Oud 29-01-2003, 15:10
freakieflower
freakieflower is offline
Ik ben het beu!

Iedereen is altijd maar depri. probeer gewoon wat te maken van je leven, het duurt al zo kort, en als je dat op loopt te vullen met klagen, jippie jeejh
Oud 29-01-2003, 15:16
Quiana
Quiana is offline
't wordt sneller gezegd,
omdat depressies ed gewoon best bekend zijn..
Denk ik.
Citaat:
freakieflower schreef:

Iedereen is altijd maar depri. probeer gewoon wat te maken van je leven, het duurt al zo kort, en als je dat op loopt te vullen met klagen, jippie jeejh
Makkelijker gezegd dan gedaan.
Oud 29-01-2003, 15:18
barkrukkie
barkrukkie is offline
Komt door het gebrek aan geloof en overvloed van de nodige dingen.
Mensen geloven niet meer echt in een doel (zoals bijvoorbeeld je hele leven God dienen en dan beloont worden in de hemel) en mensen hebben niet meer echt iets wat ze willen nastreven, behalve luxe dingen.
Daardoor gaan mensen zich vervelen ---> vragen stellen (waar door gebrek aan geloof geen antwoord op is) ---> gefrustreerd raken waarom alles is zoals het is ----> depressief.
(heeft misschien nog wat meer uitleg nodig )

Mensen willen gewoon niet beseffen dat het enige doel van het leven simpelweg leven is.
Oud 29-01-2003, 15:31
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
barkrukkie schreef:
en overvloed van de nodige dingen.
Wat versta je onder nodige dingen?
Oud 29-01-2003, 15:45
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Wat versta je onder nodige dingen?
primaire levensbehoeften (waar onze voorouders zich dus wel zorgen over moesten maken)
Oud 29-01-2003, 15:47
Cha'eldur
Cha'eldur is offline
iedereen zegt dat omdat ze aandacht wil.
want depri (of snijdende, maar dat terzijde) mensen zijn toch heel wat zieliger dan mensen die zich het zelfde voelen, maar waarmee het volgens hen 'redelijk' gaat.
Oud 29-01-2003, 15:51
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Cha'eldur schreef:
Klopt, maar in sommige gevallen is dat echt nodig (hoewel het op dit forum (imho) toch lichtelijk wordt overdreven)

Citaat:
Cha'eldur schreef:
want depri (of snijdende, maar dat terzijde) mensen zijn toch heel wat zieliger dan mensen die zich het zelfde voelen, maar waarmee het volgens hen 'redelijk' gaat.
Behalve in de gevallen waar het echt zo is, geef ik je groot gelijk.
Oud 29-01-2003, 15:52
Miss Helena
Miss Helena is offline
Ik ben t met je eens dat r té snel over depressiviteit wordt gesproken. Als iemand niet lekker in zn vel zit, is deze persoon voor veel mensen al depressief. Kom op, iedereen voelt zich wel es niet goed, kan langer duren dan n dag, maar er wordt vergeten dat de puberteid ook een rol speelt.
Voor een deel denk ik dat t ook te maken heeft met vroeger en nu zeg maar. Als je 'vroeger' naar een psych zou gaan, keken mensen je met de nek aan. Alsof je geschift was ofzo. Men is er nu veel opener mee, dus er wordt ook meer over gesproken. We weten nu dat het bestaat, en je bent niet gek als je er last van hebt.
Je zegt dat je t beu bent, en dat we er maar gewoon iets van moeten maken. Dat vind ik echt te makkelijk gezegd. Ik heb een moeilijke tijd gehad, ECHT moeilijk. Ik zeg niet dat ik depressief was, ik haat dat woord. Maar dan kun je niet zomaar ff omschakelen en zeggen: goh, t leven is zo kort, we moeten er iets van maken...
Oud 29-01-2003, 16:21
dewdrop
dewdrop is offline
Schrijf depressiviteit alsjeblieft niet toe aan roep om aandacht! enigszins klopt het wel, maar als je je klote voelt moet je dan altijd alles maar voor jezelf houden!
Jongeren die zich slecht voelen kan depressiviteit betekenen maar volgens mij gaat het in veel gevallen om een jeugddepressie, volgens mij ligt dat in een samenhang van puberteit, dat het ff niet loopt en onzekerheid! En daar groei je overheen, al moet je soms daar ff je tijd voor nemen! Ik irriteer me heus ook wel aan mensen waar het altijd goed mee ging dat ze zich "opeens" depressief voelen! En als je daar dan ook even over doorgaat wat er dan allemaal zo mis is, dan blijft er vaak weinig over, maar er zijn echt gevallen waar het goed mis bij is en laten we er daar dan alsjeblieft respect voor hebben dat die mensen bijvoorbeeld bij s.com hun verhaal kunnen doen!
Oud 29-01-2003, 16:24
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
dewdrop schreef:
Schrijf depressiviteit alsjeblieft niet toe aan roep om aandacht! enigszins klopt het wel, maar als je je klote voelt moet je dan altijd alles maar voor jezelf houden!
Jongeren die zich slecht voelen kan depressiviteit betekenen maar volgens mij gaat het in veel gevallen om een jeugddepressie, volgens mij ligt dat in een samenhang van puberteit, dat het ff niet loopt en onzekerheid! En daar groei je overheen, al moet je soms daar ff je tijd voor nemen! Ik irriteer me heus ook wel aan mensen waar het altijd goed mee ging dat ze zich "opeens" depressief voelen! En als je daar dan ook even over doorgaat wat er dan allemaal zo mis is, dan blijft er vaak weinig over, maar er zijn echt gevallen waar het goed mis bij is en laten we er daar dan alsjeblieft respect voor hebben dat die mensen bijvoorbeeld bij s.com hun verhaal kunnen doen!
Als iemand z'n verhaal doet (op bijvoorbeeld s.com) dan vraagt hij/zij toch om aandacht? Ik zeg niet dat je er geen respect voor moet hebben, maar het blijft voor mij een roep om aandacht.
Oud 29-01-2003, 16:28
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
barkrukkie schreef:
Als iemand z'n verhaal doet (op bijvoorbeeld s.com) dan vraagt hij/zij toch om aandacht? Ik zeg niet dat je er geen respect voor moet hebben, maar het blijft voor mij een roep om aandacht.
sorry ben ik niet mee eens, er zijn genoeg mensen bij wie het niet om aandacht gaat (tenminste niet als eerste punt)
ik geloof best dat hier mensen zijn die gewoon hun verhaal kwijt willen omdat ze het niet tegen hun directe omgeving willen vertellen, bang om ze pijn te doen en of kwijt te raken
Oud 29-01-2003, 16:28
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
dewdrop schreef:
Oud 29-01-2003, 16:39
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
gothicje schreef:
sorry ben ik niet mee eens, er zijn genoeg mensen bij wie het niet om aandacht gaat (tenminste niet als eerste punt)
ik geloof best dat hier mensen zijn die gewoon hun verhaal kwijt willen omdat ze het niet tegen hun directe omgeving willen vertellen, bang om ze pijn te doen en of kwijt te raken
Ja oke, sommige gevallen zullen ook al eerste punt hulp oid willen, maar soms komen hier ook posts waar ze meer vragen om medelijden en 'ooooh wat zielig' dan raad. Die posts bedoelde ik eigenlijk.
Maar verder heb je gelijk ja, er zijn ook mensen waar het niet om aandacht gaat
Oud 29-01-2003, 16:50
Verwijderd
En dan nog.. ALS iemand t alleen doet om aandacht, dan is er kennelijk ook iets mis, en wat is r dan zo ingewikkeld aan die aandacht ook egt GEVEN?? nix mis mee in mijn optiek.. als j daarmee iemand zich iets bter laat voelen, why not?!

xxPlu
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 16:52
faan
faan is offline
omdat de tijd zo snel gaat
Oud 29-01-2003, 17:24
Cha'eldur
Cha'eldur is offline
de titel vh topic is 'waarom zeggen mensen zo snel dat ze depri zijn'; niet 'waarom zeggen mensen als ze depri zijn dat ze dat zijn' ofz. maw: waarom zo snel. maw: waarom overhaast. als ze nog lang niet depri zijn, maar zich gwoon minder voelen.
en het antwoord is: omdat ze aandacht willen.
ik zeg niet dat dit negatief is. ik zeg niet dat ze zich niet een beetje kut zullen voelen. maar heel weinig van hen die zeggen depri te zijn, zijn dat daadwerkelijk.
iemand neemt je gwoon serieuzer, besteedt meer aandacht aan je.

dat is gewoon zo. geen discussie verder over dit puntje nodig toch?

mensen die echt depri zijn, moeten dat natuurlijk zeggen en vertellen enzow.

en verder, dat mensen schijnen eerder depri te zijn, komt imo door dat ze meer vrije tijd hebben. als je echt hard moet werken voor je brood en onderkomen, heb je helemaal geen gelegenheid om te denken over hoe je je voelt. je hebt geen tijd sociale contacten te maken, wat (behalve natuurlijk vreugde ed) ook kutte dingen meebrengt (liefdes verdriet, gekwetst worden, ed ed ed).
Oud 29-01-2003, 18:07
Verwijderd
Citaat:
freakieflower schreef:
Ik ben het beu!
ikke ook

ikke zeg niet snel dat ik depri ben, maar ben t jmmr genoeg wel

Citaat:

makkelijker gezegd dan gedaan zoals Betamethason al zei...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Cha'eldur schreef:
't is makkelijk om iedereen over één kam te scheren. Ik denk niet dat 'iedereen' het zegt om aandacht te willen, een aantal misschien wel, maar zeker niet iedereen.

Citaat:
Cha'eldur schreef:
en het antwoord is: omdat ze aandacht willen.
Jij vindt dat het antwoord, dat is btw ook heel iets anders dan dat het het werkelijk is, het is geen feit.

Citaat:
mensen die echt depri zijn, moeten dat natuurlijk zeggen en vertellen enzow.
En hoe denk jij te kunnen weten welke mensen het echt zijn en welke mensen het niet zijn?

Citaat:
en verder, dat mensen schijnen eerder depri te zijn, komt imo door dat ze meer vrije tijd hebben. als je echt hard moet werken voor je brood en onderkomen, heb je helemaal geen gelegenheid om te denken over hoe je je voelt. je hebt geen tijd sociale contacten te maken, wat (behalve natuurlijk vreugde ed) ook kutte dingen meebrengt (liefdes verdriet, gekwetst worden, ed ed ed).
Ook dit vind ik alles behalve kloppen, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 18:47
Verwijderd
Mja, je hebt mensen die krijsen als 'Oooh, ik ben nu echt heeeel depressief!!!' wanneer ze een avond niet uit kunnen.. Dat is gewoon een kreet... Of mensen voelen zich een paar daagjes wat rot, gestressed misschien, omdat het niet zo goed gaat op school.. Dan noemen ze zichzelf ook depressief...
Maar een depressie is niet iets van 3 dagen, of een weekje.. Een depressie is iets wat langer duurt dan dat, een hele lange periode waarin je je depressief voelt...

En er zit natuurlijk een verschil tussen iemand die zégt depressief te zijn (zoals bv hierboven) of iemand die het zégt en het ís.

Je bent, imho, pas depressief wanneer dat is vastgesteld - en dan niet door je buurman - door een arts.

Maar goed, ik denk niet dat er nu meer mensen depressief zijn dan voorheen, alleen zijn de redenen anders. En iets zeggen als 'maak er wat van' is voor die mensen makkelijker gezegd dan gedaan.. (Hell, 'die mensen' ik ben er eentje van!)
't Is niet zoiets als een snijwondje, daar plak je een pleister op en het is over. Maar voor een depressie bestaat er niet zo'n pleister, niet eentje die het ineens goed maakt. Zoiets duurt een tijdje...

Laatst gewijzigd op 29-01-2003 om 18:51.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 18:48
Verwijderd
Ik denk dat mensen sneller zeggen dat ze depri zijn, omdat de taboe die er vroeger op rustte langzaam wat minder aan het worden is. Voor sommige mensen zal het aandacht trekken zijn, maar anderen menen het heel serieus. In de puberteit voelen veel mensen zich onzeker enz., je kunt je daardoor depressief voelen, dat kan door de puberteit komen, maar of dat nou onbelangrijk is ed? Ik vind dat je pas 'echt' depressief bent, als het is vast gesteld door een dokter/psycholoog/wat dan ook (door iemand die daar voor bevoegd is iig). Maar daarvoor kun je je ook knap verrot voelen en dat kan al erg genoeg zijn om jezelf met 'depri' te betitelen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Cha'eldur schreef:

En dat klopt natuurlijk niet he
Veel mensen worden juist depressief van stress, en stress wordt vaak veroorzaakt door werk of zaken rondom werk. Daarnaast is er nog een groep mensen waarbij depressies voorkomen in de familie, erfelijk bepaald dus.. Maar depressief worden door vrije tijd is pure onzin...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 19:39
Sleepingsun
Sleepingsun is offline
Citaat:
Cha'eldur schreef:
Dat ligt denk ik gewoon aan je levenservaring.. Iemand die minder mee heeft gemaakt die zal iets sneller als een groot probleem zien dan iemand die veel mee heeft gemaakt, die zal daar dan minder zwaar aan trekken lijkt mij.. Ik vind niet dat je het meteen kan benoemen als aandacht vragen, misschien hebben ze gewoon wel behoefte aan een goed gesprek of wat begrip..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 20:14
starbelliedboy
starbelliedboy is offline
jij hebt makkelijk praten.

zou je je ook nog zo voelen als je dingen had meegemaakt die je geestelijk / emotioneel zo aangetast hebben, dat je niet goed kan functioneren in je omgeving... ?

dit is vast al gezegd.

maar voor mensen die het gevoel niet kennen, is het makkelijk te zeggen dat het aanstellerij is..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 20:20
Verwijderd
- het is een modewoord
- soms lijkt het of mensen gelukkig zijn niet 'cool' vinden
- sommige mensen zijn echt depressief. Maar je merkt snel genoeg of iemand echt depressief is of een zeurkous.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 20:29
SomeDay
SomeDay is offline
jullie oordelen allemaal zo snel
okeej ik moet toegeven er zijn genoeg mensen die het om de aandacht doen maar hiero op het forum kunnen we het niet zeggen want we kennen ze niet persoonlijk...
maar okeej het ging niet over het forum alleen, ja ook ik word wel eens gek van mensen die zeggen oh ik ben zo depressief omdat ik een onvoldoende heb gehaald
maar er zijn zat mensen die echt depressief zijn, de maatschappij is nu ook veel zwaarder door al die moderne zooi en opvattingen
maar wat het ook is, wij kennen veel mensen die we zoiets horen zeggen niet persoonlijk we weten niet hoe hun thuissituatie is, we weten niet hoe ze in elkaar zitten
depressief zijn heeft ook met je genen te maken (weet het niet helmaal precies meer (ergens gelezen))
maar in ieder geval iedereen gaat met tegenslagen op zijn eigen manier om de 1 kropt het op de ander blijft er over nadenken de ander gaat gewoon vrolijk door met zijn leven...
we mogen mensen niet afrekenen om de manier waarop hun met dingen om gaan of aandacht vragen
niemand is perfect!
Oud 29-01-2003, 20:31
SomeDay
SomeDay is offline
Citaat:
Jadie schreef:
- het is een modewoord
- soms lijkt het of mensen gelukkig zijn niet 'cool' vinden
- sommige mensen zijn echt depressief. Maar je merkt snel genoeg of iemand echt depressief is of een zeurkous.
modewoord= ja
gelukkig zijn niet cool vinden, nee... ik vind het juist goed van mensen als ze op zo'n manier met tegenslagen om gaan en ben ook blij voor de mensen die nauwelijks tegenslagen hebben (ja okeej ben ook weleens jalours)
- zeurkous of depri= mee eens, maar we moeten wel goed nadenken voor we oordelen, meestal weten we of niks of de helft van het verhaal
Oud 29-01-2003, 20:56
Cha'eldur
Cha'eldur is offline
koel hee dat jullie zoveel op mijn topics reageren .

uhm ff kijken.

't is makkelijk om iedereen over één kam te scheren. Ik denk niet dat 'iedereen' het zegt om aandacht te willen, een aantal misschien wel, maar zeker niet iedereen.

nee idd. daarom heb ik het toch ook over hen die het wel doen.
niets wat je zegt zal op zon manier kloppen, er zijn altijd wel uitzondering waarop zoiets niet geldt.

Jij vindt dat het antwoord, dat is btw ook heel iets anders dan dat het het werkelijk is, het is geen feit.

tuurlijk antwoord ik wat ik vind. anderen antwoorden toch wel wat zij vinden?

En hoe denk jij te kunnen weten welke mensen het echt zijn en welke mensen het niet zijn?

dat hoef ik niet te weten betreffende dit topic. als mensen zich echt al een tijdje kut voelen - maar ook als ze zich maar ff kut voelen - is het goed daarover te praten.

ik ben geen dokter, en heb te weinig pschygologische kennis om vast te stellen of iem dat daadwerkelijk is. maar het is toch irrelevant of ik denk dat die persoon dat echt is of niet? bijvoorbeeld idd zoals andijvie zegt, kan een arts zoiets vaststellen.

en over dat laatste stukjes en de reacties daarop:

van werken krijg je stress.

ik denk dat dat moet zijn 'van werken kan je stress krijgen'. en dat dat vaker tegenwoordig gebeurt dan vroeger. kom, als je echt moet werken. om te overleven. dan gun je je geen stress. echt niet. ik zeg niet dat het goed is, of dat je het niet echt hebt, maar als je helemaal geen tijd hebt om erover na te denken merk je het anyway niet. en dan maakt t verder niet zoveel uit of je het hebt of niet, wat niet weet dat niet deert, of hoe spreekwoord ookweer ging.
mijn moeder is bv nogal depressief geworden een jaartje ofz na de scheiding van mijn vader. maar om zichzelf, mijn broertje en mij te kunnen onderhouden, moest ze werken. anders hadden we in een super klein huizjuh moeten gaan wonen ed. volgens de huisarts heeft ze haar verdriet ed toen niet meteen gemerkt, omdat ze andere dingen moest doen.
imho is depressieviteit (mits niet manisch ofzow) een welvaartsziekte.

en leonoor heeft ook een punt, net zoals bij veel dingen rust er niet meer zon taboe op dus kom je er sneller voor uit.
maar nu is dat mbe weer iets te snel, voorbarig. njah.

eigelijk zei ik, met meer woorden, wat bv Jadie ook zegt.

nog vragen?
Oud 29-01-2003, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
*verhaal*
juist!
*nix op aan te merken*
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 07:38
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Andijvie schreef:

Je bent, imho, pas depressief wanneer dat is vastgesteld - en dan niet door je buurman - door een arts.
Nou als je langdurig (MAAN-DEN) bij je zelf merkt dat je niet normaal functioneert omdat je gedachten je voortdurend slopen mag je jezelf best depressief noemen.
Oud 30-01-2003, 09:54
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
freakieflower schreef:
Ik ben het beu!

Et leven is kort??? Ik vind het anders behoorlijk lang..........
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 09:54
Verwijderd
Citaat:
a new noise schreef:
Nou als je langdurig (MAAN-DEN) bij je zelf merkt dat je niet normaal functioneert omdat je gedachten je voortdurend slopen mag je jezelf best depressief noemen.
Pas wanneer je naar een arst bent geweest die zegt dat je dat ook daadwerkelijk bent.. Je mag natuurlijk gerust zeggen dat je depressieve gevoelens hebt en het idee hebt depressief te zijn, maar je mag pas echt zeggen depressief te zijn wanneer dat is vastgesteld..
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 10:54
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
er is een verschil tussen de uitspraak "depri" en het depressief zijn.

depri is een gevoel wat je kunt hebben als je nie lekker in je vel zit.

depressief zijn kun je meer zien als een soort van ziekte.

Mij maakt het dus echt niet uit als mensen zichzelf depri noemen om de kleinste dingen soms.

Tis beiden heel wat anders vind ik, depri VOELEN, en depressief ZIJN.

AB.
Oud 30-01-2003, 11:48
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Pas wanneer je naar een arst bent geweest die zegt dat je dat ook daadwerkelijk bent.. Je mag natuurlijk gerust zeggen dat je depressieve gevoelens hebt en het idee hebt depressief te zijn, maar je mag pas echt zeggen depressief te zijn wanneer dat is vastgesteld..
En op welke criteria stelt een dokter dan vast dat je depressief bent?
Oud 30-01-2003, 12:02
Verwijderd
Citaat:
a new noise schreef:
En op welke criteria stelt een dokter dan vast dat je depressief bent?
Op basis van gesprekken, zo is het bij mij iig gegaan...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 13:02
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:
er is een verschil tussen de uitspraak "depri" en het depressief zijn.
depri is een gevoel wat je kunt hebben als je nie lekker in je vel zit.
depressief zijn kun je meer zien als een soort van ziekte.
Mij maakt het dus echt niet uit als mensen zichzelf depri noemen om de kleinste dingen soms.
Tis beiden heel wat anders vind ik, depri VOELEN, en depressief ZIJN.
AB.
Maar sommige die zich eigenlijk depri voelen zeggen dat ze depressief zijn
En daar zit bij mij (en ik denk ook wel de meeste) de grootste ergernis
Maar je hebt groot gelijk
Oud 30-01-2003, 17:49
Fantôme
Fantôme is offline
hmm, ja, ik weet niet of het de bedoeling is dat ik me aangesproken moet voelen hierdoor, maar ik heb ook zo'n topic gestuurd over depressie, al dan niet van mezelf maar over mijn vriend... daarin heb ik ook verteld dat hij eerder wel depressief is geweest (3 jaar lang!!!) en omdat hij nou weer zo gaat praten (a la; ik ben niet goed genoeg e.d.) ben ik bang dat hij het weer wordt...
Oud 30-01-2003, 17:53
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
... schreef:
hmm, ja, ik weet niet of het de bedoeling is dat ik me aangesproken moet voelen hierdoor, maar ik heb ook zo'n topic gestuurd over depressie, al dan niet van mezelf maar over mijn vriend... daarin heb ik ook verteld dat hij eerder wel depressief is geweest (3 jaar lang!!!) en omdat hij nou weer zo gaat praten (a la; ik ben niet goed genoeg e.d.) ben ik bang dat hij het weer wordt...
als je je 3 jaar klote voelt, kun je denk k toch wel spreken over n echte depressie ja... Als t jou oplucht, moet je t gewoon doen...
Oud 30-01-2003, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Miss Helena schreef:
als je je 3 jaar klote voelt, kun je denk k toch wel spreken over n echte depressie ja...
Alleen als het vastgesteld is, dat ben ik met Andijvie eens, je kunt zelf geen diagnose stellen, al is het nog zo duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 18:15
Verwijderd
mjah tegenwoordig is het gewoon zo dat als iemand zich ff slecht voelt dat ie gelijk depri is...

maar als iemand echt depressief is dan is het heel erg knap dat hij/zij dat ter sprake durft te brengen. Een schreeuw om aandacht is het dus niet, aangezien dat erg moeilijk is.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 16:45
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
ja waarom...

ik denk omdat t indd een modewoord is.
als mensen zich gewoon een beetje rot voelen, of dr ff iets gebeurt, zeggen ze meteen: ja ik ben een beetje depri.
daar bedoelen ze ook lang niet altijd mee dat ze depressief zijn, maar gewoon dat ze zich ff wat minder voelen.

trouwens, waarom zouden alle depressieve mensen, die hun verhaal vertellen t alleen doen om aandacht te trekken?

bij mij is kort geleden door de huisarts vastgesteld dat ik depressief ben, en als ik hier dat allemaal zou moeten vertellen zou ik dat best moeilijk vinden.
dus de mensen die t wel vertellen vind ik alleen maar dapper!! je probleem erkennen is de eerste stap om dr overheen te komen

dr zijn natuurlijk ook wel mensen die alleen maar wat aandacht zitten te trekken, maar die hebben een ander probleem dan depressiviteit, die hebben gewoon aandacht nodig
Oud 31-01-2003, 16:58
Rocksaan
Rocksaan is offline
Citaat:
barkrukkie schreef:
Komt door het gebrek aan geloof en overvloed van de nodige dingen.
Mensen geloven niet meer echt in een doel (zoals bijvoorbeeld je hele leven God dienen en dan beloont worden in de hemel) en mensen hebben niet meer echt iets wat ze willen nastreven, behalve luxe dingen.
Daardoor gaan mensen zich vervelen ---> vragen stellen (waar door gebrek aan geloof geen antwoord op is) ---> gefrustreerd raken waarom alles is zoals het is ----> depressief.
(heeft misschien nog wat meer uitleg nodig )

Mensen willen gewoon niet beseffen dat het enige doel van het leven simpelweg leven is.
gebrek aan geloof, laat me niet lachen, alsof je hele leven god dienen je gelukkgi maakt.
Vroegere waren mensen net zo "depressies" whatever..als nu, maar omdat het vroeger meer een kwestie van overleven was moesten ze niet klagen. Tegenwoordig heeft men er wel tijd voor.

vragen stellen (waar door gebrek aan geloof geen antwoord op is)
dat is de eerst gelovige persoon die werkelijk toegeeft dat een geloof dient voor antwoorden op onwetendheden
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 17:06
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Rocksaan schreef:
gebrek aan geloof, laat me niet lachen, alsof je hele leven god dienen je gelukkgi maakt.
Dat heb ik ook niet gezegd (en vind ik zelf ook niet), maar de mensen van toen wel, door hun geloof vonden mensen veel antwoorden die veel mensen nu deprimerend vinden (wat is de zin van het leven? Waarom ging hij dood? Waarom overkomt mij dit nu?)

Citaat:
Rocksaan schreef:
Vroegere waren mensen net zo "depressies" whatever..als nu, maar omdat het vroeger meer een kwestie van overleven was moesten ze niet klagen. Tegenwoordig heeft men er wel tijd voor.
Ik denk niet dat mensen depressief waren, ze hadden gewoon geen redenen om depressief te worden! Als iemand dood ging was dat de wil van God, en daar moest je je maar bij neerleggen. Natuurlijk speelt het ook een rol dat ze vroeger geen tijd hadden voor depressies.

Citaat:
Rocksaan schreef:
vragen stellen (waar door gebrek aan geloof geen antwoord op is)
dat is de eerst gelovige persoon die werkelijk toegeeft dat een geloof dient voor antwoorden op onwetendheden
snap ik niet helemaal.. wie bedoel je nu met die 'eerste gelovige persoon'?
Oud 31-01-2003, 17:20
Sithan
Sithan is offline
Volges mij zeggen de mensen die echt depressief zijn dat bijna nooit en al helemaal niet zo openlijk tegen jan en alleman als veel figuren doen...
Meestal voelen mensen wel aan of iemand echt depressief is...en die mensen die schreeuwen dat ze depressief zijn, zorgen dak ze minder snel zou geloven dan als ze maar met een paar mensen hun problemen bespreken.
Oud 31-01-2003, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef:
Volges mij zeggen de mensen die echt depressief zijn dat bijna nooit en al helemaal niet zo openlijk tegen jan en alleman als veel figuren doen...
Meestal voelen mensen wel aan of iemand echt depressief is...en die mensen die schreeuwen dat ze depressief zijn, zorgen dak ze minder snel zou geloven dan als ze maar met een paar mensen hun problemen bespreken.
Ik heb echt ongelofelijk lang voor me gehouden dat ik depressief ben, maar waarom zou je mij niet geloven wanneer ik dat zeg? Ik ben gigantisch blij dat mijn beste vrienden weten dat ik depressief ben en dat ik er hier ook gewoon over kan schrijven, was echt een gigantische stap... zeker is het moeilijk, maar zeker niet onmogelijk en 't heeft mij heel erg geholpen tot nu toe... Ik vind het behoorlijk rot dat je me toch min of meer veroordeeld door dit bericht...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 17:28
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Ik heb echt ongelofelijk lang voor me gehouden dat ik depressief ben, maar waarom zou je mij niet geloven wanneer ik dat zeg? Ik ben gigantisch blij dat mijn beste vrienden weten dat ik depressief ben en dat ik er hier ook gewoon over kan schrijven, was echt een gigantische stap... zeker is het moeilijk, maar zeker niet onmogelijk en 't heeft mij heel erg geholpen tot nu toe... Ik vind het behoorlijk rot dat je me toch min of meer veroordeeld door dit bericht...
Je hebt niet helemaal begrepen wat ik bedoel geloof ik, want dat bedoelde ik dus niet...en als ik je veroordeel met mijn bericht dan spijt mij dat maar dat was ook niet mijn bedoeling.

Maar zou jij dan geneigd zijn mensen die aan iedereen verkondigen dat ze depressief zijn, eerder te geloven dan iemand die dat als vriend met je deelt en daar niet met jan en alleman over praat? Want dat is waar mijn post op neerkomt.

Laatst gewijzigd op 31-01-2003 om 17:34.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 23:02
Kazanka
Kazanka is offline
Heb ik het nou goed begrepen dat sommige mensen zoiets zeggen als:

Al heb je 30 jaar lang last van depressieve klachten, doet in die tijd 10 zm-pogingen, dan nog mag je je niet depressief noemen, omdat je dat niet 'officieel' door een dokter/arts heb laten vaststellen?
Oud 01-02-2003, 09:31
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
Kazanka schreef:
Heb ik het nou goed begrepen dat sommige mensen zoiets zeggen als:

Al heb je 30 jaar lang last van depressieve klachten, doet in die tijd 10 zm-pogingen, dan nog mag je je niet depressief noemen, omdat je dat niet 'officieel' door een dokter/arts heb laten vaststellen?
zo komt dat ook op mij over ja... Vind dat niet echt kloppen, maar goed ben t r dus ook niet mee eens.
Oud 01-02-2003, 10:36
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Citaat:
Sithan schreef:
Je hebt niet helemaal begrepen wat ik bedoel geloof ik, want dat bedoelde ik dus niet...en als ik je veroordeel met mijn bericht dan spijt mij dat maar dat was ook niet mijn bedoeling.

Maar zou jij dan geneigd zijn mensen die aan iedereen verkondigen dat ze depressief zijn, eerder te geloven dan iemand die dat als vriend met je deelt en daar niet met jan en alleman over praat? Want dat is waar mijn post op neerkomt.
Ja, het ligt eraan aan wie je het precies vertelt.
Je vrienden, okee, mijn vrienden weten het ook en die denken ook helemaal niet dat ik me aanstel ofzo...
Maar ik had bijvoorbeeld een vriendin die een tijd geleden steeds allerlei dingen verzon, zelfmoordpogingen enzo, en dat dan aan de hele school vertelde, ik bedoel, dan is het niet geloofwaardig meer. De mensen die het aan iedereen vertellen die het maar wil horen doen het gewoon om de aandacht , dat bedoelde je toch ook??
Oud 01-02-2003, 11:16
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
KissMyJackass schreef:
Ja, het ligt eraan aan wie je het precies vertelt.
Je vrienden, okee, mijn vrienden weten het ook en die denken ook helemaal niet dat ik me aanstel ofzo...
Maar ik had bijvoorbeeld een vriendin die een tijd geleden steeds allerlei dingen verzon, zelfmoordpogingen enzo, en dat dan aan de hele school vertelde, ik bedoel, dan is het niet geloofwaardig meer. De mensen die het aan iedereen vertellen die het maar wil horen doen het gewoon om de aandacht , dat bedoelde je toch ook??
exactly
Oud 01-02-2003, 11:22
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Citaat:
Sithan schreef:
exactly
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten