Oud 25-01-2003, 15:49
ydnew
ydnew is offline
Ik heb een vraag aan de dames (duhhhhhhh )

Als jullie ongesteld zijn hebben jullie dan ook alleen de eerste twee dagen last van kramp en dan de derde dag af en toe en daarna niet meer?

Rare vraag mss maar mijn vriendinnen die heeb helemaal geen last en ik lijk wel de enigste.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 15:53
Verwijderd
Volgens mij is dat heel normaal.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 15:53
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
jaaa...ik heb ook altijd zo'n last

De eerste 2 dagen heb ik veel buikkramp en onderrugpijn...daar slik ik altijd gewoon ibuprofen voor.

Meestal de 4e dag krijg ik nog onwijze rugpijn...

Je bent iig niet de enigste!
Oud 25-01-2003, 15:56
The one who I am
The one who I am is offline
Voordat ik aan de pil was was ik elke maand (ongeveer)9dagen ongesteld waarvan de 1e 3 dagen het heftigst. In die dagen (en een dag daarvoor) had ik echt heel veel kramp in mn buik en pijn in mn onderrug en last van vermoeide benen... Nu (met de pil) heb ik het alleen de 1e dag en voor de rest van de 4 dagen (jeeeeeej dat zijn er 5minder) beetje moeie benen...
Oud 25-01-2003, 16:01
Verwijderd
Pil heeft bij mij ook wel geholpen, nu kan ik over het algemeen wel normaal lopen en doorgaan met waar ik mee bezig was, daarvoor was ik echt ziek en kon ik soms niet eens staan ed... Misschien een oplossing?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 16:27
Gothic
Gothic is offline
ik had tijd geleden nooit last van, nu heb ik eerste dag behoorlijk last van krampen... wie weet helpt de pil, maar moet ik nog afwachten...
Oud 25-01-2003, 16:28
Souris
Souris is offline
ja,heel irri.
de 1 heeft het wel,de ander niet.
ben thuis de enige die dat zo erg heeft
Oud 25-01-2003, 16:42
Qimm
Qimm is offline
meestal heb ik alleen dag 1 en soms ook dag 2 erge buikkrampen (had ik eerst niet trouwens) maar gelukkig bestaat er iets als Iboprofen *knuffelt de Ibuprofen* das goed spul
Oud 25-01-2003, 17:06
Verwijderd
Voor ik aan de pil was, was ik altijd heel lang en heftig ongesteld. Was van de 9 dagen zeker 5 dagen súper erg ongesteld.. ook veel last van buikkrampen, erge pijn in mijn bovenbenen die naar m'n knieën toestraalde (kon soms echt niet meer lopen) en pijn in m'n rug. Was echt afschuwelijk Ik verloor ook zoveel bloed dat ik gigantisch duizelig werd etc..
Toen kreeg ik een pil, een lichte, dat veranderde érg weinig. Daarna een strerke pil en die heeft me écht geholpen! Ben nu nog maar 4 tot 5 dagen ongesteld en helemaal niet heftig meer Wel nog last van buikkrampen en mijn rug, maar ik kan gewoon rondwandelen etc *juich juich*

Ibuprofen hielp me eerst overigens niet, had 600mg maar ik merkte er na een uur nog niets van Nu helpt het vaak wel, dus voel ik m'n rug vaak helemaal niet meer

Oh ja, voor ik aan de pil was was ik ook altijd heel knorrig en echt niet te genieten, nu ben ik juist súper vrolijk wanneer ik ongesteld ben Loop dan vanalles vrolijk op te ruimen etc *juich juich*

Maar goed, als je er echt last van hebt kan je ibuprofen proberen, of je gaat aan de pil.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef:
*knuffelt de Ibuprofen*
dat is wel lief
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 17:23
Verwijderd
nee, ik herken t zo niet, ik heb t altijd 2 soms 3 dagen vorodat ik ongesteld wordt krijg ik al buik krampen en last van mijn rug en dat blijft altijd totdat t over is, meestal ben ik een dag of 9-10 ongesteld dus meestal een dag of 12 buikpijn.

Als ik niet aan de pil was had ik ook nog een dag of 2 dag ik buikpijn kreeg door de eisprong

daarom ben ik aan de pil dat ik t gewoon uit kan stellen zolang t mij uitkomt
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 17:31
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:
nee, ik herken t zo niet, ik heb t altijd 2 soms 3 dagen vorodat ik ongesteld wordt krijg ik al buik krampen en last van mijn rug en dat blijft altijd totdat t over is, meestal ben ik een dag of 9-10 ongesteld dus meestal een dag of 12 buikpijn.
't begint bij mij idd ook altijd een paar dagen van te voren, nu ik de pil slik wel minder gelukkig, maar ook toen ging het (meestal) wel over na een dag of 5/6 gelukkig, nu heb ik een dag of 4 last, soms wat langer, maar wel minder erg meestal.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 17:33
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Qimm schreef:
Iboprofen *knuffelt de Ibuprofen* das goed spul
Dit werkt bij mij echt niets, ik voel geen enkele verandering of aanwijzing dat het werkt...
Oud 25-01-2003, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Dit werkt bij mij echt niets, ik voel geen enkele verandering of aanwijzing dat het werkt...
bij mij dus ook lang niet altijd
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 18:01
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Gothic schreef:
O.o das best wel kut. BNij werkt dat spul goed, paracetamol heb ik al een tijd afgeschaft daar at ik er 4 van en nog voelde ik niks. Nou doe ik altijd 2 ibuprofennetjes. Merk er gelukkig niks (meer) van
Oud 25-01-2003, 18:16
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
meestal ben ik een dag of 9-10 ongesteld dus meestal een dag of 12 buikpijn.

Zooo lang?!

Wow, ik ben hooguit 7 dagen ongesteld, was vroeger meer, maar nu gelukkig niet meer
Oud 25-01-2003, 19:49
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Qimm schreef:
O.o das best wel kut. BNij werkt dat spul goed, paracetamol heb ik al een tijd afgeschaft daar at ik er 4 van en nog voelde ik niks. Nou doe ik altijd 2 ibuprofennetjes. Merk er gelukkig niks (meer) van
aspro bruis is mijn wonder
Oud 25-01-2003, 21:28
ydnew
ydnew is offline
Citaat:
The one who I am schreef:
Voordat ik aan de pil was was ik elke maand (ongeveer)9dagen ongesteld waarvan de 1e 3 dagen het heftigst. In die dagen (en een dag daarvoor) had ik echt heel veel kramp in mn buik en pijn in mn onderrug en last van vermoeide benen... Nu (met de pil) heb ik het alleen de 1e dag en voor de rest van de 4 dagen (jeeeeeej dat zijn er 5minder) beetje moeie benen...
Wow helpt de pil echt zo goed tegen onregelmatige en pijnlijke mesntruaties?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 21:34
Verwijderd
De eerste dag van de mijne leef ik op aspirine/paracetamol/ibuprofen... zonder kom ik de dag niet door.
voordeel is dat mijn menstruatie maar 3.5 dag duurt en harstikke regelmatig is
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 22:10
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef:

Zooo lang?!

heb eens eeen paar maanden gehad toen ik aan een nieuwe pil ging, en toen t net minder werdt moest ik er weer mee stoppen omdat ik t niet mocht doorslikken
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 23:17
sublime
sublime is offline
verschilt per persoon volgens mij; ik ga de eerste 2 dagen ook altijd 'dood' ... maar ja ach wat doe je eraan, veel douchen, pijnstillers slikken en in bed liggen en jezelf heel zielig voelen en chocola eten. dat helpt

een vriendin van me had het nog veel erger, die is toen maar de pil gaan slikken... en een andere vriendin van me slikte er spierontspanners voor (?)

maar volgens mij zijn er meer meiden die er wél last van hebben dan meiden die er géén last van hebben; lotgenoten genoeg iig
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 10:59
T.e.s.s
T.e.s.s is offline
jupz, buikpijn, en van te voren pijn in mijn borsten
Oud 26-01-2003, 15:31
Arwyn
Arwyn is offline
Heb vooral de eerste dag buikpijn, soms wel heel erg. En soms de 2e dag ook nog, maar daarna niet echt meer...
Gelukkig maar, want die eerste dag voel ik me behoorlijk ziek...
Oud 26-01-2003, 16:41
Rah Digga
Rah Digga is offline
Ik heb altijd vooral last van hoofdpijn de 2 dagen ervoor en als
t eenmaal begint 2 dagen erge buikkrampen.
Ik slik altijd naproxen dan, helpt erg goed.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 16:44
snoopy
snoopy is offline
Ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien heeft iemand dit al gezegd;
Ik heb ook altijd last van krampen, best wel hevig. Wat bij mij wel helpt is een warme kruik op je buik leggen, hete thee drinken, etc.
Oud 27-01-2003, 19:38
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Toen ik nog ongesteld werd had ik meestal een dag of twee VOOR de menstruatie last van krampen, en daarna alleen de eerste dag ... heel soms was het ook anders, maar ik denk dat het individueel is wanneer je last hebt van krampen. Het is volgens mij niet abnormaal ofzow, wat jij beschrijft.
Oud 27-01-2003, 21:21
Verwijderd
Vroeger was ik gewoon een week ziek. Nu heb ik alleen erge buikkramp.

Naproxen werkt idd erg goed, zoals rah digga zei. Maar dat moet je bij de dokter halen.
De pil schijnt soms te helpen.
Ik neem meestal een hele hete douche en leg iets warms op m'n buik. Een beetje masseren helpt ook goed.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 21:33
Balance
Balance is offline
jááá!! buikkrampen en rugpijn... meestal ben ik één of twee dagen ziek van school. Echt niet leuk gewoon
Oud 27-01-2003, 22:05
Verwijderd
Ik crepeer de eerste twee dagen als ik niet op tijd ibuprofen slik, daarna gaat het zonder.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 11:47
sanguis
sanguis is offline
nou ja kramp.. ik ben gewoon altijd ziek als ik ongesteld ben.. (overgeven enzo) paracetamol e.d. helpt niet.
ik ben heel erg onregelmatig ongesteld.. als ik weer eens drie maanden niet ongesteld ben geweest komt de klap als ik het wordt heel erg hard aan..

ik ben ook een poosje aan de pil geweest, maar daarvan ben ik in drie maanden tijd 15 kilo aangekomen.. heb het nog geprobeerd met andere soorten.. maar dat hielp ook niet echt..
dus ben maar weer gestopt met de pil (vier maanden geleden..) ben sindsdien ook niet meer ongesteld geworden (en nee.. ik doe niet aan seks)
Oud 28-01-2003, 11:58
beestje
beestje is offline
voordat ik de pil slikte had ik er ook niet bijzonder veel last van, maar soms wel heel erge krampen inderdaad en ik werd nog wel eens erg emotioneel de eerste dagen

Nu slik ik de pil, een hele lichte zelfs, en ik heb bijna nergens last meer van. Ik ben nog maar 3 dagen echt ongesteld meestal, en dan is het nog zeer weinig (er komt dus gewoon veel minder bloed uit) en ik ben ook minder emotioneel over het algemeen

ps. deze "bijwerking" van de pil kwam bij mij wel pas na een paar maanden, toen ik de pil een maand of 4 ofzo slikte werd het pas echt veel minder...
Oud 28-01-2003, 18:04
Verwijderd
ik heb er ook altijd heel erg last van, sinds ik aan de pil ben een stukje minder, maar nog steeds...
ik ben ervoor naar de huisarts gegaan, en van hij heeft me toen 'naproxennatruimdumex' (mjah een hele mond vol, maar gewoon naproxen en ze snappen t ook) voorgeschreven...
dat werkte in het begin best goed, maar nou vermindert t de krampen alleen...
heb er dus nog steeds last van...
maar die zou je dus misschien kunnen proberen...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 11:56
Roos
Roos is offline
De ene keer is het erger dan de andere keer, maar ik heb altijd wel een zeurderig krampend gevoel in m'n buik. Dat begint 1 dag voor de menstruatie en duurt 3 dagen ofzo.

Is vrij normaal.. de pil kan ernstige krampen verlichten.
Oud 01-02-2003, 12:52
46and2
46and2 is offline
ibuprofen idd
Oud 01-02-2003, 14:56
little lady
little lady is offline
hier ook Ibuprofen!
Oud 03-02-2003, 20:57
Anne
Anne is offline
Ik was ziek vandaag. En dan helpt Ibuprofin ook niet, want dan moet ik alleen maar overgeven. Toch maar weer eens de pil proberen...
Oud 03-02-2003, 21:11
dreadlocks
dreadlocks is offline
ik had altijd last van krampen.

and then god said to me: Let there be Mycogrinon 30

ik geloof niet in goed, maar daar gaat ut nie om...toch?
Oud 03-02-2003, 21:32
ButterflyBee
ButterflyBee is offline
ik heb dr altijd de eerste paar dagen last van.
Ik gebruik daarom ook blauwe tabletten van mn ma (naproxem natrium ofzo). Die helpen gelukkig wel.
Oud 08-02-2003, 12:14
Fiek
Fiek is offline
mischien is de pil een oplossing???!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 15:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ydnew schreef:
Ik heb een vraag aan de dames (duhhhhhhh )

Als jullie ongesteld zijn hebben jullie dan ook alleen de eerste twee dagen last van kramp en dan de derde dag af en toe en daarna niet meer?

Rare vraag mss maar mijn vriendinnen die heeb helemaal geen last en ik lijk wel de enigste.
Ja, maar door de pil is dat sterk verminderd.

(ik geloof wel dat je enig bent, maar volgens mij bedoel je echt enige in plaats van enigste in deze zin )
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 20:23
moucie
moucie is offline
ik heb er altijd ontzettend veel last van; overgeven, duizelig, kramp, niet meer kunnen lopen. maar dat is overigens alleen de 1e twee dagen daarna heb ik nergens meer last van.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 10:33
the tourist
the tourist is offline
Meestal wel, niet altijd. Maar het nooit is erg, ik heb er iig nog nooit een asperientje voor genomen.

Laatst gewijzigd op 09-02-2003 om 10:40.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
(ik geloof wel dat je enig bent, maar volgens mij bedoel je echt enige in plaats van enigste in deze zin )
Offtopic: Even totaal offtopic : Is 'enigste' altijd afgeleid van 'enig' (weet niet hoe ik het anders uit moet leggen )? Dan weet ik voortaan of ik enige of enigste moet zetten nl.

Ontopic: Waarom gaan kruiken 'altijd' kapot als je ze nodig hebt...?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 11:24
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Offtopic: Even totaal offtopic : Is 'enigste' altijd afgeleid van 'enig' (weet niet hoe ik het anders uit moet leggen )? Dan weet ik voortaan of ik enige of enigste moet zetten nl.

Ja.
Bedoel je "enkel" dan is het enige.
Bedoel je mooiste/liefste/e.d. dan is het enigste

Citaat:

Ontopic: Waarom gaan kruiken 'altijd' kapot als je ze nodig hebt...?
Probeer anders een warmtefles? Die zullen iets duurder zijn, maar gaan minder snel kapot
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 09:07
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
vroeger toen ik de pil nog nie had ontzettende last van , sinds de pil eigenlijk bijna nooit meer...soms wel wat meer als ik de pil een keer heb doorgeslikt..maar over t algemeen nie echt..

als je er last van hebt, kun je proberen om tijgerbalsem op je buik te smeren heb ik gehoord...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 14:35
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
ik weet niet of jij / je vriendinnen aan de pil zijn...

maar als jij niet aan de pil bent..en zij wel..verklaard dat een hoop...door de pil nemen (een deel van) de klachten af, en is het dus logisch dat jij er meer last van hebt...

misschien een oplossing als je er teveel last van hebt / houdt?

verder zijn er heel veel meiden die hier last van hebben, en zou ik me als ik jou was dus absoluut geen zorgen maken
Oud 13-02-2003, 15:15
~blue christal~
~blue christal~ is offline
Had voor ik aan de pil was (en toen was ik al zo'n 4 jaar ongesteld) nooit last van buikpijn ofzo. Alleen de nacht ervoor een héél klein beetje.
Maar sinds ik aan de pil ben heb ik echt zwaar last van buikkrampen en last van me rug. En dan helpt er geen asperine, of ibuprofen . Is wel raar, want bij de meesten van jullie helpt de pil juist tégen de buikpijn. Maarja
Oud 13-02-2003, 15:29
Aries
Aries is offline
heu heb er als jongen natuurlijk geen ervaring mee mar mijn beste vriendin legt altijd een warme kruik op d'r buik .. misschien een idee ??
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 17:14
PlasTuut
PlasTuut is offline
ik krijg er meestal 1 dag van te voren last van...erg handig want dan weet je wat je te doen staat ....maar het zijn hele nare krampen, heel zeurderig ofzo
Heb er zelf ook nog niks op gevonden dat het over gaat...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 16:22
Yamyam
Yamyam is offline
Ik heb er ook een hele tijd heel erg last van gehad. Toen mijn ongesteldheid 2 jaar geleden begon had ik nog niet echt buikkrampen enzo, maar was ik wel 9 dagen ongesteld om zowat de 2 weken! Nu is het regelmatig, maar heb ik (zonder voorzorgsmaatregelen) erg last van het hele gebeuren.

Voordat ik pillen kreeg van de dokter, waarvan ik de naam niet weet, maar ze zijn blauw en ze slikken lekker, lag ik 2 dagen op bed te huilen. Of zat ik 3 uur in bad.

1 Keer had ik zelfs ijsklontjes in een zak gedaan en op mijn buik gelegd omdat de warme kruik niks meer hielp, het naar mijn gevoel zelfs verergerde, en door t half te bevriezen voelde ik tenminste niks meer. Maar dat zou ik je niet aanraden.

Geef er aan toe, ga een uurtje in bad met warm water natuurlijk, loop de hele dag met een voorgebonden warme kruik rond, of loop helemaal niet, en ga liggen met een stapel boeken en tijdschriften en het zaptoestel voor je neus zodat je in elk geval afleiding hebt. Lekker warme kruidenspul drinken, en warme melk en thee ed, en soepjes, en poepen en niet gaan sporten maar wel even een wandelingetje, en lekker doen alsof je ziek bent.
En die pillen van de dokter halen, en ze meteen nemen als je een beetje gerommel in je buik voelt.

Vanmiddag werd ik plotsklaps ongesteld, onder schooltijd *zucht*; zo stom was al doorgelekt maar met de benen op elkaar zag je eigenlijk vrijwel niks, en had godzijdank een maandverbandje bij me.

Neem altijd zoiets mee, en ook een paar van die pillen, want als je ze nodig hebt zijn ze er dan tenminste.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten