Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Waarom moet je altijd maar bereikbaar zijn? Ik ben het wel met Qimm eens dat het erom gaat waarover je moet bellen. En als je zus op bevallen ligt of zo, dan ben je daarvoor alert en je kan toch ook op die dingen zien wíe er belt en of je wilt opnemen dan, toch???
||
Citaat:
|
Ik irriteer me alleen aan die mensen die meteen zo schreeuwen, van die gillende huppelkutten die de meest rare dingen bespreken...of een kwartier lang dat zwaar irritante riedeltje af laten gaan voordat ze hun telefoontje oppakken...
Of helemaal leuk, van die vage hoofdtelefoontjes, gaan mensen midden op straat tegen je aan kletsen, dus jij zo van "wtf?" lullen ze tegen dat ding op hun hoofd..ook erg plezant. of je zit in de trein, gaat er iemand sms-en voor je neus, *tik*...*tik*...*tik*tik*tiktiktik*...*tik*tik*...*tiktik*...*tik*.... *wurg*... ![]() [edit] o wacht het ging alleen om bellen in de trein...nou een gesprekje mag maar geen lange, schreeuwende conversaties...oh en niet van die stomme deuntjes als die afgaat, want jij zit meteen de hele dag met dat lied in je hoofd [/edit]
|
Verwijderd
|
nou 'k bel ook wel eens in de trein hoor.. maar dat is altijd amarnet een minuutje want dan belt me ma ofzo of ik er al bijna ben. of hoe lang ik nog moet.. om te wete wanneer ze me op moet halen.. das meestal alles wel
zelf vind ik het niet irritant hoor als andere mensen het doen.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik bel soms in de trein, als het hoognodig is. Maar dan gebruik ik dezelfde toon en woordenschat als wanneer ik gewoon in persoon tegen iemand praat.
Als iemand mij op zo'n manier zou aanspreken zou ik hem vriendelijk verzoeken z'n smoel te houden, en anders de consequentie te aanvaarden, te weten uit het raam op het spoor geflikkerd worden. |
![]() |
|
![]() |
Bellen in de trein kan best irritant zijn ja. Maar wat ik eigenlijk nog veel irritanter vind is als twee of meer mensen met elkaar aan het reisen zijn en dan heel hard gaan zitten praten.
Dat komt een beetje hetzelfde over als iemand die hele verhalen door de telefoon aan het vertellen is vind ik. |
![]() |
|
Ligt aan het volume... sommigen denken dat heel de coupé wil weten waar het gesprek over gaat, dat hoeft van mij dan dus net weer niet, maar op een normaal volume kan ik me er niet aan storen. Als er iemand naast je zit kun je toch ook een geprek voeren?
|
Verwijderd
|
"werkcoupé"? is dat een nieuwe benaming voor 1e klas?
Ik vind het onzin als mensen zeuren over bellers... Je kan net zo goed iemand tegenkomen in de trein, uitgebreid gaan zitten ouwehoeren en je produceert 2 x zoveel lawaai. En waag het dan maar eens te zeggen "IK HEB DAAR LAST VAN, kunnen jullie je gesprek beëindigen?" |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Verder sluit ik me bij volgens mij bijna iedereen hier aan. Bellen is niets mis mee, zolang je maar niet een half uur gaat lopen schreeuwen door dat ding.
|
ik zat een keer in de bus met een vriendin en een meisje voor me kreeg een telefoontje, dus ze nam op en begon te praten, Vervolgens begon een man die 2 stoelen verder zat mee te praten en werd erg vervelend gedurende het gesprek. Het meisje vroeg hem of hij alsjeblieft op kon houden en het werd een ruzie. Vervolgens hing het meisje op en begon een grote brede donkere man schuin voor ons al zijn bel melodietjes af te draaien om de man te frustreren (hij vond dat hij het meisje neit netjes had behandeld, waarin hij groot gelijk had) en toen hij dus zijn hele telefoonlijstje had gehad, vroeg de man weer: zo ben je nu klaar? Dus de grote man stond op (zie hij raakte het dak zo'n beetje) en vroeg aan de man: heb je ergens problemen mee?
De man heeft vervolgens toen wie dan ook een telefoontje kreeg zijn mond niet meer open gedaan.. Mkay nogal drastische maatregel maar ik denk dat je op een sociale algemene plek best kunt telefoneren. Ik denk ook niet dat de man die twee stoelen verder zat er erg veel last van gehad heeft, aangezien ik het amper kon verstaan en overigens, waarom zou ik wel een gesprek met mijn vriendin mogen voeren in die bus en zij niet omdat zij een telefoontje in haar handen heeft?
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
't Interesseert mij echt niks of er nou iemand naast me in de trein zit te bellen ofzo... daar erger ik me nou totaal niet aan.
![]()
|
Vervelend...
en zeggen 'als 't een kort gesprek is op een normaal volume' vind ik ook niet echt goed, want stel je loopt een coupe binnen en iedereen zit te bellen, normaal, das gewoon vervelend... maar goed, van mij mag 't wel, alleen beltonen MOETEN uit, en toetstonen al helemaal... maar ik ben benieuwd naar die stilte-regel van de NS... op zich zou ik er niks tegen hebben als de NS signaal-onderbrekers in de trien installeert...
Laatst gewijzigd op 18-04-2003 om 13:16. |
![]() |
|
![]() |
Aan alle mensen die vinden dat je niet mag bellen in een trein:
Een trein is een openbare ruimte, het is immers openbaar vervoer. In een openbare ruimte komen nou eenmaal mensen, een openbare ruimte is niet voor jou alleen. Met het gedrag van sommige mensen ben je het eens en met het gedrag van andere mensen niet. Als je daar problemen mee hebt, moet je geen gebruik maken van een openbare ruimte. Zelf bel ik wel eens in de trein. Soms zijn dat onzingesprekken, dan klets ik ff bij met een vriendin ofzo. Maar meestal zijn het gesprekken als "Ik ben nu op Roosendaal, dan-en-dan vertrekt m'n trein dus ik ben om zo-en-zo laat daar-en-daar". Of "Ik ben dat-en-dat vergeten, wil jij dat meenemen?" Maar ik vind dat die man niet zo moet zeuren, als het hem niet aanstond moest ie maar lekker ergens anders gaan zitten. Wat is het verschil tussen pratende mensen of bellende mensen? (Mits er inderdaad op een fatsoenlijk volume gepraat wordt) Beltoontjes vind ik wel irritant, maar het is niet dat ik me daar aan ga zitten ergeren ofzo. Mijn telefoon staat altijd op de trilfunctie. Daar is ie voor. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
"Haaaaaaaiiii meid"
"Jaaaa, met jou??!!" "Dat méén je niet!" "ECHT??!!!" "O schat ik kom nu naar je toe" "In de trein" "Bij Amsterdam Centraal ofzo" "Nee, een geel gebouw en wat huizen" "Nee, dat is een stukje verder" "Ja daar ja" O god, dit soort gesprekken zijn dus verschrikkelijk, wat echt nergens over gaat weet je wel. Ik bel zelf wel eens in de trein maar probeer het zo zacht mogelijk te doen en zo kort mogelijk te houden, voel me altijd zo ongemakkelijk. Mensen gaan je toch vaak boos aankijken. Ik heb mn telefoon wel vaak op stil staan. Ik zat trouwens een keer in de tram en er was een of andere vrouw best hard aan het bellen in een rare taal. Schreeuwt een oude man: "Hang nu op, bellen doe je maar thuis!" Vet droog ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Stilteruimte in de trein: moment van rust of juist van ergernis? Adore | 85 | 04-12-2007 21:30 | |
Verhalen & Gedichten |
Met de trein Hestea | 10 | 03-11-2006 10:21 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Mobiel gestoord sy'rai | 84 | 05-12-2004 15:17 | |
De Kantine |
Mensen die bellen in de trein owlbeer | 79 | 15-01-2004 12:49 | |
De Kantine |
Mobiel bellen in de trein annette | 54 | 28-03-2003 16:46 |