Oud 07-05-2003, 12:05
neotrinity
neotrinity is offline
Hoi. Ik heb een klein probleempje. Nou ja klein is het niet zozeer. Ik heb bijna een jaar met m'n vriend en het gaat over het algemeen heel goed tussen ons. We praten over alles, zijn eerlijk met elkaar, hebben lol met elkaar. Hij's gewoon m'n beste maatje zeg maar. Er is alleen een probleem. Z'n ex vriendin.

Toen we elkaar leerde kennen en wat met elkaar kregen heeft hij eerlijk tegen me gezegd dat hij een ex vriendin had waarmee hij nog contact had enzo. (ik kwam er later dus ook achter dat toen wij wat kregen hij niet helemaal over haar heen was). Toendertijd dacht ik dat het niet zoveel verschil maakte, dat ik er wel mee kon leren leven.

Helaas het tegendeel.

Ik heb geprobeerd om contact met haar te hebben. Dat ging ongeveer voor een maandje goed. We emailden elkaar en waren zelfs van plan om een keer wat te gaan afspreken. Dat is er dus nooit van gekomen. Ik ben haar een paar keer in die tijd tegengekomen en ze deed altijd zo ontzettend lullig tegen me. Ze heeft dingen tegen me gezegd die me echt kwetsden...of eigenlijk meer als vernedering aanvoelden.

Sindsdien heb ik een hekel aan haar.

M'n vriend en zij hebben nog steeds contact. Ze hebben besloten om binnenkort samen wat te gaan drinken. Ik vind dit natuurlijk helemaal niet leuk. Ik wil hem niet van haar weghouden ofzo, want blijkbaar heeft zij nog betekenis voor hem, maar ik heb het gevoel net alsof ik ineens buitengesloten wordt als zij samen iets gaan doen. Waarschijnlijk komt het doordat ik zo'n hekel aan haar heb.

We hebben hier gisteren eigenlijk wel een soort woordwisseling over gehad, en toen heb ik tegen hem gezegd dat ik het er nooit meer over wil hebben en dat ik gewoon ga doen net alsof ze niet bestaat. Als hij d'r wilt zien moet hij het zelf weten. Ik vraag me nu dus af of ik wel de juiste beslissing maak? Ik ga dus een gevoel verdringen omdat ik hem niet ongelukkig wil maken en bij hem wil blijven omdat ik zo van hem hou.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is. Help?

Laatst gewijzigd op 07-05-2003 om 12:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2003, 12:15
**Bambi**
**Bambi** is offline
Uhh ja hier sluit ik me bij aan...

Ik heb ook bijna een jaar met m'n vriend, gaat echt super en ik weet ook heel zeker dat hij gek wordt als hij me kwijt zou raken (dat laat hij duidelijk merken). MAAR...hij heeft ook zoiets als een 'ex'...het is meer een meisje waar hij af en toe half wat mee gehad heeft, en die daarna een half jaar naar het buitenland ging dus het is nooit echt wat geworden. Ik weet dat hij nooit echt verliefd op haar was maar zich wel tot haar aangetrokken voelde. Ze is nu dus terug in Nederland, en het is wel duidelijk dat zij mijn vriend nog wel leuk vindt. Ze stuurt hem slijmerige kaartjes waar ze dan opschrijft 'en hoe gaat het eigenlijk met je vriendin?". Oftewel: Is het al uit??? Hij reageert hier niet echt op, maar spreekt nog wel af en toe met haar af. Op zich vind ik dat niet erg, maar morgen komt ze dus naar Amsterdam en moet ze daar blijven slapen (bij mijn vriend). Ik vertrouw hem maar haar niet!! De vorige keer dat ze daar bleef vergat ze namelijk 'perongeluk' haar slaapzak. Ik zie haar ervoor aan om dat weer te doen zodat ze bij mijn vriend onder de dekens moet... Ik heb hem dus gezegd dat hij haar duidelijk moet zeggen dat ze zelf slaapspullen mee moet nemen en dat ze anders maar op de grond moet gaan liggen ofzo, maar vraag me echt af hoe dat afloopt. Wat moet ik doen als hij zich niet aan de afspraak met mij houdt???

Neotrinity, sorry dat ik mijn verhaal in jouw topic zet maar 't komt een beetje op hetzelfde neer. In ieder geval heel veel succes ermee...

Kus!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 12:17
Verwijderd
Ik kan begrijpen dat je je er klote onder voelt. Dat is gewoon jaloezie (waar jij verder nix aan kan doen)

Maar als hij vertrouwbaar is, dan kan er toch niks mis gaan? Laat hem lekker met zijn ex praten/samen zijn. Zolang hij het maar bij jou houdt, daar gaat het om.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 12:18
Verwijderd
Wat zegt/zei hij er dan van als je vertelde hoe lullig die ex tegen jou deed? Vond hij dat dan normaal ofzo.. of heb je het gewoon niet verteld?

Tsja.. er zijn een aantal mogelijkheden.
Je kunt hem vragen om te kiezen tussen jou en z'n ex.
Maar je wilt hem niet ongelukkig maken en hem niet afschermen voor z'n ex neem ik aan.

Maar aan de andere kant hoort hij jou ook niet ongelukkig te maken. En ik vind het eerlijk gezegd een beetje belachelijk dat jij je best hebt gedaan om goed met haar om te gaan en om alles te accepteren en dat je dan nog een paar rotopmerkingen van haar krijgt ook.
Jij bent nu z'n vriendin en jij hoort het allerbelangrijkst voor hem te zijn. En niet die ex. En als hij haar toch belangrijker vindt, klopt er iets niet.

Hmm ik geef niet echt goeie tips geloof ik.. dit is meer een mening.

Ik denk dat het niet goed is om te doen alsof ze niet bestaat. Daarmee hou je alleen maar jezelf voor de gek. Hij kan je maar beter eerlijk vertellen wat er allemaal tussen hem en z'n ex gebeurt. En verder is het wel het beste om hem zoveel mogelijk vrij te laten en hem gewoon met z'n ex om te laten gaan. Als hij echt gek op je is blijft hij toch wel bij jou.
Maar als hij alleen maar bij je blijft omdat hij van jou niet met z'n ex om mag gaan, dan leef je in een soort droomwereld.. dan heb je hem voor je gevoel wel, maar dan heb je hem niet echt.

Ik zou proberen een beetje af te wachten en proberen hem te vertrouwen. Vraag of hij je eerlijk wil vertellen als hij meer voor haar gaat voelen..

sterkte
xx
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 13:09
poesiefox
poesiefox is offline
Dit moet je niet via hem spelen, hij is toch al zo'n sukkel dat hij nog steeds zo vast zit aan een ex. Waarom is ze eigenlijk een ex, heeft hij daar wel eens bij stil gestaan? Als het zo goed ging, was het nog wel aan geweest toch?

Ga maar eens lekker met haar matten. Ze is jouw ex niet, je hoeft haar heus niet te sparen. Maar ze zit wel onder jouw duiven te schieten, en dat kan niet.

Hij weet natuurlijk van niks, jongens hebben dit soort subtiele concurrentie niet eens door, dat is te hoog gegrepen gemeenheid voor ze.

Dus als jij nu tegen hem over haar gaat lopen klagen, dan graaf je je eigen graf, en dat is precies wat ze wil. Jij gaat gewoon lekker gemeen doen tegen haar, dat ze wat heeft laten lopen hior, maar ja, dat haar tijd gewest en voorbij is en nu het nakijken heeft. Goh, wat moet dat kut voelen zeg. Zeker wel spijt van he...

Dan gaat zij wel klagen dat jij zo stout bent tegen haar, en krijgt hij een hekel aan haar inplaats van andersom.

En daarbij: zodra zij een nieuw vriendje heeft, is ze hem zo weer vergeten hoor. Het verwatert heus wel.
Oud 07-05-2003, 13:19
miro
miro is offline
Ik ben zelf ook zon exvriendin die nog contact had met dr exvriend. Zijn nieuwe vriendin vond het helemaal niet leuk en heeft er toen voor gezorgd dat het contact gebroken werd, dat heeft me toen echt heel erg gekwetst. Ik had totaal geen bedoelingen met hem, ik was zelf degene die het uit had gemaakt maar hij was 2 jaar in mn leven geweest en wist alles van me ,vandaar dat we nog vrienden waren. Hij is zelf zo slap geweest om dat op te geven voor haar (kan ik van de ene kant ook wel begrijpen). maar t is dus niet leuk.

Van de andere kant....

Ik zou het ook niet leuk vinden als mn huidige vriend vaak met zn ex zou afspreken. Maar ik zou het zeker niet gaan verbieden. Als zij lullig doet tegen jou dan moet je dat tegen je vriend zeggen, die zal dan zijn eigen beslissingen wel nemen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 18:03
Optima
Optima is offline
1 houd hij van je? zoja dan respecteert hij jouw keuze om haar niet te willen zien etc
2 waarom betekend ze nog iets voor hem? JIJ bent toch zijn nieuwe vriendin? Wat doet ZIJ dan nog in zijn leven? Leer hem het woord EX eens beter te omschrijven
3 daarnaast heb jij een valide reden hem te verbieden met haar om te gaan: zij doet lullig tegen jouw, en jij kan haar zelf verdenken van kwade opzet. Als je haar met je vriend alleenlaat zonder je ergens mee te bemoeien, kan zij hem ' bespelen'.

ik zou haar alla minuut weg willen hebben
Oud 07-05-2003, 18:15
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 07-05-2003 @ 14:09:
Hij weet natuurlijk van niks, jongens hebben dit soort subtiele concurrentie niet eens door, dat is te hoog gegrepen gemeenheid voor ze.
maar natuurlijk...
echt, af en toe vraag ik me af wat voor middeleeuws beeld 'n vrouw heeft van de man
Oud 07-05-2003, 18:21
Verwijderd
Pfoe, kvind alle reacties hier op het idee ex wel heel heftig.. Waarom is het zo vreemd nog om je ex te geven en nog contact te hebben met je ex? Je hebt toch ooit iets heel speciaals gedeeld? Dat dat dan niet werkte als koppel hoeft toch niet te betekenen dat normaal contact als vrienden ook meteen maar niet meer kan/mag?

Wat een jaloezie zeg..

Bij mijn ex was zijn ex ook nog belangrijk voor hem maar heel bitchy tegen mij, ik geef toe dat ik het daar heel moeilijk mee heb gehad (vooral met het feit dat zij hem heel onredelijk heeft behandeld en ondanks dat nog belangrijk voor hem was), maar met de tijd ben ik daar wel overheen gekomen. Ik bedoel, IK ben toch nu zijn vriendin? Waarom zou ik dan jaloers gaan zijn op haar? Ik hoef geen contact te hebben met haar, heb totaal geen verplichtingen aan haar, dus ik laat haar lekker links liggen... Maar dan hoeft hij dat toch niet ook meteen te doen?

Nou goed, ik vind iedereen gewoon nogal overdreven. JIJ bent zijn vriendin, dus JIJ komt heus wel op de eerste plaats. Dat die ex zo gemeen doet tegen jou is waarschijnlijk pure onzekerheid en jaloezie van haar kant. Als zij iets betekent voor jouw vriend, kun je haar toch wel accepteren in zijn leven.

Mijn exen hebben ook nog een speciaal plekje in mijn hart, en vooral van de laatste twee zal ik altijd op een speciale manier blijven houden, alleen werkte een relatie uiteindelijk niet, dan ga ik ze toch niet uit mn leven verbannen
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 13:01
neotrinity
neotrinity is offline
Hoi. Bedankt voor al jullie reacties al moet ik zeggen dat er hele heftige tussen zaten.

Ik wilde even laten weten dat ik gisteren met hem over deze hele kwestie met hem ben gaan praten. Nou, dat zouden we eigenlijk doen. Toen ik bij hem thuis aankwam zei hij dat ik gewoon stil moest zijn en luisteren. En dat heb ik gedaan.

Hij heeft besloten om een keer met haar af te spreken en dan tegen haar te zeggen dat het beter is om elkaar niet meer te spreken en te zien. Hij zei dat dit de enige uitzondering was voor mij, omdat hij niet wilde dat het uit ging tussen ons. Ik was echt stomverbaasd dat hij dit besloten had. Hij zei dat ik toch belangerijker was en dat hij zag hoe moeilijk ik het er mee had. Dat we al gewoon een jaar met dit probleem bezig waren en dat dit waarschijnlijk de beste oplossing was.

Ik vraag me nu een beetje af of dit echt is wat hij wilt (ik heb hem dat ook 1000x gevraagd).

Maar ja, hij zei dat het zijn keuze was en dat ik me niet schuldig hoef te voelen. Ik neem aan dat hij het meent, en ik moet eerlijk zijn, ik voel me ontzettend opgelucht.

Dus daar.
Oud 08-05-2003, 13:33
miro
miro is offline
Ik snap wel dat je je opgelucht voelt maar waarschijnlijk heb je m nu wel een goeie vriendschap afgenomen....
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 13:41
neotrinity
neotrinity is offline
Citaat:
miro schreef op 08-05-2003 @ 14:33:
Ik snap wel dat je je opgelucht voelt maar waarschijnlijk heb je m nu wel een goeie vriendschap afgenomen....
daar voelde ik me ook schuldig over maar hij heeft het zelf besloten. en welke vriendschap vraag ik me dan af? ze speelde de hele tijd met hem als een yoyo.

ik weet niet. nou voel ik me nog schuldiger.

bedankt.
Oud 08-05-2003, 13:45
Verwijderd
Citaat:
neotrinity schreef op 08-05-2003 @ 14:41:
daar voelde ik me ook schuldig over maar hij heeft het zelf besloten. en welke vriendschap vraag ik me dan af? ze speelde de hele tijd met hem als een yoyo.

bedankt.
Hij heeft het uiteindelijk zelf besloten en daar mag je je gelukkig mee prijzen, dat hij dat voor je over heeft (ik zou het niet doen).. Maar het is niet aan jou te bepalen hoe zij met hem omgaat, het bepalen van de waarde van de vriendschap is aan hem..

Jaloezie is toch een vorm van bezitterigheid, wat weer voort kan komen uit onzekerheid.

Ik denk dat dus hoe dan ook de oorzaak van dit probleem niet persé lag bij het feit dat hij nog met zijn ex omging, maar meer bij het feit dat jij bezitterig bent..

Maar goed, just my opinion (kheb ook niet echt recht van spreken, kheb in hetzelfde schuitje gezeten.. achteraf had ik het alleen heel anders aangepakt)
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 13:46
Verwijderd
Citaat:
miro schreef op 08-05-2003 @ 14:33:
nahhh.. ik vind dat als die vriendschap echt zo goed was en echt zoveel voor hem betekende, dat die jongen dan zo stevig in z'n schoenen moet staan om die vriendschap gewoon te behouden.

Je moet er inderdaad mee uitkijken dat je over een tijd niet allerlei verwijten gaat krijgen dat jij hem die vriendschap hebt ontnomen. Ik heb daar altijd zo'n hekel aan.. ik heb ook weleens meegemaakt dat m'n vriend niet meer met bepaalde mensen omging. En als ik dan vroeg waarom was het zo van "ja, ze willen toch niet in het echt afspreken, alleen msn daar heb ik nix aan". (Dat ging dus over meisjes). Dan kreeg ik een tijd later te horen dat hij haar miste en dat hij omdat ik er moeite mee had niet meer met haar omging.
Ik háát het om van zoiets de schuld te krijgen

Maargoed, probeer dat in ieder geval te voorkomen. Ik ben het er dus niet mee eens, zoals ik hierboven al zei: ik vind dat zo'n jongen zélf die keuze moet maken en dat jij er niet de schuld van hoort te krijgen. Maarjah, in de praktijk werkt dat vaak anders
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 08-05-2003 @ 14:46:

Maargoed, probeer dat in ieder geval te voorkomen. Ik ben het er dus niet mee eens, zoals ik hierboven al zei: ik vind dat zo'n jongen zélf die keuze moet maken en dat jij er niet de schuld van hoort te krijgen. Maarjah, in de praktijk werkt dat vaak anders
en dan vind ik weer dat die jongen die keus niet moet hoeven maken..
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 13:50
miro
miro is offline
Citaat:
neotrinity schreef op 08-05-2003 @ 14:41:

bedankt.
Graag gedaan!

Ik mag toch hopelijk wel mijn mening geven? Ik weet zelf hoe het is als een vriend (die je ex is) je als een baksteen laat vallen door een jaloerse vriendin.

En tuurlijk is het niet leuk voor jou, en zeker niet als zij onaardig tegen jou is, maar daar valt over te praten. En het is nogal logisch dat hij zegt dat t niet aan jou ligt, omdat jij je dan schuldig gaat voelen. Maar ik neem aan dat ie een vriendschap niet zomaar opgeeft.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 08-05-2003 @ 14:47:
en dan vind ik weer dat die jongen die keus niet moet hoeven maken..
Dan vind ik weer () dat die jongen haar zodanig gerust moet stellen dat zij hem niet hoeft te "dwingen" om die keus te maken.
Want blijkbaar doet hij toch dingen, of praat hij op een bepaalde manier over haar ofzo, waardoor zij onzeker wordt.

In het voorbeeld dat ik net aanhaalde over mezelf.. over een bepaald meisje op msn.. nou ja, dat ik er niet tegen kon kwam door dingen die hij over haar zei. Hij vond haar knapper, hij vond dat ik me meer zoals haar moest gedragen, etc. Nou ja, dan wekt hij zelf dus die jaloezie op en dan vervolgens krijg ik dus nog eens de schuld als hij niet meer met haar omgaat.
Dat klopt toch ergens niet

Maargoed, dat ff om uit te leggen wat ik bedoel
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 08-05-2003 @ 14:52:
Dan vind ik weer () dat die jongen haar zodanig gerust moet stellen dat zij hem niet hoeft te "dwingen" om die keus te maken.
Want blijkbaar doet hij toch dingen, of praat hij op een bepaalde manier over haar ofzo, waardoor zij onzeker wordt.

In het voorbeeld dat ik net aanhaalde over mezelf.. over een bepaald meisje op msn.. nou ja, dat ik er niet tegen kon kwam door dingen die hij over haar zei. Hij vond haar knapper, hij vond dat ik me meer zoals zij moest gedragen, etc. Nou ja, dan wekt hij zelf dus die jaloezie op en dan vervolgens krijg ik dus nog eens de schuld als hij niet meer met haar omgaat.
Dat klopt toch ergens niet

Maargoed, dat ff om uit te leggen wat ik bedoel
Ja, als die jongen zo gaat doen dan zou ik naast jaloers te worden me toch af gaan vragen of hij mij wel neemt zoals ik ben en zou ik de hele relatie in twijfel gaan trekken.. Dat vind ik toch wel een heel andere situatie dan hier.. Ik begrijp niet dat die jongen op een bepaalde manier haar vergelijkt met zijn ex tegenover haar..

Om dan ook mijzelf als voorbeeld te nemen Hij vond mij in bijna alles prettiger dan zijn ex en gaf mij hier regelmatig complimentjes over, ondanks dat was ik jaloers op zijn ex en zat het me niet lekker dat zij nog contact hadden. Al helemaal niet omdat zij mij totaal niet moest en ontzettend lullig tegen mij was. Mijn ex gaf me geen enkele reden tot jaloezie, behalve geven om iemand waarvan ik niet begreep dat je daar zo om kon geven, maar dat kan hij ook niet helpen. Mijn jaloezie kwam dus voort uit bezitterigheid..

hm, toch apart dat wij dus duidelijk beiden onze mening vormen over de situatie van de topicstartster naar aanleiding van eigen ervaring Dus topicstartster, wat ik zeg is geen waarheid noch betrouwbaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten