Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik kijk hem van mijn 6 af aan al elk jaar,....eerst "moest" ik zo'n beetje van mijn moeder zien en ik haate die film
en toen ik hem voor de 6e keer zag (en dus 12 was) vodn ik hem in EEN keer GEWELDIG en hij hoort ook ECHT bij mijn 5 beste films ooit die primitieve filmtrucjes (met vage en de begin sene met naar voren en weer opnieuw naar achter weer naar voren weer naar achter) voor die tijd ECHT geweldig die locatie ook geweldig de acteurs ook kei goed,....... te gekke film! |
![]() |
|
Ik vind de muziek/zang geweldig en sommige stukjes uit deze film zijn ook wel mooi. Gisteren heb ik niet gekeken omdat ik geen zin had (en hem al heel vaak gezien had).
Vond t trouwens ook een beetje raar dat JCS opeens op een commerciële zender kwam ipv de voorgaande jaren (muv vorig jaar geloof ik) op ned 1,2 of 3 kwam. |
![]() |
|
geweldige musical!! ik heb die film werkelijk al 100 keer gezien (naja ongeveer dan
![]() thuis heb ik ook de LP liggen, de speciale uitvoering, met fotoboekje erbij en 11 mei ga ik naar de musical hier in het theater!! ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
Gewelig. Heb m dan ook al zo'n 10 keer gezien. Heb m dus ook op video. Op cd. Heb I Don't Know How To Love Him voor mn solo gedaan. Vind t de mooiste musical die ik ooit gezien heb.
![]() Aan de reacties te zien vind iedereen m of gezeldig, of slecht.
|
![]() |
Echt mooi! Het zingen en dansen is vaak humor.. hoge mannenstemmen en lekker actief gehuppel
![]() Herodes is juist cool; ik zie al zo voor me hoe een zogenaamd gewichtige Romeinse koning daar danspasjes gaat staan maken... En de liedjes zijn leuk om mee te zingen ![]() En N00dles, het klopt volgens mij toch wel dat de menigte zich 'opeens' tegen Jezus keert. Die passage die jij mij liet lezen, is juist een beetje smalend gezongen, omdat ze Jezus een beetje een loser beginnen te vinden. Geloof ik... En Herodes hitst ze misschien ook een beetje op ![]()
|
beste musical ooit!!!
![]() ![]() ik ken m helemaal uit mn hoofd die muziek is echt geweldig... wat een stemmen... ![]() de hele sfeer van de film is gewoon gaaf, in de woestijn met al die ruines enzo en natuurlijk die hippie kleren en kapsels... en het is trouwens ook religieus, filosofisch en theologisch gezien een interessante film. er worden ook veel vragen gesteld, de kant van judas wordt uitgebereid belicht, zijn motieven en schuldgevoelens na het verraad ("I've been used! God, I'll never know why you chose me for your crime!" als de dood van jezus het grote plan van god was, waarom was judas dan de lul?) en jezus wordt neergezet als mens en zijn twijfels en worstelingen komen ook aan de orde. bovendien wordt er gehint dat er wel degelijk een seksuele relatie was tussen maria magdalena en jezus ![]() verder kloppen de feiten volgens de bijbel grotendeels wel (herodes die jezus bespot en boos en gefrustreerd wordt door dat jezus alles maar over zich heen laat komen, pilatus die jezus probeert te helpen en later zijn handen wast in onschuld, de scene in de tempel etc. etc. Heeft iemand trouwens wel eens de remake gezien? wat vonden jullie ervan?? whaa ik vond hem echt kut!!! ![]() ![]() nee JCS '73 blijft de beste ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Of ik ga hem gewoon huren ![]() We hebben wel de LP, die zal ik ook eens gaan luisteren.. |
![]() |
|
Mooie ode aan het hippiedom. Ik verheug me toch vooral op de on stage versie die zondag komt, want daar wordt Herodes gespeeld door... Rik Mayall (Rick uit The Young Ones), kun je betere casting bedenken?
![]()
|
Die film is echt ZO goed. Ik kreeg gisteren gewoon weer kippenvel (en ik heb 'm echt al tig keer gezien) Die zang en die muziek...wauw. Mi'n ouders hebben die film iets van 13 keer in de bios gezien toen ie uitkwam en ze zingen elk jaar weer keihard mee als ie op TV komt. Daardoor is er ook zoveel blijven hangen denk ik.
Ik vind het trouwens erg opmerkelijk dat Jesus Christ Superstar een van de weinige film musicals is die nooit op video of DVD is verschenen (Ik heb ze iedergeval nooit kunnen vinden). Vind ik erg jammer. Alleen de theater versie is op DVD verkrijgbaar, en die vind ik toch minder.
Laatst gewijzigd op 19-04-2003 om 21:05. |
![]() |
|
ik vind het idd ook een beetje raar dat ie niet op dvd of video uit is gekomen.
Ik denk omdat te weinig mensen van deze tijd die film kennen. of in ieder geval te weinig intresse om em op dvd of video te kopen.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ik vond persoonlijk de musical veel aansprekender dan de film. De emoties waren echt goed van de gezichten af te lezen en vooral Simon zong echt geweldig
||
Citaat:
Romeinse koningen bestonden tot iets van 507 vC. Daarna republiek. Daarna Keizerrijk (33vC). Herodes was volgens de bijbel iets van provinciehoofd van de provincie Judea (o Galilea ofzo). En ja, het is een goeie film ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |