Advertentie | |
|
![]() |
|
Voor toelating op het conservatorium moet je in het bezit zijn van een havo, vwo, mbo of vhbo diploma en veel talent op het gebied van muziek.
Dat je al een aantal jaren instrumenten bespeeld zegt niet genoeg, want ondanks dat zou je erg a-muzikaal kunnen zijn. Maar je kunt natuurlijk het toelatingsexamen doen en dan merk je vanzelf of je geschikt bent voor het conservatorium. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn zus doet 't (ze zit nu trouwens in New York met het NSO).
Conservatorium is een HBO-opleiding, dus je moet officieel wel HAVO of hoger hebben gedaan, al wordt daar niet zo zwaar aan getild. Ik weet zo niet hoe goed je speelt, want je kan ook nog steeds heel slecht zijn en 7 jaar piano spelen. Ik zou het eens aan je leraar vragen. Per conservatorium verschillen ook weer de toelatingseisen, dus je moet gewoon even kijken bij welke je het wel. Zwolle, Utrecht en R'dam zijn geloof ik behoorlijk zwaar en Den Haag al helemaal en dat verschilt dan weer per soort instrument |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() En een kenmerk van Mahler is dat zijn symfonieen meestal lang en saai zijn. Citaat:
![]() En die toegift was ook gewedlig.... ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
kwil het misschien ook.. ik speel fagot.. hahaha.. op niet elk conservatorium heeft een fagot-leraar of lerares.. maja.. ik kan ook beetje piano en ga binnenkort op zangles (jah das wel nodig ja).. maar ik doe dus in april D-examen.. is dat voldoende?? jah ik snap dat je nog een auditie moet doen.. maar kun je dan een beetje in de richting van het niveau zijn dat ge-eist wordt???
||
Verwijderd
|
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door Leonoor (30-01-2002).] |
![]() |
|
Wat ik ervan af weet is dat je inderdaad Havo of hoger moet hebben als vooropleiding.
Dat mensen die VC (voorbereidend conservatorium) hebben gedaan èn aan de "havo of hoger" eis voldoen een goede kans maken het examen te halen. En dat je voor de allèèn muzikale opleiding minimaal.2 instrumenten moet kunnen bespelen. Verder weet ik het ff niet meer zow precies, maar mijn vader weet er erg veel vanaf, die kan ik het wel vragen.. en de dirigent van n korps waar ik bij zit geeft les aan t conservatorium in Tilburg.. dus die kan k t ook vragen.. nou.. zeg maar wat je wil.. doegiej Lau
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Conservatorium/Technische studie Femkuhhh | 9 | 27-02-2011 13:11 | |
Studeren |
toelatingsexamen conservatorium Verwijderd | 31 | 12-06-2010 21:17 | |
Algemene schoolzaken |
Studie + Conservatorium (Leiden) Verwijderd | 12 | 14-03-2005 15:20 | |
Algemene schoolzaken |
vooropleiding conservatorium Jenseltjuh | 0 | 17-05-2002 16:01 | |
Algemene schoolzaken |
conservatorium in rotterdam marla85 | 2 | 05-05-2002 21:27 | |
Algemene schoolzaken |
Zit hier iemand op het conservatorium in rotterdam? angely | 0 | 15-01-2002 13:48 |