![]() |
||
Citaat:
btw: heb je nare ervaringen met mannen gehad ofzo.. |
![]() |
||
Citaat:
Ik had het hier over de achtergrond van godsbeelden. Geschiedenis van de godsdienst ensow.. Erg bekromen trouwens om te vragen over nare ervaringen met mannen..
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je weet niet hoe ze is natuurlijk, maar ik weet niet of er nog iemand is met zulke ouderwetse opvattingen! trouwens, over dat wachten: mijn vriend vond 1,5 jaar wel genoeg eigenlijk... edit: en hij is een van de geduldigste personen die ik ken! Laatst gewijzigd op 14-02-2003 om 19:29. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit riekt meer naar triest fanatisme en het jezelf ontzeggen van alle leuke dingen in het leven, om te voldoen aan een ideaal wat je uiteindelijk alleen maar pijn zal bezorgen. |
![]() |
|||||||||||||||||
Citaat:
Dat heb je zeker mini-dosissen genomen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
en volgens mij ook niet. Citaat:
![]() Ik kan het ook niet helpen dat jouw dromen en gedachtes zo slecht zijn. not everybodys like that. zeker niet zonen van God iig. Citaat:
en moest Jezus zich voortplanten? nee. Citaat:
Je kan niks anders zeggen dan Jezus was ook een mens die nuekt zoals iedereen omdat jij alleen maar mensen kent die zich bezondigen. In veel landen echter hebben ze echter andere normen en waardend an hier en wachten ze tot het huwelijk. Zo waarschijnlijk ook Jezus. Mensen met een echt of onecht religieus idee in hun kop zoals jezus willen de regels van hun god volgen en doen alles niet niet te doen wat in hun ogen zondig is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
niks strenge dogmatiek. (wtf is OT) Echte gelovigen houden zich aan de bijbel en niet aan westerse normen die daarmee in botsing komen. Citaat:
Zo makkelijk kan de westerse sekspropaganda dat alles maar moet kunnen het geloof in de bijbel niet overwinnen. Citaat:
en dan moet je niet zondigen. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
Ik bemerk hier een heel schamele kennis van de bijbel om eerlijk te zijn. Zelf de topicstartster kent het verschil niet tussen Maria de moeder van Jezus en Maria Magdalena.
Als je de bijbel ZELF leest en niet de bullshit die de kerk verspreid is het heel duidelijk dat Maria Magdalena een vrouw van plzier was. Ze noemen dat niet voor niets het oudste beroep ter wereld. Jezus heeft juist getoond dat hij begrip had voor die situatie door haar te vergeven. Hij was van mening dat je geen slecht persoon bent door zulk een beroep uit te oefenen. De Maria die moeder is van Jezus is een heel pak ouder dan Maria Magdalena. Das nogal evident gezien Jezus aleen volwassen man was toen hij MM ontmoette. De onbevlekte ontvangenis is uiteraard totaal debiel. Dat verhaaltje is puur ontstaan om Jezus een beetje een speciaal tintje te geven. En dan is het uiteraard evident dat Jozef geschrapt wordt in het verhaal omdat je nu eenmaal een kind ter wereld moet zetten. Maria heeft dus haar status te danken aan het feit dat je haar niet kan wegcijferen uit het verhaal. Ze heeft immers met een dikke buik rondgelopen en de kleine Jezus ter wereld gebracht. Moeilijk te ontkennen he. Bovendien is de Bijbel zeer schaars over hoe lang Jozef en Maria getrouwd waren voor de geboorte van Jezus. Ik kan me goed voorstellen dat het wel handig was als Maria Jezus al gebaard had voor ze 9 maand getrouwd waren om een verhaal te steunen van de onbevlekte ontvangenis. Je mag niet vergeten dat de Kerk de bijbel een beetje naar hun hand hebben gezet. Zo is het ook totaal debiel dat de priesters van het Christelijke geloof mannen moeten zijn en niet getrouwd mogen zijn. Dat is namelijk besloten door een of andere gefrustreerde paus in de middeleeuwen toen men vreselijk conservatief was. NERGENS in de bijbel staat er zoiets dat impliceert dat Jezus het zo zou gewild hebben. En nu ff on-topic: Wachten met sex tot na het huwelijk is ronduit DOM. Sex is namelijk een onmisbaar deel van een relatie en wel belangerijker dan je je als maagdje kan voorstellen. Een prachtige relatie zonder goeei sex loopt zoizo op de klippen. Je moet op alle vlakken goed overeen komen, ook op gebied van sex. Ik ben het wel eens met het feit dat je (zeker voor je eerste keer) je heel goed moet voelen bij de persoon met wie je sex wil gaan hebben. In die zin moet je wel wat wachten of beter gezegd, afwachten ...
|
![]() |
Ik vind het ook goed om te wachten. Ten eerste uit een christelijke visie en opvoeding. Maar ook omdat ik mijn maagdelijkheid te veel waard vind zomaar aan iemand weg te geven.
Maar om nou precies tot na het huwelijk te wachten vind ik overdreven. Als je helemaal zeker weet dat je bij elkaar blijft en echte trouwplannen hebt, vind ik dat hetzelfde als 'getrouwd zijn' op dit gebied. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar als je je niet door de eerste de beste wilt laten ontmaagden, wil dat toch niet gelijk zeggen dat je alleen maar doet met degene waarmee je gaat trouwen?
||
Citaat:
![]() Merk overigens even op dat de topictitel ook zou kunnen worden geïnterpreteerd als: geen sex hebben totdat je bent gescheiden. Er staat immers: Wachten met sex tot nà het huwelijk... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Jaaaa joepie, een theologische discussie!
Kinders lees uw catechismus. Regel 1. Het rooms katholieke geloof is het enige ware geloof en alle anderen zijn ketters die van de Weg afdwalen. Geeft niks, God vergeeft alles, dat is zijn vak. Even over die onbevlekte ontvangenis van Moeder Maria. Dat heeft NIKS met SEX te maken! Maria kon wat God betreft sufgeneukt worden, maagdelijkheid was geen issue. Maar Maria was niet besmet met de ERFZONDE toen ze Jezus kreeg, dus was ook haar kind dat niet. Dat kind moest nu juist op de wereld komen om die erfzonde weg te nemen, moest dus ONSCHULDIG zijn. De erfzonde kinders, dat was toen Adam en Eva in het paradijs de appel aten van de boom van kennis van goed en kwaad, waartoe de duivel,in de gedaante van een slang, Eva verleid had. Op dat moment werden ze uit het paradijs verdreven en waren ze besmet met de ERFZONDE, en ook al hun NAKOMELINGEN. Die konden dus ook nooit meer dat paradijs in. Maar God kreeg medelijden met ons stumpers, en verzon een manier om de erfzonde van de hele mensheid af te halen, zodat we allemaal weer het paradijs in mochten. Dus KWAM HIJ ZELF naar de aarde, IN DE GEDAANTE VAN EEN MENS. Precies ja, God =Jezus (=de Heilige Geest, ooit gehoord van de heilige drie eenheid?) Maar daarvoor moest hij een onbesmette draagmoeder hebben natuurlijk. Dat was Maria. Maar hoe hij dat met Maria voor elkaar heeft gekregen weet ik ook niet. Het hele experiment is overigens zwaar mislukt. De afloop op Golgotha moge bekend worden verondersteld. Trouwens, Jesus loves you en alle andere gelovigen: waarom weten jullie dit niet? Ga je zondagsschoolgeld terughalen. Als ik als rabiate atheist deze kennis paraat heb, moeten jullie het zeker hebben. Anders win je nooit eens een discussie over het geloof.
|
![]() |
Kleine update over hoe Maria is ontlast van de Erfzonde:
Zij kreeg tijdens haar leven al Genade. Klaar. Normaal krijg je dat alleen tijdens het Laatste Sacrament. Dan ga je vrij van de erfzonde, en al je eigen zonden, regelrecht naar de hemel. Het Laatste Sacrament krijg je vlak voor je doodgaat, als je tenminste spijt hebt, van een officieel erkend priester, want alleen die is gemachtigd om namens zijn baas die eeuwigdurende genade te verlenen.
|||
Citaat:
Citaat:
Jouw hoef ik dus ook niet meer te ontmoeten om een jonko mee te rollen geloof ik, minnetje zei namelijk vandaag tegen me op de demo-meeting dat ze jouw kent, en dat ik had gezegd dat ik o.a. met jouw wel wil roken. Als je je dan zo gaat gedragen hoeft het voor mij niet meer. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
kom een x smoken met mij en soarma schaap |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
wachten met seks tot je getrouwd bent is onzin, want het huwelijks geen strenge scheidslijn die het verschil tussen 'reine' en 'onreine' seks markeert: zelfs de strengste Gristenen scheiden als het erop aan komt. Als ik JesusLovesYou een goede raad mag geven: krijg een vriendje, ontdek de geneugten des levens en gooi de zware deken van het benauwende geloof van je af. LEEF! |
![]() |
||
Citaat:
Je kunt ook met een geloof leven. Er is meer in het leven dan seks. ![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Wachten of niet? doesje | 60 | 09-12-2007 19:31 | |
Seksualiteit |
Willen jullie deze Seksenquete invulle? Suga~Suga | 258 | 17-10-2005 20:22 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Driekwart (75%) christelijke studenten is maagd BiL@L | 311 | 04-01-2005 19:00 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Overeenkomsten Islam-Christendom Verwijderd | 270 | 28-11-2004 13:56 | |
Seksualiteit |
maagd tot de ware!!!!(tot het huwelijk) Paulo Nuñez | 80 | 30-05-2004 15:41 | |
Seksualiteit |
op 1 ding uit???!! lady short | 12 | 29-12-2002 21:16 |