Oud 21-02-2003, 16:20
Ieme
Ieme is offline
Er werd laatst gewezen: "Kijk, dat is een homo."
Niet dat het me kan schelen dat ze naar MIJ wijzen, maar het feit dat ze naar IEMAND wijzen, OMDAT ie homo is. (of pot)

Zijn homo's en lesbiënnes nog steeds de moeite van het nawijzen waard? Je zou toch (mogen) verwachten dat men, in deze tijd dat 2 mannen mogen trouwen, er wel aan gewend is??
Wat is er nou bijzonder aan?? "Kijk dat is een flikker." "JA, NOU EN!?"
Oud 21-02-2003, 16:29
Muhfuk R.
Muhfuk R. is offline
Er word toch ook nog gediscrimineerd vanwege huidskleur, terwijl dat iedereen ook gewend moet zijn, eigenlijk. Zal misschien wel altijd blijven bestaan, dat mensen dat niet echt accepteren.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 16:35
Verwijderd
"Kijk, een eXo"

"waaahh, run for your lives"
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 17:16
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
ja, bij sommige mensen is dit nog steeds niet te accepteren ofzo
Oud 21-02-2003, 18:35
morwen
morwen is offline
mjahw, homo's en lesbi's zijn (nog) in de minderheid, dus dat mensen het 'bijzonder' vinden kan eigenlijk nog wel, maar nawijzen is zinloos
Oud 21-02-2003, 18:37
Diovai
Diovai is offline
hoe wisten ze dat dan?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 18:37
Esmée
Esmée is offline
sommige mensen wennen nooit ergens aan
Oud 21-02-2003, 18:40
Laïs
Laïs is offline
niet de moeite waard om na te wijzen.
Oud 21-02-2003, 18:59
June bug
June bug is offline
Idd niet de moeite waard... Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat de maatschappij onderhand zo ver is om zich niet meer druk te maken over andermans seksuele geaardheid, maar jammergenoeg blijkt het tegendeel dus... Triest hoor...
Oud 21-02-2003, 19:10
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Diovai schreef:
hoe wisten ze dat dan?
Ja, dat vroeg ik mij dus ook intens af! Ik kan nl. heel af en toe onder vrienden wel eens nichterig doen, maar zo zie ik er (gelukkig) niet uit. Velen reageren dan ook verbaast als ik et vertel.
Oud 21-02-2003, 19:26
Morphia
Morphia is offline
"Zijn jullie pot?"

Wijzen is kennelijk niet genoeg.
Oud 21-02-2003, 20:19
Jules
Jules is offline
Een vriendin uit mijn klas is bi. Ze heeft nu een vriendin, maar ze doen nooit echt klef ofzo op straat, zoals hetero's vaak wel doen. Haar motivatie: "dan krijg je vaak van die stomme reacties, mensen die je nakijken enzo". Ik vind het jammer, ik kijk er niet van op, anderen blijkbaar wel.
Misschien heeft het nog wat meer tijd nodig om algemeen geaccepteerd te worden, hoewel ik niet denk dat dát nog gaat gebeuren (kijk idd bijv. naar huidskleurgedoe).
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 20:34
Black Bird
Black Bird is offline
Citaat:
DaRk pRiNcEsS schreef:
mjahw, homo's en lesbi's zijn (nog) in de minderheid,
Die blijven volgens mij altijd wel in de minderheid.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 20:35
MissGreeny
MissGreeny is offline
Ah you go Ieme
Als iedereen nou zo dacht!
Oud 21-02-2003, 20:53
Verwijderd
Neuh, ik vind het redelijk normaal. Maar inderdaad, zolang het woordje 'discriminatie' in het woordenboek staat, en zolang je pubertjes hebt die alle minderheden zonder te discrimineren als "minderwaardig" afschrijven, zullen holebi's ook wel de moeite blijven om na te wijzen. Beetje zonde, maar niet dodelijk.

Ik bedenk me trouwens wel net dat nawijzen en discriminatie twee hele verschillende dingen zijn, dus dat mijn hele doordachte theorie hierboven van geen kant klopt. Donkere mensen worden (soms, door enkele lagere levensvormen) nog wel gediscrimineerd, maar al lang niet meer nagewezen. Voor holebi's zal binnenkort ook wel hetzelfde gelden.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 21:21
Verwijderd
ik vind het juist leuk om mijn sexleven uitgebreid met mijn beste vriendin in openbare ruimtes te bespreken, zoals in de bus! En sommige mensen weten dan niet waar ze kijken moeten En volgens vrienden krijg ik best wel veel commentaar van mensen als ik op straat loop, maar het meeste hoor ik niet eens. Ik heb nooit in de gaten dat het op mij slaat...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 21:44
STP
STP is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
Donkere mensen worden (soms, door enkele lagere levensvormen) nog wel gediscrimineerd, maar al lang niet meer nagewezen.
Stel je voor:

Persoon 1: Ieeeeuw wat is dat nou ??!!!
Persoon 2: Een Marokkaan, GAT-VER-DAM-ME

Oud 21-02-2003, 21:46
Stevill
Stevill is offline
gay zijn = +- true
Oud 21-02-2003, 22:18
Verwijderd
Citaat:
STP schreef:
Stel je voor:

"Haal het weg, haal het weg!"
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 22:34
Fleur
Fleur is offline
Ach er zijn mensen die nou eenmaal dol zijn op anderen nawijzen, of je nou homo bent, apart gekleed bent, een donkere huidskleur hebt, extreem lang/kort bent, heel dik/dun bent...dat maakt volgens mij niets uit.

Vandaag ook toen ik tijdens mijn stage met 1 van de bewoners in het vondelpark aan het wandelen was, vonden mensen het kennelijk ook de moeite waard om te staren, wijzen en soms konden ze zelf hun opmerkingen niet voor zich houden. ("wat heb je met hem gedaan?!")
Verstandelijk gehandicapten zijn daar dus ook de dupe van.

Tis een soort aapjes kijken
En er zijn altijd mensen die graag aapjes kijken (helaas)

Laatst gewijzigd op 21-02-2003 om 22:38.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 07:56
rodina
rodina is offline
Wijzen is onbeschoft.

Ik kan er niet mee zitten of iemand nou pot, bi, hetero of homo is. C'est la vie
Oud 22-02-2003, 10:10
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:
gay zijn = +- true
+- ??

had u mij op msn gepropt?

Laatst gewijzigd op 22-02-2003 om 10:14.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 10:16
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
bertbart schreef:
ik vind het juist leuk om mijn sexleven uitgebreid met mijn beste vriendin in openbare ruimtes te bespreken, zoals in de bus! En sommige mensen weten dan niet waar ze kijken moeten En volgens vrienden krijg ik best wel veel commentaar van mensen als ik op straat loop, maar het meeste hoor ik niet eens. Ik heb nooit in de gaten dat het op mij slaat...
hocked:

Oud 22-02-2003, 10:22
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
STP schreef:
Stel je voor:
Moeder tegen zoontje: "Kijk Keesje, DAT zijn nou sletjes!!"
Citaat:
bertbart schreef:
ik vind het juist leuk om mijn sexleven uitgebreid met mijn beste vriendin in openbare ruimtes te bespreken, zoals in de bus! En sommige mensen weten dan niet waar ze kijken moeten
Ja dat is ook wel grappig, maar dan doe je het zelf, dus dan is het wat anders.

Laatst gewijzigd op 22-02-2003 om 10:24.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 12:22
Black Sugar
Black Sugar is offline
Nawijzen is altijd nutteloos.

Als iemand me na wijst denk ik me altijd in dat het aliens ijn die voor het eerst zoiets als mij zien. Dan is het alleen maar leuk.
Oud 22-02-2003, 13:39
Nas-t Zeekoe
Nas-t Zeekoe is offline
nawijzen slaat nergens op... het is gewoon een houding van kijk een daar, zo ben ik niet, mara je bereikt er niets mee....
en over dioe homodiscussie... het zal altijd wel een probleem blijven omdat het wel tegennatuurlijk is.
ik wil nu niet aangevallen worden want ik heb totaal geen problemen met homoseksualiteit (dus hou je voorbarige conclusies voor je) maar twee mannen of twee vrouwen kunnen zich niet voortplanten dus is het tegennatuurlijk.
en daarom zullen mensen er problemen mee blijven hebben.
maar het wijzen kunnen we ze wel afleren!
Oud 22-02-2003, 15:10
Crimson Death
Crimson Death is offline
Ik zat op mijn fiets, als Hetero zijnde, opeens een paar lui "KIJK DAT IS EEN HOMO" Like WHAT?!. en dat is niet de enige keer . Nou. Weet ik ook hoe het komt dat ik geen vriendin heb .
Belachelijke poep. *een keer moet ik nog zeggen *donkere jongen* "Uuuuhw, HOMO" Ik :"Uuuuuwhhh, NEGER!".. en dan zijn ze stil he
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 15:12
rodina
rodina is offline
Citaat:
Crimson Death schreef:
Ik zat op mijn fiets, als Hetero zijnde, opeens een paar lui "KIJK DAT IS EEN HOMO" Like WHAT?!. en dat is niet de enige keer . Nou. Weet ik ook hoe het komt dat ik geen vriendin heb .
Belachelijke poep. *een keer moet ik nog zeggen *donkere jongen* "Uuuuhw, HOMO" Ik :"Uuuuuwhhh, NEGER!".. en dan zijn ze stil he
Kwaad met kwaad vergelden is triest. Sta erboven.
Oud 22-02-2003, 15:16
Diovai
Diovai is offline
Ik fietste eens samen met een jongen die een gele broek aanhad. Toen riepen werklieden vanuit een auto: he homo's!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 15:32
italianboy
italianboy is offline
alles wat de gemiddelde leeghoofdburger niet normaal vindt is het nawijzen waard..

Sommige mensen leven nog in een eigen wereld waar dit soort dingen nooit zullen wennen.

wees blij dat ze je niet hetero hebben genoemd, doe je toch wat fout
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 15:36
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Jammergenoeg blijf je zulk soort mensen altijd houden.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 15:45
eztah
eztah is offline
alles wat afwijkt van het gros der bevolking wordt tot bezienswaardigheid gebombadeerd. Of je nou homosexueel bent, een tic hebt of een afwijkend kapsel: je bent de lul.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 16:26
feest
feest is offline
natuurlijk niet!
wat maakt het nou uit??
Mensen die je nawijzen zijn zelf vaak homoseksueel alleen geven ze het dan niet toe... zwak zwak zwak.
Ik zal nooit iemand uitschelden voor homo, nooit vragen, whatever. Je vraagt toch ook niet: ,,hey, ben jij hetero?" waar slaat dat nou op? wat heb je dr mee te maken?
Ik ben hetero maar alsk lesbo zo zijn zou't me ook geen ruk kunnen schelen.
Oud 23-02-2003, 14:07
Verwijderd
ik vind t niet de moeite van het nawijzen waard, en ik denk dat de mensen die dat wel vinden toch niet in dit topic posten

maar tja... zo lang je 'in de minderheid' bent zijn mensen geneigd je anders te behandelen. Kwam eens twee onbekenden op mij en m'n beste vriendin af "hee, zijn jullie lesbisch met elkaar?"
't was een stelletje, dus ik heb gereageerd met "nee, en zijn jullie hetero met elkaar?"
Ze gaven geen antwoord.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 14:53
SpiT
SpiT is offline
vorige week liep ik met m'n vriendin, hand in hand, in de c1000 en dat was echt niet normaal. mensen die bij haar op school zaten die dingen riepen. mensen die gewoon daar rondliepen die stil bleven staan en keken. zelf heb ik er niet zo'n probleem meer mee, omdat ik 't daarom niet doe. als ik er mee had gezeten had ik nooit daar hand in hand met haar gelopen. maar ik vind het wel achterlijk dat er sowieso nog mensen worden nagewezen/nageroepen. met welke reden dan ook.
Oud 23-02-2003, 17:50
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
SpiT schreef:
vorige week liep ik met m'n vriendin, hand in hand, in de c1000 en dat was echt niet normaal. mensen die bij haar op school zaten die dingen riepen. mensen die gewoon daar rondliepen die stil bleven staan en keken. zelf heb ik er niet zo'n probleem meer mee, omdat ik 't daarom niet doe. als ik er mee had gezeten had ik nooit daar hand in hand met haar gelopen. maar ik vind het wel achterlijk dat er sowieso nog mensen worden nagewezen/nageroepen. met welke reden dan ook.
Hele C1000 plat en de manager door de intercom: "Willen die twee potten even elkaars hand loslaten? Jullie shockeren onze klanten. Dank u...."
Oud 23-02-2003, 17:53
charly not
charly not is offline
Nawijzen is gewoon in het algemeen zwaar kut. EN het heeft ook echt totaal GEEN nut. Het enige wat je er mee bereikt is dat je de ander er enorm mee kwetst, en dat kan je alleen maar weten als het jezelf wel eens overkomen is.
Oud 23-02-2003, 18:13
Adrenaline
Adrenaline is offline
dat is alleen als je het je aantrekt.
Oud 23-02-2003, 18:16
Adrenaline
Adrenaline is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Hele C1000 plat en de manager door de intercom: "Willen die twee potten even elkaars hand loslaten? Jullie shockeren onze klanten. Dank u...."
Neej maar dat is juist lollig, mensen het verkeerde idee geven en kijken hoe ze dan reageren. Doe ik wel eens met paranoide, dan zitten mensen je inderdaad toch zo raar aan te kijken en dingen naar je te roepen...maar dat is nou juist het lollige ervan
Oud 23-02-2003, 18:40
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
In Nederland is tegenwoordig bijna niks meer het nawijzen waard. Je moet wel een hele rare uitstraling hebben als je dat wel lukt. Maar dat ze jou voor homo nawijzen geeft alleen maar aan dat het trieste hypocriete moederneukers zijn die gewoon een groot probleem met zichzelf hebben.
Oud 23-02-2003, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Adrenaline schreef:
Neej maar dat is juist lollig, mensen het verkeerde idee geven en kijken hoe ze dan reageren. Doe ik wel eens met paranoide, dan zitten mensen je inderdaad toch zo raar aan te kijken en dingen naar je te roepen...maar dat is nou juist het lollige ervan
Uhu.

Laatst riep 'n een of ander kind op school naar me, of ik toevallig pot was.. "Jup, honey. Vanavond bij mij thuis? *knipoog*" ".." Geweldig.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 17:16
Krez
Krez is offline
ik doe het ook wel es
meestal wijs ik niet, maar het is niet negatief bedoeld, absoluut NIET, homo's zijn gewoon
en het is niet raar ofzo, alleen blijkbaar nog niet algemeen geacepteerd dat je er openlijk voor uitkomt/laat zien
Oud 24-02-2003, 17:18
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
Citaat:
Krez schreef:
ik doe het ook wel es
meestal wijs ik niet, maar het is niet negatief bedoeld, absoluut NIET, homo's zijn gewoon
en het is niet raar ofzo, alleen blijkbaar nog niet algemeen geacepteerd dat je er openlijk voor uitkomt/laat zien
waarom wijs jij als ik vragen mag?
Oud 24-02-2003, 17:24
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
Krez schreef:
ik doe het ook wel es
wijzen is onbeleefd en dus meteen al negatief

btw hoe kun je homo's (in het algemeen) nou allemaal vinden?
t zijn gewoon mensen hoor, dr zitten klootzakken bij en lieverdjes
Oud 24-02-2003, 19:01
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
italianboy schreef:
alles wat de gemiddelde leeghoofdburger niet normaal vindt is het nawijzen waard..

Sommige mensen leven nog in een eigen wereld waar dit soort dingen nooit zullen wennen.

wees blij dat ze je niet hetero hebben genoemd, doe je toch wat fout
....
Oud 24-02-2003, 19:57
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
Uhu.

Laatst riep 'n een of ander kind op school naar me, of ik toevallig pot was.. "Jup, honey. Vanavond bij mij thuis? *knipoog*" ".." Geweldig.
zoiets had ik bij de tandarts...
zegt ie zo: en verder goed blijven poetsen voor toekomstige vriendinnetjes en dan met een droge bek zeggen 'vriendjes' en hij stotteren eh ja ja dat kan ook natyuuurlijk

heerlijk
Oud 25-02-2003, 00:43
Crimson Death
Crimson Death is offline
Citaat:
vrolijkevlinder schreef:
In Nederland is tegenwoordig bijna niks meer het nawijzen waard. Je moet wel een hele rare uitstraling hebben als je dat wel lukt. Maar dat ze jou voor homo nawijzen geeft alleen maar aan dat het trieste hypocriete moederneukers zijn die gewoon een groot probleem met zichzelf hebben.
Je discrimineert moederneukers
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 09:50
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
Sooz schreef:
Een vriendin uit mijn klas is bi. Ze heeft nu een vriendin, maar ze doen nooit echt klef ofzo op straat, zoals hetero's vaak wel doen. Haar motivatie: "dan krijg je vaak van die stomme reacties, mensen die je nakijken enzo".
Ja is waar. Ik heb precies hetzelfde met mijn vriendje. Niet dat we zo superklef zijn, maar soms wil ik hem op straat gewoon spontaan een kus geven. Of zijn hand vast pakken. Maar 9 van de 10 keer doe ik dat niet. Ja, 's avonds laat, als er niemand loopt. En waarom ik dat niet doe? Nou heel simpel, het kan me niets schelen als iemand me naroept. Dat is wel vaker gebeurd, en ik neem ook nooit een blad voor de mond. Maar een vriend van mij is laatst in elkaar geslagen omdat hij hand in hand met zijn vriendje over straat liep. Het is dus niet alleen niet-geaccepteerd in NL om als gelijkslachtig paar hand in hand te lopen, maar zelfs ronduit gevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 10:01
Verwijderd
Citaat:
vrolijkevlinder schreef:
In Nederland is tegenwoordig bijna niks meer het nawijzen waard. Je moet wel een hele rare uitstraling hebben als je dat wel lukt.
Nou, ik denk dat er tegenwoordig weer meer wordt nagewezen dan vroeger. De jaren van de onbeperkte tolerantie zijn zeker wel voorbij, xenofobie en onkunde over 'de andere kant' vieren weer hoogtij.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 10:14
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
nare man schreef:
Nou, ik denk dat er tegenwoordig weer meer wordt nagewezen dan vroeger. De jaren van de onbeperkte tolerantie zijn zeker wel voorbij, xenofobie en onkunde over 'de andere kant' vieren weer hoogtij.
inderdaad ja....

intolerantie begint weer hoogtij te vieren...
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten