ja idd als je nou wat eerder had gevraagd zou het makkelijker zijn.
voor mezelf waren de teksten een grote ramp. Woordjes leren ging wel maar ze bleven hooguit 1 week in mijn kop steken. Mijn meerkeuzevragen-proefwerken haalde ik op met de leer-proefwerken en dat ging 6 jaar goed. Maar nu, ik heb pas een maand geleden ontdekt dat als ik de examen toen zou maken ik niet hoger zou scoren dan een 3. Heb ik t volgende gedaan:
Eerst woordenschat verrijken, kan door middel van de mini-woordenboekje in het examenbundel. 3/4 van de woorden kende ik al maar juist die kwart bleek ik vaak hard nofig te hebben. Woorden leren dus.
Daarna ging ik over tot het maken van examenopgaven. In het begin snapte ik geen hol van en maakte ik onwijs veel fouten. Maar dit is de clue -> je moet niet te snel door die opgaven gaan, eigenlijk moet je altijd begrijpen
waarom die antwoord goed of fout is. En ALLE onbekende woorden opzoeken en in een speciaal schrift opschrijven zodat je die voor de examen nogmaals kunt nakijken. Klinkt ingewikkeld maar dat is t helemaal niet.
Ik vind trouwens die gatenteksten echt nog steeds zooooo zwaar kut. De helft gaat fout bij mij

. Weet echt geen raad mee.