Oud 15-02-2002, 19:06
Kim321
Kim321 is offline
Welke profielen in de 2e face zijn het makkelijkst ?

MOI
Oud 15-02-2002, 19:18
Verwijderd
Dat ligt eraan in welke vakken je goed bent. als je die eerst zegt, dan kan ik misschien wat zeggen
Trouwens, weet je al welke vervolgopleiding je wilt gaan doen, of iig welke richting je op wilt? dat kan erg helpen bij je keuze!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 19:23
Kim321
Kim321 is offline
Biologie,natuur-scheikunde,duits en Geschiedenis.
Oud 15-02-2002, 19:24
Kim321
Kim321 is offline
O'ja, ik wil iets met dieren doen.
Maar geen dierenarts.
Wel iets met paarden ofzo ( heb er namelijk zelf ook 1 )

Moi
Oud 15-02-2002, 20:45
Balance
Balance is offline
ze zijn allemaal niet makkelijk, maar ik kan wel wat na- en voordelen aan elk profiel zeggen die IK vind, misschien dat je dan zegt 'dat vind ik erger en dat vind ik eigenlijk niet zo erg' dus dat je dan zelf kan bepalen wat moeilijk is en wat niet...

C&M: 2 talen, dat is best lastig als je niet al te best bent in je talen. Daarnaast betekenen talen heel veel verslagen, denk aan luister- en leesdossiers.
het heeft geschiedenis (daar was je goed in, dus das voor jou dan positief)
het heeft ckv2 en 3. ik vind ckv2 vrij saai maar niet heel erg ofzo en bovendien zijn er veel die het leuk vinden (op andere scholen) en ckv3, das net of je goed bent in te/ha/mu.

E&M: het heeft economie totaalvak, dat vind ik vrij moeilijk dus voor mij bijv. een nadeel. verder kan je geen wia1 kiezen dus ik weet niet of je een beetje goed bent in wiskunde??
het heeft ook geschiedenis (weer voordeel dus) en aardrijkskunde (dat schijnt geloof ik wel moeilijk te zijn, althans bij ons, want echt heel veel mensen hebben daar moeite mee bij ons)

N&G: heeft natuurkunde (was je goed in), biologie (ook goed, toch?) en wiskunde. Ik weet eerlijk gezegd niet of er nog meer vakken in zitten, want ik heb zelf C&M... maar ik weet wel dat men biologie bij ons wel mee vindt vallen, maar natuurkunde juist heel moeilijk. Ik weet niet zeker of je ook scheikunde hebt daar...

N&T: wib12 (is dus wel heel moeilijk!), natuurkunde12 en scheikunde12.
Dan moet je dus wel heel erg goed zijn in je exacte vakken en het ook wel leuk vinden..!

Je wil iets met dieren doen he? Nou als ik het zo bekijk kan je dan het beste natuur en gezondheid doen, ook omdat je goed bent in biologie, natuur- en scheikunde...

Oud 15-02-2002, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Kim321 schreef:
Welke profielen in de 2e face zijn het makkelijkst ?

MOI
Dat je daar nu al aan denkt, als je pas in de eerste/tweede zit.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 21:12
Salala
Salala is offline
Ik vind dat mijn profiel het makkelijkst is
ik doe C&M
eerst N&G, maar ik bakte nix van natuur en scheikunde..
ik heb nu biologie en wiskunde b erbij..
maar met het profiel dat ik nu heb kan ik echt helemaal niks...

je moet dus wel echt weten wat je wilt en waar je goed in bent.
Als je goed in talen bent kun je het beste een profiel met veel taal kiezen en goed in de exacte vakken een profiel met die vakken..
Oud 15-02-2002, 22:14
marlies
marlies is offline
Ligt aan jezelf.

Het is zeg maar wat voor wiskunde je kunt, Wiskunde A of B
A is toegepast B is meer theoretisch en veel mensen vinden B moeilijker dan A

Wiskunde A is maatschappijstroom (C&M, E&M)
Wiskunde B is natuurstroom (N&G, N&T)

Als je heel slecht in Wiskunde bent moet je C&M kiezen, want dan heb je alleen maar wiskunde A1.

Maar goed, je bent pas 13 dus ik zou me er als ik jou was nog niet druk om maken. Pas in derde hoef je te kiezen en dan weetje beter wat je kunt en wat niet..

Oud 16-02-2002, 00:07
Paulaah
Paulaah is offline
Ik heb een hekel aan alle ..KUNDE vakken (scheiKUNDE, natuurKUNDE) dus toen bleef alleen de maatschappelijke kant over.. Aardrijkskunde vin ik ook kut dus cultuur en maatschappij is wel relax bij mij talen ligge me meestal wel..

In jou geval zou ik natuur en gezondheid nemen, volgens mij heb je dat nodig als je iets met dieren wilt.. kweet het niet zeker...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 01:19
jaz-p'
jaz-p' is offline
E&M kan je bijna alle kanten mee uit (met bio)
Oud 17-02-2002, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Kim321 schreef:
O'ja, ik wil iets met dieren doen.
Maar geen dierenarts.
Wel iets met paarden ofzo ( heb er namelijk zelf ook 1 )

Moi
Ja mijn zusje heeft precies dezelfde plannen, zij heeft ook een eigen paard. Ze wil een dergelijk profiel als N&G gaan doen (vmbo) en zij wil naar de Academie voor paardensport. Daar zijn verschillende opleidingen te volgen.

[Dit bericht is aangepast door **SoMeOne (17-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 21:19
Eva*
Eva* is offline
Ik dacht bij jou het eerst aan N&G (Natuur en Gezondheid) en C&M (Cultuur en Maatschappij).

In CM zitten o.a. de vakken geschiedenis en een extra taal (in jouw geval dan waarschijnlijk Duits 2). Op de school waar ik op zit heeft dit profiel de minste studielasturen, maar ik weet niet of dat overal zo is.

In NG zit o.a. natuurkunde, scheikunde en biologie, waar je dus ook goed in bent.

Voor wat je misschien later wilt gaan doen lijkt me N&G het beste.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 21:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
Salala schreef:
Als je goed in talen bent kun je het beste een profiel met veel taal kiezen en goed in de exacte vakken een profiel met die vakken..
ben ik het niet helemaal mee eens...
kstond voor natuurkunde een 8, voor scheikunde een 8 en voor wiskunde een 9. Voor de andere vakken stond ik allemaal zessen of zevens.
Iedereen bleef dus maar roepen, ga N&T doen!! Maar ik ben uiteindelijk C&M gaan doen, want als je die vakken niet leuk vindt kan je d'r nog zo goed in zijn, dan heeft het geen zin! En in talen was ik helemaaaaaal geen ster, maar het lukt goed hoor, ksta nou voor alles talen (op frans na; een zes) een zeven of een acht. Dus kies vooral wat je leuk vindt en als je al weet wat je wilt gaan doen later, wat daar goed bij van pas komt!
Oud 20-02-2002, 18:12
xxxemmyxxx
xxxemmyxxx is offline
vergeet dat natuur-scheikunde in de 1e/2e klas heel anders is dan in de bovenbouw hoor! vooral natuurkunde is heel erg zwaar, wiskunde B ook! je moet zeker wel wat ruimtelijk inzicht hebben enzo anders kom je nergens, hoe hard je ook leert.
Ik heb zelf N&G en dat gaat wel goed, maar heel veel mensen uit mijn klas met N&G gaan het gewoon niet halen. C&M is "makkelijker" als je goed kunt leren, dingen letterlijk leren dus. Als je graag iets met paarden enzo wil doen kun je het beste net als ik N&G kiezen maar je moet er wel een beetje aanleg voor hebben dan.

maar wat dacht je anders van bijvoorbeeld E&M (en dan kies je voor wiskunde B) met biologie bijvoorbeeld? of C&M met bio.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 18:18
Verwijderd
Wat dacht je van N&G met duits en geschiedenis.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 20:15
Gevederde
Gevederde is offline
van makkelijk naar moeilijk:
profiel 1: C&M
profiel 2: E&M
profiel 3: N&G
profiel 4: N&T

Zo is het tenminste duidelijk bij mij op school.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 20:56
Kat
Kat is offline
Ik zal je maar vast voorbereiden, n&g valt (bij mij) echt heel erg tegen. Natuurkunde en wiskunde, ik bak er helemaal nix meer van, terwijl ik vorig jaar gemakkelijk een 8 haalde.
Maar bij c&m heb je wel al die talen, das ook beswel moeilijk. Zo heeft elk pakket wel mindere kanten denk ik.
Owja, kies geen M&O, das saaaaai.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten