Oud 17-04-2003, 10:12
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
NEW YORK (Reuters) -- Paramount Pictures, home of the three "Godfather" movies, will have first crack at screen rights to a new installment of late author Mario Puzo's Mafia series, which is in the planning stages at Random House, Variety reports.

Whether the studio considers that an offer it cannot refuse remains to be seen.

"We hope Paramount or some other studio will want to buy the movie rights, and it is our intention to see that happen," said Jonathan Karp, Random House Trade Group's vice president-senior editor.

He was Puzo's editor when the author died in 1999, and Karp has spent the last several months tying down a rights deal with Puzo's estate to draft another writer to continue the Corleone saga. Puzo's estate controlled the literary rights to the characters created by the author.

Word of the book plans began leaking late last week when Karp emailed select literary agents canvassing for a top author to concoct a new tale. The information was published in the New Yorker. It is potentially the largest sequel deal made for a work of a deceased author since "Scarlett," the "Gone With the Wind" line extension that fetched $5 million. Karp would not comment on the deal Random House made with the Puzo estate, but acknowledged it was substantial. He was also braced for the inevitable skepticism on revisiting a book that was critically acclaimed and sold 22 million copies.

"These characters just keep pulling you back in," Karp said. "There is enormous continuing interest in the Corleone family, and a great opportunity to tell a story that could take place before, during or after the original book. Mario once told me he wished he had done more with Sonny Corleone's character, and there was certainly more opportunity to explore the singer Johnny Fontaine. And Michael Corleone did make an appearance at the beginning and end of 'The Sicilian,' because he had a relationship with the freedom fighter."

Karp said that it was too early to know who would write the book, and a choice won't be made until a final selection of story outlines are accumulated November 4. He is aiming high, noting that even though a deal for Pat Conroy to scribble the "Gone With the Wind" sequel fell apart, Conroy had the pedigree of the writer he was hoping to hire. "We're looking for a connected author, in the best sense of the word."

Karp says the original was a classic, and the idea is not to compete with it, but rather to "continue the story in an entertaining and artful way that will make his readers very happy."

Ze zijn nu ook al in onderhandeling waar ze gaan filmen...misschien in Melbourne, Australie..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2003, 10:36
Evito
Evito is offline
boeiend
ik heb de eerste drie ook nuiet gezien dus
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 12:25
<<Latin*Metal>>
<<Latin*Metal>> is offline
Citaat:
TAFKAB schreef op 17-04-2003 @ 10:12:
Ze zijn nu ook al in onderhandeling waar ze gaan filmen...misschien in Melbourne, Australie..
kickass...Marlon"The godfather"Brando moet erin!! En Al fucking Pacino en Robert de fucking Niro...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 12:43
Daangerous
Daangerous is offline
Ik hoop dattie nooit uitkomt, uit respect voor de trilogie, tis mooi weest. Het verhaal is afgesloten, je zou verder kunnen gaan met Vincent Corleone, maar dan begin je weer van voor af aan. Verder is de trilogie er met het 3e deel ook al niet beter op geworden, dus boycotten met die hap.
De Niro is te oud, Pacino is te oud en Brando is clynisch dood
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 13:31
<<Latin*Metal>>
Juist omdat ze oud zijn en zogenaamd dood zou dat echt een bitchass impact maken als ze weer een ijzersterke rol neerzetten...zou toch ongelovelijke comeback zijn?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 18:11
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 17-04-2003 @ 13:43:
De Niro is te oud, Pacino is te oud en Brando is clynisch dood
Brando is halfdood, dat is waar. Maar jij meent dat De Niro en Pacino niet meer kunnen acteren omdat ze te oud zijn? Leg uit.

Verder ben ik radicaal tegen nog een Godfather film. Het is de beste trilogie ooit gemaakt en daar moeten ze respect voor tonen. Een vierde Godfather zou puur voor het geld zijn. En ik denk ook niet dat Coppola de film wil of zal regisseren. Na Mario Puzo's dood zei hij, in een interview, het volgende over een vierde Godfather: "I can't do it without Mario".
Oud 17-04-2003, 18:22
m'neer
m'neer is offline
Citaat:
Diesel schreef op 17-04-2003 @ 19:11:
Brando is halfdood, dat is waar. Maar jij meent dat De Niro en Pacino niet meer kunnen acteren omdat ze te oud zijn? Leg uit.
Ze kunnen wel acteren, maar ze zijn te oud om nog geloofwaardig over te komen als jonge Corleone's. Ik denk dat Daangerous dít bedoeld.
En ik ben 't met 'm eens. Het plan was om Part IV zich af te laten spelen ná Part III, met Andy Garcia als nieuwe Godfather, en even voor The Godfather, waarin we de jonge jaren van Santino zien. Wie zou Santino moeten spelen? James Caan? Denk 't niet, hij's veel te oud. Maar aan de andere kant, Santino zou in Part IV niet zo gek veel jonger zijn dan in The Godfather, dus een andere acteur zou ook te ongeloofwaardig zijn.
Bovendien moet je een goede Godfather zien te vinden, want Brando is te oud om de iets jongere Vito neer te zetten.

En ook al zóuden er geschikte acteurs gevonden kunnen worden, dan zou het verhaal een slap aftreksel worden van de trilogie (ik vond Part III al niet meer zo geweldig) en zou het té veel op Part II lijken, door de twee verhaallijnen die door elkaar lopen.

Ik las ook dat iemand Robert DeNiro in de film wilde hebben. Wie zou-ie moeten spelen? Vito? Lijkt me sterk, daar is-ie, net als Brando, véél te oud voor.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 18:53
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
m'neer schreef op 17-04-2003 @ 19:22:
Ik las ook dat iemand Robert DeNiro in de film wilde hebben. Wie zou-ie moeten spelen? Vito? Lijkt me sterk, daar is-ie, net als Brando, véél te oud voor.
Ik las (voor Puzo's dood) dat ze Leonardo Di Caprio in de film wilden hebben. Ik weet niet als wie, misschien als de jonge Sonny?

Lachwekkend.
Oud 17-04-2003, 19:06
Verwijderd
het zou wel een goed vervolg zijn als ze het einde van de corleone family erin laten zien. vincent die te opgefokt is en op die manier de hele organisatie naar de klote helpt... maar ja, al pacino ging dood aan het eind van 3, weliswaar op hoge leeftijd, maar ik weet niet of het nog wel zin zou hebben om hem in de film te stoppen... en wat is the godfather zonder al pacino?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 19:21
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 17-04-2003 @ 20:06:
het zou wel een goed vervolg zijn als ze het einde van de corleone family erin laten zien. vincent die te opgefokt is en op die manier de hele organisatie naar de klote helpt...
het einde is er al.
de kracht van de trilogie is dat dingen die niet uitgesproken worden, toch begrepen worden, en dat was op het einde van The Godfather 3.

Verder een sitaat uit een Veronica-Magazine van een tijdje terug toen de trilogie op RTL5 werd uitgezonden:

The Godfather, Part IIII
Plot:
In de stijl van Part II zullen we afwisselend gaan zien hoe Vincent Corleone nu de scepter zwaait over de familie, en hoe de Corleones hun misdaadimperium opzetten in de jaren '20. Leonardo DiCaprio wil de jonge Sonny wel gaan spelen.
De Coppola-connection: Als Francis Ford er geen zin meer in heeft, is er altijd zoonlief Roman nog, die pas geleden met CQ zijn regiedebuut maakte. Voor Rushmore-ster en neef Jason Schwartzman is er dan vast wel een rolletje te vinden.
Mama Mia: Mario Puzo was bezig met schrijven, maar in 1999 overleed de goede man en Coppola heeft altijd gezegd niet verder te willen gaan zonder Puzo. Maar wie weet wat hij doet als de schuldeisers weer eens in zijn nek hijgen...

Ok ok, tis in de Veronice-Magazine stijl, maar er staan ook goede dingen in. btw ik heb voor geen enkele acteur meer respect als Robert De Niro, en Al Pacino komt op een hele goede 3e plaats (na Jack Nicholson, hehe), maar ik zie De Niro geen realistische oude Vito Corleone neerzetten, en Al Pacino/Michael Corleone sleeps with the fishes...
Verder zouden De Niro en Brando nooit samen in de Godfather 4 te zien kunnen zijn, want ze hebben beide dezelfde rol vertolkt.

Ik vervloek Paramount bij deze als ze die film durven uit te brengen
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 19:31
WinterQueen
WinterQueen is offline
deel 4 ?? godver, ze hadden 3 niet eens moeten maken..
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 19:52
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
WinterQueen schreef op 17-04-2003 @ 20:31:
deel 4 ?? godver, ze hadden 3 niet eens moeten maken..
niet mee eens, niet dat hij goed is. maar deel 3 is een mooie (tot waardige) afsluiting van de trilogie
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 21:13
WinterQueen
WinterQueen is offline
idd.. dus moeten ze absoluut geen 4e deel maken
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 17:29
<<Latin*Metal>>
Excuse my language Ehhm ik heb er eigelijk niet zo goed over nagedacht enzo..was adrenaline toen ik het hoorde enzow, maar er zou inderdaad uit respect voor de trilogie geen vervolg op moeten komen, eerder een nieuw begin.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 17:49
m'neer
m'neer is offline
Citaat:
<<Latin*Metal>> schreef op 18-04-2003 @ 18:29:
Excuse my language Ehhm ik heb er eigelijk niet zo goed over nagedacht enzo..was adrenaline toen ik het hoorde enzow, maar er zou inderdaad uit respect voor de trilogie geen vervolg op moeten komen, eerder een nieuw begin.
Néé, dát al helemaal niet! Het proloog van The Godfather is dé perfecte manier om de Corleone's te introduceren:

'if you'd come to me in friendship, they'd have to pay right away', of iets in die geest. 't Geeft meteen een perféct beeld van de familie.

Er moet NIETS, maar dan ook NIETS, voor 'America has made my fortune'
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 17:52
<<Latin*Metal>>
Citaat:
m'neer schreef op 18-04-2003 @ 17:49:
Néé, dát al helemaal niet! Het proloog van The Godfather is dé perfecte manier om de Corleone's te introduceren:

'if you'd come to me in friendship, they'd have to pay right away', of iets in die geest. 't Geeft meteen een perféct beeld van de familie.

Er moet NIETS, maar dan ook NIETS, voor 'America has made my fortune'
Ja ook goed idee
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 14:51
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
K ben ook tegen een Godfather deel 4.

Alle acteurs uit de eerste 3 films zullen er niet meer in kunnen komen, of door dood, of door leeftijd...

Het einde van deel 3 is toch gewoon het einde. Michael die dood is. Hoe wou je deel 4 maken dan? Een Mancini die de boel overneemt? Dat lukt nooit.

En verder, het is al gezegt maar, ik denk idd ook dat Coppola het echt niet doet, een 4de film, want Puzo is er niet meer.
Oud 19-04-2003, 16:03
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
The Senna Fan schreef op 19-04-2003 @ 15:51:
Alle acteurs uit de eerste 3 films zullen er niet meer in kunnen komen, of door dood, of door leeftijd...
Idd, John Cazale (Fredo) is dood, De Niro, Brando (Vito), Pacino (Michael, Caan (Sonny), Keaton (Kay), Duvall (Tom Hagen) en Shire (Conny) zijn te oud...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 12:32
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 19-04-2003 @ 17:03:
Idd, John Cazale (Fredo) is dood, De Niro, Brando (Vito), Pacino (Michael, Caan (Sonny), Keaton (Kay), Duvall (Tom Hagen) en Shire (Conny) zijn te oud...
Is de acteur John Cazale dood??

Maar de characters zijn ook dood he: Vito, Sonny, Michael. Tom is eruit geschreven, maar kan eventueel nog komen.
Alleen Kay en Conny zijn er nog...
Oud 21-04-2003, 14:06
Verwijderd
en toch zou ik het wel interessant vinden om nog een deel te kunnen zien, hoewel ik me wel afvraag of het wel een goed idee is...

OT
damn, ik krijg nu gewoon zin om ff die hele trilogie weer eens te gaan kijken

*belt zijn broer*
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 14:34
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
The Senna Fan schreef op 21-04-2003 @ 13:32:
duh, hij maakte in zijn leven 5 films, die allen genomineerd werden voor een oscar: The Godfather, The Godfather, Part II, The Conversation, Dog Day Afternoon en The Deer Hunter. Tijdens de opnames van de laatste film was hij stervende aan kanker
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 11:32
L1
L1 is offline
Citaat:
The Senna Fan schreef op 21-04-2003 @ 13:32:
Geluk bij een ongeluk dat hij in het tweede deel dood gaat. Het derde deel had hij niet gehaald.

Ik ben tegen een 4e deel. De trilogie is compleet. Daar moet het bij blijven. Zulke films vallen toch altijd tegen.

Het boek is ook schitterend. Een aanrader voor diegene die dat nog niet gedaan gelezen heeft.
Oud 20-06-2003, 14:39
Firefly182
Firefly182 is offline
heb het boek gelezen. Topboek, deel 1 en 2 samen.

Een vierde deel zou de trilogie echt de nek om draaien. Deel 3 was in mijn ogen al een flop omdat er teveel romantiek in zat, wat moet het vierde deel dan wel niet zijn? Nope, moeten ze niet doen.

Wat ze wel kunnen doen is een ander boek verfilmen van Mario Puzo: de Siciliaan. Dat zou wel beter zijn.
Oud 22-06-2003, 03:10
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
miss_corleone0 schreef op 20-06-2003 @ 15:39:
Deel 3 was in mijn ogen al een flop omdat er teveel romantiek in zat,
Een flop omdat er teveel romantiek in zat?

Kom nou....

De eerste Godfather zit propvol romantiek, bijvoorbeeld de romatiek tussen Keaton en Pacino en niet te vergeten zijn verhouding met zijn ware geliefde Apollonia.

Het enige wat mij niet bevalt aan het derde deel van de trilogie is Sofia Coppola, ze is niet altijd even geloofwaardig. Francis Coppola's eerste keuze was Winona Ryder maar uiteindelijk werd het zijn eigen dochter omdat Ryder uitgeput was door andere producties in dat jaar. Erg jammer maar dit neemt echter niet weg dat PART III een meesterwerk is.
Oud 22-06-2003, 12:17
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Met een aantal strenge voorwaarden zie ik best wel potentie in een 4e film.

Als ze de film laten afspelen in de jaren 80-90 met Vincent aan het roer.... Aangezien Michael Corleone in 1997 op 77 jarige leeftijd overlijdt, zou Al Pacino terug kunnen. Hij kan met gemak overkomen als een 60-70 jarige man....
Oud 24-06-2003, 13:49
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
Diesel schreef op 22-06-2003 @ 04:10:
Een flop omdat er teveel romantiek in zat?

Kom nou....

De eerste Godfather zit propvol romantiek, bijvoorbeeld de romatiek tussen Keaton en Pacino en niet te vergeten zijn verhouding met zijn ware geliefde Apollonia.

ik vond het typisch amerikaanse romantiek. Dat wijf(dochter van Michael) speelde gewoon te overdreven verliefd enzo. De romantiek vond ik niet mooi. En er zat te weinig verhaal,actie in zoals het eerste deel.

Dat bedoelde ik ermee.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten