Advertentie | |
|
![]() |
|
hoi,
ik denk ook dat je het beste een brief of een e-mail kunt sturen, als je je vader echt niet wilt ontmoeten, want praten is misschien ook wel een goed idee. ik kan me het wel voorstellen als je liever niet wilt praten, want daar houd ik zelf ook niet van.... ehm, trouwens, misschien kan je moeder wel eens tegen je zusje zeggen dat ze het allemaal niet moet geloven, k weet op wie ze het beste vertrouwt??? -x- Wiltine
|
Wat ontzettend zwak van je vader, net n klein kind... Ik heb zelf nooit zoiets meegemaakt, gelukkig, maar t moet verschrikkelijk zijn als je ziet dat ie je zusje, die daar in gelooft, zo erg beinvloed. Ik zou nog 1 x contact met hem zoeken, face-to-face. Zeggen wat n lafaard t is, en hem meenemen naar je zusje. Dat hij, waar jij bent, de waarheid tegen haar zegt. Het lijkt me heel moeilijk, en natuurlijk is er een kans dat hij niet meegaat, maar ga iig naar m toe. Confronteer m met zn uitspraken. Als jij echt geen contact meer met m wil, kan dit dan de laatste x zijn dat je m ziet... Ik weet t anders ook niet.
Sterkte, Heleen
|
![]() |
Beetje flauw dat de vader automatisch word afgestempeld als "flauw". Het is inderdaad fout, maar je moet niet zo snel je conclussies trekken, een vader (van bloed en genen) raakt zijn kind kwijt (waarvan ik de reden niet weet), alleen al daar door zal menig mens erg in de war maken. Nu heeft die een andere kind, een dochter. Deze praat nog wel met die vader, maar hij is natuurlijk als de dood dat hij haar ook kwijt raakt. Plus ik weet niet het hele verhaal, dus ik kan evenmin een oordeel vellen over als de posters boven mij die hem accuut "zwak" en "kinderachtig" noemen. Van alle informatie die ik heb gekregen kan ik hem onmogelijk zo noemen, ik zou hem wel "arm" willen noemen. Maar dan als in "wat een arme man dat zijn bloed eigen dochter hem niet meer wil zien".
Edit: zie qoute hier onder ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 10-05-2003 om 13:06. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Praten zal naar mijn idee de enige oplossing zijn.(is je vader daar toe in staat?). Misschien eerst eens praten met je zusje.
||
Citaat:
(ik ga je trouwens morgen ontmoeten! ![]() ik vind het heel logisch dat je om die redenen geen contact meer wil hebben met je vader en ik denk dat het een vrij goede stap is om tegen je zusje te zeggen dat ze nix van hem moet aantrekken. hopelijk trekt ze WEL wat van jou aan liefs, wendy
|
Wat ik heb gedaan met mijn broertje toen hij me niet meer wilde zien of spreken omdat hij door mijn moeder was opgezet tegen mij was een brief sturen met daarin mijn mening en mijn kant van de zaak. Ik schreef hem dat ik ondanks de "kwade invloed die ik op hem zou hebben" toch van hem hou en dat mijn deur altijd voor hem open blijft. Ook schreef ik hem dat hij misschien ooit zelf zou kunnen ontdekken wat er zoal waar was van hetgeen hem verteld was. Dat hij zijn mening beter kon vormen aan de hand van zijn eigen ervaringen.
Jouw situatie is anders omdat je zusje gehandicapt is. Helaas denk ik dat je niet veel anders kunt doen dan je erbij neer te leggen. Daarmee haal je meteen de kracht uit het machtsmisbruik wat jouw vader probeerd op jou uit te oefenen. Als je bij wijze van spreken zou doen alsof het je niets doet dan stopt je vader er misschien ook mee...
|
Mijn vader was zo pissed na de scheiding dat we naar andere kant van het land zijn verhuist.
Ik heb ookwel gehoord toen een vriendin van me moeder ging scheiden welke kleine streken haar ex gebruikte om haar eigen kind een beetje tegen haar op te zetten zodat ze het leuker vond om bij haar vader te zijn. Echt super hoor die echte kerels. ![]() ![]() En jah idd niet meer zien die gozer.
|
Verwijderd
|
Ik heb gelukkig nog nooit meegemaakt dat mijn vader mijn zussen probeerde op te zetten tegen mij maar wat hij wel probeert is mij en mijn twee zussen op te zetten tegen mijn moeder.
Hij heeft pas een brief gestuurd naar ons drieen waarin hij verschillende leugens zei over mijn moeder en haar vanalles en nog wat beschuldigde. Wij denken zelf dat hij dit gedaan heeft omdat mijn moeder steeds allerlei rechtzaken (door hem aangespannen) wint en ze zojuist een belangrijke zaak gewonnen heeft. Al met al allemaal toch heel vervelend - ik houd (helaas?) van allebei en wil ze allebei niet kwetsen. Toch zijn we alledrie, afzonderlijk, met hem wezen praten en hebben we hem duidelijk gemaakt dat hij ons erbuiten moet laten omdat wij er niets mee te maken hebben en dat we van zowel hem als onze moeder houden en dat we niet partij gaan trekken. Ik denk dat dit voor jou een hele lastige situatie is omdat jij in dit geval de gene bent die zwart gemaakt wordt maar ik denk dat - als je het durft en wilt tenminste - je toch met je vader moet gaan praten, het erover hebben dat je het prima vindt als hij je haat of wat dan ook maar dat hij dat jóú moet zeggen en je zusje er buiten moet laten. Ik raad je wel aan als je dat doet eerst op een rijtje te zetten wat je wil zeggen en met iemand het gesprek door te nemen en probeer geen ruzie te maken, luister naar hem maar zorg er wél voor dat hij ook naar jou luistert. Ik hoop dat je snel uit deze vervelende situatie zal komen en dat je hier iets aan hebt. Heel heel heel veel suc6!! |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nederland en de Europese samenwerking Martiño | 110 | 10-08-2012 13:50 | |
Geert Wilders #2 Schrödinger | 68 | 27-02-2011 18:54 | |
steunverklaring comite exmoslims Joostje | 67 | 17-09-2007 16:42 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' naam onbekend | 501 | 26-11-2005 23:55 | |
Christenen moeten meebetalen aan abortus. Verwijderd | 135 | 15-12-2004 20:00 | |
Werk, Geld & Recht |
Te Hard Rijden Thomasson | 54 | 07-07-2004 10:17 |