Oud 18-01-2003, 16:22
Atje85
Atje85 is offline
Voorzitter VVD wil desnoods LPF er weer bij

Uitgegeven: 18 januari 2003 17:07
Laatst gewijzigd: 18 januari 2003 17:10

AMERSFOORT - VVD-partijvoorzitter Eenhoorn wil dat zijn partij opnieuw gaat regeren met de LPF als de liberalen samen met het CDA geen meerderheid halen.

Voortzetting van de huidige coalitie heeft Eenhoorn 'veel liever' dan een CDA/PvdA-kabinet, zei hij zaterdag op een partijbijeenkomst van de VVD in Amersfoort.

'Centrumlinks kabinet slecht voor het land'

De VVD moet volgens hem koste wat het kost voorkomen dat er een centrumlinks kabinet komt. "Dat zou slecht zijn voor het land", meent Eenhoorn. "De grote economische problemen kunnen alleen worden opgelost in een kabinet waarin VVD en CDA zitten."

VVD-leider Zalm heeft tot nu toe steeds zijn voorkeur uitgesproken voor een 'stabiele tweepartijencoalitie' van zijn partij en de christen-democraten. Hij heeft de LPF weliswaar niet uitgesloten, maar voelt niets voor het pleidooi van Eenhoorn om na de verkiezingen van 22 januari direct in te zetten op continuering van de huidige coalitie als VVD en CDA samen geen meerderheid halen.

Zalm liet weten dat als het de VVD niet lukt "ver in de dertig zetels te komen" er waarschijnlijk een kabinet komt van CDA en PvdA, omdat die twee partijen dan op een meerderheid kunnen bogen.

Zalm sluit LPF niet uit

Als die partijen er tijdens de formatie niet uitkomen, komt de VVD in beeld en sluit Zalm niet uit dat de LPF ook weer aanschuift. "Maar dat zien we tegen die tijd wel." CDA-leider Balkenende ziet niets in hernieuwde samenwerking met de LPF.

Eenhoorn mikt op dertig of meer zetels voor de VVD op 22 januari. "Minder dan dertig is te weinig. Dan zou ik teleurgesteld zijn", aldus de partijvoorzitter. Eenhoorn gaat er nog steeds vanuit dat CDA en VVD samen een meerderheid zullen halen. "Het doemscenario is dat dat niet gaat lukken."

=====
dat je dat nog durft te zeggen... :/
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2003, 17:02
BCR
BCR is offline
Ja, hoor net op t nieuws dat Zalm de LPF niet meer uitsluit omdat ie zo graag wil regeren Argh.
Oud 18-01-2003, 17:55
Verwijderd
Lekker geloofwaardig allemaal, als de LPF weer in de regering komt.. ik vind dat we dan gewoon met zijn allen dat torentje moeten bestormen..
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 18:13
faith666
faith666 is offline
En over een paar maanden weer verkiezingen? Ze zijn wel heel erg wanhopig aant worden!
Oud 18-01-2003, 18:36
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
beetje raar om te roepen
'een links kabinet kan de grote problemen niet oplossen'

en de lpf kan dat wel..
of een ander rechts kabinet

Laatst gewijzigd op 18-01-2003 om 18:46.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 18:49
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
faith666 schreef:
En over een paar maanden weer verkiezingen? Ze zijn wel heel erg wanhopig aant worden!
Ik hoop het dan mag ik tenminste ook stemmen hoop ik
Oud 18-01-2003, 19:00
Verwijderd
Wat is hij dom bezig, die voorzitter. Heeft die niet geleerd van vorig jaar ofzo??
Doe dan D'66 er bij ipv LPF.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 19:01
Joostje
Joostje is offline
Mij lijkt niks mis met het idee van zalm om samen met de lpf te regeren. Ze dragen allebei dezelfde non-oplossingen aan en zijn een stelletje blaaskaken. Past dus wel goed bij elkaar .
Oud 18-01-2003, 19:05
faith666
faith666 is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Ik hoop het dan mag ik tenminste ook stemmen hoop ik
heej ja, dan is het misschien toch een goed idee van Zalm....maar tussen de vorige.....zat hoeveel maanden? 8? Dan mag ik net niet....als ze dan maar wel een keer 9 maanden wachten !
Dus: iedereen please op VVD en LPF stemmen!!!!!
Oud 18-01-2003, 19:07
faith666
faith666 is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Mij lijkt niks mis met het idee van zalm om samen met de lpf te regeren. Ze dragen allebei dezelfde non-oplossingen aan en zijn een stelletje blaaskaken. Past dus wel goed bij elkaar .
Laat ze dan maar samen gezellie niet in de regering zitten! Anders zijn we met z'n allen (okeej, ik heb er nog nix over te zeggen) wel flink goed bezig om de boel naar de kloten te helpen hiero in nederland.
Oud 18-01-2003, 19:08
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
faith666 schreef:
heej ja, dan is het misschien toch een goed idee van Zalm....maar tussen de vorige.....zat hoeveel maanden? 8? Dan mag ik net niet....als ze dan maar wel een keer 9 maanden wachten !
Dus: iedereen please op VVD en LPF stemmen!!!!!
neej iedereen lpf, hoe meer lpf hoe eerder ze er weer uit zijn en hoe meer lol we kunnen hebben

en we moeten niet het risico lopen dat vvd met cda verder kan
Oud 18-01-2003, 19:18
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Wat is het nut van deze verkiezingen als ze toch weer met dezelfde coalitie verder willen?!?
Oud 18-01-2003, 19:28
Verwijderd
Citaat:
faith666 schreef:
Laat ze dan maar samen gezellie niet in de regering zitten! Anders zijn we met z'n allen (okeej, ik heb er nog nix over te zeggen) wel flink goed bezig om de boel naar de kloten te helpen hiero in nederland.
net of het land naar de klote gaat met VVD/LPF/CDA. Je bent het misschien niet eens met hun ideeën maar dat betekent niet gelijk dat het land dan naar de klote gaat. Kan ik net zo goed zeggen, wanneer SP/GL/PVDA aan de macht komt.
Citaat:
manus j. van alles:Wat is het nut van deze verkiezingen als ze toch weer met dezelfde coalitie verder willen?!?
Inderdaad, maar ik denk dat de VVD er in oktober 2002 er wel vanuit ging dat ze samen met het CDA een meerderheid zouden halen. Nu is het voor hun kiezen tussen een vervelende oplossing (weer met LPF) of een nog vervelendere oplossing (CDA/PVDA). Dus dan zullen ze waarschijnlijk toch voor de eerste gaan als het niet anders kan.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 19:45
Martian
Martian is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Inderdaad, maar ik denk dat de VVD er in oktober 2002 er wel vanuit ging dat ze samen met het CDA een meerderheid zouden halen. Nu is het voor hun kiezen tussen een vervelende oplossing (weer met LPF) of een nog vervelendere oplossing (CDA/PVDA). Dus dan zullen ze waarschijnlijk toch voor de eerste gaan als het niet anders kan.
Dat wou ik zeggen: ze kiezen gewoon de minste van 2 kwaden (volgens hun dan)...

is wel logisch toch
Oud 18-01-2003, 23:49
Fortuynist
Fortuynist is offline
Ach, dat gezeur altijd van jullie over de LPF!
Ga eerst maar eens naar een congres van de LPF en je zult weer vertrouwen krijgen in deze partij. De partij is gesaneerd en ze hebben er met z'n allen veel zin "an!"
En, wat mij betreft, veel liever de LPF dan de oude politiek!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 00:02
Gothic Queen
Gothic Queen is offline
Die Zalm is maar een misselijk mannetje,zo besluit hij samen met het CDA dat het niet meer verder kan met de LPF,oorzaak val kabinet.
En nu wil hij weer met de LPF verder als het niet anders kan,mensen stem asjeblieft geen VVD
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 01:15
Atje85
Atje85 is offline
Toch wel opvallend dat de VVD bij de vorige verkiezing riep dat ze niet in t kabinet wouden omdat ze zetels hadden verloren en nu ze er weer een paar bij hebben, willen ze er koste wat t kost graag in, beetje erg populistisch en zwak.
Bovendien is die voorzitter echt dom bezig, zo brengt ie Zalm ook in de problemen. (2vandaag en NederlandKiest vandaag).
Zalm krijgt nu weer al die vragen van of de LPF uitgesloten is...

Balkenende sloot de LPF ook niet uit, maar zei wél dat t ongeloofwaardig zou zijn, waar hij dan waarschijnlijk mee bedoelt dat de lpf niet meer in de regering moet komen deze x...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 01:17
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
Ga eerst maar eens naar een congres van de LPF en je zult weer vertrouwen krijgen in deze partij. De partij is gesaneerd en ze hebben er met z'n allen veel zin "an!"
Het gaat hier om de VVD en in mindere mate om de LPF
Ook al zijn ze misschien verbeterd: met zo een komende nederlaag van rond de 20 zetels moet je de kiezer RESPECTEREN en NIET t kabinet ingaan. Ik dacht dat de LPF steeds zulke dingen riep he bij de laatste verkiezingen!! Beetje erg triest als je dat nu zelf niet doet.
Bovendien moeten ze zich een tijdje in de oppossitie gaan vervelen, als straf voor de afgelopen maanden.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 01:20
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Martian schreef:
Dat wou ik zeggen: ze kiezen gewoon de minste van 2 kwaden (volgens hun dan)...

is wel logisch toch
Ja, das waar, maar het is ook zó fout om weer met precies dezelfde partijen t kabinet te gaan vormen. Dat zou erop neerkomen dat je eerst 87 dagen de nederlandse politiek verneukt plus t aanzien ervan in t buitenland. Vervolgens een paar maanden t land als demissionair te regeren, om vervolgens weer t zelfde kabinet te gaan vormen om weer te kunnen regeren. Waar ben je dan in GODSNAAM mee bezig????!!!
Als ze kiezen voor de minste van de 2 kwaden moesten ze t kabinet maar niet laten vallen.

Lijkt me toch redelijk logisch nietwaar!!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 01:58
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
Dus er is verschil tussen de LPF en de oude politiek?

Mja.....een beetje gelijk heb je daar wel in. De LPF kan een kabinet veel sneller om zeep helpen dan de oude politiek.
Oud 19-01-2003, 02:22
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
Ga eerst maar eens naar een congres van de LPF en je zult weer vertrouwen krijgen in deze partij.

*veegt lachtranen uit ogen*

Tuurlijk joh, het volste vertrouwen
Oud 19-01-2003, 05:13
dystopia
dystopia is offline
haha dan zijn ze weer terug bij af. Enkel de LPF heeft dan minder ministers in de coalitie en CDA en/of VVD meer dan wsch. inhoud: meer stabiliteit. Het valt me wel op dat de regeringspartijen zo negatief in het nieuws zijn de afgelopen dagen (Donner ook weer met achterhouden info voor de rechtbank, ministerie, verdediging, etc)... dat gaat zetels kosten!
Oud 19-01-2003, 09:59
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
Ga eerst maar eens naar een congres van de LPF en je zult weer vertrouwen krijgen in deze partij.

*veegt ook lachtranen uit ogen*
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 11:04
Verwijderd
nou, wat grappig....
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 11:10
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
nou, wat grappig....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2003, 11:11
Atje85
Atje85 is offline
VVD-voorzitter Eenhoorn wil de huidige coalitie met CDA en LPF voortzetten, als zijn partij en het CDA samen geen meerderheid halen. Hij wil hoe dan ook voorkomen dat er een centrum-links kabinet komt, zei hij op een VVD-bijeenkomst in Amersfoort. Daarmee brengt hij zijn partij in verlegenheid.

Volgens Eenhoorn zou een CDA/PvdA-coalitie slecht zijn voor het land. "De grote economische problemen kunnen alleen worden opgelost in een kabinet waarin VVD en CDA zitten." Zo nodig moet er een derde partij bij komen, en dan het liefst de LPF, aldus de voorzitter.

Binnen de VVD wordt de uitspraak van Eenhoorn als een blunder beschouwd, zegt parlementair verslaggever Job Frieszo van het NOS Journaal. Je kunt niet eerst een kabinet laten vallen, om vervolgens de wens te uiten om in dezelfde samenstelling door te regeren.

'Niet aan de orde'
De VVD staat te boek als de partij die in oktober de stekker uit het kabinet-Balkenende trok, juist om van de LPF af te komen. CDA en VVD deden het toen zeer goed in de peilingen en dachten na de verkiezingen met z'n tweeën verder te kunnen regeren.

Zalm sloot in het eerste lijsttrekkersdebat, op 3 januari bij RTL 4, nog uit dat de LPF mee zou kunnen doen in een kabinet met VVD en CDA. Nu zijn partij het in de peilingen veel slechter doet, is hij echter voorzichtiger.

Hij gaat er vanuit dat het CDA eerst met de PvdA gaat praten, als CDA en VVD geen meerderheid halen. Pas als de christen- en sociaal-democraten er "na een paar maanden formatie" niet uitkomen, zou zijn partij weer in beeld komen. Eventueel zou de LPF dan kunnen aanschuiven, "maar dat zien we tegen die tijd wel weer, dat is nu niet aan de orde", aldus Zalm.

Bolkestein
CDA-lijsttrekker Balkenende liet weten dat een nieuwe coalitie "ongeloofwaardig" zou zijn, maar hij laat de deur vooralsnog op een kier staan. Voormalig VVD-partijleider Bolkestein zei in het tv-programma Knevel op Zaterdag wel ronduit dat hij het oneens is met Eenhoorn. Hij vindt dat de VVD er verstandig aan zou doen om in de oppositie te gaan zitten, als er geen meerderheid met het CDA wordt gehaald.

Partijvoorzitter Bas Eenhoorn bracht zijn partij in de vorige verkiezingscampagne ook al in verlegenheid. Hij zei toen in het openbaar dat de toenmalige lijsttrekker Dijkstal Jip-en-Janneketaal moest spreken.

--- bron: www.nederlandkiest.nl
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 11:12
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Het valt me wel op dat de regeringspartijen zo negatief in het nieuws zijn de afgelopen dagen (Donner ook weer met achterhouden info voor de rechtbank, ministerie, verdediging, etc)... dat gaat zetels kosten!
Is meestal zo tijdens verkiezingstijd ...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 14:42
Taeke
Taeke is offline
Citaat:
niceman1984 schreef:

*veegt ook lachtranen uit ogen*
Waarom wordt hier iemand met een afwijkende mening uitgelachen?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 14:44
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
EdHunter schreef:
Waarom wordt hier iemand met een afwijkende mening uitgelachen?
Omdat t nog geen controleerbaar feit is wat hij zegt, en populistisch spreekt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 16:53
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Is meestal zo tijdens verkiezingstijd ...
Heb je hier voorbeelden van? (aub niet het demissionaire Paars dat ligt nogal voor de hand: Paars2 en Balkenende1 hebben 1 belangrijke overeenkomst: beide gevallen)
Oud 19-01-2003, 16:55
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Heb je hier voorbeelden van? (aub niet het demissionaire Paars dat ligt nogal voor de hand: Paars2 en Balkenende1 hebben 1 belangrijke overeenkomst: beide gevallen)

Sorry, voor die tijd was ik nog ebst wel jong dus kan je er niet zoveel over vertellen
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 09:28
Fortuynist
Fortuynist is offline
Mag ik men er wel even aan herinneren dat het dhr. Zalm was die de stekker eruit trok, omdat de LPF geen geloofwaardige partner bleek te zijn, terwijl deze heer nu de LPF niet meer uitsluit.
En de LPF heeft er absoluut een zooitje van gemaakt en men had om de kinderachtigste redenen ruzie, maar u gelooft toch zeker niet dat het binnen de VVD, PVDA, SP, enz. ook alleen maar koek en ei is? Bovendien wordt er sinds de val van het kabinet wel prettig samengewerkt met de LPF en de plannen van minister Nawijn zijn doorgevoerd. Alleen is dat nogal in een schraal daglicht komen te staan, omdat de media liever het vuur aanwakkert van de soap van verleden jaar, waarmee ze hopen de LPF te kunnen afbranden.
Welnu, men kon destijds Pim Fortuyn niet aan, maar ik voorspel hen dat ze ook de LPF niet kunnen afbranden. Er zijn nog genoeg boze burgers die nog steeds vertrouwen hebben in de Lijst Pim Fortuyn!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 11:47
faith666
faith666 is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
Mag ik men er wel even aan herinneren dat het dhr. Zalm was die de stekker eruit trok,
Ergens van het weekend in een debat:
Zalm: De LPF trok de stekker eruit, wij hebben het snoer opgerold.....

En nu nog vertrouwen in de LPF? Er staan geen sterke mensen op die lijst en ze moeten ons wel vertegenwoordigen! Alsjeblieft niet!
Oud 20-01-2003, 12:27
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
AUB geen LPF meer!
Ik weet niet wie er Lebbis en Jansen 30 dec. hebben gezien, maar wat hun over de LPF zeiden, daar was ik het wel mee eens.
Oud 20-01-2003, 12:39
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
AUB geen LPF meer!
Ik weet niet wie er Lebbis en Jansen 30 dec. hebben gezien, maar wat hun over de LPF zeiden, daar was ik het wel mee eens.

Ja heb t gezien, was t er idd ook wel mee eens!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 13:18
Fortuynist
Fortuynist is offline
Wat Lebbis en Jansen zeggen interesseert me niet in 't minst!
En hoe weet jij, faith 666, zo zeker dat er geen sterke mensen op die lijst staan? Ben je ook bij het congres geweest, of slik jij graag voor zoete koek wat de rest verteld? Welnu, ik in ieder geval niet!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 13:21
Verwijderd
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Wat is hij dom bezig, die voorzitter. Heeft die niet geleerd van vorig jaar ofzo??
Doe dan D'66 er bij ipv LPF.
even opfrissen, wie was de hoofdverantwoordelijke van de val van het kabinet? juist ja, Zalm.
wie nog meer? Bomhoff en Heinsbroek, en die doen niet meer mee.

wat is iedereen hier toch bevooroordeeld
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef:
Mag ik men er wel even aan herinneren dat het dhr. Zalm was die de stekker eruit trok, omdat de LPF geen geloofwaardige partner bleek te zijn, terwijl deze heer nu de LPF niet meer uitsluit.
En de LPF heeft er absoluut een zooitje van gemaakt en men had om de kinderachtigste redenen ruzie, maar u gelooft toch zeker niet dat het binnen de VVD, PVDA, SP, enz. ook alleen maar koek en ei is? Bovendien wordt er sinds de val van het kabinet wel prettig samengewerkt met de LPF en de plannen van minister Nawijn zijn doorgevoerd. Alleen is dat nogal in een schraal daglicht komen te staan, omdat de media liever het vuur aanwakkert van de soap van verleden jaar, waarmee ze hopen de LPF te kunnen afbranden.
Welnu, men kon destijds Pim Fortuyn niet aan, maar ik voorspel hen dat ze ook de LPF niet kunnen afbranden. Er zijn nog genoeg boze burgers die nog steeds vertrouwen hebben in de Lijst Pim Fortuyn!
oh, ik ben gelukkig niet de enige hier
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 14:17
Boogie
Boogie is offline
Korte mening: belachelijk, eerst het kabinet laten vallen, verkiezingen uitschrijven en vervolgens maar doen alsof er niks is gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 14:31
Joostje
Joostje is offline
naja, het zou eventueel mogelijk kunnen zijn dat de LPf een stabiele partij kunnen zijn, maar hun partijprogramma is gewoon een beetje erg zuig.

hoe wil je integreren zonder er geld in te pompen?
hoe wil je korten op "bureaucratie" zonder dat te concretiseren
hoe wil je de ns verbeteren zonder er geld voor uit te schrijven
Oud 21-01-2003, 12:03
NN
NN is offline
Dit geeft even weer aan hoeveel waarde de VVD geeft aan de wens van het Nederlandse volk. Bijna niemand wil de LPF meer en ook de VVD doet het niet heel erg goed, maar toch wil Eenhoorn er alles aan doen om zijn partij in het kabinet te houden. De PvdA is in 2002 door een soortgelijke regenteske houding gehalveerd, ik hoop dat dit de VVD nu ook zal gebeuren.

Laten we voorkomen dat er weer een rechts kabinet van CDA, VVD en LPF komt: stem strategisch links op de PvdA zodat de partij het grootste wordt en de rechtse partijen de oppositie in kunnen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 16:47
Fortuynist
Fortuynist is offline
Ik citeer NN: "Bijna niemand wil de LPF meer.."

We zullen zien vanavond met hoeveel zetels ze eindigen.

Groet,
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 16:50
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
Ik citeer NN: "Bijna niemand wil de LPF meer.."

Groet,
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 18:35
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
Relatief gezien gaat het als een bus kloppen
Oud 22-01-2003, 18:55
faith666
faith666 is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
En hoe weet jij, faith 666, zo zeker dat er geen sterke mensen op die lijst staan? Ben je ook bij het congres geweest, of slik jij graag voor zoete koek wat de rest verteld? Welnu, ik in ieder geval niet!
Ik slik geen zoete koek, lus het niet eens enne verder.... ik denk na, dat is de reden dat ik vind dat er geen sterke mensen op de lijst staan
Oud 22-01-2003, 19:55
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Finntroll schreef:
En met Herben hebben ze tenslotte een persoon die weet hoe de vork in de steel steekt.
-Vork in de steel zit, of:
-zaak in elkaar steekt

Moeilijk hč, Nederlandse spreekwoorden? Ik dacht dat jullie partij zich zo inzette voor lessen Nederlands voor immigranten! Moet je wel zelf het goede voorbeeld geven!

Citaat:
Finntroll schreef verder nog:
Voornaamste reden waarom LPF mee moet doen: de immigratie een halt toeroepen en de criminele buitenlanders zwaar straffen. Zodat ze eens weten dat ze hier niet in een vakantieland zijn!!!

Criminele Nederlanders zijn zeker minder erg?Heeft de LPF naast (criminele) allochtonen, (criminele) buitenlanders, (criminele) illegalen en (criminele) immigranten eigenlijk nog wel enige inhoud?
Oud 22-01-2003, 20:29
aap777
aap777 is offline
zalm moeten ze het land uit schoppen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten