Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Pfoe, kvind alle reacties hier op het idee ex wel heel heftig.. Waarom is het zo vreemd nog om je ex te geven en nog contact te hebben met je ex? Je hebt toch ooit iets heel speciaals gedeeld? Dat dat dan niet werkte als koppel hoeft toch niet te betekenen dat normaal contact als vrienden ook meteen maar niet meer kan/mag?
Wat een jaloezie zeg.. Bij mijn ex was zijn ex ook nog belangrijk voor hem maar heel bitchy tegen mij, ik geef toe dat ik het daar heel moeilijk mee heb gehad (vooral met het feit dat zij hem heel onredelijk heeft behandeld en ondanks dat nog belangrijk voor hem was), maar met de tijd ben ik daar wel overheen gekomen. Ik bedoel, IK ben toch nu zijn vriendin? Waarom zou ik dan jaloers gaan zijn op haar? Ik hoef geen contact te hebben met haar, heb totaal geen verplichtingen aan haar, dus ik laat haar lekker links liggen... Maar dan hoeft hij dat toch niet ook meteen te doen? Nou goed, ik vind iedereen gewoon nogal overdreven. JIJ bent zijn vriendin, dus JIJ komt heus wel op de eerste plaats. Dat die ex zo gemeen doet tegen jou is waarschijnlijk pure onzekerheid en jaloezie van haar kant. Als zij iets betekent voor jouw vriend, kun je haar toch wel accepteren in zijn leven. Mijn exen hebben ook nog een speciaal plekje in mijn hart, en vooral van de laatste twee zal ik altijd op een speciale manier blijven houden, alleen werkte een relatie uiteindelijk niet, dan ga ik ze toch niet uit mn leven verbannen ![]() |
![]() |
|
Hoi. Bedankt voor al jullie reacties al moet ik zeggen dat er hele heftige tussen zaten.
Ik wilde even laten weten dat ik gisteren met hem over deze hele kwestie met hem ben gaan praten. Nou, dat zouden we eigenlijk doen. Toen ik bij hem thuis aankwam zei hij dat ik gewoon stil moest zijn en luisteren. En dat heb ik gedaan. Hij heeft besloten om een keer met haar af te spreken en dan tegen haar te zeggen dat het beter is om elkaar niet meer te spreken en te zien. Hij zei dat dit de enige uitzondering was voor mij, omdat hij niet wilde dat het uit ging tussen ons. Ik was echt stomverbaasd dat hij dit besloten had. Hij zei dat ik toch belangerijker was en dat hij zag hoe moeilijk ik het er mee had. Dat we al gewoon een jaar met dit probleem bezig waren en dat dit waarschijnlijk de beste oplossing was. Ik vraag me nu een beetje af of dit echt is wat hij wilt (ik heb hem dat ook 1000x gevraagd). Maar ja, hij zei dat het zijn keuze was en dat ik me niet schuldig hoef te voelen. Ik neem aan dat hij het meent, en ik moet eerlijk zijn, ik voel me ontzettend opgelucht. Dus daar.
||
Citaat:
ik weet niet. nou voel ik me nog schuldiger. bedankt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jaloezie is toch een vorm van bezitterigheid, wat weer voort kan komen uit onzekerheid. Ik denk dat dus hoe dan ook de oorzaak van dit probleem niet persé lag bij het feit dat hij nog met zijn ex omging, maar meer bij het feit dat jij bezitterig bent.. Maar goed, just my opinion (kheb ook niet echt recht van spreken, kheb in hetzelfde schuitje gezeten.. achteraf had ik het alleen heel anders aangepakt) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je moet er inderdaad mee uitkijken dat je over een tijd niet allerlei verwijten gaat krijgen dat jij hem die vriendschap hebt ontnomen. Ik heb daar altijd zo'n hekel aan.. ik heb ook weleens meegemaakt dat m'n vriend niet meer met bepaalde mensen omging. En als ik dan vroeg waarom was het zo van "ja, ze willen toch niet in het echt afspreken, alleen msn daar heb ik nix aan". (Dat ging dus over meisjes). Dan kreeg ik een tijd later te horen dat hij haar miste en dat hij omdat ik er moeite mee had niet meer met haar omging. Ik háát het om van zoiets de schuld te krijgen ![]() Maargoed, probeer dat in ieder geval te voorkomen. Ik ben het er dus niet mee eens, zoals ik hierboven al zei: ik vind dat zo'n jongen zélf die keuze moet maken en dat jij er niet de schuld van hoort te krijgen. Maarjah, in de praktijk werkt dat vaak anders ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik mag toch hopelijk wel mijn mening geven? Ik weet zelf hoe het is als een vriend (die je ex is) je als een baksteen laat vallen door een jaloerse vriendin. En tuurlijk is het niet leuk voor jou, en zeker niet als zij onaardig tegen jou is, maar daar valt over te praten. En het is nogal logisch dat hij zegt dat t niet aan jou ligt, omdat jij je dan schuldig gaat voelen. Maar ik neem aan dat ie een vriendschap niet zomaar opgeeft. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Want blijkbaar doet hij toch dingen, of praat hij op een bepaalde manier over haar ofzo, waardoor zij onzeker wordt. In het voorbeeld dat ik net aanhaalde over mezelf.. over een bepaald meisje op msn.. nou ja, dat ik er niet tegen kon kwam door dingen die hij over haar zei. Hij vond haar knapper, hij vond dat ik me meer zoals haar moest gedragen, etc. Nou ja, dan wekt hij zelf dus die jaloezie op en dan vervolgens krijg ik dus nog eens de schuld als hij niet meer met haar omgaat. Dat klopt toch ergens niet ![]() Maargoed, dat ff om uit te leggen wat ik bedoel ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Om dan ook mijzelf als voorbeeld te nemen ![]() hm, toch apart dat wij dus duidelijk beiden onze mening vormen over de situatie van de topicstartster naar aanleiding van eigen ervaring ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|