Citaat:
Mariebel schreef:
Ik heb geen tips, alleen dat je goed moet leren, maar daarvoor is het nu een beetje laat. Wij moesten 5 minuten over onszelf vertellen en dat telde behoorlijk zwaar, maakt ook wel goede indruk als dat wel goed gaat. En vertel niet direct alles, zodat de leraar nog een beetje door kan vragen over onderwerpen waar jij iets vanaf weet. Verder weet ik het ook niet, ben geen ster in duits (maar had wel een 6,3 )
|
Nee man, je met juist oveel mogeliujk vertellen.. Bij ons is het: hoe meer de leraar aan het woord is, hoe 'slechter' je mondeling.. (bij duits dus)
En voor frans moeten wij ook antwoorden van vragen uit je kop leren.
Dan moet je gewoon zorgen dat je alle goede antwoorden hebt, en dat moet je dan gewoon uit je kop leren.
Naja, en je hoeft ook niet zenuwachtig ofzo te zijn. Mn nederlandse leraar zei vandaag dat de leraar er tijdens het mondeling niet voor was om te kijken wat je niet weet, maar om te kijken wat je wel weet.
Naja, ik kan je nu verder niet meer helpen, weet geen sites waar je nederlandse dingen in kan voeren en dan duits eruit krijgt. Misschien staat er iets in het announcement van MT?
Naja, succes iig, morgen