![]() |
|
Al enige tijd kunnen wij signaleren dat onze jeugd minder kunstzinnig is.
De meeste menselijke zijde van het bestaan lijkt ondergewaardeerd te worden in de huidige samenleving... Als voorbeeld kan ik geven talentenjachten onder tieners. Het is duidelijk dat zij niet meer over de muzikale kwaliteiten beschikken die vroeger de orde van de dag was.. 2connect: Talentenjacht Review 17-04 De overheid lijkt hier een grote misstap te maken. Investeren in artistieke ontwikkeling is de bakermat van onze samenleving. Cultuur moet weer opbloeien. Geld is nodig, en spoedig ook. Doch, ik vraag me af hoe in deze economische neerslachtige tijden, een beginsel hierin gemaakt kan worden. (bron: shizzle.nl )
|
![]() |
||
Citaat:
kijk maar eens naar het aantal leerlingen van toneelgezelschappen en theaterscholen. dat is juist gestegen de afgelopen tijd. ik vind 'talentenjacht' op één of andere manier ook een negatieve klank hebben. Beetje te hoog idols gehalte ofzo..
|
Als je bij ons op school het open podium bekijkt (nee, dat is geen talentenjacht) is er genoeg talent hoor!
http://www.teylingen-college.nl/tey-...podiumlaag.wmv
|
tsja, wat dat betreft heb je een punt,
de kunstzinnige activiteiten waar jongeren zich mee bezig houden verschuiven. Misschien moet er dan maar meer waardering komen voor een phatte photoshop creatie.. of een flashy website?
|
Goed, ik denk niet dat er minder talent is, maar wel dat er minder animo is om het talent te laten zien.
Bij ons is er dit jaar maar 1 nieuw lid bij de jeugdtheaterschool gekomen in de middelbare school-leeftijd. Dat is erg weinig. Het is misschien minder 'stoer' om aan toneel te doen, of om goed te kunnen zingen (om zomaar voorbeelden te geven). Talentenjachten klinken ook absoluut niet stoer, ze zijn ouderwets en zodra iets als ouderwets gezien wordt, slaat het merendeel van de jeugd dit af. Ik ook, om eerlijk te zijn. Het gaat tegenwoordig alleen nog maar om de indruk die iemand van je heeft. Dat is niet waar het ECHT omgaat, maar bij de jongeren wel..
|
![]() |
neej er is geen minder talent. waarom zou er minder talent zijn dan vroeger? talent zit in je en dat roei je niet uit ofzo
![]() ik denk dat het ligt aan het feit dat jongeren zich minder interesseren in 'kunst' en zich zo minder ontwikkelen. daarom hebben ze misschien nog wel de talent ín zich, maar ze uiten het niet. daardoor lijkt het alsof ze minder talent hebben. ook is misschien het aanbod om te helpen om dit te ontwikkelen minder. vroeger moest bijvoorbeeld bijna elk kind een instrument bespelen, nu heeft men het daar veel te druk voor om hun kind dit te dwingen. daardoor missen ze al een stukje bij hun opvoeding waardoor er minder talent ontwikkeld wordt. maar als iemand zich geroepen voelt om dit te ontwikkelen komt het talent opeens wel naar boven. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar vroeger werden kinderen volgens mij iig veel minder gepusht... Enne, ik ben door mn ouders op blokfluitles gedaan, niet op handbal (oid).
||
![]() |
Citaat:
en ik heb het zelf een keer met geschiedenis over gehad: de opvattingen van vroeger had veel met muziek te maken. ieder kind moest een instrument bespelen, dat was normaal. dat hoorde bij de opvoeding. dat is nu echt niet meer zo. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() 2. Die hadden sowieso geen muziekles, en werden ook niet gepusht door hun ouders. 3. Dat was echt een stuk minder dan nu.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Verkiezing Jongerenvertegenwoordiger van de VN sirdupre | 7 | 19-10-2004 22:18 |