Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik heb genoeg verantwoordelijkheidsgevoel om hard te rijden ![]() En nog wat ik ben trots op me rs omdat ik keihard heb gewerkt voor dat ding. En daar mag ik best wel trots op zijn. Dat voor sommige mensen de scooter/brommer wordt betaalt door hun mamie/papie is hun probleem maar die gasten waarderen niks in het leven.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() en als iemand hard werkt voor een scooter? of een puch maxi?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Maar waarom zou ik niet over de snelweg mogen rijden? Wat si nou precies het verschil tussen mij en een motor?? Alleen bij de wet misschien.
|
TSX, je geeft weer mooi t goede voorbeeld als 2 wielrijder :\
Scooterrijders zijn lang niet altijd asociaal, zelf rij ik nu een jaar scooter en kan je zeggen dat onopgevoerd (dwz, max. 45km/uur) rijden totaal niet te doen is. Dat scooters 30 behoren te rijden is sowieso al totaal fout. Bij de omschakeling van de bromfiets van het fietspad naar de openbare weg is de snelheidsregeling niet veranderd. Hierdoor behoren de scooters dus met een slakkengang van 30 km/u tussen auto's te rijden die 50 gaan. Dan denk je; ,,dan ga je als scooterrijder de wet overtreden en rij je dus onopgevoerd met 50 tussen de auto's die ook 50 rijden?!" Fout! In praktijk vinden zelfs de meest bejaardenmensen het gaspedaal nog goed in te drukken, waardoor de autorijders alsnog 60 tot 70 rijden. Zelf heb ik mijn scooter onbegrensd lopen (wat wil zeggen dat ik enkel en alleen de begrensers, die er worden ingezet op het moment dat de scooter Nederland word ingevoerd, eruit heb gehaald) waardoor mijn scooter 70 loopt, op de scooterteller. Deze 70km/u op de scooterteller komt uiteindelijk dus neer op 65 op de autoteller aangezien scootertellers over het algemeen nogal afwijken. Met deze 65km/u kan ik prima met de auto's meestromen en houd ik niet onnodig overig verkeer op, wat ik wel zou doen als ik netjes 30 of 50 ging rijden. Het geeft gewoon een 10x veiliger gevoel als je netjes en rustig met de auto's mee kan rijden dan wanneer je met een slakkengang van 30 of de normaalgesproken maximum snelheid van 50 over een openbare weg rijd. Deze normale doorstroom is tevens voor autobestuurders ook prettiger dan wanneer ze steeds van rijbaan moeten wisselen om een scooterrijder in te halen. Zo, ik heb gesproken ;x |
![]() |
||
Citaat:
Als je dat niet gewend bent lukt je dat niet hoor ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() En ach; hijs toch 2e hands.. Nu ik me ineens bedenk; kheb hem bij de koop terug laten zetten naar 45 km/u.. Hij reed wel 70 namelijk ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Nog een mooi sterk argument!
Stel je rijd op je scooter op een 3 baans weg. Je rijd netjes 30 en t is behoorlijk druk op de weg. Als scooterrijder rij je dan netjes helemaal rechts zoals je dat hebt geleerd, met een snelheid die 40% langzamer is dan het overige verkeer (als deze zich ook netjes aan de voorgeschreven snelheid houd natuurlijk). Je nadert een kruispunt waar je links af wil, wat dus helemaal links is van je 3 rijstroken. Het is dan werkelijk ONMOGELIJK om met 30 tussen de 50 rijdende auto's te manouvreren (doet me overigens denken aan de klassieker: Frog crossing the street). Moraal van dit verhaal: 30 rijden op een scooter is onmogelijk. (Zelfde verhaal geldt natuurlijk ook voor de realiteit waar auto's 60 tot 70 rijden en een scooter dus ook met dit tempo mee moet kunnen komen.) |
![]() |
|
en natuurlijk weet je pas 25 meter voor die bocht dat je naar links moet...
![]() kom op, verkeersregels worden niet ingevoerd zonder dat erover nagedacht is
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat je begrensd rijd kan ik me nog voorstellen, heb ik namelijk ook 3/4 jaar gedaan, maar die maximum snelheid van 30km/u voor de brommer op de openbare weg staat er gewoon om overschreden te worden. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Soms rijd ik door de stad met de auto en dan komt er weer zo'n lefgozertje dat denkt stoer te zijn door mij in te halen met 80 terwijl het stoplicht nota bene rood is...
Gelukkig weet ik me te beheersen anders zou ik m zo van de weg rammen ![]() tis leuk als je eigen leven moe bent, maar om anderen in gevaar te brengen is gewoon te dom en asociaal voor woorden...dat die mensen hun theorie hebben gehaald is me al een wonder, maar t zou t zou de samenleving goed doen als ook voor brommers een praktijkexamen wordt afgenomen.
|
met dat voorsorteren heeft mR helemaal gelijk. Als je op onbekend terrein rijd en 30km/u rijd is het moeilijk om voor te sorteren. Kijk ik kan het nu wel, niet dat ik 30 rij, maar ik kan me voorstellen dat als je voor het eerst scooter rijd het onmogelijk is om achteruit te kijken en dan weer voorruit en dan weer achteruit etc. Je moet op teveel dingen letten en dat zorgt voor problemen voor onervaren rijders.
Je moet niet zeggen dat de autos je wel voor moeten laten, maar je moet naar de praktijk kijken. De meeste autos geven nog even flink gas bij het stoplicht vooral als deze op oranje staat, om maar niet te hoeven wachten. Vooral in de ochtenspits als iedereen haast heeft. Dus een kans geven ze je zelden. Dus dan moet je midden op de weg stoppen om een kans te krijgen om op de andere weghelft te komen. Ik rij gewoon met het verkeer mee, en ik gedraag mij als een volwaardig weg gebruiker, dus rij ik midden op de weg. Is veel veiliger en voorsorteren gaat makkelijker. En ik kan me niet voorstellen dat die moraalridders hier allemaal 30 rijden, want een begrensde brommer haalt de 40-50 al en dan kan je me niet wijsmaken dat je dan 30 rijd. pppfff zo snel rij ik met de fiets als ik haast heb... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() hij vertelt me alleen wel eens hoe het fout kan gaan en dan denk je wel 2 keer na ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Je bent gevaarlijker als je met 30 rijd en dan in een keer doorschiet naar 45 om net even de andere rijstrook voor een andere auto te halen dan wanneer je in hetzelfde tempo voor die auto rijd en zo rustig kan sorteren. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 20-05-2003 om 14:18. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Scooters op de weg... Verwijderd | 157 | 17-11-2005 20:55 | |
Werk, Geld & Recht |
Met het oog op die scooter wet.... WillKillForSex | 41 | 08-11-2004 15:51 | |
De Kantine |
Het Kleine ''zeg wat je van de persoon die boven je staat vindt'' Verwijderd | 500 | 24-07-2004 13:25 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
scooters, de regering moet nie zo zeiken LinkinFre@k | 317 | 29-10-2003 08:45 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
scooter opvoeren illegaal, waarom? alwaysgood | 73 | 15-08-2002 05:22 | |
De Kantine |
Zijn scooters fout? de | 27 | 27-04-2002 18:44 |