![]() |
|
Ik ben op een islamitische site een discussie begonnen over homo/bi-zijn, namelijk op het forum van http://yasmina.marokko.nl bij 'jongeren,liefde, en relaties'(moet je wel even aanmelden)
En ik vraag jullie hulp om ze allemaal massaal te proberen uit te leggen dat homo zijn niet een ziekte is en smerig en dat je die maar dood moet slaan ed. Opkomen voor jezelf! |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar de discussie op zich is heel aardig. Tis fascinerend om te zien hoe deze mensen op sommige dingen reageren en hoe ze zich aangetrokken voelen tot iets dat in feite alleen maar een boek is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 'k Heb een keertje gezien hoe een groep van vijf jongens op twee hand-in-hand-lopende jongens afliep en begon te schelden, duwen etc.. Ben toen echt geschrokken omdat ik bang was dat 't uit de hand zou gaan lopen en níemand wat zou doen... 't Liep ook bijna uit de hand, werd al gevochten etc.. 'k Heb toen keihard staan gillen van angst, daarvan schrokken ze gelukkig.. Als ik d'r aan denk sta ik nog te trillen en begin ik zo weer te janken, man dat is gewoon zó eng he... Bah... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Had ik direct mijn vrienden aan de hand gepakt. ![]() Maar zo zie je wel maar weer hoever geloven in een boek kan gaan |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het eng. Ik ben er ook serieus bang voor. Als je ziet wat een boek met iemand kan doen, hoe blind sommige mensen achter bepaalde standpunten aanlopen.
Die mensen denken zelf niet meer na en dat soort mensen zijn het meest gevaarlijk. Het lijkt inderdaad op een sekte.. Het is eng en ik begrijp het ook niet. Hoe kan iemand dat soort dingen nou echt geloven. Waarom willen ze nou niets geloven? Net zoals de Bijbel wordt de Koran zo fout geinterpreteerd, echt de rillingen lopen me over de rug.. En het voelt allemaal zo machteloos, je praat letterlijk tegen een muur. Dit soort haat is erin gestampt, het is niet eens haat, denk ik. Het is angst, ze kunnen het niet verklaren, maar de wetenschap geloven ze niet. Dan gaan ze teruggrijpen naar de Koran. En als je een hond wil slaan, vind je altijd een stok.. Dus alles wat ze ook maar zo kunnen interpreten grijpen ze aan als argument, als bewijs dat het zo fout is. Ik word er triest van, ik snap het niet. Die mensen lijken zo dom, maar zijn het vast niet. Ze zijn gewoon gebrainwashed.. Als ik dit zo zie is de Koran niets anders dan een Sekte. Ze zijn nog extremer dan de Christenen... Het doet me trouwens goed dat ik een paar Islamitische gezinnen ken, en die mensen kunnen tenminste wel nadenken ![]() Anyway: Ik denk dat je bij de mensen op het forum niet veel meer kunt veranderen. Maar proberen kan altijd. Ik heb me in ieder geval aangemeld en mijn reactie staat op de laatste pagina. Het is een lang verhaal en waarschijnlijk heb ik mijn tijd lopen verdoen omdat ze toch niets aannemen dat niet rijmt met hun ideeën. Maar toch.. Zo weten mensen wel dat er ook nog nadenkende mensen zijn ![]() |
![]() |
|
OMFG; LAAT DIE MENSEN IN GODSNAAM IN HUN WAARDE
De enige trieste mensen die ik zie, zijn de mensen in dit topic die hun en hun geloof niet respecteren en proberen hun iets anders aan te praten! Rot toch op van dat forum en laat ze met rust!! Laat ze hun eigen leven lijden! Hebben jullie niks beters te doen ?!!??! Net Bush jullie. Net Amerika jullie! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En als je zo nodig iedereen in hun waarde moet laten zou ik die laatste zin maar even deleten... En anders nadenken voor je wat zegt Even meer offtopic: Ik zou je graag helpen, maar ik vat die discussies altijd iets te persoonlijk op naar mijn zin. Maar succes, al betwijfel ik of je ook maar iemand daar kunt overtuigen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
En dus springen we vrolijk allemaal over naar een forum wat niet voor ons bedoelt is en gaan we vrolijk proberen wijs te maken dat de koran verkeert is en hun ziensvisie niet helemaal correct.
So what dat ze homo's en lesbi's niet mogen; dat moeten ze toch lekker zelf weten. Als ze daar gelukkig van worden, moeten ze dat doen. Als je het persoonlijk opvat, ben je dommer dan hun. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben biseksueel, wanneer ze zeggen dat ze mij daarom niet mogen wat ik dat idd persoonlijk op want ze ( = dus alle mensen die tegen homoseksuelen zijn) beoordelen mijn hele persoon op 1 feitje dat erbij komt. Dat vind ik dus gewoon níet kunnen. Je moet mensen accepteren zoals ze zijn, als iedereen dat nu eens deed dan was er niets te zeuren (en nee, ik kan mensen dus níet accepteren wanneer ze mij bij voorbaat al afkeuren... je kan een persoon pas afkeuren wanneer je die persoon ként, niet eerder.) Ik vind mensen met vooroordelen echt heel erg... en die mensen die op dat forum posten dat homoseksualiteit slecht en verachtelijk is, die hebben vooroordelen waar ik niet omheen kan. Misschien zie ik vooroordelen als deze wel als een soort indicatie van 'niet-bijster-intelligent'. Maar ja... dat zal ik niet zo zeer beamen eigenlijk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Of heb je soms een marokkaans vriendje of vriendinnetje?! .. Je gaat toch ook niet met een biefstuk een leeuwenkooi in lopen om ze vervolgens proberen wijs te maken om vegetariers te worden?!?! Zie je het al voor je?! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
@ Marcade:
Er zijn een paar dingen die jij eens even van elkaar moet onderscheiden. Ik zeg ten eerste niet dat het geloof van die mensen slecht is, ik heb er zelfs gezegd dat het een mooi geloof is, maar die mensen verneuken het door hun slechte interpretatie. Dit is overigens niet eens meer een kwestie van geloof, maar van acceptatie en respect en dat behoor je overal te hebben, maar zéker in een geloof waarin wordt geloofd dat God/Allah liefde is en het goede wil voor de mens. Ik vind het dan gewoon hypocriet, maar ook gewoon heel eng. Dat boeken, meningen, zulke dingen met mensen kunnen doen. In deze situatie uit zich dat in een geloof, met als onderwerp homoseksualiteit. Maar het gaat hier niet om een specifiek iets, het gaat hier om zijn algemeenheid. Het is toch vrij beangstigend dat mensen zo ver weglopen van hun eigen gedachten en hersenen en klakkeloos (en ook nog eens fout) overnemen wat iemand anders heeft gezegd? Verder is het inderdaad zo dat ik het persoonlijk opvat, maar dat is nog niet eens mijn enige probleem. De gedachte dat er in die landen zoveel mensen zijn die doodongelukkig zijn omdat ze niet worden geaccepteerd en die alles verborgen moeten houden, een geheim leven moeten "lijden". Dat vind ik heel erg. Dat doet mij zelfs pijn. Zoals Andijvie ook al zegt: Natuurlijk kan ik heen om de dingen die op dat forum worden gezegd, natuurlijk hoef ik er niet heen, hoef ik niet met die mensen om te gaan. Maar het gaat, zoals ik al eerder zei, niet alleen om die specifieke situatie; Het gebeurt ook dicht bij huis. Natuurlijk zou het makkelijk zijn als iedereen zijn andere wang toekeert en denkt "Laat ze maar lullen". Maar daar maken we het ook niet beter mee. Zolang niemand iets probeert te doen, zal het ook nooit veranderen. En dat die mensen dat denken is nog niet eens het enige probleem. Als ze dat willen denken, als ze die stomme dingen echt geloven, moeten ze dat vooral doen. Maar laat ze het dan ook voor zich houden. Nu doen ze mensen pijn, ze discrimineren mensen. Nu eens een keer niet wegens huidskleur of geslacht, nee nu is het weer iets anders: geaardheid. Waar houdt het op? Nergens blijkbaar.. En ik kan zoiets niet laten doen. Dit heeft niets meer met Godsdienst en cultuur te maken, maar gewoon met domheid en kortzichtigheid van mensen die zelf gewoon niet na kunnen denken en geen enkel vertrouwen schenken aan de wetenschap. Nee, dan gaan ze achter achterhaalde ideeën aanlopen, alleen omdat ze te stom zijn om in te zien dat de mensen van duizenden jaren geleden ook wel eens een fout kunnen maken. Nouja, ik probeer ze in ieder geval niet te bekeren, maar ik snap niet dat de mensen die zelf geloven kunnen denken dat een God zulke dingen zegt en zulke dingen verwacht van mensen. Wat voor beeld hebben ze dan van hun God? Een heel slecht beed dus blijkbaar.. Het valt gewoon op dat de mensen die niet geloven dingen op een veel logischere en 'betere' manier interpreteren dan de mensen die wel geloven. En het doet me gewoon pijn, want ze doen niet alleen zichzelf te kort, maar ze doen ook andere mensen pijn. En misschien kun je je het niet voorstellen. Maar opmerkingen die tegen jouw hele persoonlijkheid zijn gericht aan de hand van één klein (te verklaren) feit doen wel pijn. Of ze nou door een naaste worden gemaakt of door iemand aan de andere kant van de wereld. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Rond het jaar 1000 sprongen hier ook kerken als paddestoelen uit de grond.. 3. het grote verschil tussen het christendom en de islam: Het Christendom heeft zich door de eeuwen heen steeds aangepast aan de gelovigen. "Jullie willen een kerstboom? goed, jullie krijgen een kerstboom." Binnen de Islam passen de gelovigen zich aan aan het geloof. "De Islam verbiedt heidense gebruiken dus er komt geen kerstboom." Ik denk dat je dit op vele vlakken toe kan passen, ook op seksualiteit. Ik vond het trouwens heel slim van je om de bijbel erbij te halen.. Ze lezen de Koran. |
![]() |
|
Wij westerlingen zien homos als normale mensen (ahum
![]() Maar in de moslimwereld zien ze homo zijn als een ziekte en wordt je uit de familie verstoten als je een nicht bent Maarja, zo is dat geloof nou eenmaal. Moeten wij westerlingen soms iedereen veranderen die een geloof heeft die sterk afwijkt van westerse normen en waarden? Zo is de Islam nou eenmaal. Als je hun opvattingen veranderd in westerse opvattingen, dan is het ook geen islam meer. Maar aan de andere kan: Ik begrijp jullie ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat een kutsite! ik kom er net op zie ik allemaal lijken voor mijn neus!
En dan die mensen op dat forum daar... ![]() Iemand daar schreef: En wat homoseksualiteit betreft, ik heb niks tegen die mensen zolang ze hun gevoelens maar niet in praktijk brengen, want dan zijn ze in strijd met de islam... (ik heb het over homoseksuelen die zoch moslim noemen) Omfg! pathetic ![]() Sorry hoor maar je homoseksualiteit niet in de praktijk brengen? Wat heb je er dan aan om homo te zijn! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
er staat dat je denk dat mensen op het zelfde geslacht vallen omdat mannen steeds vrouwelijker worden(sommige mannen) en sommige vrouwen(steeds mannelijker) Dat is dus absoluut niet waar! Je bent het eenmaal en je kan er niets aan veranderen! En dat kan heel moelijk zijn vooral in de pubertijd! Je hebt altijd mensen die dat niet zullen accepteren! Maar denk eens hoe moeilijk het wel niet zal moeten zijn om als moslim erachter te komen als je homo bent. En die zullen er heus wel zijn. Alleen die zullen er helemaal niet voor uitkomen! |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik respecteer hun geloof zeer zeker wel, en stel dat ze nu homoseksualiteit als iets 'slechts' zien, maar dan niet meteen het gaan verafschuwen, vind ik misschien niet zo'n probleem. Ik bedoel dat zij dingen denken waarvan we allemaal allang weten dat ze gewoon NIET WAAR zijn, ze associeren homo's met aids, net alsof iedere homo automatisch aids krijgt, homoseksualiteit is meteen een ziekte die niet aangeboren is, maar waar je voor kan kiezen, en homo's moeten maar dood, en nou ja lees de discussie maar...echt dingen waar ook bewijzen voor zijn gevonden dat t niet zo is, dat hetero's net zo goed aids krijgen enz enz. Heel veel vooroordelen, homo's neuken elkaar allemaal van achter, leiden een losbandig leven waarin ze met alles en iedereen seks hebben, etc. Dat vind ik niet kunnen, en bovendien voel ik me zelf aangesproken omdat ik biseksueel ben. Misschien dat ze koppig bij hun 'mening' blijven, en is het hopeloos, maar ik kan het niet aan me voorbij laten gaan, daar schieten we nog minder mee op! Nou ja, je snapt t wel toch. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Het feit dat deze gedachtengangen heersen onder bepaalde in ons land wonende mensen, vind ik zeker wel beangstigend ook al merk je er in de praktijk nog maar weinig van...
||
Citaat:
lieve schat ik ben niet de topicstarter, ik ben het absoluut met je eens en dat staat daar ook ![]()
|
Wat dat betreft zijn alle moslims dom dat ze in een God geloven die liefde afkeurt.
Voor diegene die mijn posts niet op dat forum heeft gelezen. Zij gaan er vanuit dat het een ziekte is. Goed laat het een ziekte zijn. Dan is het op dit moment ongeneeslijk. En iemand die de ziekte heeft gaat oprecht van iemand van hetzelfde geslacht houden. In wat voor een god geloof je dan als hij iemand die ongeneeslijk ziek is afkeurt omdat hij/zij echt van iemand houd??? Een meisje daar zei dat ze een bisexuele vriendin heeft. Ze zei dat zij zich op de dag des oordeels bij allah zou moeten verantwoorden. Nou daar sta je dan met je vriendin. Zij naar de hel en jij naar hemel. Op de vraag hoe zij dan tegen haar god aan zou kijken gaf ze helaas geen antwoord. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|