![]() |
|
Verwijderd
|
... namelijk Simon The Ghost!
klik voor de downloadpagina Luistert en huivert... zaterdag zijn wij derde geworden bij de regionale voorronde van de Kunstbende... Het zijn allemaal eigen nummers, dus kritiek is meer dan welkom! Bedankt! Krummeltje http://www.simontheghost.cjb.net |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dat even terzijde. In Pieter zit echt wel een betekenis achter de tekst: de regel van het refrein 'baan je een weg door het Centrum, Pieter' slaat natuurlijk op ons aller bekende Pieter Baan Centrum. De tekst gaat ook over een persoon die net uit het PBC is ontslagen. Onze zanger drumt al. In Nooit Genoeg zit hij achter de drums, in Pyramus en Thisbé en in Pieter drumt onze bassist. We hebben namelijk geen echte drummer, daarom doen zij het maar. En ik kan niet drummen. Verder ben ik zelf van mening dat Justin (zanger en mn vriend) wél kan zingen. Het is in ieder geval niet vals - natuurlijk zingt hij niet zoals (pak 'm beet) Thom Yorke van Radiohead ofzo, maar daar streeft hij ook niet naar. De nummers die hij zingt heeft hij ook zelf geschreven, en zijn te hoog / laag voor mij. De tekst van Pyramus en Thisbé is ook heus niet uit de lucht gegrepen: het gaat over een jongen en een meisje die door het noodlot ofzo uit elkaar gehaald worden... maar voor de teksten zou je even op de website moeten kijken, misschien wordt het je dan duidelijk. In ieder geval bedankt voor de kritiek, nou weet ik tenminste WAAROM je het niks vindt. Krummeltje |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben een beetje teleurgesteld door jullie reacties omdat we van heel veel mensen al wel gehoord hebben dat het leuk was, en nee, dat waren niet onze ouders ofzo. Het verbaast me dat jullie de dingen niet in perspectief willen zien: we zijn geen wereldband, je kunt ons toch niet vergelijken met het niveau van Coldplay ofzo? Daar komen wij neverdenooit niet bij! Maar daarom hoeven jullie nog niet op zo'n denigrerende manier te reageren. Wat me, vooral van AtHell, wel opvalt is dat er ineens heel veel gelet wordt op de tekst. 9 van de 10 engelse nummers hebben een tekst die nergens op slaat! En als wij eens een niet geheel concrete tekst maken, worden we gelijk afgemaakt. Dat is niet leuk, en zeker niet motiverend. Maar dat was het toch al niet. Laat anders ook maar. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet dat ik om kritiek vroeg, maar ik moet er nog steeds mee leren omgaan. Bovendien had ik zulke harde kritiek (voornamelijk het 'kutmuziek' gedeelte) niet verwacht. Dan komt het hard aan. Ik hou toch meer van Nederlandse teksten. Liever een middelmatige Nederlandse, dan een loze Engelse die slechts tot opvulling dient. tis trouwens 'betreft' met een t... maar goed. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Jullie muziek is saai,eentonig en futloos, de zang is zeurderig en werkt op de zenuwen....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
... maar origineel worden we toch nooit, alles is al gedaan. Maar laten we daar ook maar naar gaan streven. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
In de eerste plaats: hulde voor de fatsoenlijke hosting! Kon 't lekker binnenhalen met 150kB/s dit in tegensteling tot de droevenis, kommer & kwel met Broer Konijn & Gif (mŕg ik?!).
Anyway, Pyramus & Thisbe. De zang is allesbehalve prettig om naar te luisteren, de muziek zelf is aardig bedacht, maar de uitvoering zou zoveel strakker kunnen (en moeten, zelfs). Met name de gitarist laat potentieel leuke dingen horen! Het nummer glijdt als het ware nog niet lekker in het oor. 03:52-04:01 bijvoorbeeld, dat moet veel vloeiender gaan. Verander eens 't tempo in "zang" (sorry voor de quotes, red.) en laat 't er wat vlotter inbeuken. Mythologie doet 't bij mij goed, dus wat de tekst betreft is 't wel okay. Nooit Genoeg. In tegenstelling tot mijn collega-Oor recensist ben ik van mening dat de gitaar prima staat, echter de zangpartijen zijn veel te braque opgenomen. Wanneer de zangpartij met beter materiaal wordt getaped, zal het geheel veel beter klinken. De tekstuele inhoud laat ik lekker in het midden; wel een kleine kanttekening; pas op voor het Spinvis-effect. Het nummer zelf, qua muziek, komt mij een beetje tam en flauw over. Tot zover mijn recensisme. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Pyramus en Thisbé is inderdaad van de mythe... ![]() Maar wat is het toch dat iedereen heeft tegen onze zanger? Zo slecht doet hij het naar mijn mening niet. Goed, het is niet echt een zanger, maar ik vind het niet 'allesbehalve prettig om naar te luisteren'. Maar dat zal dan wel aan mij liggen. Over nooit genoeg: wat is 'braque'? En waarom moet ik oppassen voor het spinvis effect? Is het niet echt een samenhangend verhaal in jouw ogen? Anyway, dankjewel voor het luisteren. |
![]() |
|
Ook niet echt mijn ding.
Ik vond het wel iets weg hebben van k's choice eigenlijk. - de gitaar zit er hier en daar beetje naast - onorgineel (maar ja wie is dat idd nog) - beetje saai - ik mis energie - nederlands vind ik in de meeste gevallen niks, nu ook niet - zang van de zanger vind ik, zoals wel meer hier, beetje ruk Maar ik geloof best dat jullie nu wat strakker klinken - dat was op deze opnamen nog niet te horen. En op teksten heb ik niet gelet. Er zijn maar heel weinig bandjes die mij met hun teksten kunnen raken / boeien, dus het verbaast je niks dat jullie teksten me niks doen (De teksten van m'n eigen band zijn ook absoluut niet origineel en nietszeggend, dus I don't blame you ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Spinvis is inderdaad onsamenhangend, en dat krijg je als je graag hele diepe teksten wilt schrijven. Nou ben ik ook geen voorstander van Frans Bauer en zijn teksten, maar Spinvis is dan wel weer het andere uiterste. Trouwens, ik vind je taalkeuze (Nederlands) en de muziek die jullie gaan spelen wel een interessant gegeven. Met name Pyramus & Thisbe, dat is leuk om te horen in 't Nederlands. Of je zanger nou slecht is weet ik niet, ik heb alleen gezegd dat ik 'm niet fijn vind zingen. Kan ook aan de opnames liggen, hoor. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Okay.
Het is een brakke valse ripp-of van abel. De zang haalt het elke keer net niet en ik krijg nu gewoon behoefte om dimmu borgir te luisteren ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Laat me even downloaden, ik wil dit horen.
Simon The Ghost vind ik zowieso al een van de triestere bandnamen die ik gehoord heb. (maar goed, er zijn wel meer bands die daar moeite mee hebben. Tip: probeer in het woordenboek een willekeurig woord eruit te plukken. Bij ons was dat onze huidige bandnaam Nurk ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
(luistert De Nachtwaker)
Die stem is inderdaad Echt irritant...De gitaar doet me een beetje denken aan het begin van het nummer "Pay The Man" van The Offspring, maar dan een tikkie slechter. Het is een ontzettend eentonig nummer. (Pyramus) Het publiek zegt al niet veel goeds (ik gok 5 man ![]() De zanger is weer erg irritant, alleen dit keer zingt hij hoger dan hij aankan. Op zich vind ik de muziek nog wel aan te horen. Niet bijster interessant, maar ook niet erg vervelend, alhoewel de bas wel vrij simpel is en de gitarist er af en toe naast zit. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Dat is zo. Suggesties? Drums erbij? 3. Het was ook niet echt druk, maar wij waren niet de enige die speelden. Dus dat hoeft niet aan ons te liggen. Bovendien was het pas het tweede optreden met de eigen nummers ofzo, dus naamsbekendheid is niet echt wat. 4. Ik speel bas, en ik kan geen basloopjes, dus vandaar. Ik moet nog oefenen. Het klopt dat Justin (gitarist/zanger/bassist/drummer) ernaast zit met zijn gitaarloopjes, maar dat wist hij zelf ook wel. Het komt omdat hij elke keer wat anders verzint - dat is niet alleen heel storend, maar gaat ook vaak fout. ![]() Citaat:
En ik vind het helemaal geen slechte naam, het slaat tenminste nog ergens op. Nurk vind ik lelijk, maar dat is dan mijn mening. Citaat:
![]() Dat kan kloppen, van mij zeker. Wat voor accent? |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
Muziek |
radiozender met jazz? waloe | 16 | 18-08-2004 10:17 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Montofoob Type | 3 | 19-04-2004 22:11 | |
Muziek |
Welke muziek heb jij? AXE | 66 | 18-07-2003 15:08 |