Oud 23-03-2003, 14:43
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
nu.nl zegt:

Russen mogen gratis naar Bush bellen

Uitgegeven: 21 maart 2003 22:05

Een Russisch telecombedrijf laat iedereen die telefonische scheldkannonades wil afvuren op Bush, gratis naar het Witte huis bellen. Het bedrijf, Excom, zal voor de telefoontjes geen kosten in rekening brengen, dat schrijft Planet op haar site.

Al bijna 1000 bellers zouden al van de gelegenheid gebruik hebben gemaakt om het Witte Huis te laten weten wat ze van de oorlog vinden. De telefoongesprekken zouden tussen de twee en twintig minuten duren. Een telefoonoperator laat weten dat sommige Russische mannen om de tien minuten bellen en eisen dat ze Bush direct aan de lijn krijgen.

Wie zomaar het Witte Huis belt en begint te schelden of bedreigingen uit, kan in Nederland de politie op de stoep verwachten. Bedreigingen aan een Amerikaanse president worden niet licht opgevat. Vanochtend werden nog vijf demonstranten gearresteerd omdat ze voor de Amerikaanse ambassade een vlag verbrandden: dat is een belediging van een bevriende staat, zoals omschreven in artikel 118 en 119 van het Wetboek van strafrecht. De maximale straf op belediging van een bevriend staatshoofd is twee jaar gevangenisstraf en een geldboete.
Oud 23-03-2003, 15:35
towngeek
towngeek is offline
Lol , dat wil ik ook wel
Oud 23-03-2003, 15:37
Escapism
Escapism is offline
Oud 23-03-2003, 15:46
Apomes
Apomes is offline
hehe Bring it on
moet ik teminste geen e-mails meer sturen
Oud 23-03-2003, 15:53
martijn1985
martijn1985 is offline
das best humor
Oud 23-03-2003, 17:55
NN
NN is offline
Ik hoef niet zo nodig met Bush te bellen. Ik zou graag de oorlogspropagandisten die achter de schermen de touwtjes in handen hebben willen aanspreken over hun gedragingen. Bush weet denk ik niet eens wat een resolutie of wat de VN voor organisatie is.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 18:04
*Burning water*
*Burning water* is offline
Wat een coole actie

Al betwijfel ik het nut ervan...
Oud 23-03-2003, 23:23
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Coolkast schreef op 23-03-2003 @ 15:43:
Wie zomaar het Witte Huis belt en begint te schelden of bedreigingen uit, kan in Nederland de politie op de stoep verwachten. Bedreigingen aan een Amerikaanse president worden niet licht opgevat. Vanochtend werden nog vijf demonstranten gearresteerd omdat ze voor de Amerikaanse ambassade een vlag verbrandden: dat is een belediging van een bevriende staat, zoals omschreven in artikel 118 en 119 van het Wetboek van strafrecht. De maximale straf op belediging van een bevriend staatshoofd is twee jaar gevangenisstraf en een geldboete.
In 1938 werd er nog iemand gearresteerd omdat deze persoon een bevriend staatshoofd beledigd had.

Dat bevriend staatshoofd was Hitler.

Dus daar (die wet) hecht ik niet zoveel waarde aan
Oud 24-03-2003, 00:37
naam onbekend
naam onbekend is offline
Bush een bevriend staatshoofd? Niet bevriend met mij in ieder geval! 'Bevriend staatshoofd' vind ik veel te veel eer voor dat kortzichtige, oorlogszuchtige leeghoofd. Voor mij is Bush gewoon 'staatshoofd'. Het predikaat 'bevriend' zal hij bij mij nooit krijgen als hij blijft doorgaan met deze oorlog.

Maar ik zou best even met Bush willen bellen, en verder ook met Dick Cheney, met Donald Rumsfeld, met Colin Powell, met Condoleezza Rice, met Karl Rove, kortom met de hele groep rond Bush die ook meewerkt aan deze oorlog.
Oud 24-03-2003, 10:09
Anne
Anne is offline
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten