Oud 12-05-2003, 23:10
Verwijderd
Kar-Wai Wong? Fallen Angels is da bomb
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2003, 12:18
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 11-05-2003 @ 23:07:
Kijk hollywood kan alleen maar naapen.
haha

zoals ik in mn eerste reply al zei, is Hollywood (ook) een stijl van filmmaken

alle productie'werelden' (hollywood, india, hongkong, engeland, scandinavie, enz) nemen onderdelen van elkaar over - maar hollywood is nog altijd de grootste 'leverancier' van filmstandaarden.

waarom slaan er best veel HK-films aan in het westen? (oost-europa, india en afrika zijn bijvoorbeeld veel onbekender hier)
juist, omdat ze grotendeels voldoen aan de algemene (internationale) standaard voor films. en dan kun je er nog zo veel 'origineel oosterse' vechtsport in doen, maar dat kun je bijna details noemen.

je denkt misschien dat jij een van de weinigen bent die de HK-films kent - maar dit zit meer in de distributie en reclame dan in de originaliteit van de films

ok, hollywood brengt OOK veel slechte films, maar om slechte westerse films te gaan vergelijken met goeie aziatische, dat is een beetje flauw natuurlijk.

ps. ik vind the matrix de meest overschatte film aller tijden, dus ik wil die film echt niet verdedigen
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 13:17
legatus
legatus is offline
Citaat:
Ik heb het meer over de speelfilms daar.
De ALLNIGHT LONG series? RED ROOM series? GUINEA PIG series? TOKYO DECADENCE? EBOLA SYNDROM? ANGEL GUTS series? SEX MEDUSA?

Citaat:
Kijk hollywood kan alleen maar naapen.
Terwijl Japanners berucht zijn vanwege hun na-maak werk. En dan niet eens zozeer qua filmproductie.
Oud 13-05-2003, 13:59
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 12-05-2003 @ 22:28:
o shit noem minstens twintig hong kong speelfilms. Die films die jij opnoemt zijn wel ok, alleen ik heb betere gezien, veel betere.
veel betere aziatische films dan ik net noemde...kerel, of je lult uit je nek of je hebt geen verstand van films.

Citaat:
kenjirro schreef op 12-05-2003 @ 22:26:
Ik heb nooit gezegd dat blackmask goed is. ik gaf een voorbeeld. ok? begrepen? capice? klopt blackmask is bagger maar dat komt mede door de amerikanen want die hebben deze film zo verragt dat ik hem zelfs niet leuk vond.
en natuurlijk is het weer de schuld van...je raadt het al, hollywood! en je beweert wel dat hij goed is, want zoals je al zei is alles in hollywood gejat van de 'toffe' aziatische knokfilms. je zegt het zelf..

Citaat:
kenjirro schreef op 11-05-2003 @ 23:02:
Ik geef je wel een voorbeeld: Black mask
het wordt onderhand wel lastig om je stelling te verdedigen, niet waar?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 14:01
empyrian
empyrian is offline
daarnaast betwijfel ik of je die films die ik noemde überhaupt wel hebt gezien, als ik jouw 'smaak' in films zo onder beschouwing neem.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 17:58
Verwijderd
OK

Ten eerste noem jij anime films op zoals akira princes monnoke etc,

Anime kun je niet vergelijken met echte films. Is anders, ik houd niet van anime maar deze films had ik toevallig wel gezien.

Paar horror films: ringu the eye etc

Leuke films, maar toch niet waar ik van houd. Heb ze wel in mijn bezit. Heb ze een keer hooguit twee keer gekeken

Brother is een amerikaanse engelse japanse film. is trouwens wel een goede film en veel ste ondergewaardeerd. alleen om deze film als een aziatische film voorbeeld te geven is een slechte keuze.

Seven samurai, is ook een goede film maar ik denk dat de meeste mensen deze film in deze tijd saai gaan vinden.

de film audition?

welke bedoel je?

de ene van Takashi Miike?

die ene van Gyeong-min Lee?

Die van Miike vond ik matig. Van Lee is wel een aardige komedie.

Kwaidan van Masaki Kobayashi ken ik wel maar heb nooit gezien. Als je zijn werk goed vind moet je ook eens Seppuku zien.

Man jij noemt alleen japanse films. Azie is geen japan hoor. Zuid korea, hong kong, thailand, filipijnen, taiwan, china, singapore etc etc hebben ook zoveel goede films gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 19:35
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 11-05-2003 @ 22:33:
Ey diesel waar heb je Deli Yürek: Bumerang Cehennemi gezien? Weet je waar ik het kan kopen/huren?
Ik ben ooit naar een worstelgala in Rotterdam geweest. Er werden ook allerlei buitenlandse films verkocht voor een zeer redelijke prijsje, en ik greep natuurlijk m'n kans en kocht meteen een paar films. Naast DY: BC heb ik ook PROPAGANDA, VIZONTELE, ROSSO SANGUE en INTACTO gekocht.

Al deze films zijn ook te krijgen via internet. En je kunt ook nog altijd naar een dood normale videotheek gaan en vragen of ze de desbetreffende film voor jou kunnen bestelen.

Citaat:
kenjirro schreef op 11-05-2003 @ 22:33:
Zelf houd ik ook erg van jaren zeventig turkse kung fu films. Films zoals Turkish starwars en Lion Man zijn gewoon geweldig.
TURKISH STARWARS en LION MAN heb ik jaren geleden gezien. Toen vond ik ze nog meesterlijk. Ik denk dat ik ze nu eerder lachwekkend dan goed vind.
Oud 13-05-2003, 19:56
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
legatus schreef op 13-05-2003 @ 14:17:
De ALLNIGHT LONG series? RED ROOM series? GUINEA PIG series? TOKYO DECADENCE? EBOLA SYNDROM? ANGEL GUTS series? SEX MEDUSA?
Vergeet de Urotsukidoji series niet
Oud 14-05-2003, 19:33
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 13-05-2003 @ 18:58:
OK

Ten eerste noem jij anime films op zoals akira princes monnoke etc,

Anime kun je niet vergelijken met echte films. Is anders, ik houd niet van anime maar deze films had ik toevallig wel gezien.

Paar horror films: ringu the eye etc

Leuke films, maar toch niet waar ik van houd. Heb ze wel in mijn bezit. Heb ze een keer hooguit twee keer gekeken

Brother is een amerikaanse engelse japanse film. is trouwens wel een goede film en veel ste ondergewaardeerd. alleen om deze film als een aziatische film voorbeeld te geven is een slechte keuze.

Seven samurai, is ook een goede film maar ik denk dat de meeste mensen deze film in deze tijd saai gaan vinden.

de film audition?

welke bedoel je?

de ene van Takashi Miike?

die ene van Gyeong-min Lee?

Die van Miike vond ik matig. Van Lee is wel een aardige komedie.

Kwaidan van Masaki Kobayashi ken ik wel maar heb nooit gezien. Als je zijn werk goed vind moet je ook eens Seppuku zien.

Man jij noemt alleen japanse films. Azie is geen japan hoor. Zuid korea, hong kong, thailand, filipijnen, taiwan, china, singapore etc etc hebben ook zoveel goede films gemaakt.
je houdt ook niet op he...goed.

1. Anime is net zo goed film als welke andere film dan ook.
2. 'Leuke films, maar toch niet waar ik van houd'. We hebben gemerkt waar je van houdt inderdaad...i rest my case.
3. Brother is geregisseerd door Kitano, een Japanner.
4. Seven Samurai is een klassieker, dus het maakt geen reet uit wat mensen er nu van vinden. Die bouterige actiefilms van jou zouden in elke tijd als kutfilms worden beschouwd, dus who cares.
5. Audition 'matig'. Goed, jij wou artistieke films horen en die heb je gekregen. imo is jouw filmsmaak toch übermatig, dus ja...wederom, who cares.
6. De rest van Azië zal vast wel geweldige films hebben gemaakt, maar aangezien ik met Japan al wel zoet was ben ik daar niet aan toegekomen..daarnaast weet ik weinig af van niet-Japanse Aziatische films.

In ieder geval lijkt mijn punt bewezen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 19:55
Verwijderd
Citaat:
empyrian schreef op 14-05-2003 @ 20:33:
je houdt ook niet op he...goed.

1. Anime is net zo goed film als welke andere film dan ook.
2. 'Leuke films, maar toch niet waar ik van houd'. We hebben gemerkt waar je van houdt inderdaad...i rest my case.
3. Brother is geregisseerd door Kitano, een Japanner.
4. Seven Samurai is een klassieker, dus het maakt geen reet uit wat mensen er nu van vinden. Die bouterige actiefilms van jou zouden in elke tijd als kutfilms worden beschouwd, dus who cares.
5. Audition 'matig'. Goed, jij wou artistieke films horen en die heb je gekregen. imo is jouw filmsmaak toch übermatig, dus ja...wederom, who cares.
6. De rest van Azië zal vast wel geweldige films hebben gemaakt, maar aangezien ik met Japan al wel zoet was ben ik daar niet aan toegekomen..daarnaast weet ik weinig af van niet-Japanse Aziatische films.

In ieder geval lijkt mijn punt bewezen.
1. Dat zal wel, is jou mening.
2. Als ik niet van horror films houd wil dat dan zeggen dat ik een slechte smaak heb?
3. Twister is geregiseerd door Jan de bont wil dat zeggen dat het een nederlandse film is? Als je een voorbeeld geeft voor een aziatische film, geef wat dan ook echt alleen aziatisch is.
4. Seven samurai is zonder twijfel een klassieker, maar om het aan mensen te zien die kennis willen maken met de Aziatische filmwereld, lijkt me geen geschikt idee. En jij vind die films die ik noem kut films dat is jou mening dat hoeft nog geen feit te zijn.
5. Jij vind Auditoin een artistieke en goede film, dat is een mening vriend. Als iemand niet dezelfde smaak heeft als jij, moet diegene dan slechte smaak hebben?
6. je weet weinig van niet-japanse aziatische films, wat zit je dan te zeiken. Je hebt alleen verstand van een gedeelte van dit onderwerp. Kanonnen, hong kong heeft (let op ik geef nu mijn mening dus niet huilen aub) betere films gemaakt dan Japan in de geschiedenis heen. Waarom zeg ik dit, omdat japan nu ook die typische hong kong stijl nabootst.

Empyrian voordat je weer een antwoord hierop terug geeft, haal alsjeblieft niet weer feiten en meningen door elkaar. Jij hebt allen verstand van Japanse films, dus zeik alsjeblieft niet over de andere zuid oost aziatische films als je er toch geen verstand van hebt.

Laatst gewijzigd op 14-05-2003 om 19:57.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 19:56
Verwijderd
ey diesel weet je wanneer er weer ergens een worstel gala is ?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 20:10
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 11-05-2003 @ 22:43:
Empire ben je nou dom of zit je me te pesten? In hong kong kennen ze ook special effects vriend. Die special effects gebruikte ze toch in de ACTIE scenes. Hong kong geinspireerde acte scenes.
Jaja Hong Kong is the best
Hong Kong rullez alles op filmgebied
Hollywood blijft altijd rullen op filmgebied wat je ook beweert.
Oud 14-05-2003, 20:51
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 14-05-2003 @ 20:55:
2. Als ik niet van horror films houd wil dat dan zeggen dat ik een slechte smaak heb?
nee, maar we hebben al uitgebreid kennis mogen maken met waar je wel van houdt, daar had ik het over. lees even goed voor je antwoordt..en daarnaast betrek ik die zwakke actiefilms in mijn replies. films waar ik wel een mening over heb kunnen vormen, ondanks het feit dat ik dan weinig van andere aziatische films afweet dan japanse. wie lult er nou eigenlijk onzin dan?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 21:34
legatus
legatus is offline
Citaat:
Hollywood blijft altijd rullen op filmgebied wat je ook beweert.
Meningen...
Oud 14-05-2003, 21:36
Verwijderd
welke zwakke actie films? Ik heb een klein lijstje gegeven, noem je die soms zwakke actie films? Of dat ik Blackmask als voorbeeld voor iets geef?

Dit is nog ff mijn lijstje met films die makkelijk verkrijgbaar zijn en die ik goed vind, we gaan even kijken wat daarvan een zwakke actie film is:

1.Fong sai yuk (laast op nederland 3)
2.Iron Monkey (kun je in de FRS kopen)
3.What price survival (ook FRS)
4.Seven samurai
5.Battle Royale (geweldige film)
6.The Ring
7.Scorpion king (nee niet de versie met The Rock)
8.Once upon a time in China (goede film, kun je halen bij de FRS)
9.Last hero in china (erg grappig)
10.Dragons forever (jackie's beste film, in de FRS te koop)
11.Story of ricky (voor de horror fans ook bij de frs)
12.Nowhere to hide (geweldige zuid koreaanse film)
13.Musa (Koreaanse brave heart geweldig gewoon)
14.Avalon (live action anime (of hoe je dat ook noemt))
15.Princess blade (actiechoreograaf donnie yen)

1. zeker geen zwakke actie film. Het verhaal is interesant. Het acteren is behoorlijk goed. De gevechtschoreografie is fantastisch. Uitstekende balans tussen komedie en de serieuze momenten: oordeel geen zwakke actie film

2. Verhaal is misschien aan de dunne kant. Toch is deze film een klassieker en de meeste mensen zullen deze film zeker geen zwakke actie film noemen.

3. Prachtige zwaardenfilm, met mooie gevechten. Goed verhaal gebaseerd op een grieks mytologisch verhaal (die ene van oedipus ofzo). Mooie camera werk. Uitstekend acteerwerk. Oordeel: geen zwakke actiefilm

4. noemde jij ook, niets over te vertellen

5. Een film die heel wat onrust heeft veroorzaakt in japan. Deze film is satirisch maar bevat een belangrijke boodschap: oordeel: geen zwakke actie film

6. noemde jij ook

7 8 9: Voor de fans zijn deze film puur kijkgenot. Bevatten alle drie een redelijk interesant verhaal.

10: Tsja moest ook een jackie chan film in mijn lijst. Noem je dit een zwakke actiefilm dan is elke film van jackie chan zwak

11: Cult film, alleen voor de liefhebber.

12: Dit is een mooie artistieke zuid koreaanse actie film. Mooie camera effecten en soundtrack. Vette actie scenes. Zeker geen zwakke actiefilm

13.

14. Jij hield toch van Anime? Hoe kun je dit een zwakke actie film noemen?

15. Tsja misschien is deze film het zwakste van ze allemaal, toch geweldige japanse film (ey empyrian hier heb jij verstand van).

Welke van deze films vond je nou zwak? Welke van deze films heb je uberhaupt wel gezien?

Ok niet huilen aub ik geef weer mijn mening
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 21:52
legatus
legatus is offline
Citaat:
11.Story of ricky
Deze is zó tenenkrommend slecht, dat moet je zien om te geloven.

Citaat:
14.Avalon (live action anime (of hoe je dat ook noemt))
Ik heb niks tegen films met een tergend plot, maar deze tergde me iets te veel. Voornamelijk omdat het verhaal niet interessant genoeg was en vol zat met slecht uitgewerkte karakters. Visueel gezien was hij wel mooi.

Citaat:
Welke van deze films heb je uberhaupt wel gezien?
Het begint steeds meer op krachtpatserij te lijken. Vooral Japan begint de westerse wereld nu pas te ontdekken, deze filmwereld is zo lang voor ons afgesloten geweeest. We kunnen nooit alle films zien en we moeten keuzes maken. Sommigen zijn geweldig en sommigen zijn waardeloos.

Ik mis de BABY CART series trouwens nog... ook klassiekers.
Oud 14-05-2003, 21:59
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 14-05-2003 @ 22:52:
Ik mis de BABY CART series trouwens nog... ook klassiekers.
Ik moet zeggen dat ik de strip van Lone Wolf and Cub niet bijster interessant vond Misschien moet ik meerdere volumes lezen....maar die zijn zo duur
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 21:43
empyrian
empyrian is offline
The Ring is een amerikaanse kutfilm, Battle Royale is geen knokfilm, Story of Ricky is ZWAAR kut, jackie chan flicks zuigen sowieso, Princess Blade is net Versus en dat is horror.

verbaasd?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 14:56
Verwijderd
Met the ring bedoel ik ringu, sorry maar ik noem het steeds the ring, ik ben het gewend zo te zeggen.

Heet deze forum soms knokfilms? Als Battle royale geen knokfilms is hoeft het tog niet slecht te zijn? tering, battle royale is werkelijk een fanatastische film, let maar op binnekort komt er ook een Amerikaanse Battle royale

Story of ricky is zeker slecht, maar hij is eigenlijk zo slecht dat hij weer goed is. Ik vond hem zeer amusant.

Jackie chan flicks zuigen niet, als dat wel zo was, dan was hij nu geen superster.

Princess Blade is geen horror film hoor. Ik begrijp niet wat je bedoelt met Princess blade is net versus.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 18:57
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 16-05-2003 @ 15:56:
Met the ring bedoel ik ringu, sorry maar ik noem het steeds the ring, ik ben het gewend zo te zeggen.

Heet deze forum soms knokfilms? Als Battle royale geen knokfilms is hoeft het tog niet slecht te zijn? tering, battle royale is werkelijk een fanatastische film, let maar op binnekort komt er ook een Amerikaanse Battle royale

Story of ricky is zeker slecht, maar hij is eigenlijk zo slecht dat hij weer goed is. Ik vond hem zeer amusant.

Jackie chan flicks zuigen niet, als dat wel zo was, dan was hij nu geen superster.

Princess Blade is geen horror film hoor. Ik begrijp niet wat je bedoelt met Princess blade is net versus.
ok, Ringu. Ringu is geen knokfilm. Battle Royale is geen knokfilm. 'deze forum' heet geen knokfilms, maar jij verdedigt wel knokfilms in je stellingen. story of ricky is een kutfilm, amuseren doen andere films ook wel, maar we hebben het nu over GOEDE films, niet over amusante. Jackie Chan is gehyped en zo'n 'ster' omdat ie een paar leuke truukjes kan, zijn films stellen kwalitatief niks voor. Princess Blade is net Versus, maar dat snap je dus niet omdat je Versus waarschijnlijk niet hebt gezien. vandaar..
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 20:24
Diesel
Diesel is offline
Jackie Chan is één van de grootste sukkels in de wereld van de film.

Bad director, bad actor, bad writer, bad producer. Very good stuntman.
Oud 16-05-2003, 20:38
Verwijderd
I LOVE JACKIE,

Deze man heeft zo'n interessante carriere achter de rug. echt je mag vinden van hem wat je wilt alleen jackie rulezzzzzzzzz
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 00:52
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 16-05-2003 @ 21:38:
I LOVE JACKIE,

Deze man heeft zo'n interessante carriere achter de rug. echt je mag vinden van hem wat je wilt alleen jackie rulezzzzzzzzz
hoe lang blijf je die slechte smaak van je nou opdringen?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 00:13
CraigDavid
CraigDavid is offline
kenjiro en empyrion, kunnen jullie twee niet gewoon accepteren dat jullie verschillende meningen hebben?

persoonlijk hou ik wel van aziatische films
van films met een goed verhaal zoals de better tomorrow films of keiharde martial art films.
iedere filmwereld heeft natuurlijk zijn eigen stijl en ze leren wat van elkaar. natuurlijk zijn er films zoals the ring die gewoon gekopieerd zijn, maar om nou gelijk te zeggen dat hollywood hk kopieert of hk hollywood kopieert...

noem is nog een paar goede aziatische regisseurs/ films

groete
Oud 18-05-2003, 00:29
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
CraigDavid schreef op 18-05-2003 @ 01:13:
kenjiro en empyrion, kunnen jullie twee niet gewoon accepteren dat jullie verschillende meningen hebben?
Over sommige dingen kun je niet discussiëren.

Jackie Chan blijft heel zijn leven lang waardeloze films maken. Dat is een feit. Het klinkt bijvoorbeeld erg stom, doelloos, ongeloofwaardig en BrEeZaH als iemand zegt dat Stanley Kubrick's THE SHINING een slechte film is. Het is gewoon een ijzersterke film, geen discussie mogelijk. En uiteraard komt het ook erg stom over als iemand meent dat Jackie Chan geniaal is.

Het is trouwens empyrian. Geen empyrion.

Laatst gewijzigd op 18-05-2003 om 03:34.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 01:54
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
Diesel schreef op 18-05-2003 @ 01:29:
Over sommige dingen kun je niet discussiëren.

Jackie Chan blijft heel zijn leven lang waardeloze films maken. Dat is een feit. Het klinkt bijvoorbeeld erg stom, doelloos, ongeloofwaardig en BrEeZaH als iemand zegt dat Stanley Kubrick's THE SHINING een slechte film is. Het is gewoon een ijzersterke film, geen discussie mogelijk. En uiteraard komt het ook erg nog stom over als iemand meent dat Jackie Chan geniaal is.

Het is trouwens empyrian. Geen empyrion.
wat kan ik nog toevoegen
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 09:19
Verwijderd
Tsjah wat zal ik zeggen, ik denk dat mensen niet naar films van Jackie Chan kijken omdat hij zon goede acteur is. Of dat het zulke interessante verhaalijnen heeft. Ik denk dat het publiek (ik dus ook) naar films van Jackie kijken voor de entertainment. En zijn films zijn zo fucking amuserend. Wat die gast allemaal kan is ongelofelijk. Ik denk dat sommige mensen vergeten waarvoor de speelfilm eigenlijk gemaakt is: namelijk dat het je moet amuseren. Films met een dun verhaaltje en slecht acteerwerk kan soms veel amuserender zijn dan een big budget film met grote acteurs en een goede plot. Daarom blijf ik zeggen wat ik gezegd heb: Jackie rulezzzzzzzz.

ps laat jack nicholson (of hoe die man ook heet) maar zulke vette stunts doen .
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 09:28
Verwijderd
Citaat:
CraigDavid schreef op 18-05-2003 @ 01:13:
[B
noem is nog een paar goede aziatische regisseurs/ films
[/B]
Goede films:

Burning paradise
Ashes of time
Palet
Bangkok dangerous
Shiri
The Killer
a better tomorrow
Once upon a time in china 2
Suriyothai
Uzumaki
Versus
The Blade
Time and tide
Shang hai grand
One armed swordsman
Crouching tiger, hidden dragon
Hero

Goede regiseurs:

Tsui Hark
Ringo Lam
John Woo
Masaki Kobayashi
Yuen Wo Ping
Corey Yuen
Lee Yan Kong
Myung-Se Lee
Fukasaku Kinji
Ang Lee
Beat Takeshi
Kurosawa Akira
Zhang Yi Mou

en natuurlijk Jackie Chan

Laatst gewijzigd op 18-05-2003 om 09:52.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 10:23
Uice
Uice is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 18-05-2003 @ 10:19:
Tsjah wat zal ik zeggen, ik denk dat mensen niet naar films van Jackie Chan kijken omdat hij zon goede acteur is. Of dat het zulke interessante verhaalijnen heeft. Ik denk dat het publiek (ik dus ook) naar films van Jackie kijken voor de entertainment. En zijn films zijn zo fucking amuserend. Wat die gast allemaal kan is ongelofelijk. Ik denk dat sommige mensen vergeten waarvoor de speelfilm eigenlijk gemaakt is: namelijk dat het je moet amuseren. Films met een dun verhaaltje en slecht acteerwerk kan soms veel amuserender zijn dan een big budget film met grote acteurs en een goede plot. Daarom blijf ik zeggen wat ik gezegd heb: Jackie rulezzzzzzzz.

ps laat jack nicholson (of hoe die man ook heet) maar zulke vette stunts doen .
Goede films amuseren ook vrijwel altijd. Als een goede film saai is, is het geen goede film.
Ik kijk liever naar een goede amuserende film dan naar een slechte amuserende film.

'Jack Nicholson of hoe die man ook heet' is een goede acteur, en bemoeit zich niet met het stuntvak. Jackie Chan is een goede stuntman die zich helaas met het vak acteren bemoeit.
Oud 18-05-2003, 10:50
Verwijderd
Vriend het was een grapje, natuurlijk weet ik dat Jack niet een stuntman is ofzo en dat ie dat ook niet wilt
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 12:24
legatus
legatus is offline
Citaat:
Time and tide
Teleurstelling en dat terwijl ik niet eens verwachtingen had. Verschrikkelijke CGI-effecten ook.

Citaat:
Uzumaki
Heerlijke film, lekker bizar.

Citaat:
Versus
Veels te langdradig.

Citaat:
Bangkok dangerous
Het is dat de gebroeders Pang visueel zo sterk zijn (vooral het einde), qua verhaal was ik niet zo geboeid.

Andere meesterlijke regisseurs:

Kiyoshi Kurosawa
Hideo Nakata
Oud 18-05-2003, 13:35
empyrian
empyrian is offline
Versus is tegen het einde inderdaad langdradig, maar als ik het geheel bekijk ben ik toch best tevreden.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 13:38
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 18-05-2003 @ 10:28:
Versus
eerst snap je niet wat ik bedoel met 'Versus' en nu heb je hem ineens gezien, terwijl hij nog niet eens uit is op dvd/video/wat dan ook?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 14:53
Verwijderd
Tsjah is ie nog steeds niet uit op dvd of video in nederland? Ik heb een vcd gekregen van een kennis.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 16:53
Uice
Uice is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 18-05-2003 @ 11:50:
Vriend het was een grapje, natuurlijk weet ik dat Jack niet een stuntman is ofzo en dat ie dat ook niet wilt
Weet ik, ik bedoelde dat Jackie Chan zich net zo min met acteren zou moeten bemoeien als Jackie Nicholson met stunten.
Oud 18-05-2003, 19:52
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 18-05-2003 @ 15:53:
Tsjah is ie nog steeds niet uit op dvd of video in nederland? Ik heb een vcd gekregen van een kennis.
'nog steeds niet' zegt ie...DFW heeft de rechten nog niet eens..de première was een maand geleden bij de Night of Terror. hij komt pas in november of ergens rond die tijd uit..
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 21:48
Verwijderd
sorry hoor, kan er ook niks aan doen dat nederland achterloopt. Trouwens Princess blade is anders dan versus. Princess blade gaat wat trager. Bij versus gaat het meer om de actie dan het verhaal vind ik
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 09:19
Verwijderd
Mag ik even tussendoor zeggen dat ik Bride With White Hair vèèl beter vind dan Crouching Tiger Hidden Dragon?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 00:08
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 18-05-2003 @ 10:28:
Goede films:

Crouching tiger, hidden dragon

Goede regiseurs:

Beat Takeshi
Eerst was CT, HD bagger, en nu ineens goed?

En Beat Takeshi heet-ie alleen als hij acteert.

Maar goed, om op het topic te reageren, zoals met zoveel dingen is dit een kwestie van smaak. In Hollywood wordt veel bagger gemaakt, in Hong Kong/Japan/etc. ook. Alleen krijgen we die films vaak nooit te zien.
Martial arts is nu eenmaal big business in Hong Kong, dus dan heeft talent sowieso meer ruimte om zich te ontplooien. En in Hong Kong zitten ook maar een handvol innovatieve regisseurs, de rest aapt elkaar ook maar na. Zo werkt dat nu eenmaal.

De makers van The Matrix hebben nooit beweerd dat hun film 100% oorspronkelijk is, maar moet dat dan? De film zit tjokvol met elementen uit "Hong Kong films", anime, cyberpunk en weet ik wat. Maar de combinatie ervan zat toch zo goed in elkaar dat de film erg genietbaar was.
Oud 24-05-2003, 10:01
Rioto
Ik ben het met je eens dat Hollywood shit niet vet is ... Geef mij ook maar Japanse shit ( takeshi kitano fan ) !!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 16:34
ichigo
ichigo is offline
tip: misschien moet de topic naam veranderd worden naar Aziatische ACTIEfilms: Hollywood sux
want nu had ik dus de indruk dat het over alle soorten films ging, ben ik ff teleurgesteld.
Ik ben zeer slecht geinformeerd op het gebied van actiefilms, vind ze niet zo boeiend. Maar heb wel een paar (4) komedies gezien (allemaal japans, das het enige wat ik versta daaro)
en hee, er is er ook een geregisseerd door een man die meestal actiefilms doet, maar daar deze keer geen zin in had. (Kitano Takeshi)
That's all..
Oud 27-05-2003, 16:50
BARON
BARON is offline
Enter the Dragon is één van mijn favourite films, is nu ook al op dvd te krijgen
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 17:38
Verwijderd
Citaat:
ichigo schreef op 27-05-2003 @ 17:34:
en hee, er is er ook een geregisseerd door een man die meestal actiefilms doet, maar daar deze keer geen zin in had. (Kitano Takeshi)
Ik zou het eerder Yakuza-films noemen, niet per definitie actie.
Hij is overigens van origine komiek, dus zo gek is het nog niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten