Oud 05-05-2003, 20:01
telluriet
telluriet is offline
Hoi,

ik heb een oeroude brander (2x speed), en ik heb steeds vaker dat als ik een data-cd (met mp3 voor mijn mp3-discman) wil maken, dat de cd dan mislukt.

De data op de cd schrijven lukt, maar de laatste fase, (waarin de brander de inhoudsopgave wilt schrijven) mislukt steeds. De data staat dan wel op de cd, maar geen enkele cd / cd-rom speler kan hem lezen omdat er geen inhoud is. Heeft iemand advies?

Ik gebruik trouwens Easy CD Creator van Adaptec, en de brander is een 2x speed CDD 3610 van Philips
Oud 05-05-2003, 20:20
unpopular
unpopular is offline
Ik heb dat schatje ook gehad
(ik moet ff zegen dat hij dan al wel lang mee gaat bij je)

ontopic:
Het probleem zal hoogwaarschijnlijk in de buffer liggen sinds dat dit de kwaal bij die hele serie is.
Je kunt proberen het probleem uit te stellen en een firmware te draaien.

Maar dit is maar een tijdelijke oplossing ik raad je aan om gewoon een nieuwe brander te kopen.

kijk een op deze site : mycom en je zult zien dat je een nieuw brandertje hebt vanaf 49euro en dan ben je van alle problemen af en je brand meteen ook een stuk sneller.

Het spijt me dat het niet een directe oplossing is maar ik het dit probleem dus ook gehad en met veel mensen gemaild ook met Philips zelf en zij wisten ook geen goede oplossing.

Laatst gewijzigd op 05-05-2003 om 20:23.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 20:38
telluriet
telluriet is offline
Soms lukt het, vaak niet. Ik heb deze dag 4 cd's (en 2 uur kostbare tijd) eraan verspild

Ik probeer het morgen gewoon opnieuw
Oud 05-05-2003, 20:42
Verwijderd
Als het een firmwarekwestie is moet je even op de site van Philips kijken (hoogstwaarschijnlijk in het product archive ) en de nieuwste firmware flashen. Ik ken die CDD3610 verder niet: als het een bekend probleem is zoals unpopular zegt, dan zal er wel een fix voor gereleased zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 20:47
unpopular
unpopular is offline
Het probleem schijnt te zijn dat het geheugen van dat ding snelversleten is.
Dit omdat er toen der tijd een actie bij de sligro was die ze verkocht voor (dacht ik) 899gulden. Het probleem was echter dat ondanks dat Philips de vraag helemaal niet aankon er toch geproduceerd werd hierdoor zou er wat mindere componenten gebruikt zijn zoals goedkoper geheugen voor de buffer.

Ik moet er wel duidelijk bijzeggen dat dit een gerucht is.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 20:51
Verwijderd
Tsja...als het gewoon een slechte partij is dan heb je dus een probleem, hoewel je natuurlijk éigenlijk als consument wel mag verwachten dat zo'n ding lang meegaat (hoewel, wat is lang...een brander heeft misschien een MTBF van 10.000 uur, terwijl de gemiddelde 7200tpm-IDE schijf al een MTBF van 50.000 uur heeft...maar goed).

Ik heb zelf ook nog een Matsushita CW-7502B liggen (SCSI, 4x8x) voor die tijd een enorm cool ding. Hij werkt nog steeds.

Maar zoals gezegd, topicstarter: als je brander gewoon uit een slechte partij komt ben je fucked, koop gewoon voor 'n paar tientjes een A-Open 48x24x52, zit je altijd goed.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 21:22
Atje85
Atje85 is offline
op 1x branden proberen
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 23:14
Verwijderd
Rook je toevallig? Als de 3610-serie van Philips èrgens om bekend staat is het voor een rook-overgevoeligheid.

Anyway, voor een paar knaken heb je tegenwoordig al een veel snellere (en bovenal; nieuwere) brander. Ik zou niet al teveel moeite doen om 't ding te f1x0r3n, hoewel een flash van je BIOS natuurlijk weinig werk is.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 23:19
unpopular
unpopular is offline
dan wel natuurlijk een update van je philips firmware niet van je moederbord bios.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 00:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
Mijn advies: koop een nieuwe brander.

B.v. bij 1to0, heb je binnen 2 dagen in huis.

http://www.1to0.nl/productinfo.php?id=467&cat=9

Lite-On 52/24/52-brander voor €53 + €9 verzendkosten.
Oud 06-05-2003, 14:58
telluriet
telluriet is offline
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik denk dat ik al weet wat er mis is. Je kunt niet goed veel bestanden op een cd zetten, dan is de kans dat het misgaat aanzienlijk groter. Net heb ik het weer geprobeerd, (na enkele bestanden die er eigenlijk op moesten weg te laten) en nu is de cd wel succesvol gemaakt.

Maar ik denk dat ik toch maar een nieuwe koop.

Bedankt!
Oud 08-05-2003, 02:29
Verwijderd
Citaat:
unpopular schreef op 06-05-2003 @ 00:19:
dan wel natuurlijk een update van je philips firmware niet van je moederbord bios.
Stimmt; die 2 haal ik wel eens door elkaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten