Citaat:
ExeCute schreef:
Nou ik ken dus ook van dit soort mensen en vroeg me nou af hoe jullie daar over denken?
Wat moet ik erover denken? Ik was zelf zo

sinds vorig jaar heb ik me veranderd, omdat ik mij realiseerde dat het zo niet verder kon.
Vooral rond mijn 18e / 19e levensjaar ging het echt te ver. Overdag werkte ik, 's avonds zat ik achter mijn opleiding .. 's nachts zat ik te programmeren.
Oftewel: ik leefde achter mijn computers. Nu is dat nog steeds niet zoveel beter, maar wat ik wel heb veranderd:
-> Ik douche me vaker.
-> Ik heb andere kleren gekocht.
-> Ik ben gaan sporten (Taekwondo).
-> En ik ga soms uit.
Vroger deed ik amper wat. Ik had begin vorig jaar nog dezelfde jeans aan die ik al sinds de 3e HAVO ofzo had .. en ze waren te groot .. weet je waarom?
Omdat ik in die periode (dus toen ik 18/19 was) amper nog wat at, niet meer beweegde .. ik verloor 18 kg aan gewicht. Alles wat ik deed, was computeren (werk EN thuis) en TV kijken..
Tsja, wat moet je hiervan denken? Thuis werd het genegeerd .. mijn pa had zoiets van: "ach, dan weet ik tenminste waar hij uithangt" .. mijn moeder en zusje vonden het wel vreemd, maar aansporen tot verandering deden ze mij niet.
Daar kwam ik uiteindelijk zelf mee, toen ik vorig jaar zowat in elkaar zakte (pas toen merkte ik namelijk waar ik mee bezig was, daarvoor had ik het zelf niet door)..
Sindsdien ben ik iets "menselijker" geworden