Oud 07-01-2002, 16:13
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
(Weet niet of dit hier wel hoort, maar weet niet waar anders)

Mijn opa is vanmorgen heel onverwacht overleden en nu ligt hij ergens opgebaart, en vanavond kan de naaste familie afscheid nemen (dus nog voor de crematie).

Maar nou weet ik niet of ik hem wel dood wil zien, want aan de ene kant heb ik het beeld van de laatste keer dat ik hem heb gezien heel helder voor ogen (hij was euromunten aan het bekijken en dingen aan het omrekenen, een mooie herinnering) en zo wil ik hem me graag blijven herinneren, maar aan de andere kant ben ik bang dat ik er spijt van krijg als ik niet naar hem kijk... Ik weet 't niet meer

Oud 07-01-2002, 16:18
!KiTTiE!
!KiTTiE! is offline
tsjah, ik weet niet wat je het beste zou kunnen doen
mjah, als je die herrinering wilt houden zou ik niet gaan, maar ik zou wel gaan, al is het aleen maar om even afscheid te nemen en ff naar hem te kijken
hij ligt er waarschijnlijk toch heel vredig bij, dus het is jouw keuze, maar as je nog iets tegen hem wilt zeggen ossow, gewoon nog afscheid wilt nemen zou ik wel gaan, herinneringen gaan daardoor niet weg
Oud 07-01-2002, 16:20
dream
dream is offline
Ik denk dat het wel goed is om erheen te gaan. Je hoeft niet perse in de kist te kijken. Je kunt ook gewoon even in die ruimte staan, en afscheid van hem nemen als je dat wilt.

Hey, veel suc6!
Oud 07-01-2002, 16:23
nevaeh
nevaeh is offline
Ik weet heel goed wat je bedoelt. Bij mijn oom wist ik het niet. Kwou graag nog eve afscheid nemen, maar durfde niet, omdat hij er scheinbaar slegt uitzag, en ik wou hem liever herrineren als hoe hij 'was'. Ik ben uiteindelijk toch gegaan. Ik was bang dattik anders voor de rest van me leven eigenlijk niet zou geloven dat hij er egt niet meer was.

Bij mijn nicht was het weer net iets anders. Ik zag haar voor het ongeluk iedere dag. (alssik naar sgool ging) en daarbuiten toch ook best vaak. Omdat het ongeluk gebeurde toen ik op vakantie was, had ik haar dus een lange tijd al niet meer gezien. Ik wou graag nog afscheid nemen, maar ze zag er heel slegt uit. Onherkenbaar. Uiteindelijk tog maar weer gegaan. Hep hier nog wel vaak slegte herrineringen aan. Maar toch zie ik haar ook nog zoals ze was.
Kweet niet was jij het beste kunt doen... je moet op je eigen gevoel af gaan.
Sterkte!
En nog gecondoleert.

xxx
Oud 07-01-2002, 16:57
Witch Lover
Witch Lover is offline
bij de dood van een goede kennis van mij heeft het naar mijn idee erg geholpen om hem dood te zien. toen wist ik het namelijk pas echt zeker: eerst geloofde ik het gewoon nog niet helemaal..

sterkte
Oud 07-01-2002, 18:34
MarilynManson
MarilynManson is offline
ik denk niet dat die mooie herinnering aan je opa verloren zal gaan als je naar hem gaat kijken...het zal er niet erg uitzien ofzo
ik denk dat je spijt krijgt als je niet zou kijken,ik weet dat ik dat wel zou hebben ,maar ik ken je niet zo goed dus daar kan ik op zich niet zo goed over oordelen.

ik denk wel dat je opa het zou respecteren ...

Oud 07-01-2002, 20:28
BlackMystery
BlackMystery is offline
dat moet iedreen voor zich zelf uitmaken of hij hem nog wilt zien of niet
dat hangt van persoon tot persoon af
ik zou me meer vasthouden aan herinneringen
maar toch gaan om afscheid te nemen
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 20:31
sublime
sublime is offline
zou nooit iemand die ik ken dood willen zien; ik onthoud m wel zoals ie levend was... veel beter denk ik
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 20:33
punkyfish
punkyfish is offline
hmmz, waarschijnlijk helpt dit niks ofzow, maar ikzelf heb altijd dat ik dingen niet geloof als ik het niet gezien heb... jouw verhaal is bij mij nog nooit voorgekomen (njah, wel toen ik veel jonger was, maar toen mocht ik daar sowieso niet naar toe), maar ik denk dat ik dan ook in zo'n tweestrijd zou zitten... aan de ene kant wil je die mooie gedachtes houden maar aan de andere kant wil je het toch zeker weten... althans dat denk ik..

ik ga niet gecondoleerd zeggen want khaat dat woord (en opzich ook wel de betekenis/bedoeling er achter), maar toch heel veel sterkte en succes... *hug?*
Oud 07-01-2002, 20:52
Ninnoc
Ninnoc is offline
sorry om te horen

ik zou het niet weten, ik heb nog maar 2 mensen verloren (3 zit eraan te komen)

mijn overgrootoma heb ik gezien, ze is dood gegaan aan ouderdom, ik heb zowel gedachten aan haar levend als opgebaart.

Mijn opa is dood gegaan aan een verschrikkelijke longziekte waardoor hij vreselijk was afgevallen enzo. Ik wilde hem niet zien omdat hij zo verandert was sinds zijn ziekte, ik wilde hem herrinneren als vrolijke, niet zieke, dikkige opa. Ik ben blij dat ik m niet gezien heb, mijn moeder was vreselijk geschrokken van zijn uiterlijk.

veel sterkte

Oud 07-01-2002, 21:26
god is a lie
god is a lie is offline
heeej...gecondoleert nog...(iz idd een raar woord wat ik haat) mja *troooowstknuvv*

ik heb t ook meegemaakt .. toen mn oma doodging.. ik heb haar heel ziek innut ziekenhuiz zien ligge wat egt niet leuk was.. ennik heb haar ook opgebaart zien ligge in zown kamer, dat was niet eng om te zien, maar wel heel raar. ik denk wel dat je er t beste wel heen kan gaan maar idd niet persee hoeft te kijken maar 8er in de zaal/gang ofzo gaan zitte/staan. volges mij heb je nie egt veel aan mijn berigje ofzo hmz mja...iig nog heel veel sterkte *hugggggg*
Oud 11-01-2002, 16:27
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
De afscheidsreceptie was zo moeilijk niet, daar was ik op m'n vader, moeder en oma na alleen...maar op de crematie waren drie keer zoveel mensen als we hadden verwacht en overal ging eerst m'n oma, dan m'n vader en dan ik...

En ik had mezelf heel goed in de hand tot iemand die een toespraak hield eindigde met dat hij gemist zal worden als vader, man, broer, enz...en als laatste 'en vooral als Yola's lieve opa' Vanaf toen heb ik alles gemist, nog steeds schiet ik weer vol als ik 't zelfs maar op wil schrijven...

Dat ik me nu voel en eruitzie alsof ik de dode ben zullen we maar even achterwege laten
Oud 12-01-2002, 01:57
Verwijderd
nou..

mijn opa had ook kanker, en toen het niet bijster goed ging was de hele familie (niet zo groot bdw) bij mn oma.. want hij lag gewoon thuis ivm dat het niet opereerbaar was, en chemo/bestraling slechts uitstel van executie waren.. anyway, toen ging het ineens heel slecht met hem, en is hij overleden (ook bij de euthanasie waren de meesten bij).. dat vond ik loodzwaar om te 'zien', maar 't was ook wel fijn op een rare manier..

anyway, na een dag of 2 lag hij ook in het rouwcentrum opgebaard.. dat ik 'm heb zien liggen had al een rare bijsmaak (haar zat o.a. totaal niet zoals 't normaal zat) maar de domste zet die ik deed was 'm aanraken.. zo toen schrok ik echt ofzo, kheb ook echt spijt dat ik dat gedaan heb..

mja goed, niet echt een concreet 'wel' of 'niet' doen.. als je twijfelt zou ik het wel doen iig..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten