Inloggen

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Auteur
Wat vindt jij?
ExeCute

Vraagje 04-04-2002, 18:33 Met citaat reageren

Ik kwam deze tekst tegen op internet herken jij je in het zusje of in de jongen en hoe zou je hem helpen en vindt je wel dat hij geholpen moet worden?

ExeCute is offline  
the_conquer
Standaard 04-04-2002, 19:32 Met citaat reageren

Ik ken dat soort mensen jah, maar wat valt er aan te doen als ze zelf niet willen?????
the_conquer is offline  

Somebody Special

Standaard 04-04-2002, 19:54 Met citaat reageren

Gelukkig ken ik ze niet. Lijkt me moeilijk om daarmee om te gaan..
Somebody Special is offline  

ExeCute

Standaard 04-04-2002, 21:55 Met citaat reageren

Nou ik ken dus ook van dit soort mensen en vroeg me nou af hoe jullie daar over denken?
ExeCute is offline  
tacidvs
Standaard 05-04-2002, 11:03 Met citaat reageren

Dat ding komt van de achterkant van de VPRO-gids. Ik zou die mensen laten, als je er last van hebt, ga je toch lekker weg, ze doen je toch niets?
tacidvs is offline  
Kazanka

Standaard 05-04-2002, 11:08 Met citaat reageren

ik vind 't wel jammer als iemand zo leeft, maar als hij dat zelf wil...kan je er niet veel aan veranderen denk ik
Kazanka is offline  

Verwijderd
Schaamte 05-04-2002, 11:14 Met citaat reageren

Ik was ooit eens zo iemand

Vraag maar aan mijn zusje

Verwijderd
Standaard 05-04-2002, 11:21 Met citaat reageren

Citaat:

ExeCute schreef:
Nou ik ken dus ook van dit soort mensen en vroeg me nou af hoe jullie daar over denken?

Wat moet ik erover denken? Ik was zelf zo sinds vorig jaar heb ik me veranderd, omdat ik mij realiseerde dat het zo niet verder kon.

Vooral rond mijn 18e / 19e levensjaar ging het echt te ver. Overdag werkte ik, 's avonds zat ik achter mijn opleiding .. 's nachts zat ik te programmeren.

Oftewel: ik leefde achter mijn computers. Nu is dat nog steeds niet zoveel beter, maar wat ik wel heb veranderd:
-> Ik douche me vaker.
-> Ik heb andere kleren gekocht.
-> Ik ben gaan sporten (Taekwondo).
-> En ik ga soms uit.

Vroger deed ik amper wat. Ik had begin vorig jaar nog dezelfde jeans aan die ik al sinds de 3e HAVO ofzo had .. en ze waren te groot .. weet je waarom?

Omdat ik in die periode (dus toen ik 18/19 was) amper nog wat at, niet meer beweegde .. ik verloor 18 kg aan gewicht. Alles wat ik deed, was computeren (werk EN thuis) en TV kijken..

Tsja, wat moet je hiervan denken? Thuis werd het genegeerd .. mijn pa had zoiets van: "ach, dan weet ik tenminste waar hij uithangt" .. mijn moeder en zusje vonden het wel vreemd, maar aansporen tot verandering deden ze mij niet.

Daar kwam ik uiteindelijk zelf mee, toen ik vorig jaar zowat in elkaar zakte (pas toen merkte ik namelijk waar ik mee bezig was, daarvoor had ik het zelf niet door)..

Sindsdien ben ik iets "menselijker" geworden

Laatst gewijzigd op 05-04-2002 om 11:26.

Verwijderd
Standaard 05-04-2002, 11:24 Met citaat reageren

De vraag is misschien beter: hoe ontstaat zoiets?

Nena21

Standaard 05-04-2002, 11:43 Met citaat reageren

Mwah tis niet dat ik me echt kan vergelijken met die broer.
Een tijd geleden zat ik best veel binnen,tv te kijken enzo,of in m'n kamer opgesloten,maar het was niet dat ik mezelf niet goed verzorgde,zo iemand ben ik niet.
Ik moet elke dag douchen anders word ik gek,ik moet elke dag andere kleding aan anders voel ik me vies,dus neh dat dagen/weken niet douchen enzo gaat er voor mij niet in.
En de situatie word bij mij wel steeds beter,ik zit echt niet meer de hele dag binnen,dat was vroeger wel anders,maar dat was meer omdat ik me schaamde voor mezelf.
Ik had zoiets van : ik kan maar beter binnen blijven,dan schrik ik tenminste niemand af en dan heeft niemand last van me.
Maar op een gegeven moment realiseer je je wel dat het zo niet meer door kan gaan,misschien gebeurd dat bij die jongen ook wel.
Ik denk dat alleen die jongen zichzelf kan overhalen om weer buiten te komen,zichzelf te verzorgen etc.
Maar goed,nu onderneem ik weer meer,ga vaker leuke dingen doen etc,ik schaam me er echt voor dat ik zo was....
Nena21 is offline  
Ki Fighter

Standaard 05-04-2002, 12:15 Met citaat reageren

Ik herken er mijn broertje er wel een beetje in!
Ki Fighter is offline  

Boeing 747-400
Standaard 05-04-2002, 12:25 Met citaat reageren

Hmm, een beetje herken ik mijn broertje er wel in. Nah, hij doucht wel iedere dag enzo, maar zit altijd achter zn PC te programmeren...nogal saai... En volgens mij als mijn moeder er niet zou zijn, zou het een nog grotere troep zijn op zijn kamer, en zou hij gerust een paar dagen in dezelfde kleren lopen (en DEO? Volgens mij staat de bus er nog die ik hem een jaar geleden ga voor zijn verjaardag.....)
Boeing 747-400 is offline  
Verwijderd
Standaard 05-04-2002, 12:33 Met citaat reageren

Nee ik herken mijn broer daar niet echt in

Lindatje

Let op! 05-04-2002, 13:34 Met citaat reageren

[OFF-TOPIC] *herkent VPRO gids* [/OFF-TOPIC]

Maar nee ik herken mijn broer er zeker niet in, hij kan ook weleens uren achter de compu zitten maar dat is niet zo erg, vind de rest erger...
Ik denk als zoiemand niet wil dan kun je hem ook niet helpen....
Lindatje is offline  
Sneeuwwitje1985NMGN
Duim naar beneden 05-04-2002, 14:39 Met citaat reageren

Weetje hoe ranzig hij is....IIIEEEUWWWWWWG
Sneeuwwitje1985NMGN is offline  

ZzZzJaNtAlZzZzkiE

Lachen 06-04-2002, 20:19 Met citaat reageren

ach.....laat die jonge tog! als ie maar gelukkig is
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline  

woefke

Standaard 06-04-2002, 20:56 Met citaat reageren

daar herken ik mijn broer voor een deel in !
woefke is offline  

smilegirl
Standaard 07-04-2002, 17:59 Met citaat reageren

is dit raar ofzo dan??
smilegirl is offline  
Piccola
Duim naar beneden 07-04-2002, 18:03 Met citaat reageren

Daar herken ik een vriend van me in!! Najah, voor een groot deel.
Piccola is offline  
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten