Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik vind de term zinloos geweld nogal zinloos.
Geweld is altijd zinloos (maar kan evt. wel begrijpelijk zijn) en heeft altijd een aanleiding (ook al is dat geen excuus), al is die aanleiding maar het feit dat iemand bezopen is of sexueel gefrustreerd (om maar 's wat te noemen). Bovendien heb ik enigszins begrip voor mensen die zich irriteren aan allochtone jongens met autochtone vriendinnetjes (mocht dat in dit geval de aanleiding zijn geweest, wat ik me kan voorstellen). Wat ik met mijn opmerking wilde zeggen is dat ik dit bericht niet interessant vind omdat: - Het niet in Nederland gebeurd is. - Er geen autochtone Nederlanders bij betrokken zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2) Dus alle berichten die niet in Nederland zijn gebeurd vindt jij niet interssant? Vb: In, zeg Duitsland, is een kernramp gebeurd waardoor heel Duitsland is besmet met radioactieve straling. 3) Tevens vindt jij berichten on-interssant die WEL in Nederland zijn gebeurd, maar waarbij geen autochtone Nederlanders bij betrokkenen zijn. Dus berichten dat bv allochtone Turken en allochtone Marrokanen elkaar de hersens in hebben geramd is iyho (in your humblo opinion) on-interessant? |
![]() |
|
Is gewoon irritant ja .
Maar als iemand ruzie zoekt kan hij het ook krijgen ik verdedig gewoon me eigen klaar al kost het zijn leven of mijne. Wat dan kun je wel zeggen je bent dan dom bezig nee hoor ik daag hem niet uit moet hij dat ook niet bij mij doen. En als hij het toch probeerd dan krijgt hij een soort opvoeding van mij Vriendlijke Mazzels PeaCe |
![]() |
||
Citaat:
|
Tja, waarom word er veel ruzie gemaakt?
Waarom word er zo verschrikkelijk veel over geweld geschreven? Wie is de reden dat mijn oma ‘s avonds de straat niet meer op durft te gaan? De op sensatie beluste redactie van de kranten of de vechtpartij op zich? Maar goed, dat even terzijde. Geweld is er al zolang de mensheid bestaat. In Palestina vechten ze om een stukje grond en een moraliteit, in Amerika weten ze eigenlijk niet eens meer waarom ze overal vechten (waarschijnlijk om zich de machtigste te noemen) en in Nederland raken groepen jongeren slaags op feesten of tijdens andere evenementen. Volgens mij is het het verdedigen van je territorium. Misschien een macho gedachte, maar ik ben bang dat het wel heel erg vaak zo werkt. Bush is trots om Amerikaan te zijn en diegene die twee torens in het centrum van New York met de grond gelijk maakt, zal dat voelen ook. Arafat wil doodgaan als een martelaar omdat hij te trots is op Palestina dan zich over te geven aan de vijandelijke Israëlieten. En in Nederland krijgen een aantal jongens klappen omdat de Belgische jongeren wilden laten zien wie de baas was, omdat ze gefrustreerd waren of omdat er iets met die meisjes is gebeurd. Zijn dat niet de grootste redenen tot vechtpartijen hier in Nederland? Uiteraard is geweld niet goed te praten, maar is het ook niet zo dat geweld een logisch gevolg is van gebeurtenissen? Geweld komt nooit zo maar uit het niets. Mensen die niet met hun frustraties om kunnen gaan zijn de grootste veroorzaker van agressie. Misschien hadden de Belgische jongens net drie dagen ervoor uit het niets klappen gehad van Marokkanen. Beetje triest om er meteen weer racistische motieven bij te halen. Iedereen discrimineert, op welke grond dan ook. Er zijn toch ook talloze discotheken met Turkse uitsmijters waar je niet binnen komt als je je niet kleedt als een uitgaans-type, terwijl ze ondertussen aan je blonde vriendin zitten? Ik draag geen strakke T-Shirtjes, ik heb geen kralenketting met een spijkerblousje en praat niet met een gemaakt accent en blijkbaar kan dat een reden zijn om iemand niet toe te laten. Maar is dat dan ook discriminatie? Ik vind dat de term discriminatie veel te snel word gebruikt en dat sommige mensen deze term gewoon gebruiken als een snelle uitweg om heel even zielig te zijn. Is het overigens niet een wel heel gemakkelijke karakterisering om te zeggen dat minder intelligente mensen altijd het geweld op zoeken. Natuurlijk is het zo dat minder slimme mensen sneller richting geweld zullen neigen, omdat ze niet verder na denken en misschien qua materie ook minder te verliezen hebben. De stigmatisering dat geweld bij een bepaald volk past, vind ik echter niet geheel op haar plaats. Geweld is niet uit te leggen aan de hand van intelligentie, maar puur aan de hand van frustraties en de manier van omgaan met problemen. De één word agressief, de ander gaat stil in een hoekje zitten huilen. En wat geweld betreft.... De ene keer ontvang je, de andere keer deel je uit. Het is te gemakkelijk om alleen maar te ontvangen. Verklaringen voor geweld zijn heel erg simpel te geven, maar het word lastiger als je geweld wilt voorkomen. De grootste oorzaak van geweld op zich is volgens mij deze maatschappij. Het leven is soms frustrerend. Te frustrerend om elke week iedereen te pijpen. Misschien een beetje een verdorrende gedachte, maar volgens mij is het een utopie om een totaal vredelievende wereld te krijgen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Arvid18, geweld is in principe zinloos daar waar je het ook mondeling afkan.
Vraag is alleen of je dat wil en of je dat op zo'n moment kan. Zinloos geweld is gewoon een foute term, omdat geweld altijd een oorzaak kent. Er is niemand die in een vrolijke bui zomaar willekeurig iemand neersteekt. |
![]() |
|
![]() |
yep
de term 'nutteloos geweld' is daarom beter maar geweld kan soms heel nuttig en zinvol zijn. bijvoorbeeld je loopt in een steegje s'nachts en opeens komen 2 gasten op je af die jou willen verkrachten. In zo'n geval is het natuurlijk 100% gerechtvaardigd om geweld te gebruiken om die gasten weg te meppen en dan ervandoor sprinten |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
nou ja...
het is idd zo dat crimineeltjes heel erg goed beschermd worden door de nederlandse wetgeving... niemand mag ze wat doen anders dan mannetjes in het blauw... en wat is dat gezeik van 'buitenproportioneel geweld', ik bedoel, als iemand mij *probeert* te overvallen, haal ik gewoon op een onverwacht moment uit: elleboog tegen hoofd (evt. neus) is vaak al voldoende... vervolgens een trap met de punt van je toet (zijwaarts, dan hebbie meer kracht erachter) in de maagstreek (evt. in de nieren) of op ze knieen ![]() |
![]() |
|
Het is inderdaad zo dat hier in Nederland aan de ene kant vrij veel gedoogd is en aan de andere kant zeer weinig.
Ik vind het ook niet echt een goedrecht voor overvallers om aangifte te doen van geweld. Als je ergens voor gaat, dan weet je dat je risico's loopt. Als ik geweld uitlok, dan moet ik ook niet gaan huilen als ik flinke klappen op loop. Maar dat is meer een morele kwestie. Maar ergens moet natuurlijk een lijn getrokken en geweld mag nooit goed gepraten worden. Zaken moeten alleen consequent behandeld worden. Als ik een belager bijv. een gebroken neus zou slaan, dan word ik gezien als een 'misdadiger.' Slaat een bejaarde vrouw met haar wandelstok de belager neer, dan komt het in de krant, op shownieuws en in het jeugdjournaal. |
![]() |
|
Ik kots op zulke lui! Waarom moet er nou altijd ruzie worden gezocht?! [/QUOTE] Die lui zij gewoon kortzichtig. Ze bekijken het niet van de kant van de ander en denken niet na. Het is grotendeels denk ik het gevolg van hun opvoeding en omgeving. Ze zijn met bepaalde ideen opgegroeid en de ouders zijn teneerste niet oplettend of domweg laks geweest met de opvoeding van hun kinderen en ten tweede zijn die lui ook gewoon niet slim genoeg om verder te kijken dan hun neus lang is. Afschuwelijk!!! ![]()
||
Citaat:
![]() Ik vraag me af, zijn er wel verschijnselen die zinloos zijn?
|
![]() |
|
![]() |
Walgelijke opmerkingen dat geweld zinloos is, alle geweld is zinvol, of alles is zinloos, waarmee het woord zinloos z'n waarde verliest. Derhalve lijkt het me nutteloos om het in die context te gebruiken.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
het is er nou eenmaal: maar ik denk dat zinloos geweld iets is wat eigenlijk meer door de media is verzonnen... wat is zinloos geweld? nou, dat 3 lui 1 iemand helemaal doodschoppen omdat ie iets van hun criminele activiteitjes afwist (fietsen slopen ofzo) schoppen ze em in elkaar, voor ons zinloos, want wij zien die lui graag gestraft. voor hun zinvol, want zij willen niet opgepakt worden... ik denk dat het beste wat je kan doen is zelfverdedigingscursussen meer aanmoedigen... zo kun je iig de "een 18 jarige jongen heeft een andere 18 jarige jongen zwaar verwond" berichten voorkomen... veel mensen weten nauwelijks hoe ze een klap MOETEN uitdelen... en veel mensen weten ook wel hoe dat moet, echter, die zijn minder vaak slachtoffer... als je zwak en niet bereid tot vechten overkomt word je sneller gepakt als anderen... hoewel het ook veel heeft te maken met: "jij bent kleiner als ik, dus ben ik sterker, dus kan ik jou aan" iets wat wel meer personen met dachten te kunnen uithalen... totdat ZIJ degenen waren die de bestrating van zeer dichtbij te zien kregen... ik zeg niet dat ik altijd ongeschondene ruit kwam, paar keer aardig wat moeten incasseren, bloedneus, bloed uit mondhoeken, jukbeenvel gescheurd enzo (geen blauw oog)... maar er waren wel een paar keer dak waarschijnlijk had verloren als een paar lui niet ingrepen (hoewel dat was toen ik daarin nog groen was ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
En toch denk ik niet dat dat de reden is, want ik ben nou ook niet bepaald iemand die overkomt als een grote, tot vechten bereid zijnde bink en toch heb ik ook nog nooit ruzie gehad, terwijl er in Nijmegen ook behoorlijk wat rare figuren zijn die een schijthekel aan studentikoze types hebben.
En alle keren dat ik in m'n leven ben uitgegaan, en dat zijn er heel wat, heb ik nog nooit problemen gehad omdat ik er braaf uitzie, met m'n scheiding en overhemdje en er niet uitzie als een kamper die wel een paar flinke rossen kan uitdelen. Een uitstraling van geweld trekt juist meer geweld aan. |
![]() |
|
Havock, volgens mij is het 'teken van zwakte' toch niet helemaal correct.
Zo vaak zie je niet dat ‘gewone’ mensen worden aangevallen. Het zijn vaak mensen die een bedreiging vormen of die een ‘leuke partij’ kunnen zijn voor een vechtpartij. Hoewel het in de kranten vaak anders staat vermeld, zit er volgens mij bijna niemand op een persoon te wachten die hij/zij helemaal kapot kan slaan, zonder ook maar enige verdediging. Het is toch veel mooier om een ‘goede partij’ te laten lopen? Geweld zoekt elkaar op...... Ik ben het wel met je eens dat mensen misschien wat meer van zich af moeten kunnen bijten. Of zelfverdedigingscursussen daarin de helpende hand moeten bieden weet ik niet. Volgens mij is het meer iets in de mentaliteit van veel Nederlanders dat moet worden veranderd. Veel mensen zijn te bang om te laten zien hoe trots ze zijn, maar ik geef ze geen ongelijk. Als je niet komt om te vechten, dan ben je misschien dom als je het toch tot een gevecht laat aankomen. Wegrennen is dan een goede optie. Als je geweld opzoekt en het niet uit de weggaat, moet je ook niet zeuren als je klappen moet incasseren. Daarom vind ik de term ‘zinloos geweld’ ook een beetje krom gekozen. De ene keer ontvang je, de andere keer deel je uit. Mensen die geweld opzoeken weten waar ze voor gaan. Al is dat natuurlijk niet altijd zo, maar op die manier kunnen artikelen uit het verband getrokken worden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nog meer off-topic: waaromniet?, dat zeg ik, Gamma! ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Zinloos geweld en zelfmoord (waargebeurd verhaal) Amoa | 25 | 21-12-2014 21:56 | |
Verhalen & Gedichten |
zinloos geweld door SenSatioN_NL SenSatioN_NL | 5 | 12-11-2004 10:50 | |
De Kantine |
Wat doe jij tegen zinloos geweld? DT | 78 | 13-09-2004 13:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Zinloos Geweld. [kort verhaal] Little Phoebe | 35 | 16-06-2004 17:38 | |
De Kantine |
Zinloos geweld of een zinloze held anonieme_teddybeer | 16 | 03-09-2003 17:15 | |
Verhalen & Gedichten |
zinloos geweld klier | 2 | 02-11-2002 16:40 |