![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
of wat dacht je van appels, hoewel die niet erg hongerstillend zijn |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
mrja lijkt me wel lastig dat je zoveel niet mag |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja ik heb een eetverslaving gehad en nog steeds heb ik enorme zin om wat te eten de hele dag door. Maar als ik me neit aan mijn 3 maaltijden per dag hou gaat het zo weer mis.. Dan ben ik weer terug bij af en kan ik weer opnieuw beginnen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() (Fijn dat zoveel mensen de moeite nemen om met me mee denken btw. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
vissen hebben ook geen gevoel (ok misschien evenveel als bomen maar toch) |
![]() |
|
ik heb met mn moeder afgesproken dat ze geen snoep meer haalt enz. dus dat kan ik ook niet meer eten als het niet thuis is. Verder eet ik echt veel te veel in vergelijking met de meesten van jullie.... Als ik zo weinig zou moeten eten zou dat echt honger lijden betekenen... Opzich heel goed dat je het kunt en ga vooral zo door!
Mijn ouders controleren wel precies wat ik eet, en vinden het helemaal niet goed als ik (veel) minder ga eten. Als ze op vakantie zijn doe ik het wel met veel minder eten. Maar dan werk ik ook hele dagen, en ben ik dus continu bezig. Dan wil je je hongergevoel nog wel eens vergeten... succes ermee allemaal!!!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kan toch wel bijv 1 boterham minder eten bij de lunch en bij het ontbijt.. Je valt misschien niet zo snel af als je zou willen maar het is wel een stuk gezonder en je houd het veel beter vol En ik denk dat de meeste van ons ook honger lijden.. Ik doe het in elk geval wel heel erg, mrja wie dun wilt zijn moet af en toe een beetje honger lijden |
![]() |
|
tijdens die vakantie periode eet ik wel precies wat is voorgeschreven aan vitamines vetten en dat soort dingen. Ik kan het wel eens gaan proberen... Ik dacht ook altijd dat ik nooit van het snoepen af zou komen. Is me dus wel gelukt... Ik ga het maar eens precies bijhouden denk ik....
PS drinken jullie veel op een avond uit en heeft dat er nog veel mee te maken??
Laatst gewijzigd op 12-03-2003 om 19:38. |
![]() |
|
![]() |
okay, dan ga ik idd maar opschrijven wat ik voortaan ga eten... Kijken of dat enigszins werkt.. Even globaal eetpatroon voor morgen:
ontbijt: 2 boterhammen met beleg ( nog geen inspiratie wat voor beleg ) 1 beker melk 1 klein glaasje verse jus lunch: 2 boterhammen met beleg tussendoor: iets van fruit ofzo en beker melk avondeten: wat de pot schaft ( aardappels, vlees, groente... ) maar dan meer groente en minder aardappels en vlees bakje yoghurt en tussendoor water drinken... is dit enigszins realistisch? wat denken jullie..? Dashja, hoezo ga je pas over 2 weken naar de dokter? zou het niet verstandiger zijn er zo snel mogelijk aan te gaan werken..? Hoe eerder je je probleem bespreekt, hoe eerder je geholpen kan worden lijkt me.. of zie ik het te simpel..? in ieder geval succes!! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
damn dat vind ik zo naïef. je bent vegetariër of parttime (dat je het afwisselt) of niet. als je vegetariër bent houdt het in dat je geen dieren eet en sinds wanneer zijn vissen geen dieren meer. ![]() aargh aan dat soort mensen kan ik me echt irriteren. sorry moest ik ff kwijt ontopic ik lees wel dat heel veel mensen geen fruit eten dus vergeet dat niet |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar hoe meot je het dan noemen, als je geen vlees wil maar wel vis?? weet jij daar een andere naam voor?? behalve gewone vleeseter want dat ben je niet, je eet immers geen vlees maar vis.. En je zou het wel viseter kunnen noemand maar hoe noem je dan iemand die zowel vlees als vis wil eten.. lastig he |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Lijkt me echt irritant!! Je mag geloof ik niet alle groentes (wat ik me kan herinneren, sorry if I'm wrong!), maar misschien kan je eens andere rauwe groentes proberen als tussendoortje... Of crackers... Als je wilt kan ik wel voor je op zoeken welke groentes en fruit weinig calorieen bevatten... En ga nou eens naar de dokter muts!! ![]() Maak maar een 3-dubbele afspraak, want volgens mij heb je al heel wat te bespreken en te vragen!! ![]() Citaat:
Omdat ik het vaker benauwd heb en nu andere medicatie heb. Dit wordt dan over 2 weken weer gecheckt, anders is het al zo snel, en hebben de medicatie nog niet echt hun werk kunnen doen. Maar ik ga dan idd ook tegen haar zeggen, wat er nu daadwerkelijk aan de hand is... *Wat betreft dat eten en braken* De afgelopen dagen eigenlijk alleen avondeten op en het er weer uit gegooid. Het kan gewoon niet langer zo door gaan... Het gaat gewoon zo fout... Vind het doodeng, maar er moet idd nu wat gebeuren.. Er wordt op dit moment weer wat opgezet bij de Riagg, maar dat loopt nog allemaal niet, dus ik kan het probleem ook nog niet echt aan pakken, afgezien van keihard vechten.. Heb net trouwens de uitslagen opgevraagd van het bloedprikken en alles is in orde ![]() Heb nog speciaal gevraagd naar de Kalium, maar die was prima.. Alleen maar beter natuurlijk... Maar wel wat demotiverend geloof ik... @Leonoor;Ik heb een afspraak 's ochtends, mijn moeder moet dan werken dus gaat niet mee ![]()
Laatst gewijzigd op 13-03-2003 om 08:06. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Goed van die afspraak btw, slim om het 's ochtends te doen als je moeder moet werken. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
bij mij helpt het wel..maar wel langzaam en val zo nu en dan weer in mijn oude patroon met veel eten en schuldgevoelens en dan weer veel sporten..je kent het wel vast. veel succes in ieder geval groetjes
|
![]() |
neej he.......ik kan gewoon niet niet snoepen
![]() Ik neem me elke dag voor om alleen maar brood en avondeten en fruit te eten, maar toch geef ik steeds weer toe aan de drang naar chips en chocola. Ik heb vandaag 3 mini chipszakje op, en twee reepjes witte chocola. Voor de rest heb ik harstikke gezond gegeten dus ik vind het echt jammer dat ik het steeds verpest door toch toe te geven aan mijn snoepdrang. Voor de rest heb ik dit gegeten: smorgens: twee bruine boterhammen met 20+ smeerkaas 1 banaan smiddags: vier bruine boterhammen met achterham en 20+ smeerkaas 2 appels savonds: 2 aardappelen, 1 grote schep sperziebonen, 1 half stuk vlees, appelmoes, 1 yoghurt met perzik En zometeen ga ik 2 uur fitnessen om dat snoep weer eraf te krijgen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ja, dankjewel voor de tip..ik had alweer zin in chocola nu
![]() Zo'n frisse wel dan lijkt het net of ik mn tanden heb gepoetst. En de zin in choco is al weer weg erdoor ![]() Kga nu lekker heeeeeeeeeeel goed fitnessen. De trainer heeft een programma gemaakt om af te vallen dus hoop dat het ook echt werkt,. Tot straks of morgen denk ik! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
het is toch ook niet zo als je er voor kiest geen chocola meer te eten dat je dan nog wel hagelslag blijft eten. ![]() Laatst gewijzigd op 13-03-2003 om 18:30. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ARGH, ik val maar niet af en doe er nochthans moeite voor...
![]() Als druppel bij de overvolle emmer kwam er nog eens bij dat ik gaan shoppen ben met mijn superslanke vriendin en dat ze constant zat te zagen over haar dik gat en buik en grrr.... Ik heb haar dan uiteindelijk verteld dat ze me als een overvoede olifant deed voelen. Ze reageerde nogal sjah, onzeker glimlachend en heeft dan toch even haar mond over haar 'vet' gehouden. Oef. 'k ga mij nog eens ff wegen...WOEHOEW! 59 ![]() Dit betekent reeds 1-2 kg eraf. (Ik woog 60-61 soms zelfs 62). Yes, maybe I can go to my afrikaanse dansles... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik eet geen vlees (of gevogelte dus), maar wel vis.
Dus ik ben een lactovegetariër of zo? Gelatine eet ik ook, niet bewust, maar het zal wel... Ik zeg ook altijd vegetarisch te zijn, de meeste mensen begrijpen daaronder geen vlees eten. Velen denken zelfs dat vegetariërs nog gevogelte eten. Dit is de simpelste benaming en zo weet men in restaurants, op kampen...wat men je kan serveren. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
'Ook zijn er de zogenaamde vivo-vegetariërs, mensen die wel gevogelte en vis eten maar verder geen andere diersoorten.' Ik denk dat je dan meer een vivo-vegetariër bent, een lacto-vegetariër eet helemaal geen dieren (en dus ook geen vis en gevogelte). Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
varkens en koeien daarintegen wel, die voelen pijn, die rennen weg van bep dingen, die denken na, die dromen.. tja misschien is een vis wel officieel wel een dier, net zoals die andere maar ik vind een varken gewoon meer dier dan een een vis |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En een vis zwemt niet weg als er een haai op hem afkomt??? Waar haal jij dat vandaan? Kijk eens discovery channel oid...of zouden die vissen dat alleen doen omdat ze dan op tv zijn? Volgens mij zwemmen vissen dus wel weg voor haaien ed. En hoe weten ze dat vissen geen pijn voelen...? |
![]() |
|
Ik had ff een vraagje: ik ben al een poosje en beetje aan het lijnen, minder snoepen maar verder wel goed eten maar ik dronk altijd veel cola en sinas enzo maar daar ben ik mee gestopt omdat daar veel calorieen inzitten. Light frisdranken drink ik ook wel maar de zoetstoffen die daar inzitten zijn ook slecht dus nu drink ik vaak dubbelfris of Spa fruit uit een pak zonder prik maar zitten daar nu veel calorieen in of valt het mee?? In ieder geval minder dan in cola, sinas, seven up enzo toch???
||
Citaat:
wat er precies inzit staat wel op het pak, maar water lijkt me beter voor de lijn...
|||||
Citaat:
Ik ga zo voor je zoeken naar die groentes en fruit! Het is wel in het engels, maar daar kom je vast wel uit ![]() Citaat:
Is nog wel ver weg hoor!3 weken verder... Maar, vooruit dan maar ![]() als je nu al vast belt, weet je zeker dat je een afspraak hebt ![]() ![]() Het is voor je eigen bestwil.. Maar dat weet je zelf ook wel toch? ![]() Citaat:
Ik vind het ook zo raar, want er is wel iets mis.. Maar ik weet dat ik er iig mee op moet passen en ga het de 25ste aan mijn huisarts vertellen.. Wat betreft die afspraak; Tsja, sorry mam, een ander plekje had ze niet meer! ![]() Ik ga zo die lijst voor je zoeken... Citaat:
Hi vriendin van Ceberus ![]() Naar dat je ook een eetstoornis hebt! Maar wel heel goed, dat je er hulp voor hebt gezocht! Ik heb zelf al een jaar in een klinische opname gezeten, en daar werkten ze idd ook aan de onderliggende problematiek. Maar dat hielp mij weinig, eerlijk gezegt werdt het alleen maar erger.. Wat op zich ook geen rare reactie is, maar niet leuk. Bedankt voor je reactie iig! Vind het fijn! Succes en sterkte! Knuf, Dashja
|
@Leonoor en anderen natuurlijk!
Het is wel engels, maar daar komen jullie vast wel uit! Fruits- Watermelon - 50 calories per cup Cantoulope - 55 calories per cup Apples - 75 caloriesper apple Oranges - 80 calories per orange Peaches - 35 caloriesper small peach Nectarines - 35 calories per small nectarine Pineapple - 75 calories per cup Honeydew Melon - 60 calories per cup Blueberries - 80 calories per cup Blackberries - 75 calories per cup Rasberries - 60 calories per cup Strawberries - 45 calories per cup Grapes - 58 calories per cup Veggies- Raw Cauliflower - 25 calories per cup Cooked Brocoli - 45 calories per cup Cucumbers - 15 calories per cup Celery - 20 percalories cup, or 5 per stalk Pickles - Those big huge ones have about 5. The ones for hamburgers have about 10 per serving. Asparagus - 42 calories per cup Beets - 75 calories per cup Brussel Sprouts - 60 calories per cup Cooked Green Beans - 45 calories per cup Summer Squash - 35 calories per cup Spinach - 45 calories per cup Mushrooms - 9 calories per cup Onions - 27 calories per half cup Steamed Snow Peas - 45 calories per cup Green Peppers - 20 calories for medium Jicama - 40 calories per cup (Deze lijst staan geen calorieen bij) This is a list of "negative calorie" foods. I don't know for sure if these foods actually burn negative calories. But it won't hurt you to eat them since most of them are safe foods. apples ............. apricots artichokes ......... asparagus beet ............ greens beets blackberries ...... blueberries broccoli ............ brussel sprouts buffalofish ......... cabbage cantaloupe ........carrots cauliflower .........celeriac celery ..............cherries chervil ..............chicory chinese ............cabbage chives .............. clams cod ................ corn crabs ..............cranberries cucumbers .......currants eggplant ...........endive flounder ............turnips frogs legs ..........garlic grapefruit ..........grapes green beans....... honeydew huckleberries...... kale kohlrabi ..............kumquats leeks ..................lemons lettuce ................limes lobster ................loganberries mangoes ............mushrooms muskmelons........ mussels mustard greens... nectarines okra ....................onions oranges ..............oysters papaya................ parsley leaves parsnips .............peach pears .................peas peppers ..............pineapple pomegranates ....prunes pumpkin............... quince radishes .............raspberries red cabbage .......rhubarb rutabagas ...........sauerkraut scallions ...............sea bass shrimps ................sorrel spinach .................squash steaks ...................strawberries string beans ..........tangerines terrapin.................. tomato watercress............. watermelon Succes ermee!!
|
Verwijderd
|
Mijn methode van lijnen werkt
![]() Ik drink geen frisdranken of cola of zo meer. Ik eet geen twee warme maaltijden meer in één dag. Ik eet geen tussendoortjes meer overdag, behalve dan soep om 10h en koekje of 2-3 bij de koffie. Dit allemaal omdat ik nu op stage ben, hopelijk kan ik die methode volhouden als ik terug school heb. Btw, met welke sport val je het vlugst en meest af? Ah ja, toch wel één iets negatiefs, ik rook telkens wanneer ik buiten de pauzes honger heb om zo het hongergevoel te stillen. Ook een glas water (of 2) drinken, kan wel helpen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik zou als ik jou was niet roken om het hongergevoel te stillen.. dr zijn gezondere manieren.. ik drink altijd boullion om het hongergevoel tegen te gaan (er zitten bijna geen calorieen in dus dat valt ook mee), of gewoon iets warms. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ik mag idd veel niet, en doordat die dingen ook veel in weer andere dingen gebruikt worden mag ik dus nog meer niet. 't is wel lastig, 't is ook niet echt mogelijk me er altijd aan te houden...maar ja, zo goed mogelijk dan maar. Laatst gewijzigd op 14-03-2003 om 14:00. |
![]() |
|
![]() |
Hmmmm....als ik nog even doorga met het lezen van dit lijntopic zou ik me ook nog es (te) dik gaan voelen...Ik ben 16,5 jaar oud, 1.75m lang en weeg de laatste 2 jaar tussen de 70 en 75 kg, waar jullie geloof ik van zouden walgen
![]() ![]() ![]() ![]() x Ellen Ps. Nog een redelijk goede lijntip: Doe het broodddieet: je kunt er op i-net veel over vinden maar het houdt ongeveer in dat je om de dag alleen maar (volkoren) brood eet en daar water of thee bij drinkt. Je kunt er zo'n 2kg per week mee afvallen, maar als je daarna weer een week snoept is het er wel zo weer aan ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En idd, uw gewicht zegt ook niet zoveel, aangezien je een zwaar gebeente kan hebben, meer borsten,... 't Is gewoon, ik ben een heel onzeker iemand, van het minste klap ik toe. ![]() Als ik al zeker ga zijn van mijn uiterlijk, zal ik me ook al zekerder voelen en meer durven. Ik doe het eerlijk gezegd ten eerste om die reden en ten tweede vind ik het gewoon (vroeger niet) belangrijk om er goed uit te zien. Ik weet dat het aanstellerij is, maar toch, het zit in mijn hoofd. Ik ben toch blij dat het niet ziekelijk is van me en dat ik maat 38/40 heb. Ik zou graag in een maat 36/38 kunnen. Misschien leg ik de lat te hoog, maar dit is gewoon mijn gevoel. Ik heb al een ruim een jaar niet meer gaan zwemmen, enkel en alleen door mijn complexen. En ik vind het belachelijk en zielig van mezelf. Mensen mogen dan nog 1000 keer zeggen dat ik niet dik ben en zo, ik voel me zo en de verandering moet jammergenoeg uit mezelf komen. Ik denk wel dat veel mensen die op dieet staan ook met dit onzekerheidsgevoel zitten. |
![]() |
|
Ik heb een site gevonden met een overzicht van heel veel verschillende voedingsmiddelen, waar je kunt opzoeken hoeveel Kcal ze bevatten, hoeveel vet, hoeveel water enz. Alleen jammer dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen verzadigded en onverzadigde vetten, maarja.
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben... http://www.dekooktips.com/warenkenni...sw/cal-kop.htm ![]()
|
Nog effe een vraagje: Helpt zwemmen om af te vallen? En moet het dan heel intensief (borstcrawl ofzo), of is gewoon baantjes trekken ook goed? En hoe lang/vaak zou je dat dan moeten doen?
||
![]() |
Citaat:
Het opschrijven, heb ik op bepaalde momenten wel gedaan, maar ik ben daar op een gegeven moment weer mee gestopt>ik denk dat het te maken had met het weglopen voor de confrontatie. Wel heb ik ervaren dat het schrijven wat orde kan geven in mijn gevoelens en gedachten, ik was het gebeuren zo evn kwijt. Het creatief bezig zijn; dat heb ik eigenlijk altijd al wel wat gedaan. Door het creatief bezig zijn, kon ik mij wat uiten/ ontspannen.(al ging ik niet heel gericht iets creatiefs maken over waar ik mee zat)>>terwijl dat misschien heel wat duidelijk kan maken en je zo misschien wat kwijt kan m.b.t. een bepaald probleem.(op school overigens, kregen we bepaalde opdrachten, grelateerd aan persoonlijke problemen en ik merkte dat ik daar veel in kwijt kon). Negatieve gedachten ter discussie stellen; dat vond ik zelf best moeilijk. (vooral in de periode dat ik echt slecht met eten/mijn lichaam om ging). Ik zat ook in een cirkeltje waar ik niet uit kwam.(ik hield het voor mezelf, waardoor mijn negatieve gedachten door anderen ook niet uitgedaagd kon worden). Ik ben langzamerhand wel steeds meer gaan proberen positiever te denken en dat is mij langzamerhand gelukt, door aan mijn zelfvertrouwen te werken en de onderliggende problematiek..... Heb je al wat kunnen doen met de ideetjes? ![]() Liefs, Mariamne
||
Verwijderd
|
Citaat:
hoelang enzo week ik niet, denk dat elke dag een uurtje zwemmen wel goed is, want het is best wel intensief sporten.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het hangt er een beetje van af, hoe intensief jij van plan bent te willen afvallen, maar als je op een gezonde manier, wat kilootjes er af wilt werken, denk ik dat je met een uurtje zwemmen per week al wel resultaat bereikt.(in comb. met goed gezond eten). Maar precies weten doe ik niet....
|
![]() |
Ik heb even wat informatie opgezocht over goed en gezond sporten en eten:
Beweging en Sport Beweging en sport zijn ontzettend belangrijk bij het afvallen en gewichtsbehoud. Immers, tijdens inspanning verbrand je meer calorieën dan in een luie stoel. Daarnaast zijn er meer redenen waarom je maar beter actief kunt zijn als je enig vetweefsel wilt verliezen: Tijdens beweging/sport bouw je spierweefsel op. Dat is gunstig, want spieren verhogen de algehele stofwisseling. Hierdoor verbrand je ook na een inspanning meer energie en daardoor val je sneller af. Lichamelijke activiteit leidt tot een betere vetverdeling (je buik wordt minder dik). Daarnaast geeft lichamelijke activiteit nog wat andere voordelen: Het bevordert de conditie doordat spieren groter worden. Hierdoor voel je je fit en minder snel moe. Lichamelijke activiteit is bevorderlijk voor het handhaven van een goede gezondheid. Lichamelijke activiteit vermindert stress, spanning en depressieve gevoelens. Redenen genoeg dus voor eens een ommetje op de fiets of voor een wandeling in bos of duin. En wie echt actief wil zijn kan ’s morgens vroeg een paar baantjes trekken in het zwembad, zodat je vervolgens fris, vrolijk en wakker op je werk verschijnt... Hoe vaak kun je het beste sporten? Misschien denk je, ik wil afvallen, dus ik ga zo veel mogelijk sporten. Als dat zo is, heb je het mis. Te veel sporten kan leiden tot (onnodig veel) spierpijn en het kan tegen gaan staan, waardoor je uiteindelijk minder sport. Het is beter om langzaam te wennen aan extra lichamelijke activiteit. Verleng daarom elke week het sporten met een kwartiertje. Probeer minimaal een half uur per dag of drie en een half uur per week te sporten. Dit heb je nodig voor het bereiken van een optimale gezondheid. Je lichaam raakt voldoende afvalstoffen kwijt en aderen blijven soepel. Gelukkig is het niet noodzakelijk om als een topsporter te werk te gaan. Minder intensief bewegen is ook al voldoende, mits je hartritme enigszins verhoogt. Dat laatste is echt een voorwaarde voor een "gezonde activiteit." Een verhoogde hartslag merk je doordat je gaat zweten. Hoe kun je het beste sporten? In principe is elke manier van sport bevorderlijk voor het afvallen, maar ze hebben niet allemaal hetzelfde effect. Voor het bereiken van een optimaal resultaat kun je daarom het best de volgende adviezen hanteren: Grote spiergroepen Kies bij voorkeur een sport waarbij je grote spiergroepen gebruikt. Dit zijn alle sporten waarbij je jezelf moet voortbewegen, zoals hardlopen en zwemmen. Bij dergelijke sporten zul je de meeste calorieën verbranden. Sport niet te fanatiek: Bij té intensieve beweging wordt spierweefsel verbrand in plaats vetweefsel. De spieren worden daardoor kleiner en de hoeveelheid vet blijft gelijk. Daarbij ben je bij een overbelasting van de spieren gevoeliger voor het krijgen van blessures. Verder is te zware lichamelijke activiteit moeilijk vol te houden, zodat je uiteindelijk minder sport. Leef je uit Wel is het goed om je af en toe een paar minuutjes helemaal uit te leven. Intensieve beweging stimuleert de productie van het groeihormoon en daarmee de vetverbranding. Voor het ontbijt Sport - als het even kan - ‘s ochtends vroeg voor het ontbijt. Op dat moment van de dag ben je eigenlijk aan het vasten, want het lichaam heeft je energie (koolhydraten) ‘s nachts verbrand. En daardoor wordt er hoofdzakelijk vet verbrand. Maar vergeet daarna niet te ontbijten, want anders gaat de stofwisseling snel weer omlaag! Een beetje beweging Elke beweging is meegenomen, dus neem eens de trap in plaats van de lift, fiets naar de supermarkt, loop maar de bushalte en ga vaker in op voorstellen van de hond om uitgelaten te worden. Zulke activiteiten zijn makkelijk in te passen in het dagelijks leefpatroon, omdat ze weinig tijd kosten. En opgeteld bij elkaar, kunnen ze een aanzienlijke “sportbijdrage” leveren. Voorkom sleur Zorg er voor dat sporten niet gaat vervelen. Beoefen daarom verschillende sporten, zodat sleur wordt voorkomen. Fietsen, roeien, aquajoggen kunnen prima worden afgewisseld. Gewicht heffen Gewicht heffen heeft minder effect op de vetverbranding, maar het heeft wel een invloed op de spieropbouw. Op die manier kan het gebruik van dergelijke apparaten een gunstige invloed hebben op het verhogen van de stofwisseling. Sporten met elkaar Een sportactiviteit is leuker en gezelliger samen met kennissen, vrienden en vriendinnen. Bovendien kunnen je trainingsmaatjes je overhalen als je eens geen “tijd” of zin hebt om de benen uit het lijf te lopen. Beweging tijdens werk Mocht je een baan hebben waarin je (veel) lichamelijke activiteit verricht, dan is extra sporten of beweging minder noodzakelijk. Wanneer dat niet het geval is, neem dan maatregelen. Zet bijvoorbeeld de printer ver verwijderd van je bureau, zodat je af en toe gedwongen wordt om te lopen. Of drink meer (cafeïnevrije) koffie of (kruiden)thee, wat eveneens zorgt voor een loopje (zowel naar de keuken als naar de WC). Zwicht bij het inschenken echter niet voor een koekje of iets dergelijks. Sport/beweging en voeding Sport en beweging hebben best een groot effect op allerlei processen in het lichaam. Daarom is een goede voeding noodzakelijk voor het handhaven van een optimale gezondheid. Eiwit Spieren zijn opgebouwd uit eiwitten. Eet daarom voldoende eiwit om het spierweefsel te onderhouden of om het op te bouwen. Maar overdrijf niet. De meeste mensen eten genoeg eiwit, en eiwitpreparaten - te koop op sportscholen- zijn dan ook vaak overbodig. Alleen veganisten, vegetariërs en mensen die minder eten vanwege de slanke lijn kunnen wat extra eiwit gebruiken. Vocht Van sport en beweging ga je zweten en daardoor verlies je vocht. Een tekort aan vocht vermindert prestaties en het voelt niet prettig (dorst). Drink daarom ruimschoots water tijdens en na het sporten. Vitamines Sport je regelmatig tot veel? Zorg dan dat je extra voedingsmiddelen eet rijk aan vitamine A, C en E. Door het hoge zuurstofgebruik tijdens het trainen, ontstaan er giftige stoffen (vrije radicalen), die gezonde cellen kunnen aantasten. Vitamines vangen deze giftige stoffen en verminderen daarmee het schadelijke effect.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48 Mara | 500 | 30-04-2005 16:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #10 Snufje | 390 | 08-05-2003 19:30 |