Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Doorzettingsvermogen is gewoon een karaktertrek. Je karakter is biologisch en sociaal bepaald, door genen en opvoeding. Je hebt dus ook niks hoeven doen voor je eigen wilskracht of doorzettingsvermogen. Iemand die geen doorzettingsvermogen heeft, heeft dat ook niet te wijten aan z'n eigen laksheid. Met deze redenatie kom je echter niet ver, omdat je dan nergens meer trots op zou kunnen zijn. Ergo, zowel intelligentie als doorzettingsvermogen zijn dan wel aangeboren, maar kunnen toch zodanig worden ontwikkeld door veel moeite dat het iets kan worden om trots op te zijn. Uiterlijk is een iets ander verhaal, dat is meer biologisch bepaald, maar ook hier kunt je wel in zekere zin trots op zijn. Iemand die zijn of haar uiterlijk met dusdanig veel moeite verzorgt of bijwerkt dat het weer iets is om trots op te zijn, verdient ook bewondering. |
![]() |
|
Verwijderd
|
nee....
Als je doorzettingsvermogen als karaktertrek ziet, zo van: dat is erfelijk bepaald, damnz....dan zou je nix meer aan jezelf te wijten hebben! Dan wordt het zo van: goh ik ben lui, ach...wat maakt het uit...niet mijn schuld...t zit in m'n genen. De moed laten zakken is voor iedereen makkelijk, iedereen kan denken: ik heb geen zin om te vechten. Ik heb echt bewondering voor mensen die het helemaal niet makkelijk hebben maar door blijven vechten. Bij wie het allemaal niet komt aanwaaien. Bijv. intelligentie: Ik heb veel meer bewondering voor iemand die moeite heeft met school en die bijv. eerst mavo, dan havo, dan vwo doet (nu kan dat geloof ik niet meer, maargoed) dan iemand bij wie het allemaal komt aanwaaien en die het nog presteert om onvoldoendes te halen door gemakzuchtigheid. Daarom vind ik dat intelligentie op zich niet bewonderenswaardig is, wél wat je ermee doet. Uiterlijk vind ik ook niet bewonderenswaardig, wél wat je ermee doet. Iemand die hartstikke knap is maar niet eens de moeite neemt om haar haar te kammen (beetje stom voorbeeld, maargoed ![]() Meer als iemand echt een afstotelijk hoofd heeft maar toch over straat durft te gaan, dat vind ik veel bewondrenswaardiger, snap je. ![]() |
![]() |
|
ik bewonder de technische recherche en de ander emensen die de restjes van een treinzelfmoordenaar moeten opruimen
ik zou daar het geduld niet voor hebben, gewoon paa rhonden op loslaten, en opgeruimd is netjes, die mensen verdienen geen edele begrafenis
||
Citaat:
![]()
|
Sandra Nasic, geweldig klein zangeresje met een megastem
en Stefan, mijn ex, omdat ik nog steeds niets negatiefs over hem kan vertellen.. hij is gewoon geweldig ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Verlegenheid Verwijderd | 58 | 13-02-2010 19:42 | |
De Kantine |
Wat voor bijzondere/opvallende mensen ken jij? Verwijderd | 50 | 24-08-2009 14:30 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
moslima's in nederland>>>referaat voor nederlands malaika | 5 | 28-09-2005 21:36 | |
Films, TV & Radio |
Alfred J. Kwak burningonsunday | 56 | 04-11-2003 11:40 | |
Lifestyle |
klassieker - analyse my baby Ninnoc | 211 | 17-09-2003 15:02 | |
Seksualiteit |
Waarom zit iedereen altijd zo te hameren op uiterlijk? AngelLena | 65 | 28-04-2003 16:03 |