Oud 12-03-2003, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Dashja schreef op 12-03-2003 @ 19:31:
Misschien goed om eens bloed te laten prikken.
Dat ze daar nog wat uit kunnen halen?TSH (schildklier geloof ik)
Of misschien werkt jou spijsvertering gewoon heel snel..
maar lijkt me ook niet helemaal oke!
Het lijkt me iig niet goed, om toe te geven aan dat hongergevoel.
Probeer anders 6 kleine maaltijden te eten ipv 3 grote.
Het wat meer spreiden, maar niet dat je dan meer binnen krijgt..
Mag je komkommer? Vult best wel en zitten haast geen calorieeen
in. Dus als je dat mag, kan je dat misschien als 'snack' eten.
Ik spreid al aardig, geloof ik (eet om een uur of 7, om een uur of 9, om een uur of 11, om een uur of 1, om een uur of 4, om een uur of 7 en dan 's avonds vaak nog iets ('t wisselt wel eens wat) <- best vaak dus, maar tussendoor heb ik altijd honger...). Ik mag geen komkommer...jammer genoeg.

Ik moet toch ooit nog eens naar de dokter (al ruim drie maanden ), dan ga dit ook maar eens vragen misschien...
Oud 12-03-2003, 19:01
Verwijderd
@leonoor: Heb je al een keer geprobeer boullion te nemen.. Er zit bijna geen voedingswaarde in (het maken drvan alleen kost al meer energie dan je dr uit krijgt) maar het vult je maag wel heel erg
(soep kan ook)
Oud 12-03-2003, 19:03
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 12-03-2003 @ 20:01:
@leonoor: Heb je al een keer geprobeer boullion te nemen.. Er zit bijna geen voedingswaarde in (het maken drvan alleen kost al meer energie dan je dr uit krijgt) maar het vult je maag wel heel erg
(soep kan ook)
Ik mag geen boullion...is ook weer zo iets, de helft van alles mag ik niet, maakt het soms wel lastig...want dingen als boullion, cup a soup, komkommer, tomaat ed zijn allemaal dingen die je tussendoor kunt nemen en die gezond zijn, niet teveel calorieën bevatten ed...maar die mag ik allemaal niet...
Oud 12-03-2003, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 12-03-2003 @ 20:03:
Ik mag geen boullion...is ook weer zo iets, de helft van alles mag ik niet, maakt het soms wel lastig...want dingen als boullion, cup a soup, komkommer, tomaat ed zijn allemaal dingen die je tussendoor kunt nemen en die gezond zijn, niet teveel calorieën bevatten ed...maar die mag ik allemaal niet...
ok maar je mag wel water neem ik aan??? ik gok dat een paar kopjes thee wel hetzelfde effect heeft, ik word er altijd heel moe en suf van maar mn honger is over..
of wat dacht je van appels, hoewel die niet erg hongerstillend zijn
Oud 12-03-2003, 19:10
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 12-03-2003 @ 20:06:
ok maar je mag wel water neem ik aan??? ik gok dat een paar kopjes thee wel hetzelfde effect heeft, ik word er altijd heel moe en suf van maar mn honger is over..
of wat dacht je van appels, hoewel die niet erg hongerstillend zijn
Ik drink over het algemeen ruim 3 liter per dag...nadeel is dat ik van water alleen maar meer honger krijg (en ervan ga klotsen, misselijk wordt, keelpijn krijg, enz.). 'k ben lastig, I know...fruit eet ik ook aardig wat.
Oud 12-03-2003, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 12-03-2003 @ 20:10:
Ik drink over het algemeen ruim 3 liter per dag...nadeel is dat ik van water alleen maar meer honger krijg (en ervan ga klotsen, misselijk wordt, keelpijn krijg, enz.). 'k ben lastig, I know...fruit eet ik ook aardig wat.
ow das wel jammer dan ja.. mrja je kan ook gewoon die volkoren koekjes of boterhammen enzo eten.. OF wacht.. eet vis.. daar zitten toch weinig vetten in of heb ik het nou mis??

mrja lijkt me wel lastig dat je zoveel niet mag
Oud 12-03-2003, 19:15
Verwijderd
Citaat:
shut*up schreef op 12-03-2003 @ 18:16:
het grote zondigen moet over zijn heb ik net definitief bedacht.. Maar wat ik me afvroeg, hoe doen jullie dat met eten? Veel van jullie schrijven achteraf op wat jullie die dag gegeten hebben, maar bedenken jullie ook van te voren wat jullie die dag gaan eten? Dit leek mij namelijk wel handig, alleen geen flauw idee of het ook daadwerkelijk helpt... iemand ervaring mee? En hou je je dan ook aan het voorgenomen eetpatroon?
ik weet van tevoren al hoeveel ik mag eten per dag.. Ik hou me heel sterk aan mijn eetpatroon ja, omdat het anders mis gaat..

Ja ik heb een eetverslaving gehad en nog steeds heb ik enorme zin om wat te eten de hele dag door. Maar als ik me neit aan mijn 3 maaltijden per dag hou gaat het zo weer mis.. Dan ben ik weer terug bij af en kan ik weer opnieuw beginnen.
Oud 12-03-2003, 19:18
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 12-03-2003 @ 20:12:
ow das wel jammer dan ja.. mrja je kan ook gewoon die volkoren koekjes of boterhammen enzo eten.. OF wacht.. eet vis.. daar zitten toch weinig vetten in of heb ik het nou mis??

mrja lijkt me wel lastig dat je zoveel niet mag
Ik mag alleen 'speciale' volkoren koekjes...en ik eet al flink wat boterhammen ('k probeer het nu tot max. 8 te beperken)...maar daar kom ik dus ook van aan... Vis eet ik niet, ben vegetariër en mag het niet.

(Fijn dat zoveel mensen de moeite nemen om met me mee denken btw. )
Oud 12-03-2003, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 12-03-2003 @ 20:18:

Vis eet ik niet, ben vegetariër en mag het niet.
wel hoor.. mn moeder is ook vegetarier maar die eet ook gewoon vis... en heel veel andere vegetariers eten ook gewoon vis

vissen hebben ook geen gevoel (ok misschien evenveel als bomen maar toch)
Oud 12-03-2003, 19:22
Multilot
Multilot is offline
ik heb met mn moeder afgesproken dat ze geen snoep meer haalt enz. dus dat kan ik ook niet meer eten als het niet thuis is. Verder eet ik echt veel te veel in vergelijking met de meesten van jullie.... Als ik zo weinig zou moeten eten zou dat echt honger lijden betekenen... Opzich heel goed dat je het kunt en ga vooral zo door!
Mijn ouders controleren wel precies wat ik eet, en vinden het helemaal niet goed als ik (veel) minder ga eten. Als ze op vakantie zijn doe ik het wel met veel minder eten. Maar dan werk ik ook hele dagen, en ben ik dus continu bezig. Dan wil je je hongergevoel nog wel eens vergeten...
succes ermee allemaal!!!
Oud 12-03-2003, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Multilot schreef op 12-03-2003 @ 20:22:
ik heb met mn moeder afgesproken dat ze geen snoep meer haalt enz. dus dat kan ik ook niet meer eten als het niet thuis is. Verder eet ik echt veel te veel in vergelijking met de meesten van jullie.... Als ik zo weinig zou moeten eten zou dat echt honger lijden betekenen... Opzich heel goed dat je het kunt en ga vooral zo door!
Mijn ouders controleren wel precies wat ik eet, en vinden het helemaal niet goed als ik (veel) minder ga eten. Als ze op vakantie zijn doe ik het wel met veel minder eten. Maar dan werk ik ook hele dagen, en ben ik dus continu bezig. Dan wil je je hongergevoel nog wel eens vergeten...
succes ermee allemaal!!!
klinkt neit echt slim.. meer werken--->> meer bewegen---->> meer eten nodig hebben en dan nog ga je minder eten dan..

Je kan toch wel bijv 1 boterham minder eten bij de lunch en bij het ontbijt.. Je valt misschien niet zo snel af als je zou willen maar het is wel een stuk gezonder en je houd het veel beter vol

En ik denk dat de meeste van ons ook honger lijden.. Ik doe het in elk geval wel heel erg, mrja wie dun wilt zijn moet af en toe een beetje honger lijden
Oud 12-03-2003, 19:33
Multilot
Multilot is offline
tijdens die vakantie periode eet ik wel precies wat is voorgeschreven aan vitamines vetten en dat soort dingen. Ik kan het wel eens gaan proberen... Ik dacht ook altijd dat ik nooit van het snoepen af zou komen. Is me dus wel gelukt... Ik ga het maar eens precies bijhouden denk ik....

PS drinken jullie veel op een avond uit en heeft dat er nog veel mee te maken??

Laatst gewijzigd op 12-03-2003 om 19:38.
Oud 12-03-2003, 20:50
shut*up
shut*up is offline
okay, dan ga ik idd maar opschrijven wat ik voortaan ga eten... Kijken of dat enigszins werkt.. Even globaal eetpatroon voor morgen:

ontbijt:
2 boterhammen met beleg ( nog geen inspiratie wat voor beleg )
1 beker melk
1 klein glaasje verse jus

lunch:
2 boterhammen met beleg

tussendoor:
iets van fruit ofzo en beker melk

avondeten:
wat de pot schaft ( aardappels, vlees, groente... ) maar dan meer groente en minder aardappels en vlees
bakje yoghurt

en tussendoor water drinken...

is dit enigszins realistisch? wat denken jullie..?

Dashja, hoezo ga je pas over 2 weken naar de dokter? zou het niet verstandiger zijn er zo snel mogelijk aan te gaan werken..? Hoe eerder je je probleem bespreekt, hoe eerder je geholpen kan worden lijkt me.. of zie ik het te simpel..? in ieder geval succes!!
Oud 12-03-2003, 20:53
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 12-03-2003 @ 20:21:
wel hoor.. mn moeder is ook vegetarier maar die eet ook gewoon vis... en heel veel andere vegetariers eten ook gewoon vis

]

damn dat vind ik zo naïef. je bent vegetariër of parttime (dat je het afwisselt) of niet. als je vegetariër bent houdt het in dat je geen dieren eet en sinds wanneer zijn vissen geen dieren meer.

aargh aan dat soort mensen kan ik me echt irriteren.

sorry moest ik ff kwijt

ontopic ik lees wel dat heel veel mensen geen fruit eten dus vergeet dat niet
Oud 12-03-2003, 21:24
Verwijderd
Citaat:
ikke-eva schreef op 12-03-2003 @ 21:53:
]

damn dat vind ik zo naïef. je bent vegetariër of parttime (dat je het afwisselt) of niet. als je vegetariër bent houdt het in dat je geen dieren eet en sinds wanneer zijn vissen geen dieren meer.

aargh aan dat soort mensen kan ik me echt irriteren.

sorry moest ik ff kwijt

ontopic ik lees wel dat heel veel mensen geen fruit eten dus vergeet dat niet
vissen zijn wel dieren alleen het is een heel andere catogorie als de 'echte' dieren.. ik vind niet dat je kip,rund en varken etc. kan vergelijken met vis.. De smaak is anders, de voedingswaarde.. echt alles..
maar hoe meot je het dan noemen, als je geen vlees wil maar wel vis?? weet jij daar een andere naam voor?? behalve gewone vleeseter want dat ben je niet, je eet immers geen vlees maar vis.. En je zou het wel viseter kunnen noemand maar hoe noem je dan iemand die zowel vlees als vis wil eten.. lastig he
Oud 12-03-2003, 21:26
Verwijderd
Citaat:
shut*up schreef op 12-03-2003 @ 21:50:
okay, dan ga ik idd maar opschrijven wat ik voortaan ga eten... Kijken of dat enigszins werkt.. Even globaal eetpatroon voor morgen:

ontbijt:
2 boterhammen met beleg ( nog geen inspiratie wat voor beleg )
1 beker melk
1 klein glaasje verse jus

lunch:
2 boterhammen met beleg

tussendoor:
iets van fruit ofzo en beker melk

avondeten:
wat de pot schaft ( aardappels, vlees, groente... ) maar dan meer groente en minder aardappels en vlees
bakje yoghurt

en tussendoor water drinken...

is dit enigszins realistisch? wat denken jullie..?
het is een beetje weinig, maar het ziet er verder wel goed uit vind ik.
Oud 13-03-2003, 08:04
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-03-2003 @ 19:34:
Ik spreid al aardig, geloof ik (eet om een uur of 7, om een uur of 9, om een uur of 11, om een uur of 1, om een uur of 4, om een uur of 7 en dan 's avonds vaak nog iets ('t wisselt wel eens wat) <- best vaak dus, maar tussendoor heb ik altijd honger...). Ik mag geen komkommer...jammer genoeg.

Ik moet toch ooit nog eens naar de dokter (al ruim drie maanden ), dan ga dit ook maar eens vragen misschien...

Ja, je spreid idd best goed...
Lijkt me echt irritant!! Je mag geloof ik niet alle groentes
(wat ik me kan herinneren, sorry if I'm wrong!), maar misschien
kan je eens andere rauwe groentes proberen als tussendoortje...
Of crackers... Als je wilt kan ik wel voor je op zoeken welke groentes
en fruit weinig calorieen bevatten...

En ga nou eens naar de dokter muts!!
Maak maar een 3-dubbele afspraak, want volgens mij heb je al
heel wat te bespreken en te vragen!!

Citaat:
shut*up schreef;
Dashja, hoezo ga je pas over 2 weken naar de dokter? zou het niet verstandiger zijn er zo snel mogelijk aan te gaan werken..? Hoe eerder je je probleem bespreekt, hoe eerder je geholpen kan worden lijkt me.. of zie ik het te simpel..? in ieder geval succes!!

Omdat ik het vaker benauwd heb en nu andere medicatie heb.
Dit wordt dan over 2 weken weer gecheckt, anders is het al
zo snel, en hebben de medicatie nog niet echt hun werk kunnen
doen.
Maar ik ga dan idd ook tegen haar zeggen, wat er nu daadwerkelijk
aan de hand is... *Wat betreft dat eten en braken*
De afgelopen dagen eigenlijk alleen avondeten op en het er weer
uit gegooid. Het kan gewoon niet langer zo door gaan...
Het gaat gewoon zo fout...
Vind het doodeng, maar er moet idd nu wat
gebeuren..
Er wordt op dit moment weer wat opgezet bij de Riagg, maar
dat loopt nog allemaal niet, dus ik kan het probleem ook nog niet
echt aan pakken, afgezien van keihard vechten..
Heb net trouwens de uitslagen opgevraagd van het bloedprikken
en alles is in orde Ik snap er nix van...
Heb nog speciaal gevraagd naar de Kalium, maar die was prima..
Alleen maar beter natuurlijk...
Maar wel wat demotiverend geloof ik...
@Leonoor;Ik heb een afspraak 's ochtends, mijn moeder
moet dan werken dus gaat niet mee

Laatst gewijzigd op 13-03-2003 om 08:06.
Oud 13-03-2003, 14:03
Big Brother
Big Brother is offline
ben nu al heeel lang 81 kilo, ik heb geen zin meer om verder te gaan, komt nog weleens, na mijn examens ofzo
ik kan nu ook gewoon eten wat ik wil, ik blijf op die 81
Oud 13-03-2003, 15:52
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 12-03-2003 @ 20:21:

Dat mag het niet was niet omdat vegetariër zijn. Maar er zijn verschillende soorten vegetariërs en ik vind een vis net zo beest als een koe of een varken, dus eet ik het niet, 'k ben consequent. Vissen hebben geen gevoel? Waarom niet?
Oud 13-03-2003, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Dashja schreef op 13-03-2003 @ 09:04:
Ja, je spreid idd best goed...
Lijkt me echt irritant!! Je mag geloof ik niet alle groentes
(wat ik me kan herinneren, sorry if I'm wrong!), maar misschien
kan je eens andere rauwe groentes proberen als tussendoortje...
Of crackers... Als je wilt kan ik wel voor je op zoeken welke groentes en fruit weinig calorieen bevatten...
Ik mag ook geen crackers. Maar ik wil graag weten welke groenten en fruit weinig calorieen bevatten. Ik heb nu ook suikervrije 'sultana's', mag ik eigenlijk ook niet, maar ja.

Citaat:
En ga nou eens naar de dokter muts!!
Maak maar een 3-dubbele afspraak, want volgens mij heb je al
heel wat te bespreken en te vragen!!

Ik zal m'n best doen. Een drie dubbele afspraak is idd wel nodig, geloof ik...die dokter zit ook zo ver weg (andere kant van de stad, uur met het openbaar vervoer ), maar ik wil geen andere. Komende twee weken kan ik btw niet...stageweken...die week daarna dan maar ofzo.

Goed van die afspraak btw, slim om het 's ochtends te doen als je moeder moet werken. Dat van dat bloedprikken, dat alles goed was, dat had een vriendin (met anorexia) van mij ook vaak...maar 't lijkt me toch dat niet alles in je lichaam in orde is... Ik snap zo'n resultaat dan nooit, maar goed...
Oud 13-03-2003, 17:35
Cerberus
Cerberus is offline
Citaat:
Dashja schreef op 05-03-2003 @ 15:56:
Volgens mij heb je best goed gegeten! Iig meer dan mij
Alleen idd wat meer groentes en fruit!

Ik ben weer aangekomen, wordt er echt helemaal gek van.
Haat het dat mijn gewicht zo'n grote rol speelt, dat het mijn
hele leven beinvloedt. Ik ben het zat, maar kan het niet
omzetten.. Ik was bij de huisarts geweest, aangekaart om
naar een dietiste te gaan, maar volgende week krijg ik de
uitslagen van 1ste lijnspsychologen en daarbij zit ook het
eten (en niet eten & braken etc..) inbegrepen, en daar gaan
we dan mee
aan de slag.. En er zijn natuurlijk wachttijden...
Tot die tijd... hoe verder??Ik weet het echt niet meer!

Liefs,
Dashja
hoi, ik ben de vriendin van cerberus..en heb ook een eetstoornis ..en ga ook naar een 1e lijnsspycholoog...je zult merken dat je het weinig over het eten gaat hebben maar over de mogelijke oorzaken.
bij mij helpt het wel..maar wel langzaam en val zo nu en dan weer in mijn oude patroon met veel eten en schuldgevoelens en dan weer veel sporten..je kent het wel vast.
veel succes in ieder geval
groetjes
Oud 13-03-2003, 17:46
Missy_X
Missy_X is offline
neej he.......ik kan gewoon niet niet snoepen

Ik neem me elke dag voor om alleen maar brood en avondeten en fruit te eten, maar toch geef ik steeds weer toe aan de drang naar chips en chocola.

Ik heb vandaag 3 mini chipszakje op, en twee reepjes witte chocola.

Voor de rest heb ik harstikke gezond gegeten dus ik vind het echt jammer dat ik het steeds verpest door toch toe te geven aan mijn snoepdrang.

Voor de rest heb ik dit gegeten:

smorgens: twee bruine boterhammen met 20+ smeerkaas

1 banaan

smiddags: vier bruine boterhammen met achterham en 20+ smeerkaas

2 appels

savonds: 2 aardappelen, 1 grote schep sperziebonen, 1 half stuk vlees, appelmoes, 1 yoghurt met perzik

En zometeen ga ik 2 uur fitnessen om dat snoep weer eraf te krijgen.
Oud 13-03-2003, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef op 13-03-2003 @ 18:46:
En zometeen ga ik 2 uur fitnessen om dat snoep weer eraf te krijgen.
Das een betere oplossing dan geen avondeten eten. Je hebt goed gegeten, idd zonde van dat snoep. Ik denk ook dat het even tijd kost en vooral veel zelfbeheersing. Ga sporten (of iets anders, als afleiding) op het moment dat je trek krijgt in snoep, soms helpt dat. Of misschien helpt het als je op dat moment iets drinkt (sap of light frisdrank) of suikervrije kauwgom (eventueel fruitkauwgom) neemt?
Oud 13-03-2003, 18:03
Missy_X
Missy_X is offline
Ja, dankjewel voor de tip..ik had alweer zin in chocola nu en ik heb me direkt een kauwgom in mn mond gestopt.
Zo'n frisse wel dan lijkt het net of ik mn tanden heb gepoetst.
En de zin in choco is al weer weg erdoor

Kga nu lekker heeeeeeeeeeel goed fitnessen.
De trainer heeft een programma gemaakt om af te vallen dus hoop dat het ook echt werkt,.

Tot straks of morgen denk ik!
Oud 13-03-2003, 18:25
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 12-03-2003 @ 22:24:
vissen zijn wel dieren alleen het is een heel andere catogorie als de 'echte' dieren.. ik vind niet dat je kip,rund en varken etc. kan vergelijken met vis.. De smaak is anders, de voedingswaarde.. echt alles..
maar hoe meot je het dan noemen, als je geen vlees wil maar wel vis?? weet jij daar een andere naam voor?? behalve gewone vleeseter want dat ben je niet, je eet immers geen vlees maar vis.. En je zou het wel viseter kunnen noemand maar hoe noem je dan iemand die zowel vlees als vis wil eten.. lastig he
nee het is niet lastig. het is duidelijk dat je moeder gewoon geen vegetariër is. een vis is net zo goed een echt dier als een kip of varken. bovendien smaken kip en varken ook niet hetzelfde en hebben ze al helemaal niet dezelfde voedingswaarde. varkensvlees bevat bijvoorbeeld veel meer verzadigde vetten (denk maar aan die vette rookworst).

het is toch ook niet zo als je er voor kiest geen chocola meer te eten dat je dan nog wel hagelslag blijft eten.

Laatst gewijzigd op 13-03-2003 om 18:30.
Oud 13-03-2003, 18:27
Verwijderd
ARGH, ik val maar niet af en doe er nochthans moeite voor...
Als druppel bij de overvolle emmer kwam er nog eens bij dat ik gaan shoppen ben met mijn superslanke vriendin en dat ze constant zat te zagen over haar dik gat en buik en grrr....
Ik heb haar dan uiteindelijk verteld dat ze me als een overvoede olifant deed voelen. Ze reageerde nogal sjah, onzeker glimlachend en heeft dan toch even haar mond over haar 'vet' gehouden. Oef.
'k ga mij nog eens ff wegen...WOEHOEW! 59 .
Dit betekent reeds 1-2 kg eraf. (Ik woog 60-61 soms zelfs 62).
Yes, maybe I can go to my afrikaanse dansles...
Oud 13-03-2003, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Als we naar de definitie van vegetarisme kijken stuiten we meteen al op het grootste probleem, want wat mag je nou wel en niet eten.?? De meeste mensen zullen ook wel de term lactovegetariër kennen. Wanneer mensen zeggen dat ze vegetariër zijn bedoelen ze meestal dat ze een lactovegetariër zijn. Een lactovegetariër is een vegetariër die geen vlees eet maar wel eieren en zuivelproducten gebruikt. Het is de bedoeling dat een lactovegetariër ook geen dierlijke vetten of gelatine eet. Gelatine is een product dat afkomstig is van botten en hoeven van dieren waaronder paarden. Dit is eigenlijk de meest simpele vorm van vegetarisme, ook al heb je natuurlijk mensen die wél dierlijke vetten eten. Ook zijn er de zogenaamde vivo-vegetariërs, mensen die wel gevogelte en vis eten maar verder geen andere diersoorten.
De meest extreme vorm van vegetarisme is het veganisme. Een veganist zal niks eten wat een vegetariër ook niet eet en zal daarnaast ook geen zuivelproducten of eieren eten, ook geen leer of wol dragen en alles wat maar een beetje dierlijk is vermijden!
Er zijn oneindig veel vormen van vegetarisme en oneindig veel redenen waarom iemand het zou worden. Pas als je voor jezelf hebt vastgesteld wat vegetariër zijn voor jou betekend kun je ook beslissen wat er dan in jou dieët past.
Als ik kijk naar de vegetariërs die ik ken, verschilt ook ons dieet onderling. De een eet wel gelatine, de andere niet. De ene maakt het niks uit of soep uit vlees getrokken is en de ander vindt het een walgelijk idee! En het punt waar nog het meest over getwijfeld word is of je wel of niet vegetarische kaas moet eten. In kaas zit namelijk stremsel, een product dat uit de lepmaag van een kalf word gehaald.
Van een site afgeplukt...ff geen url, sorry.
Oud 13-03-2003, 18:42
Verwijderd
Ik eet geen vlees (of gevogelte dus), maar wel vis.
Dus ik ben een lactovegetariër of zo? Gelatine eet ik ook, niet bewust, maar het zal wel...

Ik zeg ook altijd vegetarisch te zijn, de meeste mensen begrijpen daaronder geen vlees eten. Velen denken zelfs dat vegetariërs nog gevogelte eten. Dit is de simpelste benaming en zo weet men in restaurants, op kampen...wat men je kan serveren.
Oud 13-03-2003, 18:50
Verwijderd
Citaat:
phensic schreef op 13-03-2003 @ 19:42:
Ik eet geen vlees (of gevogelte dus), maar wel vis.
Dus ik ben een lactovegetariër of zo? Gelatine eet ik ook, niet bewust, maar het zal wel...
'Een lactovegetariër is een vegetariër die geen vlees eet maar wel eieren en zuivelproducten gebruikt. Het is de bedoeling dat een lactovegetariër ook geen dierlijke vetten of gelatine eet.'

'Ook zijn er de zogenaamde vivo-vegetariërs, mensen die wel gevogelte en vis eten maar verder geen andere diersoorten.'

Ik denk dat je dan meer een vivo-vegetariër bent, een lacto-vegetariër eet helemaal geen dieren (en dus ook geen vis en gevogelte).

Citaat:

Ik zeg ook altijd vegetarisch te zijn, de meeste mensen begrijpen daaronder geen vlees eten. Velen denken zelfs dat vegetariërs nog gevogelte eten. Dit is de simpelste benaming en zo weet men in restaurants, op kampen...wat men je kan serveren.
Ik vind 'eet je dan wel vis?' zo'n irritante vraag...nee, duh, natuurlijk eet ik geen vis, ik eet geen dieren, dus ook geen vissen, die zijn voor mij net zo goed vis. Ik eet Siepie alias Henkie Hamerhaai, Kenneth en Carla (de goudvissen van mij en m'n zusje - van het andere zusje zijn ze naamloos) toch ook niet op?
Oud 13-03-2003, 18:55
Verwijderd
Citaat:
ikke-eva schreef op 13-03-2003 @ 19:25:
nee het is niet lastig. het is duidelijk dat je moeder gewoon geen vegetariër is. een vis is net zo goed een echt dier als een kip of varken. bovendien smaken kip en varken ook niet hetzelfde en hebben ze al helemaal niet dezelfde voedingswaarde. varkensvlees bevat bijvoorbeeld veel meer verzadigde vetten (denk maar aan die vette rookworst).

het is toch ook niet zo als je er voor kiest geen chocola meer te eten dat je dan nog wel hagelslag blijft eten.
niet mee eens.. of slechts deels.. in mijn bioboek uit de 1e stond dat vissen geen gevoel hebbem, ze voelen geen pijn, kunnen niet zelf nadenken, of niet verder dan ik heb honger..ze zwemmen niet weg als er een haai op hun afkomt.
varkens en koeien daarintegen wel, die voelen pijn, die rennen weg van bep dingen, die denken na, die dromen..
tja misschien is een vis wel officieel wel een dier, net zoals die andere maar ik vind een varken gewoon meer dier dan een een vis
Oud 13-03-2003, 18:59
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 13-03-2003 @ 19:55:
niet mee eens.. of slechts deels.. in mijn bioboek uit de 1e stond dat vissen geen gevoel hebbem, ze voelen geen pijn, kunnen niet zelf nadenken, of niet verder dan ik heb honger..ze zwemmen niet weg als er een haai op hun afkomt.
varkens en koeien daarintegen wel, die voelen pijn, die rennen weg van bep dingen, die denken na, die dromen..
tja misschien is een vis wel officieel wel een dier, net zoals die andere maar ik vind een varken gewoon meer dier dan een een vis
't is voor een vis ook moeilijk vluchten...waar moet ie dan heen? Voor mij is alles wat leeft, adem haalt, beweegt, enz. net zoveel dier als ieder ander iets dat leeft, adem haalt, beweegt enz.

En een vis zwemt niet weg als er een haai op hem afkomt??? Waar haal jij dat vandaan? Kijk eens discovery channel oid...of zouden die vissen dat alleen doen omdat ze dan op tv zijn? Volgens mij zwemmen vissen dus wel weg voor haaien ed. En hoe weten ze dat vissen geen pijn voelen...?
Oud 13-03-2003, 19:48
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-03-2003 @ 19:59:
En hoe weten ze dat vissen geen pijn voelen...?
hij zei blub....
Oud 13-03-2003, 20:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had ff een vraagje: ik ben al een poosje en beetje aan het lijnen, minder snoepen maar verder wel goed eten maar ik dronk altijd veel cola en sinas enzo maar daar ben ik mee gestopt omdat daar veel calorieen inzitten. Light frisdranken drink ik ook wel maar de zoetstoffen die daar inzitten zijn ook slecht dus nu drink ik vaak dubbelfris of Spa fruit uit een pak zonder prik maar zitten daar nu veel calorieen in of valt het mee?? In ieder geval minder dan in cola, sinas, seven up enzo toch???
Oud 13-03-2003, 21:01
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 13-03-2003 @ 21:27:
Ik had ff een vraagje: ik ben al een poosje en beetje aan het lijnen, minder snoepen maar verder wel goed eten maar ik dronk altijd veel cola en sinas enzo maar daar ben ik mee gestopt omdat daar veel calorieen inzitten. Light frisdranken drink ik ook wel maar de zoetstoffen die daar inzitten zijn ook slecht dus nu drink ik vaak dubbelfris of Spa fruit uit een pak zonder prik maar zitten daar nu veel calorieen in of valt het mee?? In ieder geval minder dan in cola, sinas, seven up enzo toch???
Waarom drink je niet gewoon water??? (Goedkoper, lekker, dorstlessend, makkelijk enzenzenz)
wat er precies inzit staat wel op het pak, maar water lijkt me beter voor de lijn...
Oud 14-03-2003, 06:44
Verwijderd
D'r staat idd negen van de tien keer op de verpakking hoeveel calorieën ergens inzitten, in zo'n mooi tabelletje vaak.

Maar in Spa fruit en Dubbelfris zit ook of suiker of zoetstoffen, volgens mij, kun je dus net zo goed (light) frisdrank drinken.
Oud 14-03-2003, 09:13
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-03-2003 @ 16:57:
Ik mag ook geen crackers. Maar ik wil graag weten welke groenten en fruit weinig calorieen bevatten. Ik heb nu ook suikervrije 'sultana's', mag ik eigenlijk ook niet, maar ja.
Je mag echt maar heel weinig he?! Lijkt me moeilijk me daar aan te houden (?)
Ik ga zo voor je zoeken naar die groentes en fruit! Het is wel in
het engels, maar daar kom je vast wel uit

Citaat:

Ik zal m'n best doen. Een drie dubbele afspraak is idd wel nodig, geloof ik...die dokter zit ook zo ver weg (andere kant van de stad, uur met het openbaar vervoer ), maar ik wil geen andere. Komende twee weken kan ik btw niet...stageweken...die week daarna dan maar ofzo.

Is nog wel ver weg hoor!3 weken verder... Maar, vooruit dan maar Maar dan echt een afspraak maken he?! Weet je wat,
als je nu al vast belt, weet je zeker dat je een afspraak hebt
Het is voor je eigen bestwil.. Maar dat weet je zelf ook wel toch?

Citaat:

Goed van die afspraak btw, slim om het 's ochtends te doen als je moeder moet werken. Dat van dat bloedprikken, dat alles goed was, dat had een vriendin (met anorexia) van mij ook vaak...maar 't lijkt me toch dat niet alles in je lichaam in orde is... Ik snap zo'n resultaat dan nooit, maar goed...

Ik vind het ook zo raar, want er is wel iets mis..
Maar ik weet dat ik er iig mee op moet passen en ga het de 25ste
aan mijn huisarts vertellen..
Wat betreft die afspraak; Tsja, sorry mam, een ander plekje had
ze niet meer!
Ik ga zo die lijst voor je zoeken...

Citaat:
De vriendin van cerberus schreef;
hoi, ik ben de vriendin van cerberus..en heb ook een eetstoornis ..en ga ook naar een 1e lijnsspycholoog...je zult merken dat je het weinig over het eten gaat hebben maar over de mogelijke oorzaken.
bij mij helpt het wel..maar wel langzaam en val zo nu en dan weer in mijn oude patroon met veel eten en schuldgevoelens en dan weer veel sporten..je kent het wel vast.
veel succes in ieder geval
groetjes

Hi vriendin van Ceberus
Naar dat je ook een eetstoornis hebt! Maar wel heel goed, dat je
er hulp voor hebt gezocht!
Ik heb zelf al een jaar in een klinische opname gezeten, en daar
werkten ze idd ook aan de onderliggende problematiek.
Maar dat hielp mij weinig, eerlijk gezegt werdt het alleen maar
erger.. Wat op zich ook geen rare reactie is, maar niet leuk.
Bedankt voor je reactie iig! Vind het fijn!
Succes en sterkte!
Knuf,
Dashja

Oud 14-03-2003, 09:29
Dashja
Dashja is offline
@Leonoor en anderen natuurlijk!
Het is wel engels, maar daar komen jullie vast wel uit!

Fruits-

Watermelon - 50 calories per cup
Cantoulope - 55 calories per cup
Apples - 75 caloriesper apple
Oranges - 80 calories per orange
Peaches - 35 caloriesper small peach
Nectarines - 35 calories per small nectarine
Pineapple - 75 calories per cup
Honeydew Melon - 60 calories per cup
Blueberries - 80 calories per cup
Blackberries - 75 calories per cup
Rasberries - 60 calories per cup
Strawberries - 45 calories per cup
Grapes - 58 calories per cup

Veggies-

Raw Cauliflower - 25 calories per cup
Cooked Brocoli - 45 calories per cup
Cucumbers - 15 calories per cup
Celery - 20 percalories cup, or 5 per stalk
Pickles - Those big huge ones have about 5. The ones for hamburgers have about 10 per serving.
Asparagus - 42 calories per cup
Beets - 75 calories per cup
Brussel Sprouts - 60 calories per cup
Cooked Green Beans - 45 calories per cup
Summer Squash - 35 calories per cup
Spinach - 45 calories per cup
Mushrooms - 9 calories per cup
Onions - 27 calories per half cup
Steamed Snow Peas - 45 calories per cup
Green Peppers - 20 calories for medium
Jicama - 40 calories per cup

(Deze lijst staan geen calorieen bij)
This is a list of "negative calorie" foods. I don't know for sure if these foods actually burn negative calories. But it won't hurt you to eat them since most of them are safe foods.

apples ............. apricots
artichokes ......... asparagus
beet ............ greens beets
blackberries ...... blueberries
broccoli ............ brussel sprouts
buffalofish ......... cabbage
cantaloupe ........carrots
cauliflower .........celeriac
celery ..............cherries
chervil ..............chicory
chinese ............cabbage
chives .............. clams
cod ................ corn
crabs ..............cranberries
cucumbers .......currants
eggplant ...........endive
flounder ............turnips
frogs legs ..........garlic
grapefruit ..........grapes
green beans....... honeydew
huckleberries...... kale
kohlrabi ..............kumquats
leeks ..................lemons
lettuce ................limes
lobster ................loganberries
mangoes ............mushrooms
muskmelons........ mussels
mustard greens... nectarines
okra ....................onions
oranges ..............oysters
papaya................ parsley leaves
parsnips .............peach
pears .................peas
peppers ..............pineapple
pomegranates ....prunes
pumpkin............... quince
radishes .............raspberries
red cabbage .......rhubarb
rutabagas ...........sauerkraut
scallions ...............sea bass
shrimps ................sorrel
spinach .................squash
steaks ...................strawberries
string beans ..........tangerines
terrapin.................. tomato
watercress............. watermelon

Succes ermee!!

Oud 14-03-2003, 09:29
Verwijderd
Mijn methode van lijnen werkt .
Ik drink geen frisdranken of cola of zo meer. Ik eet geen twee warme maaltijden meer in één dag. Ik eet geen tussendoortjes meer overdag, behalve dan soep om 10h en koekje of 2-3 bij de koffie.
Dit allemaal omdat ik nu op stage ben, hopelijk kan ik die methode volhouden als ik terug school heb.

Btw, met welke sport val je het vlugst en meest af?

Ah ja, toch wel één iets negatiefs, ik rook telkens wanneer ik buiten de pauzes honger heb om zo het hongergevoel te stillen.
Ook een glas water (of 2) drinken, kan wel helpen.
Oud 14-03-2003, 09:33
Verwijderd
Citaat:
phensic schreef op 14-03-2003 @ 10:29:
Mijn methode van lijnen werkt .
Ik drink geen frisdranken of cola of zo meer. Ik eet geen twee warme maaltijden meer in één dag. Ik eet geen tussendoortjes meer overdag, behalve dan soep om 10h en koekje of 2-3 bij de koffie.
Dit allemaal omdat ik nu op stage ben, hopelijk kan ik die methode volhouden als ik terug school heb.

Btw, met welke sport val je het vlugst en meest af?

Ah ja, toch wel één iets negatiefs, ik rook telkens wanneer ik buiten de pauzes honger heb om zo het hongergevoel te stillen.
Ook een glas water (of 2) drinken, kan wel helpen.
dat van die sport weet ik niet..

ik zou als ik jou was niet roken om het hongergevoel te stillen.. dr zijn gezondere manieren.. ik drink altijd boullion om het hongergevoel tegen te gaan (er zitten bijna geen calorieen in dus dat valt ook mee), of gewoon iets warms.
Oud 14-03-2003, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Dashja schreef op 14-03-2003 @ 10:29:
@Leonoor en anderen natuurlijk!
Het is wel engels, maar daar komen jullie vast wel uit!
Mijn Engels is bagger... De helft begrijp ik, de andere helft niet, maar goed, wie weet met een woordenboek. Bedankt iig.

Ik mag idd veel niet, en doordat die dingen ook veel in weer andere dingen gebruikt worden mag ik dus nog meer niet. 't is wel lastig, 't is ook niet echt mogelijk me er altijd aan te houden...maar ja, zo goed mogelijk dan maar.

Laatst gewijzigd op 14-03-2003 om 14:00.
Oud 14-03-2003, 17:39
Verwijderd
@stout!: laten we dat soort sites ajb niet posten...'t kan mensen aanzetten tot *jeweetwelwat*.
Oud 14-03-2003, 20:55
ellebelle1986
ellebelle1986 is offline
Hmmmm....als ik nog even doorga met het lezen van dit lijntopic zou ik me ook nog es (te) dik gaan voelen...Ik ben 16,5 jaar oud, 1.75m lang en weeg de laatste 2 jaar tussen de 70 en 75 kg, waar jullie geloof ik van zouden walgen ...Maar ik ben er niet eens zo ontvreden mee moet ik zeggen Ik bedoel, ik wil ook wel es slank zijn, en doe ook wel es een poging tot lijnen. Maar zolang ik nog leuke kleren kan kopen (kheb maat 40-42, en ik doe sowieso niet aan naveltruitjes enzo), nog in bikini durf en er geen last van heb bij het sporten vind ik het best hoor! Zolang het maar in verhouding blijft en je er verzorgd uitziet is het echt niet zo erg om wat dikker te zijn. Ik ben er in ieder geval nog nooit op aangekeken, en mensen kijken toch wel verder dan je buitenkant. En als ze dat niet doen kunnen ze mooi stikken... Ik weet niet of jullie hier iets mee doen, maar ik wilde t ff kwijt
x Ellen
Ps. Nog een redelijk goede lijntip: Doe het broodddieet: je kunt er op i-net veel over vinden maar het houdt ongeveer in dat je om de dag alleen maar (volkoren) brood eet en daar water of thee bij drinkt. Je kunt er zo'n 2kg per week mee afvallen, maar als je daarna weer een week snoept is het er wel zo weer aan dus daarna moet je wel een beetje gezond blijven eten...
Oud 15-03-2003, 08:29
Verwijderd
Citaat:
ellebelle1986 schreef op 14-03-2003 @ 21:55:
Hmmmm....als ik nog even doorga met het lezen van dit lijntopic zou ik me ook nog es (te) dik gaan voelen...Ik ben 16,5 jaar oud, 1.75m lang en weeg de laatste 2 jaar tussen de 70 en 75 kg, waar jullie geloof ik van zouden walgen ...Maar ik ben er niet eens zo ontvreden mee moet ik zeggen Ik bedoel, ik wil ook wel es slank zijn, en doe ook wel es een poging tot lijnen. Maar zolang ik nog leuke kleren kan kopen (kheb maat 40-42, en ik doe sowieso niet aan naveltruitjes enzo), nog in bikini durf en er geen last van heb bij het sporten vind ik het best hoor! Zolang het maar in verhouding blijft en je er verzorgd uitziet is het echt niet zo erg om wat dikker te zijn. Ik ben er in ieder geval nog nooit op aangekeken, en mensen kijken toch wel verder dan je buitenkant. En als ze dat niet doen kunnen ze mooi stikken... Ik weet niet of jullie hier iets mee doen, maar ik wilde t ff kwijt
Met 70-75 kg bij 1,75m ben je niet dik (je bmi is ook gezond), zeker niet als je het je het zelf niet zo ziet. Het gaat er om hoe je er uit ziet, niet om wat de weegschaal zegt. Als jij iets uitstraalt en je ziet er verzorgd uit, dan is alles toch prima in orde? Wat mensen (hier en waar dan ook) ook zeggen, blijf ajb altijd zo denken zoals je nu doet! Ik hoop dat sommige mensen die hier rondlopen iets van jou verhaal oppikken.
Oud 15-03-2003, 14:27
Verwijderd
Citaat:
ellebelle1986 schreef op 14-03-2003 @ 21:55:
x Ellen
Ps. Nog een redelijk goede lijntip: Doe het broodddieet: je kunt er op i-net veel over vinden maar het houdt ongeveer in dat je om de dag alleen maar (volkoren) brood eet en daar water of thee bij drinkt. Je kunt er zo'n 2kg per week mee afvallen, maar als je daarna weer een week snoept is het er wel zo weer aan dus daarna moet je wel een beetje gezond blijven eten...
Ik vind het leuk van je dat je zoiets post. Relatief gezien ben ik ook niet dik, zelfs niet struis. Meer tussen gewoon en struis of zo.
En idd, uw gewicht zegt ook niet zoveel, aangezien je een zwaar gebeente kan hebben, meer borsten,...
't Is gewoon, ik ben een heel onzeker iemand, van het minste klap ik toe.
Als ik al zeker ga zijn van mijn uiterlijk, zal ik me ook al zekerder voelen en meer durven. Ik doe het eerlijk gezegd ten eerste om die reden en ten tweede vind ik het gewoon (vroeger niet) belangrijk om er goed uit te zien. Ik weet dat het aanstellerij is, maar toch, het zit in mijn hoofd.
Ik ben toch blij dat het niet ziekelijk is van me en dat ik maat
38/40 heb. Ik zou graag in een maat 36/38 kunnen. Misschien leg ik de lat te hoog, maar dit is gewoon mijn gevoel.
Ik heb al een ruim een jaar niet meer gaan zwemmen, enkel en alleen door mijn complexen. En ik vind het belachelijk en zielig van mezelf. Mensen mogen dan nog 1000 keer zeggen dat ik niet dik ben en zo, ik voel me zo en de verandering moet jammergenoeg uit mezelf komen.

Ik denk wel dat veel mensen die op dieet staan ook met dit onzekerheidsgevoel zitten.
Oud 16-03-2003, 10:58
Sannetje
Sannetje is offline
Ik heb een site gevonden met een overzicht van heel veel verschillende voedingsmiddelen, waar je kunt opzoeken hoeveel Kcal ze bevatten, hoeveel vet, hoeveel water enz. Alleen jammer dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen verzadigded en onverzadigde vetten, maarja.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben...

http://www.dekooktips.com/warenkenni...sw/cal-kop.htm

Oud 16-03-2003, 11:09
Sannetje
Sannetje is offline
Nog effe een vraagje: Helpt zwemmen om af te vallen? En moet het dan heel intensief (borstcrawl ofzo), of is gewoon baantjes trekken ook goed? En hoe lang/vaak zou je dat dan moeten doen?
Oud 16-03-2003, 11:32
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Dashja schreef op 08-03-2003 @ 16:24:
Hey lieve Mariamne,
Dankjewel voor je reactie!
Ja die wachttijden zijn echt heel naar. Denk je dat je na 5 x 24 uur
wel gelijk door kan stromen naar iets, maar dat valt toch nog
zwaar tegen met de hulpverlening van tegenwoordig!
Ik red het op zich wel, maar ben wel heel erg bang, dat mijn lichaam
me in 1 x op geeft ofzo.. Klink misschien wat raar. Maar ik ben echt
zo fragiel.. Ik weet dat er een kans is op een hartaanval, door
al dat braken, maar zelfs dat weerhoud me er niet van.
Ik vind het heel erg, dat ik niet normaal met mezelf om kan gaan,
en dat ik mezelf kapot maak.. ik schaam me er dan ook dood voor.
Het is toch bizar, dat zelfs al die complicaties me niet tegen kunnen
houden?

Moeilijk lijkt mij die tegenstrijdigheid!. Aan de ene kant weet je dat het slecht voor je lichaam is(het braken, weinig eten) en dat het erge complicaties te weeg kan brengen, maar aan de andere kant, die controle die je er over wilt houden.
Ik hoop voor je dat ze snel iets gaan regelen, zodat je er heel gericht mee aan de slag kan gaan. En tot die tijd....keihard doorvechten, hoe moeilijk dat ook is....

Ik kan hier zeker wel wat mee denk ik!
Opschrijven deed ik in het verleden veel en dat hielp me, maar
op een of andere manier is dat vervaagd, ik zal proberen dat
weer eens op te pakken!

Wat betreft dat creatief bezig zijn, dat gaat me ook wel lukken!
Misschien een collage ofzo? Of iets van speksteen, daar ben ik
ook wel crea mee!
Ik heb in t verleden creatieve therapie gehad en dat hielp me
idd goed, (mmz, ik zou eens wat meer dingen vast moeten houden!)

Negatieve gedachten ter discussie stellen is idd wel moeilijk,
maar zeker wel het proberen waard!
Ik kan het iig wel voor iets negatiefs..Als ik bijv iets wil eten en
dat mag niet van mezelf, dan zeg ik van alles tegen mezelf,
je bent al dik, etc etc etc
Dat moet ik wel omzetten naar het positieve, vind dat wel moeilijk, maar
ga het zeker proberen!

Heb je dit zelf ook wel eens gedaan?En heeft het je geholpen?
Zoja, hoe? (als ik vragen mag?)

Dankjewel!

Liefs,
Dashja

Ik heb deze ideeën deels zelf gedaan.
Het opschrijven, heb ik op bepaalde momenten wel gedaan, maar ik ben daar op een gegeven moment weer mee gestopt>ik denk dat het te maken had met het weglopen voor de confrontatie. Wel heb ik ervaren dat het schrijven wat orde kan geven in mijn gevoelens en gedachten, ik was het gebeuren zo evn kwijt.

Het creatief bezig zijn; dat heb ik eigenlijk altijd al wel wat gedaan. Door het creatief bezig zijn, kon ik mij wat uiten/ ontspannen.(al ging ik niet heel gericht iets creatiefs maken over waar ik mee zat)>>terwijl dat misschien heel wat duidelijk kan maken en je zo misschien wat kwijt kan m.b.t. een bepaald probleem.(op school overigens, kregen we bepaalde opdrachten, grelateerd aan persoonlijke problemen en ik merkte dat ik daar veel in kwijt kon).

Negatieve gedachten ter discussie stellen; dat vond ik zelf best moeilijk. (vooral in de periode dat ik echt slecht met eten/mijn lichaam om ging). Ik zat ook in een cirkeltje waar ik niet uit kwam.(ik hield het voor mezelf, waardoor mijn negatieve gedachten door anderen ook niet uitgedaagd kon worden). Ik ben langzamerhand wel steeds meer gaan proberen positiever te denken en dat is mij langzamerhand gelukt, door aan mijn zelfvertrouwen te werken en de onderliggende problematiek.....

Heb je al wat kunnen doen met de ideetjes?

Liefs,
Mariamne
Oud 16-03-2003, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Sannetje schreef op 16-03-2003 @ 12:09:
Nog effe een vraagje: Helpt zwemmen om af te vallen? En moet het dan heel intensief (borstcrawl ofzo), of is gewoon baantjes trekken ook goed? En hoe lang/vaak zou je dat dan moeten doen?
alle beweging helpt.. en zwemmen is heel goede manier om te bewegen.. heel intensief verbrand je wle meer mee maar kan je minder lang volhouden.. ik denk dat gewoon baantjes trekken ookwel goed is...

hoelang enzo week ik niet, denk dat elke dag een uurtje zwemmen wel goed is, want het is best wel intensief sporten..
Oud 16-03-2003, 11:40
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Sannetje schreef op 16-03-2003 @ 12:09:
Ik denk dat zwemmen zeker kan helpen!. Volgens mij is zwemmen een sport, waarbij je vrij veel caloriën verbrand. (mits het in combinatie is met een goed eetpatroon.
Het hangt er een beetje van af, hoe intensief jij van plan bent te willen afvallen, maar als je op een gezonde manier, wat kilootjes er af wilt werken, denk ik dat je met een uurtje zwemmen per week al wel resultaat bereikt.(in comb. met goed gezond eten). Maar precies weten doe ik niet....
Oud 16-03-2003, 11:52
iamre18
iamre18 is offline
Ik heb even wat informatie opgezocht over goed en gezond sporten en eten:

Beweging en Sport

Beweging en sport zijn ontzettend belangrijk bij het afvallen en gewichtsbehoud. Immers, tijdens inspanning verbrand je meer calorieën dan in een luie stoel. Daarnaast zijn er meer redenen waarom je maar beter actief kunt zijn als je enig vetweefsel wilt verliezen:

Tijdens beweging/sport bouw je spierweefsel op. Dat is gunstig, want spieren verhogen de algehele stofwisseling. Hierdoor verbrand je ook na een inspanning meer energie en daardoor val je sneller af.

Lichamelijke activiteit leidt tot een betere vetverdeling (je buik wordt minder dik).

Daarnaast geeft lichamelijke activiteit nog wat andere voordelen:

Het bevordert de conditie doordat spieren groter worden. Hierdoor voel je je fit en minder snel moe.

Lichamelijke activiteit is bevorderlijk voor het handhaven van een goede gezondheid.

Lichamelijke activiteit vermindert stress, spanning en depressieve gevoelens.

Redenen genoeg dus voor eens een ommetje op de fiets of voor een wandeling in bos of duin. En wie echt actief wil zijn kan ’s morgens vroeg een paar baantjes trekken in het zwembad, zodat je vervolgens fris, vrolijk en wakker op je werk verschijnt...

Hoe vaak kun je het beste sporten?
Misschien denk je, ik wil afvallen, dus ik ga zo veel mogelijk sporten. Als dat zo is, heb je het mis. Te veel sporten kan leiden tot (onnodig veel) spierpijn en het kan tegen gaan staan, waardoor je uiteindelijk minder sport. Het is beter om langzaam te wennen aan extra lichamelijke activiteit. Verleng daarom elke week het sporten met een kwartiertje.

Probeer minimaal een half uur per dag of drie en een half uur per week te sporten. Dit heb je nodig voor het bereiken van een optimale gezondheid.
Je lichaam raakt voldoende afvalstoffen kwijt en aderen blijven soepel.

Gelukkig is het niet noodzakelijk om als een topsporter te werk te gaan. Minder intensief bewegen is ook al voldoende, mits je hartritme enigszins verhoogt. Dat laatste is echt een voorwaarde voor een "gezonde activiteit." Een verhoogde hartslag merk je doordat je gaat zweten.

Hoe kun je het beste sporten?
In principe is elke manier van sport bevorderlijk voor het afvallen, maar ze hebben niet allemaal hetzelfde effect. Voor het bereiken van een optimaal resultaat kun je daarom het best de volgende adviezen hanteren:

Grote spiergroepen

Kies bij voorkeur een sport waarbij je grote spiergroepen gebruikt. Dit zijn alle sporten waarbij je jezelf moet voortbewegen, zoals hardlopen en zwemmen. Bij dergelijke sporten zul je de meeste calorieën verbranden.

Sport niet te fanatiek:

Bij té intensieve beweging wordt spierweefsel verbrand in plaats vetweefsel. De spieren worden daardoor kleiner en de hoeveelheid vet blijft gelijk. Daarbij ben je bij een overbelasting van de spieren gevoeliger voor het krijgen van blessures. Verder is te zware lichamelijke activiteit moeilijk vol te houden, zodat je uiteindelijk minder sport.

Leef je uit

Wel is het goed om je af en toe een paar minuutjes helemaal uit te leven. Intensieve beweging stimuleert de productie van het groeihormoon en daarmee de vetverbranding.

Voor het ontbijt

Sport - als het even kan - ‘s ochtends vroeg voor het ontbijt. Op dat moment van de dag ben je eigenlijk aan het vasten, want het lichaam heeft je energie (koolhydraten) ‘s nachts verbrand. En daardoor wordt er hoofdzakelijk vet verbrand. Maar vergeet daarna niet te ontbijten, want anders gaat de stofwisseling snel weer omlaag!

Een beetje beweging

Elke beweging is meegenomen, dus neem eens de trap in plaats van de lift, fiets naar de supermarkt, loop maar de bushalte en ga vaker in op voorstellen van de hond om uitgelaten te worden. Zulke activiteiten zijn makkelijk in te passen in het dagelijks leefpatroon, omdat ze weinig tijd kosten. En opgeteld bij elkaar, kunnen ze een aanzienlijke “sportbijdrage” leveren.

Voorkom sleur

Zorg er voor dat sporten niet gaat vervelen. Beoefen daarom verschillende sporten, zodat sleur wordt voorkomen. Fietsen, roeien, aquajoggen kunnen prima worden afgewisseld.

Gewicht heffen

Gewicht heffen heeft minder effect op de vetverbranding, maar het heeft wel een invloed op de spieropbouw. Op die manier kan het gebruik van dergelijke apparaten een gunstige invloed hebben op het verhogen van de stofwisseling.

Sporten met elkaar

Een sportactiviteit is leuker en gezelliger samen met kennissen, vrienden en vriendinnen. Bovendien kunnen je trainingsmaatjes je overhalen als je eens geen “tijd” of zin hebt om de benen uit het lijf te lopen.

Beweging tijdens werk

Mocht je een baan hebben waarin je (veel) lichamelijke activiteit verricht, dan is extra sporten of beweging minder noodzakelijk. Wanneer dat niet het geval is, neem dan maatregelen. Zet bijvoorbeeld de printer ver verwijderd van je bureau, zodat je af en toe gedwongen wordt om te lopen. Of drink meer (cafeïnevrije) koffie of (kruiden)thee, wat eveneens zorgt voor een loopje (zowel naar de keuken als naar de WC). Zwicht bij het inschenken echter niet voor een koekje of iets dergelijks.
Sport/beweging en voeding
Sport en beweging hebben best een groot effect op allerlei processen in het lichaam. Daarom is een goede voeding noodzakelijk voor het handhaven van een optimale gezondheid.

Eiwit

Spieren zijn opgebouwd uit eiwitten. Eet daarom voldoende eiwit om het spierweefsel te onderhouden of om het op te bouwen. Maar overdrijf niet. De meeste mensen eten genoeg eiwit, en eiwitpreparaten - te koop op sportscholen- zijn dan ook vaak overbodig. Alleen veganisten, vegetariërs en mensen die minder eten vanwege de slanke lijn kunnen wat extra eiwit gebruiken.

Vocht
Van sport en beweging ga je zweten en daardoor verlies je vocht. Een tekort aan vocht vermindert prestaties en het voelt niet prettig (dorst). Drink daarom ruimschoots water tijdens en na het sporten.

Vitamines
Sport je regelmatig tot veel? Zorg dan dat je extra voedingsmiddelen eet rijk aan vitamine A, C en E. Door het hoge zuurstofgebruik tijdens het trainen, ontstaan er giftige stoffen (vrije radicalen), die gezonde cellen kunnen aantasten. Vitamines vangen deze giftige stoffen en verminderen daarmee het schadelijke effect.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten