Oud 04-04-2002, 14:42
forum.scholieren.com
forum.scholieren.com is offline
Ik heb een ibm 30 gb hdd die het goed doet in windows 98, maar als ik er probeer windows xp of windows 2000 op te installeren zegt de setup dat de schijf maar 2,1 gb is en niet groter. hoe kan ik dat probleem oplossen? ik heb pas geleden nog een bios update gedaan. help mij please
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2002, 15:05
de postbode
de postbode is offline
is je schijf verdeeld in partities of nie?? vriend van me had laatst ook zo'n probleem met zijn schijf weet niet hoe die ut opgelost heeft sal'm eens vragen
-de postbode-
Oud 04-04-2002, 16:38
forum.scholieren.com
nee de schijf was gewoon 1 grote partitie die zo groot mogenlijk was. ergens iets in de 29 gb ofzo dus. ik heb ook met fdisk nagekeken of er nog misschien andere partities waren maar dat was niet zo. alleen een grote fat32 partitie.
waarom wil windows xp mijn schijf maar voor 2 gb gebruiken??
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 18:04
de postbode
de postbode is offline
tsja, beetje vaag idd, sal morgen op school eens vragen klint heel erg zoals het probleem dat een vrien van me laast had (zoasl ik al in mn vorige post zij) hij had ook een schijfje van 20 gig die opeens nog maar 3gig was.. misschien ligt ut gewoon aan je hd, welk merk was/is ie???
suc6 -de postbode-
Oud 04-04-2002, 18:11
Verwijderd
Is het niet zo dat XP NTFS gebruikt en daarom jouw FAT32 schijfje niet groter herkent als een van 2,1 gb?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 21:27
forum.scholieren.com
Citaat:
de postbode schreef:
tsja, beetje vaag idd, sal morgen op school eens vragen klint heel erg zoals het probleem dat een vrien van me laast had (zoasl ik al in mn vorige post zij) hij had ook een schijfje van 20 gig die opeens nog maar 3gig was.. misschien ligt ut gewoon aan je hd, welk merk was/is ie???
suc6 -de postbode-

IBM (30 gb)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 15:39
The Iceman
The Iceman is offline
Citaat:
henri schreef:
Is het niet zo dat XP NTFS gebruikt en daarom jouw FAT32 schijfje niet groter herkent als een van 2,1 gb?
Dit is het niet, XP gebruikt alleen NTFS als jij dat wil en dus aanzet.

Die 30gb hd staat daar nu win98 op? Of boot je je 98 ergens anders van?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 16:35
Arnold
Arnold is offline
Met 2,1 gigabyte ruimte kun je wel XP installeren hoor... en dan kun je in Windows met Partition Magic die ruimte wel weer terugkrijgen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 22:18
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
forum.scholieren.com schreef:
Ik heb een ibm 30 gb hdd die het goed doet in windows 98, maar als ik er probeer windows xp of windows 2000 op te installeren zegt de setup dat de schijf maar 2,1 gb is en niet groter. hoe kan ik dat probleem oplossen? ik heb pas geleden nog een bios update gedaan. help mij please
als het andersom was kon ik er wel een logische verklaring voor vinden.. maar dit?

die 30gb is de 2e hd bij win98?
en je kan er geen win xp of win2000 op installen terwijl hij nog steeds als 2e hd ingebakken zit?

ga dan alleen die 30gb als master gebruiken en gooi die ander er even uit.. install xp, ga via computerbeheer(lokaal) of partion maker oid even checken hoe groot hij hem ziet.. als hij hem niet als 30 gb ziet.. ben je genaaid

het zit um in het partioneren ervan en/of de types (FAT, NTFS, FAT32)

Check maar even..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:28
forum.scholieren.com
Citaat:
The Iceman schreef:

Dit is het niet, XP gebruikt alleen NTFS als jij dat wil en dus aanzet.

Die 30gb hd staat daar nu win98 op? Of boot je je 98 ergens anders van?
Op die 30 GB IBM staat Windows 98 ja.
Het is de primary master.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:29
forum.scholieren.com
Citaat:
Arnold schreef:
Met 2,1 gigabyte ruimte kun je wel XP installeren hoor... en dan kun je in Windows met Partition Magic die ruimte wel weer terugkrijgen.
Nope, dat werkt niet. Had ik allang geprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:32
forum.scholieren.com
Citaat:
Harrie schreef:

als het andersom was kon ik er wel een logische verklaring voor vinden.. maar dit?

die 30gb is de 2e hd bij win98?
en je kan er geen win xp of win2000 op installen terwijl hij nog steeds als 2e hd ingebakken zit?

ga dan alleen die 30gb als master gebruiken en gooi die ander er even uit.. install xp, ga via computerbeheer(lokaal) of partion maker oid even checken hoe groot hij hem ziet.. als hij hem niet als 30 gb ziet.. ben je genaaid

het zit um in het partioneren ervan en/of de types (FAT, NTFS, FAT32)

Check maar even..
Helaas, dat heb ik allemaal al lang uitgeprobeerd. Windows XP ziet hem als 2,1 GB. Partition Magic herkent hem ook niet groter dan dat. Zeer vaag want Windows 98 kan ik er wel gewoon op installeren nadat ik hem opnieuw gefdiskd en geformat heb. Dan ziet hij wel 30 GB. Vreemd...
Weet echt niemand hier waaraan dit kan liggen???
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 19:02
Orion84
Orion84 is offline
misschien helpt et om eerst alles der af te gooien met fdisk ofzo (format c) alle partities verwijderen (dus ook die ene van 30 gyg)
dan een nieuwe primaire partitie aanmaken en dan proberen XP te installeren
niet terwijl 98 er nog opstaat dus!!!
gewoon met een opstart diskette en dan de XP cd openen en dan setup.exe ofzo (ik wet nie of dit werkt maar zo doe ik et altijd met 98 als ie zwaar gecrasht is ofzo)

suc6
Oud 09-04-2002, 19:11
Orion84
Orion84 is offline
natuurlijk wel eerst effe je belangrijke files backuppen vanuit 98
Oud 15-04-2002, 19:02
Orion84
Orion84 is offline
check jij je eigen threads nooit ofsow??
mijn mogelijke oplossing staat nu al een week of zo zonder antwoord der onder!!!!!11
Oud 15-04-2002, 22:40
^Rambo^
^Rambo^ is offline
Volgens mij mening, kan je WinXP alleen onder NTFS zetten, je hebt maar een keus. Toch denk ik dat het allemaal aan XP ligt, ik had ook allemaal vage gedoe met XP in ene was me CPU volgens XP 800 MHZ gezakt. Dus ik geef je een tip, XP zuigt vet gooi het eraf en trap WIN98 erop of zo. Die is toch een van de stabielste besturingssystemen.
Oud 20-04-2002, 16:49
sfwd
sfwd is offline
Wat ben jij zielig (vorige message) volgens mij heb je gewoon een 166 mHz en probeert XP je gewoon op te beuren. Ik heb een 4 jaar ouwe 266 mHz en daar loopt XP perfect op.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten