Oud 16-01-2003, 18:03
Verwijderd
Ik lees ook nog de vpro-gids, staan soms ook artikelen in...en in het algemeen dagblad en in de metro (ja, echt ) soms ook, die lees ik ook meestal wel. En niet alles gaat diep, maar als je hier een beetje en daar een beetje mee pikt, dan weet je al snel behoorlijk wat. En als ik iets echt interessant vind, dan ga ik wel naar de bieb om een boek er over te lenen. Die bladen laten me kennis maken met veel verschillende dingen en ik kies zelf uit waar ik meer over wil weten, heel handig.

Laatst gewijzigd op 16-01-2003 om 18:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2003, 20:54
black tiger
black tiger is offline
Ja, ik ga hem wel kopen, het klinkt heel interresant.
En ik lees fancy.
Lekker kort.
Oud 16-01-2003, 21:13
Isa
Isa is offline
ik koop zelf geen bladen maar er liggen altijd bladen op de groep van het LKhuis waar ik zit.
van actueel tot panorama tot de D.Duck, helaas zit er geen psy bij, die vind ik interresant. gelukkig is volgens mij het kannerhuis zelf lid van de psy.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 12:36
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Redactie PM schreef:
Heel erg bedankt voor deze eerste enthousiaste reacties! We kunnen de ideeën goed gebruiken, dus ga zo door. Zouden jullie zo’n blad dat helemaal over psychologie gaat ook echt kopen, denk je? En welke bladen lezen jullie nu? In veel bladen wordt al wel wat aandacht besteed aan psychologische onderwerpen – gaat dat jullie diep genoeg? Heb je daar wat aan?
ik denk dat ik dat blad wel ga kopen ik koop zulke bladen nooit maar zoek alles op via i-net en nu ,lees ik bladen als de standaard jongerenbladen
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 12:40
Verwijderd
Wat me trouwens ook interessant lijkt is relaties onder jongeren.. Steeds vroeger hebben jongeren serieuze relaties volgens mij, in hoeverre heeft dat invloed op je ontwikkeling en dergelijke..
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Wat me trouwens ook interessant lijkt is relaties onder jongeren.. Steeds vroeger hebben jongeren serieuze relaties volgens mij, in hoeverre heeft dat invloed op je ontwikkeling en dergelijke..
Ik denk overigens niet dat men steeds vroeger serieuze relaties heeft, maar ik zou er wel graag over willen lezen
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 18:05
light fighter
light fighter is offline
kut gister nacht had ik nog een idee. ff denken.

oja ik hebn hem weer. wat de gevolgen van pesten zijn en van geestelijk missehandeling op jonge leeftijd geen fijn onderwerp maar helaas komt het maar al te vaak voor.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 14:09
Isa
Isa is offline
ik denk dat ik die psychologie magazine wel zou kopen mits ik hem in de winkel zie liggen.

Kenny (die van dit topic een Belangrijk/sticky topic zou maken als hij forumbaas was )
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
(die van dit topic een Belangrijk/sticky topic zou maken als hij forumbaas was )
En dat vond de forumbaas wel een goed idee.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 16:33
C'est moi
C'est moi is offline
ik weet dat ik misschien nu ga zeueren maar iedereen denkt dat ik ben nu ik stps heb maar als je mensen daar misschien meer oevr in licht dat ze enigsinds anders gaan denken.

groetjes chretienne
Oud 20-01-2003, 19:22
Isa
Isa is offline
als ik weet wanneer dat blad in de iwnkels ligt koop ik m. tenzij ik de halve stad moet afreizen om hem te vinden.
en hij moet geen 10 euro zijn.

nog een onderwerp wat ik interresant vind is dromen en slapen, of eigenlijk wel het totaal aan verschillende bewustzijnstoestanden die een mens kan hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 19:27
Isa
Isa is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
En dat vond de forumbaas wel een goed idee.
en goede ideeen moeten beloond worden. mag ik forumbaas worden?

(hoezo slijm?)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 20:29
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Misschien iets over hoe jongeren tegen de wereld aankijken ofzo? Hoe anderen zich voelen?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 12:42
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
goed idee om een PM voor en over jongeren te maken Ik zou het zeker kopen, maar ik koop sinds ik psychologie studeer PM toch al elke maand. Verder lees ik One, Yes en tijdschriften die mn moeder koopt. Daar staan geregeld artikelen in over onderwerpen die in dit topic genoemd zijn. In de One gaan ze er ook best diep op in, maar een heel tijdschrift met allemaal verschillende dingen lijkt mij echt een goed idee

Is het al bekend wanneer dat nummer ongeveer uit gaat komen?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 16:03
Quiana
Quiana is offline
(heb topic heel snel doorgelezen, als het er al staat, sorry)
De invloed van regelmaat op je leven?
(of eerder op depressies ed)
Oud 21-01-2003, 16:05
Isa
Isa is offline
iets over wiet. hoewel mijn interesse daarin gedaald is, maar dat is iets waar jongeren wel info over ouden moeten hebben.

Kenny (die blowt)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 20:10
shy girl
shy girl is offline
Hey ja dit lijkt me echt goed als er zoiets komt!

voorbeelden van onderwerpen:
jeugdhulpverlening (instanties etc)
psychische problemen (oa eetstoornissen, depressie etc)
en het ontstaan en behandelen ervan?
Misschien een vragenpagina ..waar jongeren vragen kunnen stellen over vanalles
intelligentie
nouja zo kan ik nog wel ff doorgaan..
succes
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 15:54
C'est moi
C'est moi is offline
net zoals kenny mckorninc(sorry als ik het verkeerd schrijf) wat druk psygisch met je doet want daar zijn heel veel jongeren niet van op de hoogte.

groetjes chretienne
Oud 23-01-2003, 11:36
SuprSoulFighter
SuprSoulFighter is offline
Ik wil graag in contact komen met de redactie van dit blad, zeer interessant wat ze precies willen gaan doen
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 11:37
Verwijderd
Citaat:
SuprSoulFighter schreef:
Ik wil graag in contact komen met de redactie van dit blad, zeer interessant wat ze precies willen gaan doen
staat wel een e-mailadres op www.psychologiemagazine.nl onder contact...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 12:36
SuprSoulFighter
SuprSoulFighter is offline
Thank youuuu
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 17:20
C'est moi
C'est moi is offline
ik bedoel drugs

chretienne
Oud 24-01-2003, 22:39
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Citaat:
Groepsvorming en groepsdrang ed. Hoe komt het bv. dat jongeren in groepen zoveel meer durven enzo? En waarom is dat zo? Waarom wil iedereen in een groep horen? En op elkaar lijken? Maar toch ook weer niet? Enz.
Ja!!! das een goeie
Want de verdere onderwerpen kom je ook wel tegen in de meeste bladen als de Fancy, Yes enzo...
Niet dat dat erg is hoor, dat gaat vaak nog best diep eigenlijk
Ik lees ze ook wel trouwens
En euhh of ik zo'n jongereneditie van PM zou kopen... ja denk t wel Tenminste, als ik m zie liggen in de shop en hij niet te duur is
Oud 25-01-2003, 10:44
Verwijderd
Citaat:
KissMyJackass schreef:
En euhh of ik zo'n jongereneditie van PM zou kopen... ja denk t wel Tenminste, als ik m zie liggen in de shop en hij niet te duur is
Dat vind ik idd wel een punt...PM is rond de €4,50 (was rond de ƒ9,-, dat weet ik nog wel), als ik me niet vergis...voor jongeren toch vaak wel een 'groot' bedrag...sommigen zullen het er wel voor over hebben, maar voor veel anderen zal dat al een 'drempel' zijn om hem te kopen, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 11:57
Simon
Simon is offline
Ik 'unstick' deze topic even: het lijkt erop dat Psychologie Magazine voldoende reacties heeft gekregen.
Oud 30-01-2003, 15:53
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Dat vind ik idd wel een punt...PM is rond de €4,50 (was rond de ƒ9,-, dat weet ik nog wel), als ik me niet vergis...voor jongeren toch vaak wel een 'groot' bedrag...sommigen zullen het er wel voor over hebben, maar voor veel anderen zal dat al een 'drempel' zijn om hem te kopen, denk ik.
voor een tijdschrift vind het ik zeker aan de dure kant... maar omdat ik weet dat er iets boeiends in staat zou ik het wel kopen...

Maar idd, jongeren die niks over de inhoud weten zullen het minder snel kopen als het €4,50 is
Oud 30-01-2003, 15:54
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef:
voor een tijdschrift vind het ik zeker aan de dure kant... maar omdat ik weet dat er iets boeiends in staat zou ik het wel kopen...

Maar idd, jongeren die niks over de inhoud weten zullen het minder snel kopen als het €4,50 is
Voor een maandblad is €4,50 heel normaal hoor...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 16:05
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
een maandblad of niet... 4,50 vind ik gewoon duur voor een blad
Ik moet er echt in geintresseert zijn voordat ik het zou kopen...
Oud 30-01-2003, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
Wat dreen zegt, een maandblad of niet, tis toch best duur en je koopt het dan niet zomaar.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 19:02
hopefully
hopefully is offline
misschien is het een idee, om over de problemen tussen tieners en ouders te praten, ik hoor in mijn omgeving nog wel eens dat mensen problemen hebben emt hun ouders, dat als het niet lekker loopt tussen de ouders zelf, zij dan van beide kanten de verhalen horen en er dan tussenin komen te zitten.
Communicatie met ouders? als onderwerp misschien?
nou succes!
groetjes,
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 11:50
Redactie PM
Redactie PM is offline
Hallo allemaal,

Heel erg bedankt voor al jullie reacties!! Hartstikke leuk echt, en heel zinvol. Eind mei kunnen jullie dit speciale jongerennummer (dat een eigen naam krijgt) in de winkel vinden. Veel leesplezier straks...!
Groeten, Heleen, Suzanne & Peggy,
Redactie Psychologie Magazine
Oud 07-02-2003, 19:17
Isa
Isa is offline
Het zou leuk zijn als je een speciaal submagazine maakt vor jongeren.

dus gewoon elke maand een jongeren psychologie magazine.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

Ik denk eerder een apart katern in het blad zelf...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 20:18
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Ik denk eerder een apart katern in het blad zelf...
mja zou kunnen...
maar ik heb liever 1 nr apart
want k weet toch niet of ik de rest van het pm interessant vind
Oud 07-02-2003, 20:23
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef:
mja zou kunnen...
maar ik heb liever 1 nr apart
want k weet toch niet of ik de rest van het pm interessant vind
Ik verslind hem elke maand weer
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 20:37
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Ik verslind hem elke maand weer
hehe, tja dat is natuurlijk iets anders...
maar is het wat voor een (bijna) 16 jarig meisje??
Oud 07-02-2003, 22:07
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef:
hehe, tja dat is natuurlijk iets anders...
maar is het wat voor een (bijna) 16 jarig meisje??
Als je je interesseert voor psychologie kan je het zeker eens doorbladeren en stukjes lezen, 't is echt heel breed allemaal en ook goed uitgelegd vaak..
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 09:28
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

strak plan en dan ook 1 die betaalbaar is 4,50 zeg das niet grappig vind ik.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 10:12
Isa
Isa is offline
redactie:alweer een idee, ik hoop dat jullie nog luisteren:het effect van eten op de menselijke geest. ik vind het leuk om te weten welke gerechten mij pissig, slaperig,rustig,chagrijnig,gelukkig, of wat dan ook maken.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 10:18
Roos
Roos is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
redactie:alweer een idee, ik hoop dat jullie nog luisteren:het effect van eten op de menselijke geest. ik vind het leuk om te weten welke gerechten mij pissig, slaperig,rustig,chagrijnig,gelukkig, of wat dan ook maken.
Dat is niet echt psychologisch hoor.
Heeft meer te maken met biologie, omdat er bepaalde stoffen/hormonen vrijkomen, nadat je bepaald voedsel hebt genuttigd. Maar het is wel interessant ja
Oud 08-02-2003, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Mochten ze niet meer 'luisteren':
Citaat:
Leonoor schreef:
Invloed van eten op je gezondheid (van bv. suiker kunnen sommige mensen depressief worden of ernstiger depressief worden)
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 13:21
Verwijderd
Ik had het blad laatst op schiphol gehaald en vind het een echt leuk blad maar een vraagje, wanneer komt deze editie dan uit, want die moet ik echt hebben
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 13:22
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Syphon schreef:
Ik had het blad laatst op schiphol gehaald en vind het een echt leuk blad maar een vraagje, wanneer komt deze editie dan uit, want die moet ik echt hebben
Citaat:
Redactie PM schreef:
Eind mei kunnen jullie dit speciale jongerennummer (dat een eigen naam krijgt) in de winkel vinden.
Oud 08-02-2003, 14:13
Isa
Isa is offline
Citaat:
Roos schreef:
Dat is niet echt psychologisch hoor.
Heeft meer te maken met biologie, omdat er bepaalde stoffen/hormonen vrijkomen, nadat je bepaald voedsel hebt genuttigd. Maar het is wel interessant ja
al ons psychologisch gedrag gebeurt sowieso omdat er bepaalde stofjes in onze hersenen vrijkomen die bepalen hoe we ons voelen en hoe we denken en hoe we ons gedragen.

dus ook als er bepaalde stofjes van buitenaf worden toegevoegd is dat nog steeds psychologie.

Bedankt leonoor!
Ik had niet gezien dat jij al iets dergelijks had gepost.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Ik had niet gezien dat jij al iets dergelijks had gepost.
Weten ze iig dat er meer mensen zijn die dat een interessant onderwerp vinden.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 18:57
Breg
Breg is offline
Citaat:
Redactie PM schreef:
Heel erg bedankt voor deze eerste enthousiaste reacties! We kunnen de ideeën goed gebruiken, dus ga zo door. Zouden jullie zo’n blad dat helemaal over psychologie gaat ook echt kopen, denk je? En welke bladen lezen jullie nu? In veel bladen wordt al wel wat aandacht besteed aan psychologische onderwerpen – gaat dat jullie diep genoeg? Heb je daar wat aan?
Als het nu een keer speciaal voor jongeren gemaakt wordt koop ik het wel. Nu koop ik geen bladen over psychologie, mar vindt het wel leuk ze bij bijvoorbeeld de bibliotheek te lezen.

Nu lees ik bladen als Fancy, Break Out en Yes. Meestal vind ik de psychologische onderwerpen in die bladen te oppervlakkig, ik heb er soms wel wat aan omdat het over problemen gaat waar veel jongeren mee te maken hebben, maar je leest vaak dezelfde dingen. Ik wil nu wel een zoiets speciaal voor jongeren lezen wat wat dieper gaat dan de standaard problemen rubriek.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 17:56
MickMick
MickMick is offline
Onderwerpen:

-Waarom mensen zich in alle anonimiteit 8er hun compu verzamelen en zich over dingen uitlaten, die ze in het echt misschien nog niet eens met hun vrienden zouden delen.

-Waarom mensen zich verzamelen in groepen en andere groepen bekritiseren of juist de hemel in prijzen. Waarom deze groepen een stempel op zich krijgen, nadat ze meestal zijn beoordeeld op hun uiterlijk.

-Waarom je psychologie zou moeten gaan studeren of juist waarom niet.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 20:59
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Redactie PM schreef:
1) Zouden jullie zo’n blad dat helemaal over psychologie gaat ook echt kopen, denk je?
2) In veel bladen wordt al wel wat aandacht besteed aan psychologische onderwerpen – gaat dat jullie diep genoeg? Heb je daar wat aan?
Het spijt me dat ik vandaag niet alles nog ff doorlees, morgen misschien.

1) De eerste zeker ja. Het lijkt me erg interessant, daarna zie ik verder (en jullie kennelijk dus ook).
2) Nee, veel te ondiep. (but that's me talking)
Oud 13-02-2003, 22:57
*~vlokje~*
*~vlokje~* is offline
* ADHD, de ziekte waarover veel mensen het hebben maar waarvan meestal hoogstens 1 er weet wat het is.

*Borderline, heb het zelf maar eigenlijk nie echt een idee wat het nou allemaal inhoudt enzo

*Verschil Schizofrenie - MPS, word belachelijk vaak doorelkaar gegooid

*Verschil Anorexia - Boulimia

*Als bij iemand de diagnose "aandachtsproblematiek" wordt gesteld.. wat houd dat dan in? dat deze een aansteller is? deze imiteert? of is dit nou ook een soort van ziekte?

*nfo over de verschillende AD's, mensen met ervaring etc

Laatst gewijzigd op 13-02-2003 om 22:59.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 14:46
C'est moi
C'est moi is offline
Citaat:
*~vlokje~* schreef:
* ADHD, de ziekte waarover veel mensen het hebben maar waarvan meestal hoogstens 1 er weet wat het is.

*Borderline, heb het zelf maar eigenlijk nie echt een idee wat het nou allemaal inhoudt enzo

*Verschil Schizofrenie - MPS, word belachelijk vaak doorelkaar gegooid

*Verschil Anorexia - Boulimia

*Als bij iemand de diagnose "aandachtsproblematiek" wordt gesteld.. wat houd dat dan in? dat deze een aansteller is? deze imiteert? of is dit nou ook een soort van ziekte?

*nfo over de verschillende AD's, mensen met ervaring etc

klopt niemand weet het verschil tussen schizofrenie en mps het lijkt geneens op elkaar. ik zelf heb nml stps

groetjes chretienne
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten