![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Meer weet ik er niet van, bel de dokter op |
![]() |
|
![]() |
Er is inderdaad een abortuspil, die kun je nemen om een hele vroege zwangerschap af te breken. Maar dat moet wel onder doktersttoezicht en daarna toch nog een curettage geloof ik, dus het verschil met een gewone abortus zie ik niet echt.
(Ouderlijke) toestemming is niet nodig als er medisch spoedeisend handelen vereist is. Daar kan een arts zich dan op beroepen. Ze kan ook proberen zelf een spontane miskraam op te roepen door rauwmelkse kazen en niet goed gare kip te eten.
||
Citaat:
je kan misschien wel naar de rutgersstichting gaan (http://www.rng.nl/). sterkte!
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik geloof ook dat daar voor een pil is ja....
Maar is het niet beter dat je vriendin het aan haar ouders verteld??? Het lijk me erg moelijk als je straks naar de arbortus niet over kan praten met haar ouders...ze heedft denk ik toch wel moeilijk mee....het weg halen van een kindje doe je niet elke dag... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je gaat naar een dokter en die schrijft je de behandeling voor. Dan ga je naar zo'n polykliniek en je krijgt 2 (of 3 pillen), die zorgen ervoor dat de celdeling van het embryo ophoudt. De volgende dag ga je terug en krijg je een tweede serie pillen toegediend die ervoor zorden dat je een soort van "miskraam" krijgt (dus dat het embryo wordt afgestoten doot de baarmoeder). Ik denk niet dat dit aan te raden is, want het is ongelofelijk pijnlijk (al na een abortus en dat is met verdoving, heb het zelf meegemaakt ![]() Bij een abortus word je plaatselijk verdoofd en wordt het embryo eruit gezogen. Je voelt een beetje buikpijn, maar voor de rest niets. Als de ouders er niet mogen achter komen zou ik zeggen, ga logeren bij een vriendin of zo, want het kan behoorlijk pijnlijk zijn achteraf (bij mij toch, zo erg zelfs dat gewone pijnstillers niet meer hielpen). Bovendien kijken ze ook of je niet te veel bloed voordat je naar huis mag. Ik heb persoonlijk voor een gewone abortus kiezen, omdat er niet zoveel risico aan verbonden is. Bij een abortuspil ben je op jezelf aangewezen en het kan goed zijn dat je in allerheil naar het ziekenhuis zou moeten gaan, maar je niet weet hoe ernstig de situatie is. Dat het kan dat je daarna geen kinderen meer kan krijgen door die abortus, is ook een fabeltje, want dat kan alleen als je daarna een infectie krijgt aan de eierstokken (omdat de baarmoeder opengemaakt werd voor de abortus en er dus bacterien naar binnen kunnen die je infectie kunnen geven). Daarom vertellen ze je dat je geen bad mag nemen, maar alleen een douche en dat je ook niet mag gaan zwemmen. Daarna vragen ze je ook om naar de dokter te gaan om te kijken of de baarmoeder opnieuw dicht is. Mijn dokter vond het niet nodig om te kijken... Veel sterkte ermee...
||
Citaat:
maar de dokter kan je waarschijnlijk het meest vertellen over de mogelijkheden, dus ik zou zeggen: haal die vriendin over samen langs te gaan.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|