Oud 08-01-2003, 16:33
Optima
Optima is offline
Voor degene die broertjes of zusjes hebben gehad: de oefening baat je

als je op kamers zit en je heb ineens huisgenoten, dan kun je het ergste niet verwachten.

Mijn ene huisgenoot is een heks, ze neemt vaak deel aan sabbats en is in het bezit van een zwarte kat en twee fretten die de kamer uitstinken. Ik verdenk haar ervan zelf ook in de kattenbak te schijten.

Daarnaast zit er een meisje dat tandheelkunde studeert. Ze is erg op de regel, raakt in paniek bij het minste op geringste stofje en heeft smetvrees.
haar gespreksonderwerpen zijn ook verdovend

en dan zit ik er, wat ze van mij denken...eehm...hoogstens ' wie zijn al die mensen die ze over de vloer heeft?' Maar dat doe ik alleen om contact met mijn huisgenoten te vermijden

ook kleurrijke medebewoners?
Oud 08-01-2003, 16:47
damaetas
damaetas is offline
alleen saaie

x elke gesprek met de bio-ingenieur (4de jaar) eindigt op iets dat met school te maken heeft. maar al bij al een leuke jongen

x lichamelijk-opvoeding-meisje kent me alleen als ze iets nodig heeft en om tijdens de examens es tegen te praten, voor de rest zie ik ze niet.

x een koppel studenten-onderwijzer, zijn saai saai saai en heel verliefd. truttie en nerdie komen niet uit hun studio behalve om naar buiten te rennen. (eigen keuken en badkamer)

x architect die ik nooit zie (heeft ook eigen keukentje) beetje saaie jongen

x mensvrezende burgerlijk ingenieur, die het eerste jaar alleen maar hallo, dag en smakelijk tegen me heeft gezegd. nu maakt hij al wel es een praatje als het ECHT moet.

x eerste jaars bio-ingenieur, lid van het jaarpraesidium en om die reden één met weinig slaagkansen hij is wel een leukerd, btje saai, maar ik mag em wel. (redelijk onverstaanbaar westvlaams dialect)

x 4de jaars burgerlijk ingenieur, btje saai, btje politiek actief, btje onverstaanbaar wegens westvlaams accent, lieve jongen hoor, maar we spreken niet zo veel.

=> ik verander volgend jaar vn kot!!!

(wat ze van mij denken: 'dies vast gek, en crimineel en die vrienden van haar ook' ofzo)
Oud 08-01-2003, 16:52
Optima
Optima is offline
Citaat:
damaetas schreef:
bio-ingenieur
x lichamelijk-opvoeding-meisje
x architect
x mensvrezende burgerlijk ingenieur,
x eerste jaars bio-ingenieur,
x 4de jaars burgerlijk ingenieur,
mijn god

heb je daar een selectieprocedure ofzo? alleen de beste welkom
Oud 08-01-2003, 17:23
Boogie
Boogie is offline
M'n zus woont hier nog een halfjaar, is erg gezellig. En ze kookt goed De andere huisgenoot is een vrij saai persoon, maar wel vriendelijk en netjes.
Oud 08-01-2003, 17:30
qghp
qghp is offline
volgens mij meot ik maar blij zijn dat ik nog thuis woon
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 17:36
Paperz
Paperz is offline
Je moet ook met kerels of iig gemengd op kamers...
(Dit is zo ongeveer bewezen)

enige waar je ze zo afentoe op moet wijzen is schoonmaken (schoonmaakroosters \o/) en voor de rest zorgen ze voor sfeer en bier... (en er zijn altijd uitzonderingen maar dit is mijn observatie)

Wij zitten hier ook met ze drieen (mannen) alleen iedereen behalve ik loopt stage, dus het is hier nu lekker rustig...
't enige wat soms wat achterstallig is is het schoonmaken...
Oud 08-01-2003, 17:54
Verwijderd
1. vriendje
2. Muis - onze kat
3. Fleur - onze kat

Bevalt prima.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 18:05
Sade
Sade is offline
Citaat:
mat-ice schreef:
Oud 08-01-2003, 18:14
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Optima schreef:
mijn god

heb je daar een selectieprocedure ofzo? alleen de beste welkom
neuj, we zitten dicht tegen de wetenschappen-campus en dus zit het bij ons vol wetenschappers. (ik doe geologie)

ik ga volgend jaar op een internationaal kot zitten, met heel veel buitenlanders dus. die allemaal wel ouder gaan zijn (doen laatste jaar of doctoraat in belgië dan) maar hopelijk zit daar wat meer variatie tussen, is veel intressanter. zitten ook gewoon meer mensen, dus procentueel ook meer fijne mensen, hoop ik.
Oud 08-01-2003, 19:27
the tourist
the tourist is offline
Mijn kat, dat is echt een vervelend beest . Voorderest is het hier niet erg druk (alleen mijn moeder, maar daar valt mee te leven )

Maar ik woon dus nog thuis, ff ter vermelding
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 20:03
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
mat-ice schreef:
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 21:00
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
een vriendin van mij woont samen met twee jongens en het is daar zooo gezellig! Als ik daar weer es ben geweest wil ik ook op kamers, maar je weet natuurlijk nooit waar je terecht komt..

ach, voorlopig blijf ik nog even thuis wonen
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 21:24
Verwijderd
ik heb 4 huisgenoten
3daarvan studeren hetzelfde als mij (hogere hotelschool) en 1tje is al iets van 27 en gaat eindelijk eens proberen zijn studie af te ronden en ik heb eigenlijk alleen maar lol met die mensen, is echt heel gezellig....niet zoals in andere samenwoonhuizen (ik haat het woord studentenhuis) waar iedereen voor zichzelf kookt en op zijn eigen kamer zit en niet de spullen van een ander mag gebruiken....dat lijkt me echt troosteloos....neej ik ben er zeer tevreden meej en de huur is ook nog eens heel erg laag jeuj
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 21:26
Verwijderd
Citaat:
mat-ice schreef:
Ik vind t allebei wel kewl
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef:
Daarnaast zit er een meisje dat tandheelkunde studeert. Ze is erg op de regel, raakt in paniek bij het minste op geringste stofje en heeft smetvrees.
haar gespreksonderwerpen zijn ook verdovend
Dan heeft ze dat in ieder geval onder de knie .

De enigste huisgenoten die ik heb zijn m'n ouders.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 21:52
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
jellerd schreef:
samenwoonhuizen
en dat klinkt weer net als een woongroep
ik woon nog thuis,
zal volgend jaar op kamers moeten
maar wat ik in die steden zag, was vrij nerd en die mensen deden ook helemaal niks samen eten enzo ook niet. De enige waar het meeviel waren leuven en maastricht maar daar ben ik ook alleen op de uni geweest (zal volgende maand nog eens kijken daar).
Oud 08-01-2003, 21:58
PV
PV is offline
t ene meisje is een bitch, een echte kakker geworden nu ze op de uni zit, dus ze krijgt ook allemaal kakkerwijven over de vloer die door de gang rennen en gillen enzo :/ en ze zet muziek altijd te hard (19/uni economische studie geloof k)

t andere meisje is ook wel irritant, doet vrij weinig aan schoonmaken enzo (21/journalistiek)

de ene jongen is ook een etter, zet muziek altijd hard aan als ik ff naar muziek wil luisteren óf als ik probeer te leren (19 of 20/hbo economisch iets)

en de andere jongen is wel ok, rustig, relaxed (18/19 uni, weetniet welke studie)

en dan ik, 18, ook journalistiek, vrij rustig enzo.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Dr. Oetker schreef:
ik woon nog thuis,
maar wat ik in die steden zag, was vrij nerd en die mensen deden ook helemaal niks samen eten enzo ook niet. De enige waar het meeviel waren leuven en maastricht maar daar ben ik ook alleen op de uni geweest (zal volgende maand nog eens kijken daar).
jah idd ik woon in leeuwarden, ik woon egt niet met nerdies, is maar net waar je gaat kijken, ligt niet egt aan de stad, alleen Delft is wel egt nerdiestad. Is technische unistad, bah ben er paar keer geweest op studentenfeestjes ensow.......neej das geen heel kewl volk
Wij eten idd wel altijd samen, is egt super gezellig...iedereen kookt gewoon 1 keer in de week....schoonmaakrooster blabla waar iedereen zich ook gewoon aan houdt, is egt kewle plek om te wonen in prima huis...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 22:03
poecilotheria
poecilotheria is offline
hmmm ben maar blij,

een vriend van mij had 2 antillianen als huisgenoten, die hebben hem bedreigd met een mes waardoor hij het huis heeft moeten verlaten.....
Oud 08-01-2003, 22:09
Verwijderd
Citaat:
poecilotheria schreef:
hmmm ben maar blij,

een vriend van mij had 2 antillianen als huisgenoten, die hebben hem bedreigd met een mes waardoor hij het huis heeft moeten verlaten.....
das niet egt gezellig neej
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 23:16
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik woon in een tweekamereenheid, ik deel dus douche, WC en keuken met maar één huisgenoot.

M'n eerste huisgenote was een meisje uit de Oekraïne, (woonde hier nu zes jaar, kon prima Nederlands) met haar kon ik goed opschieten. Vaak was ze vanwege haar werk (accountancy) er een paar dagen niet, mooi moment om midden in de nacht keihard muziek te spelen.

Een paar maanden geleden is ze naar een appartement verhuisd en heb ik een nieuw meisje gekozen, ze studeert Milieu-maatschappijwetenschappen (nee, echt!) waar ik het ook goed mee kan vinden.

Geen klachten eigenlijk.
Oud 09-01-2003, 00:05
Zoulou
Zoulou is offline
mja, in 't appartement onder leven mijn ouders... enough said
Oud 09-01-2003, 00:31
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
kut voor je ouwe
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 01:46
Zoulou
Zoulou is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
kut voor je ouwe
kzei toch "enough said"
whaha ze zouden dit moeten lezen ...
Oud 09-01-2003, 02:06
Methuselah
Methuselah is offline
ne gast van rond de 24-25 jaar, communicatiewetenschappen, coole gast, veel cd's met films, muziek, series en dergelijke, kom ik wel goed mee overeen, af en toe eens 'n pint gaan pakken enzo, toffe kerel die hier al 6jaar zit op kot.

meisje van 21, doet bio-ingenieur, kent dieje gast wel vrij goed, minder contact mee als met dieje gast maar geen problemen mee.
Oud 09-01-2003, 12:01
mickael
mickael is offline
Huisgenoot 1:
vrouw, 25 jaar, 3e jaars marketingmanagement, vice-praeses Sv. UMTC.
Aardig gezellig vrolijk mens met een verschrikkelijk ochtendhumeur.

Huisgenoot 2:
man, 22 jaar, 1e jaars kunstacedemie, lid van een s.v. in Velp.
Aardige kerel een teringzooi op zijn kamer

Al met al een mengelmoes van gezelligheid... ik verveel me nooit hier thuis...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 12:06
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Home sweet home
Oud 09-01-2003, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
ze studeert Milieu-maatschappijwetenschappen (nee, echt!) waar ik het ook goed mee kan vinden.

Je kunt het goed vinden met Milieu-maatschappijwetenschappen?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 12:41
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef:
ik woon nog thuis,
LEUVEN heerlijke stad
zijn heel veel leuke koten. als je op univ gaat kan je ook es uitkijken naar een KUL-kot, niet duur en goed georganiseerd, maar daar moet je ergens in maart ofzo op kijkdag en dan ook al inschrijven om kans te maken. als je hulp nodig hebt met er 1tje te vinden moet je't maar vragen
Oud 09-01-2003, 12:50
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
damaetas schreef:
LEUVEN heerlijke stad
zijn heel veel leuke koten. als je op univ gaat kan je ook es uitkijken naar een KUL-kot, niet duur en goed georganiseerd, maar daar moet je ergens in maart ofzo op kijkdag en dan ook al inschrijven om kans te maken. als je hulp nodig hebt met er 1tje te vinden moet je't maar vragen
dat mag toch niet als je buitenlander bent tenminste zoiets zei die vrouw
Oud 09-01-2003, 13:02
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef:
dat mag toch niet als je buitenlander bent tenminste zoiets zei die vrouw
het buurmeisje van mijn vriend is een nederlandse

ik zal het haar es vragen

(wat wil je juist studeren?)
Oud 15-01-2003, 23:37
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Je kunt het goed vinden met Milieu-maatschappijwetenschappen?
Mijn zinnen zitten doorgaans vol ambiguïteiten.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten