Oud 26-02-2002, 00:34
Tha_Lord
Tha_Lord is offline
Het klinkt mischien wel ongelovelijk dom maar ik heb dus gelezen dat je een bal van energie kan maken, nu vraag ik me dus af: Je haalt die energie uit je lichaam, die energie zit dan dus niet meer in je lichaam, stel dat je die bal loslaat en hij valt of zweeft weg etc.. raak je die energie dan ook kwijt en word je daardoor zwakker, ongelukkiger, minder oud etc? Ik vind het namelijk best wel een eng idee om zeg maar even een balltje van je levens energie te maken en dat vervolgens niet meer terug te kunnen stoppen. Ik vind het hele KI verhaal overigens wel heel erg interesant en ik wil er zeker meer van leren en het ook wel zelf beoevenen. Verders zou ik graag willen weten of er een site is (liefst nederlands) voor mensen die er echt helemaal nog niets van af weten (zoals ik) die het interresant vinden en er graag mee beginnen.
Oud 26-02-2002, 10:29
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Tha_Lord schreef:
Het klinkt mischien wel ongelovelijk dom maar ik heb dus gelezen dat je een bal van energie kan maken, nu vraag ik me dus af: Je haalt die energie uit je lichaam, die energie zit dan dus niet meer in je lichaam, stel dat je die bal loslaat en hij valt of zweeft weg etc.. raak je die energie dan ook kwijt en word je daardoor zwakker, ongelukkiger, minder oud etc? Ik vind het namelijk best wel een eng idee om zeg maar even een balltje van je levens energie te maken en dat vervolgens niet meer terug te kunnen stoppen. Ik vind het hele KI verhaal overigens wel heel erg interesant en ik wil er zeker meer van leren en het ook wel zelf beoevenen. Verders zou ik graag willen weten of er een site is (liefst nederlands) voor mensen die er echt helemaal nog niets van af weten (zoals ik) die het interresant vinden en er graag mee beginnen.
Das echt iets waar je niet bang voor hoeft te zijn hoor. Je laad je eigen toch gewoon weer automatisch bij hoor. Het is alleen maar beter dat je Kiballen maakt, je leert je eigen ki beter te controleren. Je hoeft dus echt niet bang te zijn hoor.
Oud 26-02-2002, 14:27
KI-Warrior
KI-Warrior is offline
Grounden,Mediteren..etc..etc..Allemaal manieren om KI aan te vullen
Oud 26-02-2002, 15:18
prulleke
prulleke is offline
heyhey

Ik heb zo eens de post over ki gelzen en ben me er serieus voor gaan intereseren. Veel aspecten komen terug in de Wicca, en andere natuurreligies.
Ik vond het gaaf dat mijn ki ballen meteen lukte, komt dit misschien door eerdere ervaring met grounden, meditatie enzovoort? Of is dit heel iets anders?
Oud 27-02-2002, 00:58
Tha_Lord
Tha_Lord is offline
Citaat:
prulleke schreef:
heyhey

Ik heb zo eens de post over ki gelzen en ben me er serieus voor gaan intereseren. Veel aspecten komen terug in de Wicca, en andere natuurreligies.
Ik vond het gaaf dat mijn ki ballen meteen lukte, komt dit misschien door eerdere ervaring met grounden, meditatie enzovoort? Of is dit heel iets anders?
Kun je mij dan mischien vertellen hoe je er aan bent begonnen? Ik wil er ook aan beginnen maar het lijkt me erg moeilijk

Oud 27-02-2002, 11:13
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Wat jullie probleem is met beginners met Ki is dat ze allemaal denken dat het moeilijk is! Je moet er niet zo over liggen piekeren. Het is NIET moeilijk te leren en iedereen kan het leren.
Oud 27-02-2002, 13:29
Verwijderd
Niet moeilijk? Leg dan maar eens uit in goed nederlands hoe het nou precies moet, want ik moet zo lang zoeken op die site ~_^
Oud 27-02-2002, 15:14
prulleke
prulleke is offline
Beginnen met het vertrouwen dat het zal lukken is volgens mij het belangrijkste uitgangspunt.
Bijvoorbeeld het maken van zo'n Ki ball: concentreer je op wat je wilt bereiken, adem rustig door en volg de instructies, dan kan je al dingen gaan voelen. Volgens mij heb je geen eerdere ervaring nodig
Oud 27-02-2002, 15:21
Verwijderd
Ok dankje, zal nog es kijken op de site
Oud 27-02-2002, 16:29
Fly to Rivendel
Fly to Rivendel is offline
welke site is dat? ik vind het ook wel interessant..
Oud 27-02-2002, 20:11
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ik zelf oefen al lang met Ki. Je weet wanneer je een Ki-bal hebt gemaakt als er een soort druk tussen je handen zit.
Oud 27-02-2002, 20:13
Verwijderd
Volgens mij http://www.undergrounddragon.com, maar Ki-Practiser weet het zeker weten wel. In een van de andere ki-onderwerpen staat het wel.
Oud 28-02-2002, 11:12
Suzanne79
Suzanne79 is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Ik zelf oefen al lang met Ki. Je weet wanneer je een Ki-bal hebt gemaakt als er een soort druk tussen je handen zit.
verrek, dat heb ik met yoga ook wel eens gedaan! Tijdens het mediteren je handen een stukje van elkaar houden, en ineens voel je een bal tussen je handen, hele gekke gewaarwording. Ik realiseerde me helemaal niet dat jij met Ki-ballen hetzelfde bedoelt. Toch wel leuk om te zien hoeveel overeenkomsten er in verschillende culturen zitten...
Oud 28-02-2002, 13:54
Digger3
Digger3 is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
hoe lang?
Oud 28-02-2002, 16:02
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Zeker meer dan 1 a 2 jaar. Daarvoor heb ik er ook mee geoefent zonder dat ik wist dat het Ki was.
Oud 28-02-2002, 16:27
Mysticus
Mysticus is offline
Het is erg goed om met energieballen (Kiballen) te werken. Heb je wel een geprobeert om hem naar iemand toe te gooien?
Wees gerust, het doet alleen maar goed.
En wat dat energietekort betreft...
je hoeft die energie niet uit jezelf te halen. Je kan hem ook uit de kosmos halen.

[Dit bericht is aangepast door Mysticus (28-02-2002).]
Oud 28-02-2002, 16:28
KiPracticer
KiPracticer is offline
Volgens sommige theorieen kan het wel kwaad als je ki door iemand heen gooit, want ki schijnt persoonsgebonden te zijn om het zo maar ff te zeggen
Oud 28-02-2002, 19:53
wIccy
wIccy is offline
ik heb nog vaak gelezen dat je met het afstoten van een KI bal ook telekinese kunt beoefenen
mijn vraag is nu, kun je gewoon voorwerpen verduwen (naar achter dus) of kan je ze ook opheffen en verschuiven naar alle kanten en zo...
Oud 28-02-2002, 20:11
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ja ff wachten, als je een ki ball maakt (sterke) dan is het iets tastbaars jaah. Als je nu over een voorwerp gaat kan deze verschuiven jaah. Maar je kunt ook natuurlijk gewoon je hand boven het voorwerp houden en ki uit je handen laten stromen. Nu kan het voorwerp gaan verschuiven.
Oud 01-03-2002, 12:40
The Chameleon
The Chameleon is offline
No offense... maar ik vind dat ki gebeuren een beetje overdreven hier. Ki bestaat wel degelijk, en het is mogelijk een bal te maken, maar verwacht in godesnaam geen Dragonball Z-achtige praktijken van energieballen waarmee je mensen kan bezeren of voorwerpen verschuiven danwel vernietigen. Lees eens wat over Chi of reiki, en dan kom je erachter dat energie iets heel anders is dan jullie hier beweren. Ga vooral door met Ki-oefeningen, het is namelijk heel bijzonder om die energie te voelen. maar denk niet dat je daarmee indruk kan maken op je vrienden ofzo...
Oud 01-03-2002, 12:44
The Chameleon
The Chameleon is offline
Citaat:
Mysticus schreef:

je hoeft die energie niet uit jezelf te halen. Je kan hem ook uit de kosmos halen.

[Dit bericht is aangepast door Mysticus (28-02-2002).]

Dit is dus wat je doet bij Reiki: Rei staat voor universeel. Om dit te kunnen moet je A) natuurlijke aanleg hebben OF B) een zuiver energiekanaal hebben. Als je dit niet hebt (grote kans) kun je het kanaal openstellen voor de universele energie door middel van een initiatie. Belangrijk hierbij is de intentie... reiki is niet bedoeld om praktijken uit bovenstaande berichten te beoefenen... en ik denk dat de Reiki-master daar ook naar zal vragen mocht je zover zijn om een initiatie door te maken. (Zelf ben ik geinitieerd in Reiki-I)
Oud 01-03-2002, 17:59
commodo
commodo is offline
Citaat:
KI-Warrior schreef:
Grounden,
wasda???
Oud 01-03-2002, 18:03
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
De energie van de Aarde in je op nemen. Dat is Grounden. Doe als volgt: Sta lekker relaxt, zorg dat je je Ki verbindt met die van de Aarde, dan moet je die energie lekker door je lichaam laten stromen. En als je wilt kun je die energie dan gelijk in je Dan-Tien stoppen.
Oud 01-03-2002, 21:25
Anymalz
Anymalz is offline
Ik vrees dat het de http://undergrounddragon.tripod.com is zonder de www

[Dit bericht is aangepast door Anymalz (01-03-2002).]
Oud 02-03-2002, 15:13
KiPracticer
KiPracticer is offline
klopt
Advertentie
Oud 02-03-2002, 18:19
Mysticus
Mysticus is offline
Citaat:
The Chameleon schreef:

Dit is dus wat je doet bij Reiki: Rei staat voor universeel. Om dit te kunnen moet je A) natuurlijke aanleg hebben OF B) een zuiver energiekanaal hebben. Als je dit niet hebt (grote kans) kun je het kanaal openstellen voor de universele energie door middel van een initiatie. Belangrijk hierbij is de intentie... reiki is niet bedoeld om praktijken uit bovenstaande berichten te beoefenen... en ik denk dat de Reiki-master daar ook naar zal vragen mocht je zover zijn om een initiatie door te maken. (Zelf ben ik geinitieerd in Reiki-I)
Daarom is het als je op die manier een bal maakt ook zo dat het geen kwaad doet.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten