Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2003, 15:10
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Kunnen jullie je nog typisch snoep uit je jeugd herinneren?

Ik moest gister ineens denken aan dat ik als kleuter bij een traktatie een fluitlolly kreeg, dat zijn van die lollies in de vorm van een fluitje die dan ook even echt fluiten tot de vorm is veranderd.
En een twix heette vroeger een raider.
Ook had je toen ik een jaar of 11 was chips in de vorm van dinosaurusjes enzo...heel ranzig.
En hele lekkere cola-lollies.
En van die zakjes waar dan op stond 'mierenpoepjes' of iets anders vies en daar zaten dan snoepjes in.
Wie weet er nog meer van zulke dingen? Iemand trouwens enig idee of de fluitlollies die ik bedoel nog bestaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2003, 15:18
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Die fluitlollies jah
Oud 08-04-2003, 15:22
sicilion
sicilion is offline
Van katja van die voetbalschoenen maar die hebben ze nu niet mir
Oud 08-04-2003, 15:28
Balance
Balance is offline
zo'n zakje met poeder en daar dan een mini-lolly bij die je d'r in kon dippen. ze bestaan nog steeds wel, maar ik zie ze niet meer zo heel vaak.
Oud 08-04-2003, 15:31
mcsun
mcsun is offline
dummies
Oud 08-04-2003, 15:36
Verwijderd
Oh ja, die Bonbon snoepjes (meeuwenflatsen, vieze luiers etc) die waren wel leuk In Denemarken bestaan die gewoon allemaal nog...

Mijn moeder kocht vroeger altijd snoepjes zonder suiker, kleur-, geur- of smaakstoffen... Het enige wat ik daar nog van weet is dat ze echt te smerig waren op snoep genoemd te worden..

Die fluitlolly's bestaan volgens mij nog wel, mijn bakker verkoopt ze volgens mij...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 15:36
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 08-04-2003 @ 16:28:
zo'n zakje met poeder en daar dan een mini-lolly bij die je d'r in kon dippen. ze bestaan nog steeds wel, maar ik zie ze niet meer zo heel vaak.
Ik zie die echt overal... Supermarkt, Jamin, Pinky... hmm...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 15:40
Maresa
Maresa is offline
Pff, ik haalde vroeger altijd witte Techador chocola, de lekkerste die er bestond maar die is wrsch uit de handel gehaald, want ik kon die nergens meer krijgen...
Oud 08-04-2003, 16:10
Verwijderd
Citaat:
M@R schreef op 08-04-2003 @ 16:40:
Pff, ik haalde vroeger altijd witte Techador chocola, de lekkerste die er bestond maar die is wrsch uit de handel gehaald, want ik kon die nergens meer krijgen...
Oww, ze hadden vroeger ook van die heerlijke stukken chocolade met vullig... De lekkerste was puur met mint vullig, dat krijg je nu ook nergens meer... ja, after eight, maar dat is toch anders...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 16:11
beestje
beestje is offline
dummies, muntdropjes en chocolaatjes bij mijn opa en oma
Oud 08-04-2003, 16:13
Nona
Nona is offline
Van die jogojogo ijsjes met een versje op het stokje:

Duizend mijlen onder zee zit een man op de WC!

En dan kijken of je ze allemaal van de reclame al had !
Oud 08-04-2003, 17:03
Rocksaan
Rocksaan is offline
Fruit Roll-up's
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 07:02
Verwijderd
- Lange Jan
- "Lippenstiften" (Zo'n hard snoep staafje in een plastic omhulseltje)
- Dummies
- Cola lollies
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 07:40
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 08-04-2003 @ 16:10:
Kunnen jullie je nog typisch snoep uit je jeugd herinneren?

Ik moest gister ineens denken aan dat ik als kleuter bij een traktatie een fluitlolly kreeg, dat zijn van die lollies in de vorm van een fluitje die dan ook even echt fluiten tot de vorm is veranderd.
En een twix heette vroeger een raider.
Ook had je toen ik een jaar of 11 was chips in de vorm van dinosaurusjes enzo...heel ranzig.
En hele lekkere cola-lollies.
En van die zakjes waar dan op stond 'mierenpoepjes' of iets anders vies en daar zaten dan snoepjes in.
Wie weet er nog meer van zulke dingen? Iemand trouwens enig idee of de fluitlollies die ik bedoel nog bestaan?
ik at altijd van die 'mulletrekkers' maar dat moet ik nu niet meer hebben, toen teveel gegeten geloof ik...
Oud 09-04-2003, 08:42
Qamra
Qamra is offline
Maislolly's (vreet ik nog steeds btw ), carob-chocola (mijn ouders vonden het goor... ik niet ), naturel chips (andere mocht ik niet)... Euhm... Eigenlijk heb ik niet zo heel veel gesnoept vroeger, ben allergisch voor een hele berg kleur-, geur- en smaakstoffen, smaakversterkers en conserveringsmiddelen..

En ook nog een soort van muesli-repen met bosvruchten ofzo.. Het staat me heel vaag bij, maar ik weet wel dat ze ontzettend lekker vond!

Laatst gewijzigd op 09-04-2003 om 17:00.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 09:56
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
zo'n plastic buisje met daarin roze, gele en oranje suiker dat je in je mond kon gieten. en dan werd dat buisje nat waardoor die suiker er niet meer uitkon dus dan moest je er steeds een stukje afknippen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 10:13
Arun
Arun is offline
Kikkertjes..
Oud 09-04-2003, 11:06
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Oja, die dummies die herinner ik me ook nog En lange jannen, muntdrop en van die gekleurde staven met poeder ook idd. Kan me ook herinneren dat we vroeger weleens koetjesrepen in onze snoeppot hadden maar die heb je nu ook nog steeds. Weet er nog een paar (die je nu ook nog wel zal hebben):
-ijsbonbons (dat is geen ijs, maar soort zuurtje)
-hartjes met tekst erop
-snoepketting en snoeparmband of horloge
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 11:09
Verwijderd
Ik ga zometeen nog neuzelen bij de Jamin, kijken of ze misschien nog leuke 'ouderwetse' snoepjes hebben...

Ik zag laatst een meisje met een spuitbusje waar een soort van suikerwater uit kwam, is dat snoep van nu?! Lijkt me echt goor...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 11:54
PrimRose
PrimRose is offline
- snoephartjes waar dan zo'n woord in staat (schat, lieverd, I'm sorry)
- dropwater drop (weet je wel, hard staafje drop wat je in water moest zetten en dan kreeg je dropwater)
- zouthoutstengels.

volgens mij was het dat wel.
Oud 09-04-2003, 13:00
the exploding boy
the exploding boy is offline
smacks ofzo iets . Die delede iedereen altijd uit op school. Was een klein wit met oranje (?) zakje met kleine ovale zoutjes o.i.d. erin. Was er helemaal verslaafd aan
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 13:07
poesiefox
poesiefox is offline
Het zakje zwart-wit poeder wat altijd zo vol met spuug kwam te zitten. En die deelde je gewoon met elkaar.(ware vriendschap)
Oud 09-04-2003, 13:48
3rd Rock
3rd Rock is offline
van die zure matjes! die waren lekker! ja, en mierezeikers enzo, maar die waren toch minder....
Oud 09-04-2003, 14:08
It's me Mexx
It's me Mexx is offline
Van die roze met geel gekleurde blokjes Mierzoet maar oke, lekker waren ze wel. Bij makro in grootverpakking te krijgen
Oud 09-04-2003, 14:24
bokky
bokky is offline
ik weet niet hoe meer hoe ze heten, maar je kunt ze nog wel krijgen bij snoepwinkels. Van die hele zure ballen.....

kwijlballen ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2003, 14:32
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
bokky schreef op 09-04-2003 @ 15:24:
ik weet niet hoe meer hoe ze heten, maar je kunt ze nog wel krijgen bij snoepwinkels. Van die hele zure ballen.....

kwijlballen ofzo?

dat is dus wat ik bedoelde.. zijn het van die rode, eeeeel zure?

Wij noemen dat muletrekkers
Oud 09-04-2003, 14:34
the tourist
the tourist is offline
Dummies idd, van die gekleurde pilletjes in een rolletje, gekleurde rijstpofsnoepjes (ik weet niet hoe die heten)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 15:22
Verwijderd
Citaat:
MoonMonkey schreef op 09-04-2003 @ 15:34:
Dummies idd, van die gekleurde pilletjes in een rolletje, gekleurde rijstpofsnoepjes (ik weet niet hoe die heten)
die laatste (rijst-pof-dingen) kocht ik altijd in zo'n babyfles bij de Hema, dan kon je - wanneer de rijst-pof-dingen op waren - echt uit de fles drinken
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 16:12
bokky
bokky is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-04-2003 @ 16:22:
die laatste (rijst-pof-dingen) kocht ik altijd in zo'n babyfles bij de Hema, dan kon je - wanneer de rijst-pof-dingen op waren - echt uit de fles drinken
terug naar je baby-periode
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 16:15
GoddeS
GoddeS is offline
Hmm snoep uit mijn jeugd!!!

IK BEN NOG NIET EENS VOLWASSEN

hmm maar wat ik altijd at toen ik een jaar of 6/7 was waren dropveters. was egt super verslaafd aan die dingen. maar tja
ik ben bijna een keertje gestikt in die dingen dus zins toen
eet ik ze niet meer...
nouw ben ik verslaafd aan kaneelbonkjes.. maar hmmmm
dat is niet van vroeger...

CheerS
* KimmieJ *
Oud 09-04-2003, 16:19
bokky
bokky is offline
Citaat:
GoddeS schreef op 09-04-2003 @ 17:15:
Hmm snoep uit mijn jeugd!!!

IK BEN NOG NIET EENS VOLWASSEN

hmm maar wat ik altijd at toen ik een jaar of 6/7 was waren dropveters. was egt super verslaafd aan die dingen. maar tja
ik ben bijna een keertje gestikt in die dingen dus zins toen
eet ik ze niet meer...
nouw ben ik verslaafd aan kaneelbonkjes.. maar hmmmm
dat is niet van vroeger...

CheerS
* KimmieJ *
jawel! Die kaneelstaafjes/bonkjes haalde ik 'vroeger' op de basisschool altijd met mijn vriendinnetje. Kwamen we daar met onze bijeengeschraapte dubbeltjes
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 00:41
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik herinner me vooral van die kleine langwerpige lollies, die kinderen vroeger altijd kregen bij onze plaatselijke afhaal-Chinees.
Oud 10-04-2003, 01:07
kissssssss
kissssssss is offline
Die rozijntjes (of krentjes wat zijn het) in die kleine doosjes (Je weet wel, die van de Aldi).
Oud 10-04-2003, 10:46
Viv
Viv is offline
Wat ik me nog herrinner zijn die zure matjes erg lekker
en wat ik met vriendjes/vriendinnetjes op de basisschool altijd haalde bij de snackbar waren van die fireballs. kauwgomballen die heel scherp waren en je had ze ook in een zure variant
erg stoer was dat toen!
en zwart/wit van die soort poeder vond ik ook altijd erg lekker

GRoetjes Viv
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 10:52
Verwijderd
Kauwgum met plakplaatjes
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Viv schreef op 10-04-2003 @ 11:46:
Wat ik me nog herrinner zijn die zure matjes erg lekker
en wat ik met vriendjes/vriendinnetjes op de basisschool altijd haalde bij de snackbar waren van die fireballs. kauwgomballen die heel scherp waren en je had ze ook in een zure variant
erg stoer was dat toen!
en zwart/wit van die soort poeder vond ik ook altijd erg lekker

GRoetjes Viv
Die fireballs at ik ook altijd, nou ja.. mijn zus zoog eerst het scherpe eraf, ik kreeg de kauwgumbal.. Toen ik ze een keer helemaal wilde, bleek dat ze niet meer bestonden.. er zouden kankerverwekkende stoffen in hebben gezeten. Na een tijdje kwamen ze - herziend - weer terug...
Ik eet ze soms nog wel eens

En natuurlijk kauwgup met plakplaatjes, die had je ook met inkt... maar goed, dat wist ik toen niet.. Ik was gewend over het plaatje te likken en hem op te plakken, dus ik lik over het plaatje... was het inkt... m'n hele tong geel met groen...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 11:45
twim
twim is offline
echte snoepjes weet ik niet meer.
Misschien snoeparmbanden enzo.

Maar bij ons was er een winkeltje in de buurt en daar kon je nog echt losse snoep kopen. maar dan niet zoals bij jamin maar gewoon per stuk. dus dan ging dat van: 1 kikkertje, 2 colaflesjes, 5 banaantjes. etc etc.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 12:05
Verwijderd
Van dezelfde makers als bonbonbloc (weet de merknaam niet meer) in een gele verpakking: kleine chocolade snoepjes/bonbons met aan de binnenkant hazelnootpraline vulling

En Kikkertjes ook altijd (die waren het goedkopste, dan kon je het meeste snoep halen )

Later dingen als zure matjes e.d
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 12:34
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Die vond ik lekker

Citaat:
Oh ja, die Bonbon snoepjes (meeuwenflatsen, vieze luiers etc) die waren wel leuk
Die waren kei cool

Citaat:
Van die jogojogo ijsjes met een versje op het stokje
Die heb ik ook nog gespaard

Citaat:
zo'n plastic buisje met daarin roze, gele en oranje suiker dat je in je mond kon gieten. en dan werd dat buisje nat waardoor die suiker er niet meer uitkon dus dan moest je er steeds een stukje afknippen
Ik was de enigste die er altijd wat uit kon krijgen

Citaat:
ijsbonbons (dat is geen ijs, maar soort zuurtje)
Ow die zij lekker!! Tenminste, als je bedoeld welke ik bedoel, chocola in vrolijke kleurtjes met eskimo/pinguin afbeeldingen erop die je eigenlijk in de koelkast moest leggen. Ik ben ze ooit nog eens bij de Aldi tegengekomen, moet toch weer eens opzoek

Citaat:
van die zure matjes
Die vind ik nu nog lekker, heb alleen het idee dat heel mn glazuur van mn tanden afbleekt Maar dan wel de echte en niet die hele kleintjes.

Citaat:
Ik herinner me vooral van die kleine langwerpige lollies, die kinderen vroeger altijd kregen bij onze plaatselijke afhaal-Chinees.
Dé lollies voor de allerkleinste, ik herinner me ze ook nog!

Citaat:
Kauwgum met plakplaatjes
En die overal opplakken (de muur, de bank, je vaders voorhoofd )

Citaat:
fireballs
Hm, die zijn lekker! Ik kon ze nooit in mn mond houden toen ik klein was en hield ze dan net zolang onder de kraan totdat ze niet meer heet waren Ik noemde ze trouwens altijd 'Franjeballen', dat verstond ik steeds

Laatst gewijzigd op 10-04-2003 om 12:40.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 12:38
Verwijderd
Citaat:
somebody special schreef op 10-04-2003 @ 13:34:

Hm, die zijn lekker! Ik kon ze nooit in mn mond houden toen ik klein was en hield ze dan net zolang onder de kraan totdat ze niet meer heet waren Ik noemde ze trouwens altijd 'Franjeballen', dat vestond ik steeds
Franjeballen,

(Ooh, nu moet ik iets vertellen:
toen ik klein was, jaar of vier, hoorde ik een keer een echtpaar ruzie maken... ze waren flink aan het schreeuwen en ik werd bang.. Toen ineens hoorde ik de man zijn vrouw uitschelden voor 'kangaroe' en vond ik het allemaal niet zo erg meer... Achteraf bleek dat hij 'kankerhoer' zei Daar kwam ik laatst pas achter, toen mijn moeder het vertelde Toch wel cool hoe kinderen iets anders horen dan gezegd wordt )
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 12:41
Somebody Special
Citaat:
Andijvie schreef op 10-04-2003 @ 13:38:
Franjeballen,

(Ooh, nu moet ik iets vertellen:
toen ik klein was, jaar of vier, hoorde ik een keer een echtpaar ruzie maken... ze waren flink aan het schreeuwen en ik werd bang.. Toen ineens hoorde ik de man zijn vrouw uitschelden voor 'kangaroe' en vond ik het allemaal niet zo erg meer... Achteraf bleek dat hij 'kankerhoer' zei Daar kwam ik laatst pas achter, toen mijn moeder het vertelde Toch wel cool hoe kinderen iets anders horen dan gezegd wordt )
Mooi he, die kinderlogica
Oud 10-04-2003, 12:51
Somebody Special
Nog een eigen toevoeging: Fido Dido ijs
Oud 10-04-2003, 12:52
Qamra
Qamra is offline
goh al dat snoep wat jullie naar binnen hebben gewerkt moest ik vroeger altijd bij mijn ouders komen ruilen voor een "goed" snoepje
Oud 10-04-2003, 12:53
Verwijderd
Citaat:
somebody special schreef op 10-04-2003 @ 13:51:
Nog een eigen toevoeging: Fido Dido ijs
ooeh, dat was cool Ook die fido dido snoepjes...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 12:57
Jinno
Jinno is offline
Fruitmatjes zijn heel lekker.
En die lollies bestaan nog jah.... als ik het me goed kan herinneren...
Oud 10-04-2003, 15:53
Quiana
Quiana is offline
Fireballs..
Oud 10-04-2003, 17:34
Adrenaline
Adrenaline is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 08-04-2003 @ 16:18:
Die fluitlollies jah

idd
En ook: Wherters ofzo, kauwgum in de vorm van een citroentje en van die lange rietjes met 3 of 4 verschillende kleuren poeder erin.
Oud 10-04-2003, 18:32
Mir-idiotA
Ik snoepte helemaal niet veel.
Heel soms mocht ik een biologische lollie, of zo'n dropstaafje.
Rijstewafels met stroop en biscuitje...en honingdropjes
Dat kan ik me herrinneren.
De buren hadden altijd allemaal snoepjes..haha.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 19:53
Cola_Light
Cola_Light is offline
Fireballs bestaan gewoon nog hoor
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 21:25
snoopy
snoopy is offline
ik herinner me vooral een ijsje.
Je had drie vruchten, boven elkaar op een stokje.
In de vorm van een citroen, een sinaasappel en een aardbei.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten