Advertentie | |
|
![]() |
|
als je buiten dieren op straat vindt (denk aan insekten ofzo) dan zijn ze al in het wild. Als je buiten honden of katten vindt, dan zijn ze meestal al van iemand.En zo niet, dan kan je ze NIET in het wild uitzetten.
Dus waar dit dan over gaat is mij een raadsel. ![]()
|
rammstein rulez heeft het over zieke, jonge dieren. als je die in huis neemt, ontwennen ze vaak aan de natuur: het weer, hoe zoek je beschutting; hoe zoek je eten, hoe ga je om met gevaren? dat weten gevangen dieren niet. hoe zet je ze in het wild uit is dan de vraag van rammstein rulez. Dus: HOE MAAK JE EEN DIER KLAAR OM WEER ZELFSTANDIG TE WORDEN IN HET WILD
duidelijk?
||
![]() |
Citaat:
Zon dier hoort daar thuis als je hem voor altijd houden hij ontsnapt is hij zo dood Het is natuurlijk pijnlijk als je bijv een vogel heb opgevoed en daar gaat hij dan Laat hem eerst wel wennen aan de natuur dat geld voor kauwtjes en kraaien enzo
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
ligt eraan welk dier een hond in het wild uitzetten lijkt me vrij moeilijk. Maar ja ik vind bij 'wilde dieren' dat ze in het wild moeten worden uitgezet, zeker als ze daar geboren zijn en ze bijv. enkel in gevangenschap zitten vanwege een gebroken poot ofzo. Je hoort weleens 'baby... geboren in dierentuin, zo blij want ze worden met uitsterven bedreigd.' Tja strax hebben we bepaalde dieren enkel nog in gevangenschap, wat heb je er dan aan, je kent hun hele natuurlijk leefpatroon niet meer.
Dieren dienen zoveel mogelijk in het wild te leven.
||
![]() |
Citaat:
![]() Daar heb ik een aantal prachtige docus gezien over hoe centra in afrika apen, die geboren zijn in gevangenschap of binnengebracht zijn toen ze jong waren (omdat mama dood was geschoten ofzo) , weer uitzette. Daar hadden ze allerlei prachtige tactieken voor en het werkte erg goed (aldus de docu's natuurlijk) Het is dus wat werk maar kan in een aantal gevallen dus zeker wel
||
Citaat:
|
Ik zou me er in elk geval even in verdiepen....of het laten begleiden door iemand die er verstand van heeft.
Ik heb vroeger toen ik een jaar of 6 was eens 2 jonge eendjes mee naar huis genomen die alleen zwommen zonder moeder (wíst ik veel...).....en die mocht ik dus niet houden ![]() Dus weer in de sloot gezet en daar werden ze meteen doodgepikt door andere eenden ![]() Ik denk nog wel 10 x na voor ik weer zoiets doe ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
eigenlijk moet je dieren niet eens bij de mens halen, tenzij het niet anders kan. maar je kan ze terugzetten, maar de kans dat ze overleven is niet heel groot. ze zijn teveel gewend geraakt aan mensen, dus zoeken ze mensen altijd weer op, omdat ze niet geleerd hebben zelf voedsel te zoeken.
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Ella Vogelaar treedt af als minister hhendrikxx | 46 | 03-12-2008 19:57 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoe, waarom en wanmeer ontstond verschil in sekse? Diary of Dreams | 44 | 26-09-2006 21:35 | |
Lifestyle |
huisdieren lifestyle Verwijderd | 118 | 20-05-2006 14:41 | |
Flora & Fauna |
Jacht op vos in Friesland weer geopent kees17 | 105 | 30-05-2005 16:21 | |
Flora & Fauna |
Vossenjacht Cleopatraan | 56 | 17-12-2002 19:42 | |
Flora & Fauna |
huisdieren = dierenmishandeling dierenliefhebster | 114 | 31-07-2002 00:59 |