de huid wel erg droog, maar das altijd nog beter dan een vette huid.
Oud 17-01-2003, 16:09
Atje85
Atje85 is offline
Komt door de talgproductie volgens mij....

sochtends gezichtscreme opdoen(niet een vette, wel een die bij je huidsoort past, ik weet wel wat voor huid je hebt, maar hoe je dat noemt maar dat zal je zelf wel weten.. zo vet is jouw huid toch niet?!)
Je kan 1x per week ofzo ongeveer je gezicht scrubben(wel met de ene die speciaal voor je gezicht is, verkrijgbaar bij kruidvat en da)

Verder gewoon dagelijks producten(meestal creme's) tegen een vette huid gebruiken, moet je maar ff in de winkel vragen anders, welek speciaal voor zulke dingen zijn)

(Volgens mij helpt t ook als je gewoon vaak je gezicht wast met alelen water, of helpt dat niet bij jou?)
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 17:44
Mariebel
Mariebel is offline
De reinigingsgel van garnier en dan pure ofzo, helpt bij mij heel goed.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 14:18
**FrenchKiss**
vette huid komt door een verhoogde talgproductie & meestal een verdikte hoornlaag..

En als je echt een vette huid hebt, dan helpt je gezicht wassen toch echt nie tegen, want daarmee verdun je de hoornlaag niet, en maak je alleen je gezicht wat frisser dat het nie zo glimt, de verhoogde talgproductie blijft met alleen wassen ook doorgaan

Een peeling bevat Hoornstofsplitsende stoffen, organische zuren, hoornstofverwekende stoffen en schurende stoffen,
*veel fijner zijn die schurende stoffen als bij een lichaamscrub* daarom kan je dat beter voor het gezicht gebruiken daarom sanp ik nie waarom de kruitvat het niet gewoon peeling noemt maar een scrub omdat dat alleen schurende bestandsdelen hoort te bevatten.. maja, ik ga die ook maar eens proberen Unique, kruitvat merk scheelt me tenminste weer geld

trouwens, in
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 10:53
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
**FrenchKiss** schreef:
En als je echt een vette huid hebt, dan helpt je gezicht wassen toch echt nie tegen, want daarmee verdun je de hoornlaag niet, en maak je alleen je gezicht wat frisser dat het nie zo glimt, de verhoogde talgproductie blijft met alleen wassen ook doorgaan
Citaat:
cin-D schreef:
en zit er zo'n lelijke glans overheen.

maar voor de rest heb je wel gelijk
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 19:54
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb ook een vette huid en ik gebruik Garnier Pure Hydraterende verzorging Talgcontrole

Dit spul werkt echt heel goed en maakt je huid mat, het kost €7.29 voor een tube van 75 ml.

Jammer dat mijn huid na een paar uur alweer vet wordt, maar ja, puberteit hoop ik maar :/
Oud 25-01-2003, 00:23
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef:
Ik heb ook een vette huid en ik gebruik Garnier Pure Hydraterende verzorging Talgcontrole

Dit spul werkt echt heel goed en maakt je huid mat, het kost €7.29 voor een tube van 75 ml.

Jammer dat mijn huid na een paar uur alweer vet wordt, maar ja, puberteit hoop ik maar :/

Lekker cheap
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 06:28
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Lekker cheap
Tsja, ik had het duurder verwacht hoor!

Maar toch, het werkt en ik doe er zeker een maand mee, dus I'm happy
Oud 25-01-2003, 17:45
feline
feline is offline
1) Gebruik in ieder geval schoonheidsproducten voor de vette huid.
2) Een keer per week scrubben met een gezichtscrub.
3) Op glimmende voorhoofden kan je met een grote kwast een losse poeder (let goed op de kleur-->niet te donker!) opbrengen.
4) Ideaal 'voor onderweg' zijn speciale papiertjes met poeder van de body shop. Het neemt het vet op en brengt ondertussen een dun laagje poeder op tegen het glimmen. Het ziet eruit als een piepklein boekje en op de voorkant staat een 'barok-achtig-vrouwtje'.
Oud 25-01-2003, 18:17
Big Brother
Big Brother is offline
nivea fasewash, veel goedkoper dan garnier

i like it
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten