Oud 17-01-2003, 16:35
Órelindë
Órelindë is offline
Haj mensen,

( dit kan een lang verhaal worden... sorry )

In de zomer van 2001 werd ik verliefd op een hele lieve jongen, A. Na een tijdje werden we bevriend en we leerden elkaar echt heel goed kennen. Toen mijn vader eind decmeber dat jaar kanker kreeg werden A en ik nog closer. Hij was er altijd voor me, en hij is echt een hele grote steun voor me geweest. In januari 2002 is mijn vader overleden, en ook toen was hij er. Hij was op de begravenis. En ook verder dat jaar wassie er voor me. Ik d8 echt dat hij degene was die mij het beste begreep.
In mei kregen we verkering. Dat is later nog ff een maandje uitgeweest, maar sinds 21 oktober zijn we weer samen. Met kerst enzo, heeft hij me gesteund, omdat hij wist wat voor een moeilijke tijd ik doormaakte. Fijn.
16 Januari (gister dus) was de sterfdag van mn vader. De 15 was A nog bij me geweest, maar hij zei er nix over. Dus ik hoopte op een smsje of een mailtje gister... Maar nix, helemaal nix. Hij zou gaan skieen gister, maar ja, dat is geen excuus.
de hele dag voelde ik me eenzaam en leeg, en in de steekgelaten.
toen ging 's avonds de bel, was het A. Hij was het allemaal straal vergeten. En hij was er pas achter gekomen in de trein, op de terugweg, omdat iemand anders vroeg welke datum het was.
Zoiets vergeet je toch niet? Ik ben zn vriendin, dan is skieen toch niet belangrijker??? Hij heeft me echt zo gekwetst, en ik snap het gewoon niet.... de 15e niet eens de moeite om twee woordjes uit te spreken? "sterkte morgen", dan was alles goed geweest!

Wat moet ik nu doen?
Ik voel me waardeloos.

Liefs, *vallende ster*
Oud 17-01-2003, 16:41
Verwijderd
Hij heeft het vast druk gehad ofzo, en misschien is hij het daardoor vergeten, dat kan hem toch een keer gebeuren? Na alles wat hij voor je heeft gedaan zul je moeten proberen hem dit te vergeven denk ik.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 16:41
MrfUbU
MrfUbU is offline
Misschien is hij er juist niet over begonnen, omdat jij er dan weer aan gaat denken? Dus om jou minder pijn te doen, en als dat het niet is dan is het erg....
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 16:43
Elisaaa
Elisaaa is offline
Wat erg voor je dat je vader is overleden. Ik vind het ook wel een klein beetje lomp van je vriendje, maar daar schiet jij natuurlijk niet zo veel mee op.
Maar je moet je niet waardeloos voelen hoor! Anders zeg je toch tegen hem dat je je wel heel eenzaam en verdrietig hebt gevoeld op de sterfdag van je vader en dat je het jammer vond dat hij er niet voor je was of eraan gedacht had.
Misschien dat hij ook niet zo heel goed wist hoe hij met de situatie moest omgaan... maar dat kan ik natuurlijk niet weten, want ik ken hem niet.
Veel sterkte ermee, en ik hoop dat je het tegen hem durft te zeggen...
Liefs, Elisa
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 16:45
Wendy Lynn
Wendy Lynn is offline
Het spijt me zeer, maar dat kan toch gebeuren? Hij heeft het vast niet zo bedoeld... Niet zo aanstellen...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 16:50
Elisaaa
Elisaaa is offline
naah sorry... maar ik vind dit geen aanstellen. Op zo'n dag heb je gewoon iemand nodig, en het liefst je vriendje als die die hebt.
Dus ik vind dat ze er best subtiel iets van kan zeggen dat ze misschein een beetje teleurgesteld is in m.....
kom op zeg... de sterfdag van je vader, das niet niks. Zeker niet na een jaar... dan is alles nog zo vers.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 17:09
Sithan
Sithan is offline
OK first of all...ik snap natuurlijk hoe kut het is dat hij er niet aan gedacht heeft, tenminste niet echt op tijd.

Maar laat één ding duidelijk wezen...volgens mij was hij het niet vergeten, het ligt er gewoon aan hoe informatie toegankelijk is of niet en niet aan hoe gemotiveerd je bent om de informatie te willen terughalen uit je geheugen...hoe belangrijk bepaalde zaken ook zijn, dat is een proces waar we niets aan kunnen doen omdat je hersens niet alle informatie tegelijkertijd kunnen verwerken ...en bij jou vriendje werd dus op het moment dat hij naar de datum werd gevraagd, die informatie plotseling weer toegankelijk...dus ik durf er een weddenschap op af te sluiten dat hij zich er niet van bewust is geweest dat het 'de dag' was en ik neem dat hij (uit je verhaal te merken) niet iemand is die zich ongemakkelijk voelt bij jou op dit soort momenten. Hij weet in ieder geval blijkbaar hoe hij je kan steunen...dat neemt natuurlijk niet weg dat het heel rot is, maar persoonlijk vind ik dat als hij je al die tijd heeft gesteund dat ik eigenlijk vind dat je het hem niet mag aanrekenen. Je mag er natuurlijk wel verdrietig om zijn, maar het had iedereen kunnen overkomen aangezien we geen algehele controle over hoe we info opslaan en het dus letterlijk even zoek kan raken tussen alle andere herinneringen en pas als je de juiste 'cue' hebt (in dit geval de vraag naar de tijd)...je het pas weer terug kan halen.

Laatst gewijzigd op 17-01-2003 om 17:13.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 17:10
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Wendy Lynn schreef:
Het spijt me zeer, maar dat kan toch gebeuren? Hij heeft het vast niet zo bedoeld... Niet zo aanstellen...
Precies! Maak je niet zo druk.. Wees blij dat je nog een vriend hebt die lief voor je is
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 19:37
Lilything
Lilything is offline
hijs is t nie vergeten,
hij belde tog?!
soms heb je gewoon geen datumbesef ofzow....

kan gebeuren!
& hij belde je toch?

kijk het is erg pijnlijk dat snap ik,
maar mn vader vergeet ook weleens zn trouwdatum enzow
zo zijn jongens soms....en meiden ook vaak hoor! maar hij heeft het vast niet zo bedoelt.....

knuffels.....
Oud 17-01-2003, 20:31
notbonefish
notbonefish is offline
mannen en data gaan niet goed samen
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 20:38
22B
22B is offline
t kan 2 redenen hebben:
1.hij wist niet goed wat hij moest zeggen erover, want wat moet je dan precies zeggen?
2.hij zei niets, omdat hij dacht dat je er even niet aan wilde denken, om allerlei gedachtes weer naar boven te laten komen.

Het zal echt niet zijn bedoeling zijn geweest om jou te kwetsen. Dus of hij wist niet hoe hij t moest zeggen, of hij wilde niet dat er herinneringen naar boven kwamen.

In ieder geval heel erg veel suc6 ermee!!!
Oud 17-01-2003, 20:48
Talon
Talon is offline
ik vind dit overdreven hoor
ik zou zoiets ook vergeten, ik onthoud nooit data..
ik weet niet eens in welk jaar mijn ouders zijn geboren en hoe oud ze zijn...
van niemand eigenlijk
En het zou ook echt iets voor mij zijn om zoiets te vergeten.
Dus ik kan me voorstellen dat je vriendje zoiets ook vergeet, niet omdat hij niks om je geeft ofzo.. maar iemand loopt niet de hele dag met een datum in zijn hoofd.
Oud 17-01-2003, 21:20
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Talon schreef:
ik vind dit overdreven hoor
ik zou zoiets ook vergeten, ik onthoud nooit data..
ik weet niet eens in welk jaar mijn ouders zijn geboren en hoe oud ze zijn...
van niemand eigenlijk
En het zou ook echt iets voor mij zijn om zoiets te vergeten.
Dus ik kan me voorstellen dat je vriendje zoiets ook vergeet, niet omdat hij niks om je geeft ofzo.. maar iemand loopt niet de hele dag met een datum in zijn hoofd.
Mee eens.
Ik snap best dat het pijnlijk was voor je, maar ik vind niet dat je kunt verwachten dat hij zo'n datum onthoudt. Tuurlijk is het mooi meegenomen als ie het wel wist.. maar ik vind niet dat je hem daarop af kunt rekenen.
Oud 17-01-2003, 21:33
Verwijderd
Ik begrijp dat je je rot en eenzaam voelde, maar sorry hoor, zodra hij wist welke datum het was belde hij je.. Hij is het dus niet vergeten, hij had zich alleen niet beseft dat die datum op die dag viel..

Verder vind ik dat het toch niet persé vanuit hem hoeft te komen, als jij je dan zo alleen en naar voelt kun je hém toch ook bellen?

Ik vind echt dat je al ontzettend veel geluk hebt met zo'n vriendje, hij houdt juist superveel rekening met je en is er voor je, om hem dit dan zó kwalijk te gaan nemen!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 22:10
moenbase
moenbase is offline
Ik weet niet hoe jullie communicatie is. Maar, misschien dacht hij wel dat je het te moeilijk zou vinden als hij je er aan had herinnerd?
Oud 17-01-2003, 22:40
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
*vallende ster* schreef:
Haj mensen,

( dit kan een lang verhaal worden... sorry )

In de zomer van 2001 werd ik verliefd op een hele lieve jongen, A. Na een tijdje werden we bevriend en we leerden elkaar echt heel goed kennen. Toen mijn vader eind decmeber dat jaar kanker kreeg werden A en ik nog closer. Hij was er altijd voor me, en hij is echt een hele grote steun voor me geweest. In januari 2002 is mijn vader overleden, en ook toen was hij er. Hij was op de begravenis. En ook verder dat jaar wassie er voor me. Ik d8 echt dat hij degene was die mij het beste begreep.
In mei kregen we verkering. Dat is later nog ff een maandje uitgeweest, maar sinds 21 oktober zijn we weer samen. Met kerst enzo, heeft hij me gesteund, omdat hij wist wat voor een moeilijke tijd ik doormaakte. Fijn.
16 Januari (gister dus) was de sterfdag van mn vader. De 15 was A nog bij me geweest, maar hij zei er nix over. Dus ik hoopte op een smsje of een mailtje gister... Maar nix, helemaal nix. Hij zou gaan skieen gister, maar ja, dat is geen excuus.
de hele dag voelde ik me eenzaam en leeg, en in de steekgelaten.
toen ging 's avonds de bel, was het A. Hij was het allemaal straal vergeten. En hij was er pas achter gekomen in de trein, op de terugweg, omdat iemand anders vroeg welke datum het was.
Zoiets vergeet je toch niet? Ik ben zn vriendin, dan is skieen toch niet belangrijker??? Hij heeft me echt zo gekwetst, en ik snap het gewoon niet.... de 15e niet eens de moeite om twee woordjes uit te spreken? "sterkte morgen", dan was alles goed geweest!

Wat moet ik nu doen?
Ik voel me waardeloos.

Liefs, *vallende ster*
Data die voor jou belangrijk zijn, hoeven voor anderen toch niet dezelfde betekenis te hebben?..... I.p.v. te lopen vissen of hij die datum nog heeft onthouden, had je natuurlijk ook kunnen vragen of ie bij je wilde zijn met de hierbovenstaan de reden?... Jij gelukkig, en hij ook.. (neem ik aan)
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 22:41
Verwijderd
Je zei iets over "hij vond skieën belangrijker", maar als hij het echt was vergeten, was er dus ook geen sprake van "belangrijker vinden".
Ik weet niet....vaag dat jullie het er dan niet eerder over hadden deze week. Want sowieso doet deze tijd van het jaar je weer extra aan de gebeurtenissen van vorig jaar denken lijkt me.
Mja en dat zou dan toch ook weer hem gelden, zou je denken..
Maar tsja, blijkbaar dus niet. Je kunt het nog eens aan hem vragen. Maar misschien voelt hij zich er al ontzettend schuldig over, dat weet ik niet.
Ik vind het iig goed van hem dat hij meteen naar je toekwam, nadat hij zich het had herinnerd.
Hij had inderdaad wel op z'n minst een smsje kunnen sturen ofzo...maarjah, als hij het nou echt vergeten was..
Zoiets doe je niet expres. Het valt nog het meest onder de categorie "onattent" (ofzo).

Het is misschien stom om het te vergelijken met een verjaardag vergeten, omdat dit natuurlijk heel wat anders is. Maar wanneer iemand beweert stapelgek/verliefd op me te zijn en vervolgens vergeet ie m'n verjaardag dan heb ik wel zoiets van "ja joh, ga iemand anders voor de gek houden". Je bent dan teleurgesteld in hem en jij nog veel meer, omdat het hier gaat om een dag die veel voor je betekent.
Maar gebeurd is gebeud. Ik kan goed begrijpen hoe jij je eronder voelt. Je kunt het er nog een keer met hem over hebben, maar ik denk niet dat je daar veel van moet verwachten.

Je moet je iig niet waardeloos voelen, je hebt waarschijnlijk een heel lief vriendje...probeer alsnog die steun te zoeken bij hem.
Sterkte iig
Liefs,

Alicia
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 23:05
Krugdinho
Krugdinho is offline
Citaat:
Wendy Lynn schreef:
Oud 17-01-2003, 23:50
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Hij is het dus niet vergeten, hij had zich alleen niet beseft dat die datum op die dag viel..
idd dit gebeurt mij ook best wel vaak..
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 12:36
Órelindë
Órelindë is offline
We hebben het er gister avond over gehad..
Onze communicatie is trouwens heel goed, en hij is er ook heel veel mee bezig. Het speet hem iig heel erg, en hij was het gewoon vergeten. Idd, dat kan gebeuren, maar ik ben wel teleurgesteld. Misschien vinden jullie dat ik me aanstel, maar ik vind van niet, en hij ook niet.
Maar we komen er wel uit.
Bedankt voor jullie reacties.
Oud 18-01-2003, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:

Het is misschien stom om het te vergelijken met een verjaardag vergeten, omdat dit natuurlijk heel wat anders is. Maar wanneer iemand beweert stapelgek/verliefd op me te zijn en vervolgens vergeet ie m'n verjaardag dan heb ik wel zoiets van "ja joh, ga iemand anders voor de gek houden". Je bent dan teleurgesteld in hem en jij nog veel meer, omdat het hier gaat om een dag die veel voor je betekent.
Maar een verjaardag is er toch niet ineens zomaar? Als mijn verjaardag eraan komt en ik heb een vriendje is het ongeveer onmogelijk voor hem om dat te vergeten want ik heb het over wanneer ik het vier, wanneer de familie komt, dat ik graag wil dat hij er dan is, wat hij en ik gaan doen om mn verjaardag te vieren etc.

En dat vind ik dus ook met deze dag die hij dus is vergeten, waarom moest hij er persé over beginnen? Waarom afwachten tot hij het zich helemaal vanzelf beseft en herinnert, als je je zo naar voelt kun JIJ toch gewoon wat zeggen? Kun JIJ toch zeggen, morgen is de sterfdag van mn vader, ik zou graag willen dat je erbij bent. Dat snap ik dus neit...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 13:27
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
*vallende ster* schreef:
We hebben het er gister avond over gehad..
Onze communicatie is trouwens heel goed, en hij is er ook heel veel mee bezig. Het speet hem iig heel erg, en hij was het gewoon vergeten. Idd, dat kan gebeuren, maar ik ben wel teleurgesteld. Misschien vinden jullie dat ik me aanstel, maar ik vind van niet, en hij ook niet.
Maar we komen er wel uit.
Ik ben het wel met anderen eens dat je er zelf iets over had kunnen zeggen, hij kan immers niet alles onthouden en hij kan ook niet ruiken dat jij hem er graag bij had willen hebben (al is het wel een beetje logisch), maar ik ben het niet eens met dat je je aan zou stellen. Als mijn vader net een jaar overleden zou zijn, zo ik me ook knap verrot voelen op de dag dat het een jaar geleden zou zijn... Ik ben blij voor je dat jullie er over gepraat hebben en er iig gedeeltelijk uitgekomen zijn. Misschien voor volgend jaar een idee om er zelf over te beginnen.
Oud 18-01-2003, 13:49
Elisaaa
Elisaaa is offline
Citaat:
Misschien vinden jullie dat ik me aanstel, maar ik vind van niet, en hij ook niet.
Heel goed... ik vind ook van niet. Goed dat jullie erover hebben gepraat. Hij heeft zijn excuses aangeboden, die zou ik aanvaarden en het daarna proberen te laten rusten. Tis gebeurd...en das vervelend, maar nu moet je gewoon weer gezellig saampjes verder gaan.
Liefs, Elisa
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 14:23
lenkje
lenkje is offline
jeetje wat reageer jij ontzettend heftig zeg...Je zegt net dat hij je altijd heeft gesteund en dat hij er altijd voor je was. Hij kan toch even vergeten zijn welke datum het was of zo.. En bovendien heeft hij die zelfde dag nog gebeld!!! misschien een paar uurtjes later dan je verwachtte maar ik denk dat je er niet zo'n probleem van moet maken hoor, beetje overdreven dit..
xje
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 14:57
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Wendy Lynn schreef:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2003, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Wendy Lynn schreef:
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 15:28
kirsten
kirsten is offline
Laat me je een ding vertellen: Mannen zijn niet goed in het onthouden van "speciale dagen". Als ze je huwelijksverjaardag of andere samenzijnverjaardag niet een keertje vergeten dan is dat een wonder. Hopelijk vergeet hij het volgend jaar niet (als er een volgend jaar is, natuurlijk). Maar vergeef hem nu. Hij kwam het zeggen erna, dus dat is al een goed punt. Ik weet dat je je alleen gevoeld hebt, maar misschien kan je hem een tweede kans geven?
Oud 19-01-2003, 16:18
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Wendy Lynn schreef:
Je neemt de woorden uit mijn mond.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 16:23
snoopy
snoopy is offline
Euh... ik vind het eigenlijk heel erg lief van je vriendje dat hij er zo voor je is geweest, en dat hij gisteren nog belt. Hij kan zoiets toch vergeten?! Vergeet niet dat het voor hem niet zo in z'n geheugen gegrift staat, als bij jou. En je moet niet denken dat ik niet weet waar ik het over heb; mijn vader is afgelopen zomer overleden. Nou, ik geloof dat jouw vriendje er gewoon voor je IS, en dat is het belangrijkste. Dan moet je niet zoveel waarde hechten aan een datum. Sterkte.

ik hoop niet dat iemand anders ditzelfde verhaal al zo'n beetje heeft opgeschreven. Ik had de andere reacties niet gelezen...

Laatst gewijzigd op 19-01-2003 om 16:26.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 20:12
sas_andrea
sas_andrea is offline
nou, ik snap best dat ze teleurgesteld is. best logisch toch aangezien hij van alles weet? hij heeft haar toch al die tijd gesteund? dat vergeet je dan echt niet zomaar. zelfs mijn vriend weet wanneer mijn hond is "overleden". en toen waren we niet eens samen. gewoon, omdat ik er wel eens mee zat en t er over had. maar wanneer je elkaar in moeilijke tijden zo steunt vergeet je die data echt niet zomaar. maar ja, blijkbaar toch te druk gehad...

sterkte!
Oud 19-01-2003, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Wendy Lynn schreef:
Precies... shit happens. Hij is het heus niet express vergeten. Bovendien, wat anderen ook zeggen, als jullie het er al een tijdje niet over gehad hebben, kan het best zijn dat hij er niet aan dacht. Voor hem is het immers niet zo prominent als voor jou. Je hebt zelf lijkt me ook niet aangegeven dat je hem er graag bij wilde hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten