![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
verschilt per persoon volgens mij; ik ga de eerste 2 dagen ook altijd 'dood'
![]() ![]() een vriendin van me had het nog veel erger, die is toen maar de pil gaan slikken... en een andere vriendin van me slikte er spierontspanners voor (?) maar volgens mij zijn er meer meiden die er wél last van hebben dan meiden die er géén last van hebben; lotgenoten genoeg iig ![]() ![]() |
![]() |
|
Toen ik nog ongesteld werd had ik meestal een dag of twee VOOR de menstruatie last van krampen, en daarna alleen de eerste dag ... heel soms was het ook anders, maar ik denk dat het individueel is wanneer je last hebt van krampen. Het is volgens mij niet abnormaal ofzow, wat jij beschrijft.
|
Verwijderd
|
Vroeger was ik gewoon een week ziek. Nu heb ik alleen erge buikkramp.
Naproxen werkt idd erg goed, zoals rah digga zei. Maar dat moet je bij de dokter halen. De pil schijnt soms te helpen. Ik neem meestal een hele hete douche en leg iets warms op m'n buik. Een beetje masseren helpt ook goed. |
![]() |
|
![]() |
nou ja kramp.. ik ben gewoon altijd ziek als ik ongesteld ben.. (overgeven enzo) paracetamol e.d. helpt niet.
ik ben heel erg onregelmatig ongesteld.. als ik weer eens drie maanden niet ongesteld ben geweest komt de klap als ik het wordt heel erg hard aan.. ik ben ook een poosje aan de pil geweest, maar daarvan ben ik in drie maanden tijd 15 kilo aangekomen.. heb het nog geprobeerd met andere soorten.. maar dat hielp ook niet echt.. dus ben maar weer gestopt met de pil (vier maanden geleden..) ben sindsdien ook niet meer ongesteld geworden (en nee.. ik doe niet aan seks)
|
![]() |
voordat ik de pil slikte had ik er ook niet bijzonder veel last van, maar soms wel heel erge krampen inderdaad en ik werd nog wel eens erg emotioneel de eerste dagen
![]() Nu slik ik de pil, een hele lichte zelfs, en ik heb bijna nergens last meer van. Ik ben nog maar 3 dagen echt ongesteld meestal, en dan is het nog zeer weinig (er komt dus gewoon veel minder bloed uit) en ik ben ook minder emotioneel over het algemeen ![]() ps. deze "bijwerking" van de pil kwam bij mij wel pas na een paar maanden, toen ik de pil een maand of 4 ofzo slikte werd het pas echt veel minder...
|
Verwijderd
|
ik heb er ook altijd heel erg last van, sinds ik aan de pil ben een stukje minder, maar nog steeds...
ik ben ervoor naar de huisarts gegaan, en van hij heeft me toen 'naproxennatruimdumex' (mjah een hele mond vol, maar gewoon naproxen en ze snappen t ook) voorgeschreven... dat werkte in het begin best goed, maar nou vermindert t de krampen alleen... heb er dus nog steeds last van... maar die zou je dus misschien kunnen proberen... |
![]() |
|
De ene keer is het erger dan de andere keer, maar ik heb altijd wel een zeurderig krampend gevoel in m'n buik. Dat begint 1 dag voor de menstruatie en duurt 3 dagen ofzo.
Is vrij normaal.. de pil kan ernstige krampen verlichten.
||
Citaat:
(ik geloof wel dat je enig bent, maar volgens mij bedoel je echt enige in plaats van enigste in deze zin ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Ontopic: Waarom gaan kruiken 'altijd' kapot als je ze nodig hebt...? ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Ja. Bedoel je "enkel" dan is het enige. Bedoel je mooiste/liefste/e.d. dan is het enigste Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
vroeger toen ik de pil nog nie had ontzettende last van , sinds de pil eigenlijk bijna nooit meer...soms wel wat meer als ik de pil een keer heb doorgeslikt..maar over t algemeen nie echt..
als je er last van hebt, kun je proberen om tijgerbalsem op je buik te smeren heb ik gehoord... |
![]() |
|
ik weet niet of jij / je vriendinnen aan de pil zijn...
maar als jij niet aan de pil bent..en zij wel..verklaard dat een hoop...door de pil nemen (een deel van) de klachten af, en is het dus logisch dat jij er meer last van hebt... misschien een oplossing als je er teveel last van hebt / houdt? verder zijn er heel veel meiden die hier last van hebben, en zou ik me als ik jou was dus absoluut geen zorgen maken ![]()
|
Had voor ik aan de pil was (en toen was ik al zo'n 4 jaar ongesteld) nooit last van buikpijn ofzo. Alleen de nacht ervoor een héél klein beetje.
Maar sinds ik aan de pil ben heb ik echt zwaar last van buikkrampen en last van me rug. En dan helpt er geen asperine, of ibuprofen ![]()
|
![]() |
Ik heb er ook een hele tijd heel erg last van gehad. Toen mijn ongesteldheid 2 jaar geleden begon had ik nog niet echt buikkrampen enzo, maar was ik wel 9 dagen ongesteld om zowat de 2 weken! Nu is het regelmatig, maar heb ik (zonder voorzorgsmaatregelen) erg last van het hele gebeuren.
Voordat ik pillen kreeg van de dokter, waarvan ik de naam niet weet, maar ze zijn blauw en ze slikken lekker, lag ik 2 dagen op bed te huilen. Of zat ik 3 uur in bad. 1 Keer had ik zelfs ijsklontjes in een zak gedaan en op mijn buik gelegd omdat de warme kruik niks meer hielp, het naar mijn gevoel zelfs verergerde, en door t half te bevriezen voelde ik tenminste niks meer. Maar dat zou ik je niet aanraden. Geef er aan toe, ga een uurtje in bad met warm water natuurlijk, loop de hele dag met een voorgebonden warme kruik rond, of loop helemaal niet, en ga liggen met een stapel boeken en tijdschriften en het zaptoestel voor je neus zodat je in elk geval afleiding hebt. Lekker warme kruidenspul drinken, en warme melk en thee ed, en soepjes, en poepen en niet gaan sporten maar wel even een wandelingetje, en lekker doen alsof je ziek bent. En die pillen van de dokter halen, en ze meteen nemen als je een beetje gerommel in je buik voelt. Vanmiddag werd ik plotsklaps ongesteld, onder schooltijd *zucht*; zo stom was al doorgelekt maar met de benen op elkaar zag je eigenlijk vrijwel niks, en had godzijdank een maandverbandje bij me. Neem altijd zoiets mee, en ook een paar van die pillen, want als je ze nodig hebt zijn ze er dan tenminste. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
dysmenorroe -Marleen | 3 | 01-02-2015 15:58 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Zwangerschapstopic Bloem | 500 | 05-11-2006 19:54 | |
Lichaam & Gezondheid |
(voor de vrouwen die aan de pil zijn hier) Wanneer begon jij met de pil? Snoopy=] | 125 | 09-05-2005 14:23 | |
Lichaam & Gezondheid |
Heel moe tijdens menstruatie? Sannetje | 5 | 11-09-2003 19:27 | |
Seksualiteit |
Beffen The_Vampire | 15 | 04-03-2003 20:22 | |
Psychologie |
Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING] Eend | 27 | 24-02-2003 18:49 |