Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het ene zet iets op gang, het andere is meer een waarneming. Unexplained had hier een hele uitleg over, maar ik kan hem niet meer vinden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik wilde weten hoe de rest er over gedacht vandaar.. Duidelijk? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
- Waar komen emoties vandaan? Deze ontstaan doordat men op een bepaalde manier op een bepaalde situatie reageert, waarbij men gevoelens koestert of uit tegenover dingen of mensen doordat men in een opgewonden toestand verkeert. - Waarom is de ene mens veel emotioneler dan de ander? Waarschijnlijk komt dit doordat een gegeven situatie bij de een sneller tot een opgewonden toestand kan leiden dan bij de ander. Het heeft er wat dat betreft mogelijk mee te maken in hoeverre men met zo'n soort situatie vertrouwd is.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
omdat de ene meer heeft meegemaakt, het hoeft niet te zeggen dat diegene beter met zo'n situatie vertrouwd is.. maar je levenservaring en wat je dus hebt meegemaakt. Een voorbeeld: je moeder is dood, op haar begravenis draaide ze muziek van uh... volumia (tis maar een voorbeeld) als deze persoon later nog een keer dit nummer hoord (tijdens een schoolfeest bijv.) dan zou ze heel anders reageren (emotioneler dus) dan iemand die dit liedje gewoon kent als een liedje uit de top40 |
![]() |
|||
Citaat:
Als reactie is het er gewoon denk ik, net zoals bloed er gewoon is als je een wondje hebt. Meestal. (gare vergelijking ![]() Waarom de een emotioneler dan de ander is.. Hangt voor een deel van je opvoeding af denk ik.. Iemand die nooit geleerd heeft zn emoties te uiten (of het niet mocht), zal sneller minder emotioneel overkomen. Denk dat iedereen evenveel emoties heeft, alleen uit niet iedereen dat evenveel en op dezelfde manier. Citaat:
het met elkaar eens is imo. ![]() Emotie: een gevoel, verdriet, woede, blijdschap.. 't geeft aan hoe jouw geest ervoor staat. Een reactie op wat en hoe er in jouw leven, om je heen en met jou gebeurd. Zoiets denk ik.
||
Ik denk dat emoties dingen zijn die ontstaan door een tekort of teveel aan energie in je chakra's.
![]() Citaat:
Is geilhied trouwens een zintuig? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Chakra (Sanskriet, = wiel, rad), begrip afkomstig uit het tantristische hindoeïsme, met name uit de hatha-yoga, waarmee de zeven zenuwknooppunten worden aangeduid die zich tussen staartbeen en kruin in het menselijk lichaam zouden bevinden. Elk knooppunt of centrum heeft te maken met bewustzijn en ontwikkeling, met groei en inzicht. De voorstelling is dat de energie van de mens (kundalini), die ligt te slapen in de onderste chakra, gewekt wordt en door de kanalen langs de chakra's omhooggevoerd wordt tot deze zich in het kruinchakra verbindt met het hoogste goddelijke. De chakra's worden voorgesteld als lotusbloemen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
mag je hij/zij dan arrogant noemen? ![]() PS. Fil: Emotie is niet aangeleerd.
||
![]() |
Citaat:
Een mooi voorbeeld is de top 40 waar we allemaal dood gegooid worden met uitvergrote 'gevoeligheid' doordat er ontzettend veel gewicht wordt gehangen aan 'gevoel' en hoe belangrijk het wel niet is om een 'relatie' te hebben, en dat we zonder die 'relatie' bijna niet meer door kunnen leven, etcetera. Ik geloof dat op dit moment ongeveer 85 procent van de 15-jarigen vermeldt een liefje te hebben. Zegt genoeg, toch? |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Maar het lijkt me toch wel in te schatten om wat voor redenen iemand het niet doet aan zijn manier van bewegen ofzo... Dat noem ik dan wel arrogantie. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Emoties kunnen het tegenovergestelde zijn van hoe je je moet gedragen. Als iemand een iemand vermoord uit "crime of passion" dat hoop ik toch niet dat die aangeleerd gedrag is hoe je je moet gedragen tegenover je medemens.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
[Studieonderzoek] Positieve emoties Mutsss36 | 12 | 03-12-2013 23:57 | |
Psychologie |
Emoties Verwijderd | 1 | 09-10-2013 07:20 | |