Advertentie | |
|
![]() |
|
niet inhoudelijk inderdaad, dat doe ik ook niet volgens mij.
Maar je kan wel kijken of de voordelen van deze oorlog opwegen tegen de nadelen. Ik vind dat de oorlog meer nadelen en gevaren met zich mee brengt dan dat er voordelen zijn, ik hou ervan om ook naar de gevolgen op lange termijn te kijken ![]()
||
Citaat:
|
Dat is juist het hele punt waar ik me zorgen over maak. Ik weet het natuurlijk ook niet zeker, maar ik ben bang dat de toenemende Amerikaanse militaire aanwezigheid in de Golfregio voor meer destabilisatie gaat zorgen dan dat het regime van Saddam Hoessein dat doet. Die man vormt voor niemand een gevaar, alleen voor zijn eigen bevolking. De nieuwe regering van Irak zal uiteraard pro-amerika zijn. Ik denk dat de aanvallen op Afghanistan en Irak deel zijn van een masterplan, namelijk een aanval op Iran, de eeuwige vijand van de VS in het M.O. En verder is er natuurlijk het verhaal van de olie. Maar de Amerikaanse voordelen op dat punt mogen inmiddels bekend zijn.
Het anti-amerikanisme groeit in het M.O. Dat moet een keer fout gaan.
|
![]() |
Juist... deze hele kwestie is simpel en ingewikkeld tegelijk. Ik zelf steun de oorlog tegen Saddam omdat ik geen betere oplossing zie. De inspecteurs doen hun rondje om de kerk/moskee maar schieten niets op. De CIA mag al tijden geen moordaanslagen meer beramen en WTF? willen jullie die mensen helpen in opstand te komen om ze vervolgens op CNN neegemaaid te zien worden? Neeh das lekker peacefull...
De vraag is 'ben ik voor of tegen saddam?' Waarschijnlijk tegen (mag ik hopen)... Dan is de vraag 'ben ik voor of tegen Bush' niet meer aan de orde. Ik ben zelf ook geen Bush-luver moet je weten... De vraag word dan 'wie kicked die Saddam uit ze bunker?' Ik zou ook zeggen 'De VN!' maar de VN is buiten spel gezet door Frankrijk en Rusland (met Veto enzow) omdat ZIJ hun belangen willen beschermen... Frankrijk voor de Olie en Rusland voor de wapens... Dus wie is er nou verkeerd bezig? Ik respecteer Amerika dat zij het lef hebben om in te grijpen. De aanval van de Coalitie kan in mijn ogen niet meer kwaad doen voor de bevolking van Irak dan Saddam zelf. Hij (Saddam) ziet Stalin als zijn grote held... Stalin... STALIN! Die is in mijn ogen nog erger dan Hitler! Iemand die zich vergelijkt met Stalin kan je toch niet z'n gang laten gaan? Iemand die zich vergelijkt met Stalin kan je niet ontwapenen! Saddam stimuleert ook het terrorisme: Hij betaalt de familie van een Palestijnse zelfmoord-terrorist $25.000 cash! Menig vader die zijn zoon de opdracht geeft zichzelf op te offeren voor de familie. Zo iemand moet gewoon uit de weg geruimd worden en dan lijkt mij deze oorlog gepast. Radicale Moslims zijn een reeele bedreiging voor de westerse samenleving en een gezwel op de arabische wereld die hier onder lijd. De armoede in dit werelddeel is enorm... maar Saddam is stinkend rijk... Osama is stinkend rijk... De Islamitische kerk is stinkend rijk... maar ik zie ze nou niet zo goed met hun eigen mensen omgaan! Ook ALS america een dikke vinger in de pap krijgt in Iraq wat DAN? Zijn de Irakezen daar de dupe van? Nee... Alleen de (westerse) landen die hun belangen al hadden vastgelegd met een enorm fout regime. En nu... ga ik slapen... ________________ |
![]() |
|
![]() |
Illuminati (oude hacker nick?) in Amerika worden ook mensen onderdrukt en is er ook groooot verschil tussen arm en rijk. Denk maar 'ns aan het woord 'ghetto'.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
huis: met z'n tienen in een tweekamerappartement. auto: tien jaar op een wachtlijst staan voor een vrakkig geval wat na een paar jaar is weggerot. ![]() en het gaat nu trouwens goed met rusland, hoge olie en graan inkomsten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ten tweede: het alternatief was er, maar Bush is oorlogszuchtig en ongeduldig en voert daarom liever oorlog. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Wat betreft de Lada's en Skoda's van toen heb je wel gelijk.
|
![]() |
Ik ben RESOLUUT TEGEN de oorlog! Deze oorlog wordt enkel en alleen gevoerd uit eigenbelang en Amerika wil nog maar eens tonen dat ZIJ het machtigste land van de wereld is, en dus helemaal niemand nodig heeft om oorlog te voeren, zelfs de VN niet.
Bush is gewoon een of andere IDIOOT, zoals er zovelen op onze planeet rondlopen. Persoonlijk vind ik hem niets beter dan Sadam. Natuurlijk hebben ze niet allebei dezelfde manier van denken ofzo, maar aangezien ze beide gewoon hun eigen zin doen, en hun niets aantrekken van de rest van de wereld, vind ik Bush minstens even 'slecht' als Sadam. Persoonlijk vind ik ook dat iemand zoals Bush geen wereldmacht als Amerika mag leiden. Bush handelt enkel en alleen uit eigen belang, en, net als Sadam niet aan 'zijn' irakezen' denkt, denkt Bush ook geen seconde aan 'zijn amerikanen'. Want hoe mooi hij ook kan praten, denk je echt dat hij ook maar iets geeft over amerikaanse soldaten die in irak sneuvelen? NO WAY! En ook vind ik dat in een democratie het volk ook recht heeft om hun mening te verkondigen EN dat er met hun mening rekening gehouden wordt. En dit is allesbehalve het geval als je ziet hoeveel Amerikan OOK tegen de oorlog zijn. En ook wil ik ff zeggen dat TEGEN de oorlog zijn helemaal niet de gemakkelijke manier is! ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
==> Weer een bewijs van hoe zelfingenomen Amerika en z'n bondgenoten wel niet zijn. Er is een handelsembargo tegen Irak (wat inhoudt dat het ook een deel HEEL belangrijke medicijnen niet mag importeren, met als gevolg dat er niet alleen 'oude mensen, wiens tijd gekomen is' -om het ff cru te zegge- maar ook kleine kinderen sterven die nog een heel leven voor zich hadden.) Dat handelsembargo is er dus omdat men schrik heeft dat Sadam chemische producten (zoals sommige medeicijnen dus) zou gebruiken om wapens mee te produceren. (zelf invoeren mag blijkbaar wel, rare redenering , niet? )
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Tsja Amerika heeft geen moeite met dictators zolang die maar pro-amerikaans zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
briljant toch... problemen veroorzaken om ze daarna weer op te mogen lossen en de bevrijder en de "Voorvechter voor Vrijheid en Democratie" (VVD) te kunnen spelen..
ah okay, ik bedoelde of de CIA Saddam misschien achter de schermen met zijn machtsovername had geholpen, dat zegt William Blum in zijn boek: "Killing Hope, cia interventions 1945-2000" maar zijn bewijsvoering vind ik een beetje vaag.
||
Citaat:
In ieder geval wil ik je melden dat de oorlog in Irak een goede zaak is omdat er: - een volk bevrijd wordt van een dictator - wij er beter van worden, omdat we zonder Saddam minder bang hoeven zijn. - Amerika meer olie krijgt, wat goed is voor hun economie en dus voor de onze - de westerse wereld 'ns een duidelijk statement maakt naar de Islamitische wereld. - gefeliciteerd met je verjaardag |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
- ze krijgen straks een eigen democratisch gekozen bestuur; dat is toch veel beter? - dat is de zaak omdraaien; als wij bang zijn van terroristen moeten we ze aanpakken, niet wachten tot ze vanzelf verdwijnen - zie je wel, we zijn het weer 'ns met elkaar eens! - de westerse wereld geeft zich niet zonder slag of stoot over aan het terrorisme van de Islam. Dat is het statement, en hoewel Saddam niet zo religieus is, steunen allen moslims hem, alleen omdat hij moslim is. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
- het westen heeft nooit een rede gegeven tot terrorisme - niet waar; een oorlog stimuleert de economie, kijk maar eens naar de 2de wereldoorlog - Bush zegt dat het geen oorlog tegen de islam is; iedereen weet toch wel beter! |
![]() |
|||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nog iets: moslims steunen Saddam niet zozeer odat hij moslim is, maar omdat hij een vuist durft te maken naar de westerse wereld. Citaat:
![]() ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
het kan niet zonder oorlog!
denk je dat zo'n gestoord figuur als saddam die gifgas tegen zijn eigen bevolking gebruikt enzo zomaar zal opstappen omdat wie dan ook het lief vraagt? en zijn bevolking kan hem helemaal niks schelen dus economische sancties helpen ook niks want zo krijgt ie z'n bevolking en de rest van de arabische wereld alleen maar verder achter zich door amerika de schuld te geven voor de armoede. en beter een paar honderd of duizend slachtoffers dan een paar tientallenmiljoen mensen die in een hel leven onder zijn bewind. kortom als je tegen die oorlog bent ben je voor saddam. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Als je toch alleen maar lulkoek uit kan braken, hou dan liever gewoon helemaal je mond.
||
Citaat:
ben je nou voor saddam die zijn mensen onderdrukt en ook geen oorlog wil of voor bush die de mensen wil bevrijden en natuurlijk zelf ook wat wil profiteren en die oorlog wil. wat maakt het uit als ie die oorlog voert op zelf te proviteren? die irakezen zijn dan toch ook vrij als ie klaar is? hebben ze beide profijt van |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
Saddam Hussein moet afgezet worden en wel zo snel mogelijk, desnoods door middel van een oorlog. Vergeet niet dat deze oorlog in feite al jaren geleden had moeten beginnen en dat de kwestie al speelt van lang VOOR het begin van de golfoorlog. Degene die vindt dat er andere manieren zijn om Saddam af te zetten, mogen mij uitleggen wat die manieren dan zijn. Er zijn al vele pogingen gedaan in al die jaren en geen enkele bleek succesvol. Ik zie deze oorlog als een laatste greep voordat het te laat is.
Saddam Hussein heeft wel degelijk wapens die hij niet mag hebben, ondanks dat hij dat ontkent, en het is gevaarlijk dat hij die wapens verbergt. Als de wereld nu niet ingrijpt, lacht hij Bush vierkant uit, en terecht. Als Saddam zich blijft verschuilen achter zijn ondoorzichtige regime, dan gebeurt er nooit iets. Saddam is een gevaarlijke tiran, vergeet dat niet. Hoogwaardigheidsbekleders die zich tegen hem keren worden zonder pardon omgelegd. Burgers die zich openlijk tegen hem uiten, worden ook zonder pardon vermoord. Tijdens deze oorlog worden burgers onnodig betrokken in het conflict, waardoor veel meer burgerslachtoffers vallen dan nodig is.. Vaak worden deze beelden vervolgens als propaganda over de wereld verspreid om te laten zien hoe wreed Bush wel niet is. Ik hoef niks meer te horen, ik sta volledig achter de oorlog. Het spijt me vreselijk van alle doden die vallen in deze oorlog, waar dat er slechts enkelen hadden hoeven zijn: Saddam en zijn directe naasten. Genesis |
![]() |
|
Genesis, hier een paar puntjes waarom ik tegen deze oorlog ben:
- Massavernietigings wapens zijn er niet gevonden in Irak, Saddam heeft ze ook nog niet gebruikt tegen de Amerikanen tot dus ver. Kan natuurlijk nog gebeuren. Niets wijst er op dat Saddam over dergelijke wapens beschikt, op vage verdenkingen die niet hard te maken zijn moet je geen land gaan platbombarderen. - Natuurlijk is Saddam een tiran en een gevaarlijke dictator. Hij moet ook weg maar dat doe je niet door het hele land plat te bombarderen, de burgers van Irak lijken niet erg blij met de komst van de Amerikanen, maar dat kan uit angst voor het regime komen. Saddam is een keiharde dictator maar hij zorgt, zoals veel dictators dat doen, wel voor stabiliteit in het land. De groeiende Amerikaanse militaire aanwezigheid in de Golfregio zegt voor destabilisatie en een groeiend broeinest voor terrorisme. Het middel is in dit geval erger dan de kwaal, denk ik. - Een infiltratie van de CIA en evt. inzet van special forces om het regime van binnen uit te verzwakken, desgewenst gevolgd door een goed georgraniseerde volksopstand is een effectieve manier gebleken om regimes af te zetten. De Amerikaanse CIA heeft aardig wat (al dan niet democratisch gekozen) regimes ten val gebracht zonder oorlog te voeren. - De oorlog is alleen maar nodig voor de Amerikanen om de bevrijder te spelen en zo het nieuwe Irak zo veel mogelijk naar eigen richtlijnen te kunnen inrichten. Weer een stap verder in de verovering van het M.O.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
hij vindt mij te dik, dat trek ik niet meer. fib | 270 | 25-01-2007 12:07 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Israel versus Hezbollah deel III Verwijderd | 500 | 27-07-2006 13:34 | |