Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De VN is er om oorlog te voorkomen, niet om terug te provoceren. Als Nederland ineens een raket gaat testen (waarom eigenlijk?) en ze schieten die over Engeland heen (waar moet je anders heenschieten?), dan neem ik aan dat de Engelsen daar ook niet over zitten te juichen. En als de VN dan overweegt om er eens naar te gaan kijken waarop meteen gezegd wordt: ga je over deze kwestie vergaderen, dan mobiliseren we en dan wordt het 1 dikke oorlog, dan vind ik de Koreanen hypocriet en niet de VN. Ik snap dus heel goed dat de VN er kritisch naar kijken, en ook dat de VS er niet gelukkig mee zijn: LA ligt binnen het bereik van zo'n raket! |
![]() |
|
Wat naïef allemaal. De hele wereld kijkt al tijden even naar Korea. Maar weet je, jullie moeten het zelf maar weten. Er wordt hier altijd het hardste geroepen om 'geen oorlog', maar toch schijnt het niet over te komen dat je op deze manier bemoeien met Korea oorlog betekend. En ik geef ze er groot gelijk in.
Ik word nu moe van de discussie. Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, en meer argumenten heb ik niet, en krijg ik ook niet van jullie. We merken het vanzelf wel, hmm?
|
laat NK gewoon met rust. Wat hebben ze nou gedaan dat zó verkeerd is? ja ze hebben een paar kerncentrales geopend. Dat bush dan gelijk paranoide wordt en schreeuwt dat BK nukes maakt is wel begrijpelijk. Je hebt gewoon geen reden om ze aan te vallen.
Als je ze toch aan gaat vallen omdat ze een 'axe of evil' zijn dan moet je maar de consequenties die daarop zullen volgen aanvaarden. het wordt wel tijd dat de VN israel en vs aan de banden gaat leggen.
|
![]() |
Je begrijpt het zelf niet helemaal Nate. Ik ben bijvoorbeeld helemaal niet per definitie voor of tegen een oorlog, ik vind alleen dat Korea door haar gedrag een oorlog uitlokt, en jij vind van niet. Ik vind dat de VN door dat gedrag in mag/moet grijpen, jij van niet. Wat is het probleem nou?
|
![]() |
|
@ Craig David:
Aanvallen niet nee, ik ben absoluut geen voorstander van pre-emptive strikes. Maar ik vind het wel degelijk een zaak voor de VN. Het land vormt wel degelijk een gevaar in de regio, en zit de laatste tijd duidelijk op een conflict aan te sturen.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja de VS vechten liever tegen een zwak Irak dan tegen een tot de tanden bewapend N Korea. Dat laten ze liever aan de V raad over om dat op te lossen. American Heroes. Die Noord Koreanen zijn veel gekker en gevaarlijker dan de Iraqis. Noord Korea is nog echt een Communistisch land waar de bevolking nog dagelijks gehersenspoeld word. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Overigens, het viel me op dat de VS opeens de VN meer omarmde ("jullie krijgen je rol in Irak! en nee, we zullen Irak niet besturen, dat wordt door irakis gedaan" en "de houding met de VN moet niet door wat in het verleden was, verneukt worden door de vraag hoe irak bestuurd moet worden") dan voor de dreigementen van N-K ("wij willen niet dat de VN een grote rol speelt in Irak, wij willen alles zelf doen").
Volgens mij is Bush' onderbroek poepbruin geworden.
|||
![]() |
Citaat:
Nee, ik heb me helemaal niet uitgesproken over het voor of tegen een actie in N.-Korea zijn. Ik heb alleen gezegd, dat als de VN dat nodig achten, ze mogen spreken over mogelijk te nemen maatregelen, in de vorm van acties of sancties. Dat ze zich niet door Noord-Korea daarvan mogen worden weerhouden. Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|